Nou euh gewoonquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
wat zijn dit nou weer voor een vragen
aangepast!quote:
Je mag dat dom vinden,...quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
Dus eigenlijk erger je je aan iedereen die er anders uit ziet dan 'normaal'. Eerlijk gezegd vind ik dat vrij dom
Alleen gelovigen!quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:49 schreef Fratz het volgende:
momenteel loop ik over straat met een hoofddoek omdat ik door chemo geen haar meer heb.
is dat ook raar voor jou of val je alleen maar over moslima's?
Hai Visjuhquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:50 schreef Exoteria het volgende:
hoi duiveltje
Iedereen straalt wat uit doormiddel van z´n kleding, gedrag, bewegingen, spraak, geloof, ongeloof, smaak, wansmaak en nog veel meer. Als zij tevreden zijn en ´gelukkig´ waarom zal jij er dan van wakker liggen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Alleen gelovigen!
Dat rokjes voorschrift bv vind ik ook niks bij de blauwe kousen kerken...
Het moeten van iets hou ik niet van!
Maar anderzijds, wil ik ook aangeven dat de aandacht op het zelf vestigen op die manier niet echt goed doet..toch?
Lig er niet wakker van, maar vraag me af waarom?quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:58 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Iedereen straalt wat uit doormiddel van z´n kleding, gedrag, bewegingen, spraak, geloof, ongeloof, smaak, wansmaak en nog veel meer. Als zij tevreden zijn en ´gelukkig´ waarom zal jij er dan van wakker liggen?
Bij voorbaat al, hm?quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Gebrek aan integratie he.
Wat maakt dat uit, als zij (vrouwen met een hoofddoek) in deze maatschappij functioneren zoals vrouwen zonder een hoofddoek?quote:Ze tonen ermee aan dat hun leven altijd en constant in dienst van de islam staat.
Doen ze niet, want vrouwen die niet islamitisch zijn hebben andere standpunten, dus functioneren ook anders, anders zouden standpunten voor niks zijn. Het heft elkaar op.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:00 schreef Yavuz het volgende:
Als zij (vrouwen met een hoofddoek) functioneren in deze maatschappij net zoals vrouwen zonder een hoofddoek, maakt dat wat uit?
Onzin. Genoeg vrouwen met hoofddoek die 100 keer beter geintegreerd zijn dan vrouwen zonder hoofddoek.quote:
Het is gewoon een manier van klederdracht.quote:Ze tonen ermee aan dat hun leven altijd en constant in dienst van de islam staat.
Genoeg vrouwen zonder hoofddoek die wel islamitisch zijn hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:02 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Doen ze niet, want vrouwen die niet islamitisch zijn hebben andere standpunten, dus functioneren ook anders, anders zouden standpunten voor niks zijn. Het heft elkaar op.
Hoofddoek afdoen is ook integratie, want zo gaat het hier, geen hoofddoek (althans nog niet) dus die zet je ook maar af, dan ben je geintegreerd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Onzin. Genoeg vrouwen met hoofddoek die 100 keer beter geintegreerd zijn dan vrouwen zonder hoofddoek.
[..]
Het is gewoon een manier van klederdracht.
Zo kan je iets over elke kleding zeggen.
Bijvoorbeeld dat westerse kleding een manier is om te tone dat je altijd in dienst staat van de grootkapitalisten. Ofzo..
Geld voor die hetzelfde, alleen die zijn moeilijker te herkenne, dan let je meestal op snor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Genoeg vrouwen zonder hoofddoek die wel islamitisch zijn hoor.
Waarom? Omdat ze uit eerbied voor hun geloof en uit respect voor hun familie/roots dit doen. In jou levenswijze/opvoeding zal je andere dingen doen die zij niet begrijpen/respecten omdat het niet strookt met hun levenswijze. Je kan er een eeuwige discussie over beginnen maar het blijft hun levensopvatting en die van jou . . .quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Lig er niet wakker van, maar vraag me af waarom?
Heb eigenlijk nergens moeite mee, ja spinnen en zeer donkere peeps vind ik wel eng ja...
Ben jij er ook zo een die vind dat meisjes met strakke kleding en korte rokjes wel verkracht mogen worden omdat ze er nou eenmaal om vragen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je vraagt er ergens om dat mensen je zo gaan bekijken, als je ergens een opzetje erin gooit, en dat kan ook anders!
Dan wil je ook een reactie krijgen denk ik dan...
quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze uit eerbied voor hun geloof en uit respect voor hun familie/roots dit doen. In jou levenswijze/opvoeding zal je andere dingen doen die zij niet begrijpen/respecten omdat het niet strookt met hun levenswijze. Je kan er een eeuwige discussie over beginnen maar het blijft hun levensopvatting en die van jou . . .
Nee dat is assimilatie. Hoofddoek heb jij geen last van dus bij integratie kan ze die gewoon ophouden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:05 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Hoofddoek afdoen is ook integratie, want zo gaat het hier, geen hoofddoek (althans nog niet) dus die zet je ook maar af, dan ben je geintegreerd.
Een geloof waar ik het niet mee eens ben.quote:En het is geen manier van klederdracht, ofja, dat is het wel, gekoppeld aan iets engs, een geloof waar ik het niet mee eens ben.
Ik heb last van die hoofddoeken ze stinken ogen niet mooi en past niet bij de Westerse cultuur.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee dat is assimilatie. Hoofddoek heb jij geen last van dus bij integratie kan ze die gewoon ophouden.
Tenzij je een vreemde ziekte hebt tegen hoofddeksels ofzo.
[..]
Een geloof waar ik het niet mee eens ben.![]()
Hoe kan je het eens zijn met een geloof? Wil je ook alle moskeeen sluiten dan?
Damn, wat een bullshit.
Ik vind jouw levensovertuiging enger.
Waarom maakt dat nou zoveel uit? Kun je mij vertellen of je je er bijvoorbeeld aangevallen door voelt? Waarom moet jij die vrouwen onderdrukken en wil jij dat zij die hoofddoek afdoen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:05 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Hoofddoek afdoen is ook integratie, want zo gaat het hier, geen hoofddoek (althans nog niet) dus die zet je ook maar af, dan ben je geintegreerd.
Ik ben het met veel dingen niet eens betreffende andere geloven, maar zolang zij zich 'normaal' gedragen, maakt het mij niet uit waar zij allemaal in geloven.quote:En het is geen manier van klederdracht, ofja, dat is het wel, gekoppeld aan iets engs, een geloof waar ik het niet mee eens ben.
Kom je wel eens buiten?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:05 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Geld voor die hetzelfde, alleen die zijn moeilijker te herkenne, dan let je meestal op snor.
Ik heb last van jou want je stinkt en je oogt niet mooi en je past niet bij mijn cultuur.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:09 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Ik heb last van die hoofddoeken ze stinken ogen niet mooi en past niet bij de Westerse cultuur.
En dat laatste van jouw is zon grote onzin dat ik er morgen pas opreageer als ik wat helderder ben, goeieavond.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik heb last van jou want je stinkt en je oogt niet mooi en je past niet bij mijn cultuur.
Welterusten.
persoonlijk vind ik hoofddeksels ook niet passen bij beschaafde mensen. als je dat hebt ben je of agent of militair. ok op de bouw mag je ook een hoofddeksel dragen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee dat is assimilatie. Hoofddoek heb jij geen last van dus bij integratie kan ze die gewoon ophouden.
Tenzij je een vreemde ziekte hebt tegen hoofddeksels ofzo.
[..]
Een geloof waar ik het niet mee eens ben.![]()
Hoe kan je het eens zijn met een geloof? Wil je ook alle moskeeen sluiten dan?
Damn, wat een bullshit.
Ik vind jouw levensovertuiging enger.
Dat is meer een probleem van jou dan van mensen met een hoofddoek.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:09 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Ik heb last van die hoofddoeken ze stinken ogen niet mooi en past niet bij de Westerse cultuur.
Wat boeit het mij nou wat jij denkt over beschaafde mensen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik hoofddeksels ook niet passen bij beschaafde mensen. als je dat hebt ben je of agent of militair. ok op de bouw mag je ook een hoofddeksel dragen.
net als van die mensen die in de stad met een capuchon rondlopen, in de zon.
Smoesjes.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:11 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Morgen, bash ik alle moslim fannetjes de grond in, slaat helemaal nergens op, wacht maar af, mn paracetamol begint nu te werken, dus ikkan niet meer zo goed nadenken. Een goeienavond.
Lekkere vrouwen mogen anders best nakend over straat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Stel ik vind dat spijkerbroeken niet passen bij beschaafde mensen, moet jij ze dan uit doen? Nee. Andersom ook niet.
Als jij je morgen zelf tegenkomt, wees dan lief voor je zelf . . !?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:11 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Morgen, bash ik alle moslim fannetjes de grond in, slaat helemaal nergens op, wacht maar af, mn paracetamol begint nu te werken, dus ikkan niet meer zo goed nadenken. Een goeienavond.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:38 schreef een-wolk-groene-aapjes het volgende:
Het is gewoon een stukje cultuur. Als jij met je meisje een junglesafari zou doen, en je gaat wat inheemse volken bezoeken, vraag je je vriendin dan ook het bovenlichaam te ontbloten? Dat is tenslotte daar de manier van leven. Zo is het ook met hoofddoeken.
En anders praat je eens met een hoofddoek gewoon zomaar op straat. Kijken wat die dan zegt. Voor je het weet zit je gezellig een kopje thee te drinken.
Je weet toch... ...quote:
'K heb zonet nog gesproken met mijn theedoek maar begreep er niets van . . . Maar waar begrip eindigt kan respect beginnen . . .quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:38 schreef een-wolk-groene-aapjes het volgende:
Het is gewoon een stukje cultuur. Als jij met je meisje een junglesafari zou doen, en je gaat wat inheemse volken bezoeken, vraag je je vriendin dan ook het bovenlichaam te ontbloten? Dat is tenslotte daar de manier van leven. Zo is het ook met hoofddoeken.
En anders praat je eens met een hoofddoek gewoon zomaar op straat. Kijken wat die dan zegt. Voor je het weet zit je gezellig een kopje thee te drinken.
Ik nam het praten met een hoofddoek iets te letterlijk zeg maar.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:47 schreef een-wolk-groene-aapjes het volgende:
[..]
Je weet toch... ...
Gewoon; He mevrouw mag ik wat vragen? Wat is dat toch met die hoofddoek? Gohja interressant. Dat is zeker wel lekker warm aan de oortjes in de winter he?
Zoiets misschien, maar gebruik je eigen fantasie maar.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:47 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
'K heb zonet nog gesproken met mijn theedoek maar begreep er niets van . . . Maar waar begrip eindigt kan respect beginnen . . .
Die wou je geen hand geven . .?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Laat ik dan maar niet beginnen over de heftige reactie van mijn handdoek op dit alles.
Ach, hoofddoek, haatbaard, bontkraagje, pauper..... Die termen die zie ik hier zo vaak voorbij komen dat ik haast ongevoelig begin te worden voor de negatieve connotatie. Maar je hebt natuurlijk gelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik nam het praten met een hoofddoek iets te letterlijk zeg maar.
Praten met een moslims met hoofddoek zou ik het in deze context noemen.
Hoofddoek als geheel aanduiden heeft meestal een negatieve connotatie. Alsin hoofddoek en haatbaard.
Maar ik snap je punt.
"..5 kleine kinderen waarvan drie nog zeer kleine meisjes, ook zij moesten een hoofddoek dragen". Dus kinderen zijn in de ogen van dergelijke verdraaide geesten een lustobject? Ik zou me aardig opgelaten voelen als ik zoiets zou aanschouwen, moeder geit en de vijf doekjes..quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
wat zijn dit nou weer voor een vragen
hoofddoek omdat vrouwen geen lustobject mogen zijn
Wat een grote onzin.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:18 schreef Kwamkwammers het volgende:
Ja, hoofddoekjes is een teken van onderdrukking door de man.
Je kan die vrouwen niets kwalijk nemen eigenlijk, of ze het nu willen of niet vaak MOETEN ze dat hoofddoekje dragen anders worden ze flink gespankt.
Veel vrouwen die een hoofddoekje dragen zijn niet eens gelovig maar doen net alsof ze geloven voor de buitenwereld.
In Nederland, maar het is ook wel onzin dat jij hier zo stellig beweerd dat het en meerderheid is terwijl je waarschijnlijk geen 1 islamistische vrouw kent met een hoofddoekje, dus waar basseer jij jouw cijfers op?quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat een grote onzin.
Zoveel moslima's dragen geen hoofddoek. In de overgrote meerderheid van de moslima's in Nederland is het gewoon eigen keuze hoor.
Niks onderdrukking door de man.
Ik ken ontzettend veel vrouwen met een hoofddoek en ook ontzettend veel moslima's zonder hoofddoek. En misschien baseer ik het wel naief op mijn eigen ervaringen. Maar bij ons gaat het gewoon zo: hoofddoek dragen mag, maar hoeft niet. En het is volgens mij 50/50 in mijn omgevingquote:Op woensdag 20 mei 2009 02:24 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
In Nederland, maar het is ook wel onzin dat jij hier zo stellig beweerd dat het en meerderheid is terwijl je waarschijnlijk geen 1 islamistische vrouw kent met een hoofddoekje, dus waar basseer jij jouw cijfers op?
Het is naief om te ontkennen dat velen verplicht een hoofddoekje moeten dragen, neen het is geen stereotypering want de dochters van mijn buren dragen geen van allen een hoofddoekje, maar de buren van de overkant hebben ook 6 dochters die verplicht zijn hoofddoekjes te dragen want anders zwaait er echt wat.
Je moest eens weten hoeveel vrouwen voor de buitenwereld doen alsof ze moslim zijn en in werkelijkheid helemaal geen hoofddoekje willen dragen, in dat geval is er sprake van onderdrukking, onderdrukking in de eerste plaats door religie en in de tweede plaats door de man.
50/50 inderdaad, als je iedereen (dus de vele geïmmigreerde huisvrouwen) meetelt. Let je echter alleen op de jonge moslima's dan zit je volgens mij al gauw aan 90/10. Althans in mijn Vogelaar/Pracht/Kans-wij is dat zo. Het is een verdwijnend fenomeen. Mijn zusje heeft er overigens wel eentje. Heeft ze helemaal zelf voor gekozen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ken ontzettend veel vrouwen met een hoofddoek en ook ontzettend veel moslima's zonder hoofddoek. En misschien baseer ik het wel naief op mijn eigen ervaringen. Maar bij ons gaat het gewoon zo: hoofddoek dragen mag, maar hoeft niet. En het is volgens mij 50/50 in mijn omgeving
Het is gewoon een persoonlijke keuze.
Mijn zus heeft er dan weer geen, en mijn nichtje ook niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
50/50 inderdaad, als je iedereen (dus de vele geïmmigreerde huisvrouwen) meetelt. Let je echter alleen op de jonge moslima's dan zit je volgens mij al gauw aan 90/10. Althans in mijn Vogelaar/Pracht/Kans-wij is dat zo. Het is een verdwijnend fenomeen. Mijn zusje heeft er overigens wel eentje. Heeft ze helemaal zelf voor gekozen.
Verder ben ik het helemaal met je eens.
whaha, lul niet uit je nek man.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:18 schreef Kwamkwammers het volgende:
Je kan die vrouwen niets kwalijk nemen eigenlijk, of ze het nu willen of niet vaak MOETEN ze dat hoofddoekje dragen anders worden ze flink gespankt.
Veel vrouwen die een hoofddoekje dragen zijn niet eens gelovig maar doen net alsof ze geloven voor de buitenwereld.
Het is ook heel naief te denken dat de vrouwen die niet willen geloven zomaar kunnen stoppen met geloven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ken ontzettend veel vrouwen met een hoofddoek en ook ontzettend veel moslima's zonder hoofddoek. En misschien baseer ik het wel naief op mijn eigen ervaringen. Maar bij ons gaat het gewoon zo: hoofddoek dragen mag, maar hoeft niet. En het is volgens mij 50/50 in mijn omgeving
Het is gewoon een persoonlijke keuze.
Onderdrukking door religie? Daar geloof ik niet in. Als je vindt dat je wordt onderdrukt door je eigen religie, dan moet je er niet in geloven. Onderdrukking door de man komt volgens mij ook zelden in deze vorm. Hoofddoek of geen hoofddoek vreemdgaan kan altijd. Onderdrukking door de man is er helaas wel meer in die culturen. Maar een verband met de hoofddoek zie ik niet.
En dwang werkt sowieso niet, eerder averechts ik ken ook zo' n verhaal, maar zodra de meiden wat volwassener zijn, en een eigen leven opbouwen doen ze gewoon waar ze zin in hebben. En gelukkig maar.
Ik denk dat we in Nederland dus eerder kunnen spreken van een grote dwang om GEEN hoofddoek te dragen. Omdat je veel moeilijker aan een baan komt. En velen op je neerkijken (zie dit topic) als onderdrukte vrouw. Tja wat doen je dan, dan je maar in plaatstelijke Turkse supermarkt werken, wat weer segregatie tot gevolg heeft. Gelukkig doet de overheid (nog) niet moeilijk.
Best wel vaak, ik ben in 6 keer in Turkije geweest 2 x in Iran en 1 x in Dubai.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:04 schreef waht het volgende:
[..]
whaha, lul niet uit je nek man.Diezelfde "onderdrukking door de man" kun je hier in het Westen toepassen op het schoonheidsideaal.
Iedereen hier in het Westen gaat er altijd maar vanuit alles direct te snappen over de moslims. Zijn er überhaupt mensen hier ooit in het Midden Oosten geweest? Ooit met een moslima gepraat? Ooit met 10 verschillende moslima's gepraat? Nee, nee en nee.
Je weet het dus niet. En als je het wel zou weten zou blijken dat er zowaar moslima's zijn die niet zonder bedekking willen lopen. Net zoals er geyle blanke meisjes zijn die niet onder zo'n gewaad willen lopen.
Als je in Iran bv op vakantie gaat passen wij ons toch ook aan?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:38 schreef een-wolk-groene-aapjes het volgende:
En daarom wil ik graag denken dat ons land beschaafder is dan landen als Iran. Als je hoofddoekjes verbied zak je dus af naar hun niveau.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als je in Iran bv op vakantie gaat passen wij ons toch ook aan?
Vrouwen moeten daar verplicht een hoofddoek dragen....dus?
In jouw ogen. In de ogen van menig moslim kan dit anders zijn. Verschillende culturen, verschillende perspectieven. Wij vinden onze vrouwen geëmancipeerd, vrijgevochten en modern. Zij vinden hun vrouwen beter voor zichzelf zorgen, zichzelf meer respecteren en geen hoeren. Om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:52 schreef Kwamkwammers het volgende:
Daarnaast is en vergelijking met onderdrukking door religie en onderdrukking door schoonheidsideaal een vergelijking van niets.
Excuses voor de vooroordelen, maar ik geloof dat jij daar ook schuldig aan bent.quote:Jij hebt erg veel vooroordelen die nergens op gebasseerd zijn
Ik ken genoeg mensen die het vrijwillig doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:18 schreef Kwamkwammers het volgende:
Veel mensen zijn hier geboren, die zijn niet hierheen "gekomen". En net zoals veel mensen hier Katholiek en Protestants worden opgevoed - worden zij Islamitisch opgevoed. Dat mag niet?quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:31 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Een hoofddoek moet gewoon af, het heeft met geloof temaken, en geloof moet onderdrukt worden want geloof dreift tot waanzin. Zij komen hier, en passen hunzelf aan, en geven dus in feite hun geloof op, is dat het niet waard dan verdienen ze het ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vraag ik me ook af, ja. Hier lopen ze in korte jurkjes.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 03:45 schreef Siniti het volgende:
Topic niet gelezen.
Maar kan iemand mij het nut van hoofddoeken uitleggen als desbetreffend meisje make-up op doet, een rok draagt, strakke truitjes draagt en zich sexueel provocerend gedraagt?
nah, maar wel een lieve post, toch?quote:
Het nut is dat je je geweten schoon houdt door netjes je hoofd te bedekken zoals jouw religie dat voorschrijft. Echter ben ik het ermee eens dat die meisjes dan het doel van die hoofddoek niet hebben begrepen (mits het doel is dat mannen niet meer vol lust naar vrouwen kijken).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 03:45 schreef Siniti het volgende:
Topic niet gelezen.
Maar kan iemand mij het nut van hoofddoeken uitleggen als desbetreffend meisje make-up op doet, een rok draagt, strakke truitjes draagt en zich sexueel provocerend gedraagt?
Ook als je er zelf voor kiest is het wmb een teken van onderdrukking. Het staat symbool voor de superioriteit van man boven vrouw en het suggereert dat vrouwen ervoor verantwoordelijk zijn dat mannen hun lusten al dan niet kunnen bedwingen. Als je je hieraan vrijwillig conformeert, ben je gewoon dom.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat een grote onzin.
Zoveel moslima's dragen geen hoofddoek. In de overgrote meerderheid van de moslima's in Nederland is het gewoon eigen keuze hoor.
Niks onderdrukking door de man.
zal je ook wel geïnteresseerd zijn in het volgende item.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook als je er zelf voor kiest is het wmb een teken van onderdrukking. Het staat symbool voor de superioriteit van man boven vrouw en het suggereert dat vrouwen ervoor verantwoordelijk zijn dat mannen hun lusten al dan niet kunnen bedwingen. Als je je hieraan vrijwillig conformeert, ben je gewoon dom.
In de tijd van de Koran was de confectie-industrie nog niet zo ver dat er strakke truitjes, korte rokjes etc. gemaakt konden worden en dus kon Allah hier ook geen rekening mee houden in zijn voorschriften.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 03:45 schreef Siniti het volgende:
Topic niet gelezen.
SM is een heel ander verhaal, dat is namelijk een spel. Oorlogje spelen en WOII zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken, wel?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:01 schreef Exoteria het volgende:
[..]
zal je ook wel geïnteresseerd zijn in het volgende item.
[ afbeelding ]
en ik vind dat een ieder dit voor zichzelf mag besluiten.
Als een dame een hoofddoek wil dragen is dat prima.
De barbaren die hun partner of familie/gemeenschaplid dit soort dingen op willen dringen door ze simpelweg buiten te sluiten of erger, keur ik geen blik waardig.
Allah is toch alwetend?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
In de tijd van de Koran was de confectie-industrie nog niet zo ver dat er strakke truitjes, korte rokjes etc. gemaakt konden worden en dus kon Allah hier ook geen rekening mee houden in zijn voorschriften.
Het geeft voor mij aan dat er wel dégelijk sprake is van onderdrukking.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
SM is een heel ander verhaal, dat is namelijk een spel. Oorlogje spelen en WOII zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken, wel?
Daar ben ik het mee eens. Als iemand ervoor kiest om vrijwillig te behoren tot een onderdrukte groep, prima toch? Maar wel een beetje dom. En dan niet gaan zeiken dat je niet aangenomen wordt e.d. Ik zou ook geen vrouw met hoofddoek aannemen (ook geen vrouw met een enorm Jezuskruis aan d'r nek overigens).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:14 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Het geeft voor mij aan dat er wel dégelijk sprake is van onderdrukking.
Dat dát ontkent wordt begrijp ik niet, want dat is een feit.
Of ze het zelf willen of niet.. dat is een ander verhaal.
Voor mij mogen ze die keuze maken.
"he ik accepteer het onderdrukt te worden"
of niet.
Van boerka's eerlijk gezegd welquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:35 schreef Slappy het volgende:
Zeg ts het is hier geen Wilders land.En lekker belangrijk ook laat die mensen met hoofddoek rondlopen heb je er soms last van
Waarom denk je soms dat daar een bom gordel onder zitquote:
Ik voel mij er erg ongemakkelijk bij. Heel erg zelfs. Je weet maar nooit wie eronder zit, je kan niks aan hun aflezen etc...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:43 schreef Slappy het volgende:
[..]
Waarom denk je soms dat daar een bom gordel onder zit
Ja dat heb ik ook altijd als ik Antillianen zien en tokkies je weet maar nooit wat die gaan doenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:44 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik voel mij er erg ongemakkelijk bij. Heel erg zelfs. Je weet maar nooit wie eronder zit, je kan niks aan hun aflezen etc...
Je Nederlands lijkt wel een beetje op die van anti's.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:47 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook altijd als ik Antillianen zien en tokkies je weet maar nooit wat die gaan doen
Woon jij überhaupt in een buurt waar er mensen met boerka's rondlopen?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:47 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook altijd als ik Antillianen zien en tokkies je weet maar nooit wat die gaan doen
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:43 schreef Siniti het volgende:
[..]
Woon jij überhaupt in een buurt waar er mensen met boerka's rondlopen?
Het doel is niet dat er niemand naar je kijkt, het doel is dat er niemand verleidt wordt door geyle vrouwelijke vormen en andere eigenschappen die duidelijk zichtbaar zijn bij de ongelovige westerse vrouwmensch.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik woon midden in Rotterdam en ik heb tot nog toe welgeteld tweemaal iemand in een burka gezien. Zo'n ding bereikt het tegenovergestelde van waar het voor bedoeld is. Iedereen staart namelijk naar je.
Ongezonder is het gebrek aan zonlicht wat tot vitamine D tekorten zou kunnen leiden.quote:Ik vind het ziekmakend, zo'n ding. Dat is het overigens ook letterlijk. Je ademt de hele dag je eigen tweedehands adem in en dat is niet bepaald gezond.
Nee degene die zich eraan irriteert is het probleem niet. Die persoon heeft een probleem. Als veel mensen zich ergens aan irriteren is dat een probleem. En een hoofddoek kan een bron van irritatie zijn bij mensen.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:23 schreef Keepertje8 het volgende:
Volgens mij is het probleem van de TS niet een gebrek aan assimilatie van de 'hoofddoek' kant, maar een misconceptie van integratie van zijn eigen kant. Integratie is de wisselwerking tussen diegene die komt en diegene die er al is. Wanneer diegene die er al is zich niet voldoende openstelt voor diegene die komt, treedt er irritatie op. Oftewel; de hoofddoek is het probleem niet, diegene die zich eraan irriteert wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |