Dood metaalquote:Op zondag 6 december 2009 22:15 schreef freud het volgende:
[..]
Sinterklaas met een bloedneus? Zal geen jazz zijn. Beetje harde belichting door je flitser, compo is wel heel erg in het midden.
Dat van de belichting geloof ik graag! Is vaak nog knap hoe men daar foto's kan maken...quote:Op zondag 6 december 2009 22:40 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Dood metaalfoto is ook nog onbewerkt
wou hem gewoon even delen
en helaas moest ik wel flitsen om dat het gewoon te donker was!
De dochter van een collega vond je foto's vet tof gaaf...quote:Op maandag 7 december 2009 00:30 schreef freud het volgende:
[..]
Dat van de belichting geloof ik graag! Is vaak nog knap hoe men daar foto's kan maken...
Kleine repost van de FP:
Pink @ Ahoy vanavond:
[ afbeelding ]
Met voorprogramma Evermore (die trouwens ook erg lekker speelden!):
[ afbeelding ]
Gewoon doenquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:13 schreef TheMercenary9 het volgende:
mijn concertpics mislukken praktisch altijd... niet scherp is wel het grootste probleem.
ik ga het topic maar eens doorlezen...
of dezequote:Op zaterdag 26 december 2009 17:46 schreef Ener-G het volgende:
Concertfotografie is helaas een van de weinige takken van fotografie waarbij je het simpelweg niet redt met bepaalde apparatuur, dus het is wel handig om te weten wat voor camera/lenzen je tot je beschikking hebt
dit is wel een leuke link om eens door te lezen
Zou het sowieso ook wel tof vinden als de fotograferen in dit topic er hun gebruikte apparatuur bij zouden vermelden...quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:46 schreef Ener-G het volgende:
Concertfotografie is helaas een van de weinige takken van fotografie waarbij je het simpelweg niet redt met bepaalde apparatuur, dus het is wel handig om te weten wat voor camera/lenzen je tot je beschikking hebt
dit is wel een leuke link om eens door te lezen
Zou ik niet al te hard zeggen. Een kennis van mij, tevens redactielid bij 3voor12 Den Haag, fotografeert al haar concerten met een Powershot G9 of G10 (dacht ik). Er komen echt wel plaatjes uit die de foto's uit DSLR's evenaren. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van veel doen en oefenen en weten wanneer je af moet drukkenquote:Op zondag 27 december 2009 11:07 schreef Ener-G het volgende:
Compactcamera's kun je vergeten, die zijn over het algemeen niet lichtsterk genoeg, waardoor je met een berg ruis zit. Verder zijn ze trager met focussen (vooral in het donker, als ze al niet gaan hunten), en zit er een lag in het moment dat je de sluiter indrukt en de daadwerkelijke foto wordt gemaakt. Daardoor mis je altijd de juiste momenten.
Je bedoelt: dan weet je wat je mist en waar je voor moet gaan sparen?quote:Op zondag 27 december 2009 02:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zou het sowieso ook wel tof vinden als de fotograferen in dit topic er hun gebruikte apparatuur bij zouden vermelden...
Canon 5d MK II & 5d MKI met o.a. 24-70 2.8, start maar vast met sparenquote:Op zondag 27 december 2009 02:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zou het sowieso ook wel tof vinden als de fotograferen in dit topic er hun gebruikte apparatuur bij zouden vermelden...![]()
en toch zou ik het ervaren als een blokkade, je hebt toch minder opties en mogelijkhedenquote:Op zondag 27 december 2009 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zou ik niet al te hard zeggen. Een kennis van mij, tevens redactielid bij 3voor12 Den Haag, fotografeert al haar concerten met een Powershot G9 of G10 (dacht ik). Er komen echt wel plaatjes uit die de foto's uit DSLR's evenaren. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van veel doen en oefenen en weten wanneer je af moet drukken
grappig dat iedereen dat zegt altijd, ik heb wel dat het handig als start lens naast je kitlens omdat deze goedkoop is maar je gaat je teveel beperken. Bij een kitlens moet jij gaan lopen i.p.v. de lens zoomen en dat is zeker in drukke zalen niet mogelijk.quote:Op zondag 27 december 2009 08:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
50mm (of 35 voor nik) moet eigenlijk de eerste lens zijn die je aanschaft en moet in elk objectieven pakket stndaard worden opgenomen.
vast brandpunt dwingt je namelijk meer tot nadenken en zo worden je foto's er automatisch beter op.
Daar noem je ook wel een compactcamera, die G9/10 serie is zo'n beetje het beste wat je kan krijgen, in prijsklasse net zo duur als een instapdslr kitje (400-500 euro). Logisch dat je daar praktisch net zo goede plaatjes mee kan schieten, als je weet wat je doetquote:Op zondag 27 december 2009 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zou ik niet al te hard zeggen. Een kennis van mij, tevens redactielid bij 3voor12 Den Haag, fotografeert al haar concerten met een Powershot G9 of G10 (dacht ik). Er komen echt wel plaatjes uit die de foto's uit DSLR's evenaren. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van veel doen en oefenen en weten wanneer je af moet drukken
quote:Op zondag 27 december 2009 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, als ik weet waarmee bepaalde foto's zijn geschoten wordt het wel makkelijker daar een inschatting van te maken ja.quote:Op zondag 27 december 2009 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
Je bedoelt: dan weet je wat je mist en waar je voor moet gaan sparen?
Thanks, en dat laatste is ook nog een punt ja... Heb bijvoorbeeld ook nog de 30mm 1.4 van Sigma gezien, die even duur is als de 50mm. In een kroeg ga ik daar misschien nog wel meer aan hebben. Ik denk dat ik m'n vorige foto's nog maar eens ga analyseren; even kijken op welke brandpunten ik het meest geschoten heb.quote:Ik schiet zelf trouwens met een 30D, 17-40 F4 (mits voldoende licht), 24-70 2.8, 70-200 2.8 (mits voldoende licht). En voor de gelegenheden waar echt geen licht te vinden is heb ik nog een 28mm 1.8. De 50mm 1.4 staat ook nog op de lijst, maar ik denk dat ik eerder een nieuwe cam (5D Mk II / 7D) ga aanschaffen voordat ik die 50mm ga halen. Ik fotografeer met enige regelmaat in kroegjes en daar zit je dan vooraan. Je hebt dan weinig aan die 50mm tenzij je neusharen wilt fotograferen
Hehehe, de 24-70 2.8 stond sowieso nog wel op m'n lijst als walk-around lens, maar de body sla ik even over.quote:Op zondag 27 december 2009 13:58 schreef TomR het volgende:
Canon 5d MK II & 5d MKI met o.a. 24-70 2.8, start maar vast met sparen![]()
Nou ja lopen, lopen. Je leunt een beetje voorover, je leunt een beetje naar achter, dat scheelt al veel. Het zorgt er in ieder geval wel voor dat je gaat doorhebben WAT je ziet en waarom je het ziet en zo leer je fotograferen en ga je meer nadenken over standpunten en hoe je iets anders kan doen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:58 schreef TomR het volgende:
grappig dat iedereen dat zegt altijd, ik heb wel dat het handig als start lens naast je kitlens omdat deze goedkoop is maar je gaat je teveel beperken. Bij een kitlens moet jij gaan lopen i.p.v. de lens zoomen en dat is zeker in drukke zalen niet mogelijk.
Ik ben inmiddels helemaal klaar met Canon. Mijn volgende wordt zeker geen Canon.quote:Op zondag 27 december 2009 19:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
edit: owja. en niet te vergeten. Ik gebruik een Canon G7 voor filmpjes en een LX3 voor de fun erbij of als ik geen zin heb om dingen mee te slepen. Mijn F31fd van Fuji gebruik ik nog nauwelijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |