Nederlanders moeten altijd voor dubbeltje op de eerste rang zitten. En ze denken daar met eten ook mee weg te komen. De kwaliteit van het voedsel is hier echt stukken minder dan in belgie duitsland of frankrijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar dat zet me aan het denken, mensen willen maar al te vaak het echte product niet. Mensen Nederlanders kopen massaal Koksroom ipv echte room, zeggen boter tegen margarine en doen rama in de saus. Ze Nederlanders kopen zakkies poeder en doen er water bij en noemen dat soep.
Vraag me af waarom als het om levensmiddelen gaat mensen Nederlanders deze kromme keuzes maken. Zet op de verpakking Light, minder vet, of gemakkelijk en mensen kopen massaal je neppers. Doe nep kaas op de pizza en het is een schandaal.
Is dat zo? Denk je dat de omzetten sterk gedaald zijn? Volgens mij valt het wel mee met dat schandaal en interesseert het de meeste mensen geen snars. In ieder geval niet de mensen die die producten kopen. Hooguit de mensen die sowieso al klagen over alles wat niet vers en/of biologisch en zelfgemaakt is. Voor hun is het gewoon een zoveelste stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:54 schreef Pietverdriet het volgende: Doe nep kaas op de pizza en het is een schandaal.
Ja, echt niet. Dat verzin je terplekke man.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:08 schreef Daniel1976 het volgende:
Bij veel van onze allochtone nederlanders wordt meestal ook veel gezonder gegeten dan bij autochtonen.
En dus mogen wij het ook niet? Boerenkool met spekje is hartstikke lekkerquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:08 schreef Daniel1976 het volgende:
Hoewel belgen bijvoorbeeld de meest vreemde dingen eten, zien ze boerenkool toch echt als konijnenvoer. Dat zullen ze niet zomaar eten.
Zet Nieuw op een pakje en Nederlanders kopen het massaal.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:17 schreef RobinOok het volgende:
Belgen eten niet de meest vreemde dingen hoor. Belgen zijn ongelofelijk behoudend in wat ze eten.
Ja ja, vandaar natuurlijk dat obesitas het meeste voorkomt bij allochtonen...quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:08 schreef Daniel1976 het volgende:
Bij veel van onze allochtone nederlanders wordt meestal ook veel gezonder gegeten dan bij autochtonen.
Dat komt omdat die mensen de moeite nog nemen om van basis producten een maaltijd te bereiden.
Bij ons moet het allemaal snel snel snel. Het mag geen tijd geen geld en geen moeite kosten.
Nee, bij laag opgeleidenen. Allochtonen zijn net als autochtonen met dezelfde opleidingsachtergrond.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja ja, vandaar natuurlijk dat obesitas het meeste voorkomt bij allochtonen...
Hoe het ook zij, het lijkt me onzin om te stellen dat allochtonen (als een groep) gezonder eten...quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, bij laag opgeleidenen. Allochtonen zijn net als autochtonen met dezelfde opleidingsachtergrond.
Jep, daar zit een redactie achter die echt goed weet waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Keuringsdienst van Waarde is tof trouwens. Schitterend hoe ze beginnen met een simpele term op een etiket en dan doordringen in een wereld die je er nooit achter had gezocht...
quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zet Nieuw op een pakje en Nederlanders kopen het massaal.
Hoe bedoel je, vooroordelen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zet Nieuw op een pakje en Nederlanders kopen het massaal.
Voordat ik hier van hoorde wist ik niet dat het nep kaas was, dus dan kan ik er moeilijk wat van zeggen, maar als mij een pizza wordt verkocht met volgens de verpaking kaas verwacht ik dat het echte kaas is en geen nep.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige tijd geleden maakte het RVU programma Keuringsdienst van Waarde grote ogen met hun uitzending over analoge kaas, een product van plantaardige vetten en bindmiddelen dat kaas vervangt op Pizza en broodjes, cannelonie en andere ellende.
http://kvw.rvu.nl/index.php?page=aflevering&action=show&id=134
Internationaal slaat de analoge kaas nog steeds golven. Mensen klagen dat ze bedrogen worden omdat er geen echte kaas op zit. Maar dat zet me aan het denken, mensen willen maar al te vaak het echte product niet. Mensen kopen massaal Koksroom ipv echte room, zeggen boter tegen margarine en doen rama in de saus. Ze kopen zakkies poeder en doen er water bij en noemen dat soep.
Vraag me af waarom als het om levensmiddelen gaat mensen deze kromme keuzes maken. Zet op de verpakking Light, minder vet, of gemakkelijk en mensen kopen massaal je neppers. Doe nep kaas op de pizza en het is een schandaal.
Oh was het ironie?, of ben ik nu een autist?quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.medicalfacts.n(...)ig-te-interpreteren/
![]()
![]()
Klaag je er ook over dat broodjeszaken margarine smeren ipv boter?quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:44 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Voordat ik hier van hoorde wist ik niet dat het nep kaas was, dus dan kan ik er moeilijk wat van zeggen, maar als mij een pizza wordt verkocht met volgens de verpaking kaas verwacht ik dat het echte kaas is en geen nep.
Je wordt gewoon besodemieterd, en terecht dat er dan geklaagd wordt.
Als er duidelijk wordt vermeld op de menukaart dat ze uitsluitend roomboter gebruiken en ik merk dat het niet zo is, dan wel ja.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klaag je er ook over dat broodjeszaken margarine smeren ipv boter?
Als jij uit eten gaat wil je dingen die overbakken zijn met kaas?quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:53 schreef z80 het volgende:
dat er op een supermarkt pizza nep kaas zit, ach het is goedkoop en vult.
maar dat deze zooi ook gebruikt wordt in de horeca vind ik, om het netjes uit te drukken,
niet netjes.
dit is meteen ook weer een extra reden om niet in Nederland te gaan eten.
Het gaat erom wat er verteld wordt en wat er gebruikt wordt. Is het een pizza met kaas, dan verwacht je echte kaas (zijnde iets van een koe/geit/schaap met stremsel e.d.) Staat er margarine op een pakje, dan moet je niet zeuren dat het geen boter is. Kwestie van verteld worden dat het werkelijk is. (dat men tegenwoordig steeds vaker voor "makkelijk" kiest en dus inferieure spullen koopt, heb je gelijk in, maar dat is wat anders dan het niet vertellen dat wat je verkoopt niet is wat je zegt te verkopen)quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klaag je er ook over dat broodjeszaken margarine smeren ipv boter?
gros van de broodjeszaken zegt dat ze boter gebruiken maar smeren margarinequote:Op donderdag 21 mei 2009 19:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het gaat erom wat er verteld wordt en wat er gebruikt wordt. Is het een pizza met kaas, dan verwacht je echte kaas (zijnde iets van een koe/geit/schaap met stremsel e.d.) Staat er margarine op een pakje, dan moet je niet zeuren dat het geen boter is. Kwestie van verteld worden dat het werkelijk is. (dat men tegenwoordig steeds vaker voor "makkelijk" kiest en dus inferieure spullen koopt, heb je gelijk in, maar dat is wat anders dan het niet vertellen dat wat je verkoopt niet is wat je zegt te verkopen)
Daar zou ik dan ook problemen mee hebben...quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gros van de broodjeszaken zegt dat ze boter gebruiken maar smeren margarine
op mijn pizza quattro frommagi wil ik wel echte kaas.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij uit eten gaat wil je dingen die overbakken zijn met kaas?
Moet je naar de states: You want cheese with that?
maar serieus, ook in het buitenland wordt kaassurrogaat veel gebruikt.
Zag laatst bij een horeca groothandel 10 en 25 kilo blokken kaas, onder de 2 euro de kilo.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:37 schreef ASSpirine het volgende:
En dan te bedenken dat er liters melk in de riolen worden gedumpt omdat de melkboeren een te lage prijs ervoor krijgen...
Dan zit er ook minimaal een deel echte kaas bij, anders staat dat er niet op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:44 schreef Curiosity het volgende:
maar als mij een pizza wordt verkocht met volgens de verpaking kaas verwacht ik dat het echte kaas is en geen nep.
Prijzig.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:33 schreef Curiosity het volgende:
Het Britse bedrijf Kerry Ingredients levert al nep voor anderhalve euro per kilo.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gc41vo01l
Vraag ik me toch af hoe daar geld op verdiend kan worden...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zag laatst bij een horeca groothandel 10 en 25 kilo blokken kaas, onder de 2 euro de kilo.
dat was ook het eerste wat er bij mij door mijn hoofd ging.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:39 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Vraag ik me toch af hoe daar geld op verdiend kan worden...
En frietzaken die fritessaus gebruiken als je om mayo vraagtquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gros van de broodjeszaken zegt dat ze boter gebruiken maar smeren margarine
Heeft u mayonaisequote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:39 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
En frietzaken die fritessaus gebruiken als je om mayo vraagt
Zoals muskusratquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:17 schreef RobinOok het volgende:
Belgen eten niet de meest vreemde dingen hoor. Belgen zijn ongelofelijk behoudend in wat ze eten.
Gelukkig krijg ik bij de snackbar wel gewoon mayo op de patat. Misschien dat het te maken heeft met het wonen in de grensstreek?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:39 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
En frietzaken die fritessaus gebruiken als je om mayo vraagt
Dat ja, 'gezond' *brrr*quote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft u mayonaise
> Ja natuurlijk, naar frietsaus wijst
Dat is frietsaus
> Ja maar dat is veel gezonder
Je denkt toch niet dat als ik wat gezonds wilde vreten naar hier kwam, toch?
> ?????? Nou Jaaa
Dat is gewoon per zaak verschillend.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gelukkig krijg ik bij de snackbar wel gewoon mayo op de patat. Misschien dat het te maken heeft met het wonen in de grensstreek?
Ik zou niet eens weten waar ik nog ossewit zou kunnen kopen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:54 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat ja, 'gezond' *brrr*
Als ik friet wil eten dan doe ik dat niet omdat het gezond is maar omdat het zo af en toe erg lekker is. Dan wil ik niet beknibbelen op smaak ten faveure van het 'gezond' zijn.
Frietjes in de ossewit en échte mayonaise, zo wil ik het. Helaas bakt niemand meer in vast dierlijk vet lijkt wel en de mayo wordt ook schaarser
Jij niet goed kaas maken, ik niet goed schrijven.quote:
En dan te bedenken dat je voor een kilo'tje échte kaas al snel zo'n 8-10 liter melk nodig hebt...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zag laatst bij een horeca groothandel 10 en 25 kilo blokken kaas, onder de 2 euro de kilo.
Überhaupt geen kaas. Analoog heet gewoon analoog. En als er kaas bijgemengd/meegesmolten is, dan heet het met een mooie term 'cheese preparation'.quote:
Ik haal het bij de Makro. Laatste keer is echter ook alweer vorig jaar geweest, geen idee of ze het nog hebben.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten waar ik nog ossewit zou kunnen kopen.
Er wordt ook geen winst op gemaakt. Maar dit levert in ieder geval nog iets aan omzet op. De fabriek staat er toch, die vaste kosten lopen gewoon door.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat was ook het eerste wat er bij mij door mijn hoofd ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |