Er zitten dan ook bijna geen materials in de SP500quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Net earnings per sector van de SP500 .. verbaas me er over dat de material sector zo laag hier in staat. [ afbeelding ]
Oke maar telecom is bijv. qua sector verdeling even groot als de materials sector in de S&P500 terwijl ze qua net income toch minstens 3 keer hoger zitten. Terwijl de materials sector het niet bepaald slecht doet invergelijking met telecom ( dacht ik )quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zitten dan ook bijna geen materials in de SP500
En noorwegenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:15 schreef One_conundrum het volgende:
dan vallen denemarken en zweden niet eu'ers wel wat op
Er zit gewoon 40% tussen de day low en day high van GM vandaagquote:
Tja, 1 Juni zijn ze faliet. Zeer waarschijnlijk.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:53 schreef LXIV het volgende:
Intraday is ING nu al 5 keer afgeketst op de 8,35. Op verschillende dagen, met een afstort daarna. Ik geloof niet in TA, iemand een andere reden? Staat ING > 8,35 bij een of ander pensioenfonds dan op de uitverkoop? Heeft iemand de afgelopen week het bied/laatboek bijgehouden?
Hmm, ik zal morgen nog even kijken of ik wat kan vinden hier over op de BB. Zal vast wel wat over te vinden zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:20 schreef LXIV het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Ik geloof ook niet in sterrenwichelen of koffiedikkijken. Als TA zo heilig zou zijn, wie koopt er dan telkens op 8,34?
Maar goed, dat hij telkens op 8,35 afketste was mij ook al opgevallen. Daarvoor hoef je die grafiek niet te plaatsen.
Wie zegt dat TA heilig is? Het is voor mij iig wel een handig hulpmiddel... Anders zie ik ook geen enkele reden waarom hij af zou ketsen op 8,35. Hoe verklaar jij anders het opveren vanaf het steunlijntje?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:20 schreef LXIV het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Ik geloof ook niet in sterrenwichelen of koffiedikkijken. Als TA zo heilig zou zijn, wie koopt er dan telkens op 8,34?
Maar goed, dat hij telkens op 8,35 afketste was mij ook al opgevallen. Daarvoor hoef je die grafiek niet te plaatsen.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb wel eens voor de grap grafiekjes van fictieve fondsen gemaakt die volledig random waren. Die liet ik dan zien aan ervaren TA-ers. Die ontdekten daarin volop weerstanden, steunlijntjes etc. Probeer zelf maar eens in excell, het is heel eenvoudigl
Dat TA dus onzin is. Want ook op een willekeurige grafiek kan je prima TA doen. Terwijl in zo'n grafiek per definitie niets te voorspellen is.quote:
hoe heet die aap ook al weer? Hij zat vaker goed dan velen die betaald werden.. Voor dezelfde info...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb wel eens voor de grap grafiekjes van fictieve fondsen gemaakt die volledig random waren. Die liet ik dan zien aan ervaren TA-ers. Die ontdekten daarin volop weerstanden, steunlijntjes etc. Probeer zelf maar eens in excell, het is heel eenvoudigl
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
Whehe heldquote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
God, wat een idioten. Zij stellen geld gelijk aan welvaart. Misschien is het juist goed at er minder geld naar de financiële sector gaat. Dan wordt het misschien efficiënter besteed.quote:The biggest Wall Street crisis since the Great Depression isn’t just a setback for New York or bankers. The finance industry’s contraction may wipe out $185 billion in wages and profits, or $600 for every man, woman and child in the U.S., according to Thomas Philippon, a finance professor at New York University’s Stern School of Business. The trail of reduced income affects car mechanics, waiters, sports teams, hair stylists, jewelers, housecleaners and watch repair shops.
Ik heb dat jaren geleden ook weleens gedaan (op het werk tijdens de lunchpauze) en de ultieme bevestiging kwam toen een collega (die niet wist dat het een random gegenereerde grafiek was) ongevraagd commentaar begon te leveren over een mooie trend waarvan nu de steunlijn was gebroken...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:26 schreef LXIV het volgende:
Het is heel simpel om zo'n grafiekje te maken. Neem een startbedrag, bijvoorbeeld 100. Nu tel je daarbij een willekeurige (RND) factor tussen de -3% en de +3% bij op voor de cel die er onder ligt etc.. (Je kunt het ook beter maken door een normaalverdeling toe te passen, maar goed). Neem nu het hele bereik van cellen (200 ofzo) en maak er een lijngrafiek van. Je ziet nu allerlei steunen en lijnen etc. Dat komt door jouw patroonherkennend vermogen, maar niet door de voorspelbaarheid van de koersen.
....quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb dat jaren geleden ook weleens gedaan (op het werk tijdens de lunchpauze) en de ultieme bevestiging kwam toen een collega (die niet wist dat het een random gegenereerde grafiek was) ongevraagd commentaar begon te leveren over een mooie trend waarvan nu de steunlijn was gebroken...
Hij geloofde me trouwens niet toen ik vertelde dat het random gegenereerd was want er was toch een trend zichtbaar? Wat veel mensen niet begrijpen is dat het heel onwaarschijnlijk is dat random data geen patroon laat zien. Neem een vierkant stuk hout en verdeel het in 16 even grote vlakken. Gooi vervolgens random 16 dartpijltjes naar dat bord. Hoe groot is de kans dat elk vlak exact 1 pijltje bevat?(wat je 'gemiddeld' zou verwachten). In de praktijk zul je clusters vinden waarbij er hier en daar meerdere pijltjes in 1 vlak zitten en sommige vlakken compleet leeg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |