Hoe kapot is de marktquote:30 Year Mortgage - The Real Riskless Investment
Posted by Tyler Durden at 1:52 PM
The spread between the 10 Yr UST and the 30 Year current coupon mortgage index has collapsed to the tightest level in 2009. If the selloff in 10 Year bonds continues for another 68 bps (at this rate that would be achieved in about 3 hours), it will be cheaper to finance a mortgage compliments of bankrupt Fannie and Freddie, than to issue US Sovereign debt.
zo te zien niet,binnen 1 minuut 3 punten voor de SandP erbij check die candles absurt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:56 schreef SeLang het volgende:
We hebben trouwens op korte termijn een lagere top gezet en staan nu op het punt om een lagere bodem te zetten. Gaat het PPT dat toestaan?
Ik denk eerder dat de correctie zo'n beetje voorbij is en we binnenkort de downtrend weer gaan hervatten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:36 schreef TeringHenkie het volgende:
Hmm, misschien is dit die correctie waar we allemaal op hebben gewacht?
Mooi, dan kan ik lekker short gaanquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de correctie zo'n beetje voorbij is en we binnenkort de downtrend weer gaan hervatten.
Aldus Nick Bortot van Binck in een artikel op IEX.nl, maar waar blijft die applicatie dan?quote:"Voor ons is innovatie belangrijk. In mei komen we met een nieuwe applicatie voor zeer actieve beleggers. Een trading-applicatie die echt sterk verbeterd is."
Er was rond 8 uur op CNBC ook een aantal mensen die het er over hadden dat de dollar flink in elkaar aan het zakken is. Wellicht krijgt WIllem toch nog gelijkquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Haha, ik zie net op BB tv dat engeland z'n AAA zn status misschien verlaagd gaat worden op de credit default swaps. Lang leve de UK! Hoe komt het eigenlijk dat de CDS van de uk een stuk duurder zijn van de US ?
10-year treasury yield op hoogste punt sinds november.quote:Pimco says sell-off driven by fears U.S. could lose AAA
On Thursday May 21, 2009, 2:40 pm EDT
NEW YORK (Reuters) - Bill Gross, the co-chief investment officer of bond giant Pacific Investment Management Co., said market fears that the U.S. is at risk of losing its AAA credit rating is sending the U.S. dollar, stocks and bonds under severe selling pressure on Thursday.
Asked what is driving the market declines, Gross told Reuters via email that investors fear the U.S. is "going the way of the U.K. -- losing AAA rating which affects all financial assets and the dollar."
Thursday, Standard & Poor's lowered its outlook on Britain to "negative" from "stable," threatening the nation's top AAA rating. Britain faces a one in three chance of a ratings cut as debt approaches 100 percent of gross domestic product.
European shares fell, weighed down by banks and commodities, as S&P's potential UK credit cut added to worries sparked by news on Wednesday that Federal Reserve policy-makers had cut their U.S. growth forecasts over the next three years.
Goooooooooooooooooold.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:22 schreef SeLang het volgende:
De dollar zakt ook weer aardig in, maar ik vraag me af hoelang dat doorgaat want alternatieven zoals de euro zijn niet heel veel beter imo.
[ afbeelding ]
Klopt, daar was een tig uur geleden op BB tv ook een interview over, de dollar werd als best of the worst gezien, en met als laatste vraag in welke currency dan wel te beleggen wisten ze geen antwoord op te geven. Meer in de zin van, de dollar is de enige 'reserve' in de wereld qua currency dus dat zal wel weer aantrekken!quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:22 schreef SeLang het volgende:
De dollar zakt ook weer aardig in, maar ik vraag me af hoelang dat doorgaat want alternatieven zoals de euro zijn niet heel veel beter imo.
[ afbeelding ]
Diversify!quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, daar was een tig uur geleden op BB tv ook een interview over, de dollar werd als best of the worst gezien, en met als laatste vraag in welke currency dan wel te beleggen wisten ze geen antwoord op te geven. Meer in de zin van, de dollar is de enige 'reserve' in de wereld qua currency dus dat zal wel weer aantrekken!
Al vind ik het wel irritant sinds ik nog wat geld uit heb staan in dollars op binck vermindert dat weer duidelijk. Lijkt altijd net of je er geen reet aan kunt doen dat je portefeuille vermindert : /
Is de Chinese munt niet een betere optie als zij de koppeling met de dollar loslaten?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:22 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Zoland de euro niet zoveel bij gedrukt wordt lijkt me de munt stabieler dan de dollar die eigenlijk veel minder waard is dan nu alleen wanneer hij valt is on duidelijk.........maybe morgen vroeg wel in singaporequote:Op donderdag 21 mei 2009 22:22 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
De Yuan wordt pas interessant als zij de nummer 1 worden in de leading currency reserves, waar de dollar nu op 1 staat. En china gaat zoiets ( denk ik ) niet zo maar loskoppelen gezien de gevolgen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is de Chinese munt niet een betere optie als zij de koppeling met de dollar loslaten?
De vraag in die zin luidt ook nog wel of hij valtquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:41 schreef edwinh het volgende:
[..]
Zoland de euro niet zoveel bij gedrukt wordt lijkt me de munt stabieler dan de dollar die eigenlijk veel minder waard is dan nu alleen wanneer hij valt is on duidelijk.........maybe morgen vroeg wel in singapore
De Chinese yuan is sowieso geen alternatief omdat die niet vrij verhandelbaar isquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is de Chinese munt niet een betere optie als zij de koppeling met de dollar loslaten?
De ECB is inmiddels ook al begonnen met quantitive easing. Okee, het is pas 70 miljard (peanuts) maar ze hebben daarmee wel een belangrijke grens overschreden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:41 schreef edwinh het volgende:
[..]
Zoland de euro niet zoveel bij gedrukt wordt lijkt me de munt stabieler dan de dollar die eigenlijk veel minder waard is dan nu alleen wanneer hij valt is on duidelijk.........maybe morgen vroeg wel in singapore
Hoe kijk jij uberhaupt tegen het concept van quantitative easing aan? Werkt het? Ik las ergens dat ze in de uk en in de usa dat al doen tot minstens 10% van hun GDP wat relatief veel is t.o.v wat japan jaren geleden probeerde.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
De ECB is inmiddels ook al begonnen met quantitive easing. Okee, het is pas 70 miljard (peanuts) maar ze hebben daarmee wel een belangrijke grens overschreden.
Wat pleit voor de euro is dat de eurozone geen groot handelstekort heeft, in tegenstelling tot de USA. Echter, er zitten nog een hoop problemen in het Europese bankensysteem en de economie in het algemeen gaat door het putje dus de euro wint ook niet bepaald een schoonheidsprijs.
Al met al is het voor mij niet evident dat de US$ sterk gaat dalen tov de euro, al hou ik zelf wel liever m'n centen in euros dan in dollars.
Ik zit vanaf het einde van de ochtend al op call.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:27 schreef TeringHenkie het volgende:
Wie durft er morgen nog long te gaan?
Hmm, KPN interessant. Betwijfel ik lichtelijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:22 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Ik zit vanaf het einde van de ochtend al op call.Op zich leek het goed te gaan. (+8%).
Totdat alles door het putje ging. Heb maar besloten om het aan te houden.
Ga morgenochtend trouwens wel short.
En KPN begint weer interessant te worden. Nog een paar cent zakken om op te pikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |