Tuurlijk gaat dit lukken. Ze weet dat ze over 24 uur een pakje heeft. Dat hadden ze nooit mogen zeggen op voorhand.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:21 schreef Pek het volgende:
Hoe lang doet Marielin al zonder? Het gaat haar vrij makkelijk af, zo te zien. Mooi moment om te stoppen!
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dagduels:
* Kunstgebitverspuwen
* Wandelstokwerpen
* Rolstoelworstelen
* Rollator-Race
* Memory
Ideeën te over, en volkomen revolutionair!
Dat doen ze allang niet meer. Toen ik opgroeide was het idd bijna standaard dat die dingen eruit gesloopt werden in je 4e levensjaar. Maar de functie van amandelen is nog altijd onbekend, ze moeten toch een functie hebben... anders hadden we ze niet. Daarom worden amandelen nu niet meer verwijderd als dat niet echt nodig is. Mijn dochter heeft last gehad van chronisch ontstoken neusamandelen. 30 Jaar geleden zouden ze er meteen uitgerost zijn, tegenwoordig wordt dan spoelen met fysiologisch zou water voorgeschreven. En dat werkt perfectquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:05 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar, een volwassene met amandelen intact? In mijn tijd werden die nog preventief verwijderd, iirc.
Ik heb er echt een trauma vanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:14 schreef Pek het volgende:
[..]
Plaatselijk, neem ik aan. Ik was nog redelijk bij. Nu ik erover nadenk ging het er best wel bruut aan toe: bij de ingang een hele rij angstige kinderen en bij de uitgang een rij jankende kinderen, echt lopende band werk
Ik ben van 1966 (ja ik weet, oud wijf) en zelfs bij mij zijn de keelamandelen toen ik een jaar of 5 was verwijderd omdat het nodig was, niet omdat het standaard procedure was....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat doen ze allang niet meer. Toen ik opgroeide was het idd bijna standaard dat die dingen eruit gesloopt werden in je 4e levensjaar. Maar de functie van amandelen is nog altijd onbekend, ze moeten toch een functie hebben... anders hadden we ze niet. Daarom worden amandelen nu niet meer verwijderd als dat niet echt nodig is. Mijn dochter heeft last gehad van chronisch ontstoken neusamandelen. 30 Jaar geleden zouden ze er meteen uitgerost zijn, tegenwoordig wordt dan spoelen met fysiologisch zou water voorgeschreven. En dat werkt perfect
Ik dus ook, maar goed dat het is afgeschaft danquote:
En Marielin had het al zwaar genoeg gehad, haar "slaapbeurt" van 4 uur begon vanmorgen om 6 uur, en toen moesten ze om 8 uur opstaan, ook Marielinquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:33 schreef lies1958 het volgende:
waarom maakt jeroen nu al marielin wakker. Ze slaapt net een half uurtje. Hij wel zijn uren pakken maar een ander niet.
wat een horror als ik het zo hoor.. Ik lag gelukkig onder een roesje(bouwjaar 1984) genaamd naar het geweldige boek van george orwellquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben van 1966 (ja ik weet, oud wijf) en zelfs bij mij zijn de keelamandelen toen ik een jaar of 5 was verwijderd omdat het nodig was, niet omdat het standaard procedure was....
Helaas kwamen ze terug en kon ik op m'n 28ste weer onder het mes om m'n keelamandelen te laten verwijderen, toen was het ff wat minder relaxed na de operatie, maar er stond wel weer een leuke speelgoed-auto voor me klaar (for old times sake enzo)![]()
Ik ben van 1969, in die tijd ging het idd nog zo. Het schijnt wel vervelender te zijn als je op latere leeftijd aan je amandelen wordt geopereerd, dat was destijds ook altijd het argument om ze er meteen maar uit te slopen. Maar het slaat nergens op, want de dingen groeien idd weer terug, plus... de functie van amandelen is nog altijd onbekend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben van 1966 (ja ik weet, oud wijf) en zelfs bij mij zijn de keelamandelen toen ik een jaar of 5 was verwijderd omdat het nodig was, niet omdat het standaard procedure was....
Helaas kwamen ze terug en kon ik op m'n 28ste weer onder het mes om m'n keelamandelen te laten verwijderen, toen was het ff wat minder relaxed na de operatie, maar er stond wel weer een leuke speelgoed-auto voor me klaar (for old times sake enzo)![]()
En Pim en Eline hebben die ook hun slaapuren gehad.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
En Marielin had het al zwaar genoeg gehad, haar "slaapbeurt" van 4 uur begon vanmorgen om 6 uur, en toen moesten ze om 8 uur opstaan, ook Marielin
Slaaptekort? Ik lees al een paar dagen dat de bunkeraars meer liggen te pitten dan dat ze wakker zijn?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:40 schreef Disana het volgende:
Wat een getreiter. Zit ze daar met haar witte gezicht en gigantisch slaaptekort.
Maar we trekken niemand voor hoor. Oh wacht, Elientje heeft een puistje en dikke amandeltjes, dus....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:40 schreef Disana het volgende:
Wat een getreiter. Zit ze daar met haar witte gezicht en gigantisch slaaptekort.
Eline heeft vandaag wel even geslapen, pim nog niet volgens mij.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:44 schreef rooie3 het volgende:
[..]
En Pim en Eline hebben die ook hun slaapuren gehad.
Van chronisch ontstoken amandelen wordt je idd ziek en ellendig. Niet zo raar dus, dat dat ook voor Eline geldt. Ik vind het daarom ook erg flauw, dat dat in de COS gebagatelliseerd wordt naar aanstelleritus, want dat is het beslist niet. Daarbij, ik hoor Eline er ook echt niet over zeuren of zeiken, het (zo nu en dan) benoemen van dat gegeven is normaal.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:41 schreef Chanel5 het volgende:
Mijn amandelen zijn op mijn 10de verwijderd, waren heel groot, had bijna geen keelgat meer over..
Bij mijn ene dochter op haar 5e vanwege regelmatige oorontstekingen.
Mijn andere dochter van 23 wordt binnen nu en een aantal weken opgenomen voor het verwijderen van haar amandelen. Ze heeft te vaak last van keelonstekingen waarbij ze zich ook enorm beroerd voelt.
eensch!!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik vind het ook prettig om te zien, dat de redactie altijd erg alert reageert wanneer de bunkeraars melden dat ze lichamelijke klachten hebben.
Je snapt nog steeds niet dat Marielin juist hierdoor stijf op 1 staat, het publiekslievelingetje is geworden en de Bunker gaat winnen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:46 schreef beequeen het volgende:
[..]
Maar we trekken niemand voor hoor. Oh wacht, Elientje heeft een puistje en dikke amandeltjes, dus....![]()
Ik word er inmiddels wederom niet goed van.
Zou deze rustige opdracht speciaal voor Eline zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:46 schreef beequeen het volgende:
[..]
Maar we trekken niemand voor hoor. Oh wacht, Elientje heeft een puistje en dikke amandeltjes, dus....![]()
Ik word er inmiddels wederom niet goed van.
dat is zeker goed. het is niet de bedoeling dat ze er ziek door dit programma worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik vind het ook prettig om te zien, dat de redactie altijd erg alert reageert wanneer de bunkeraars melden dat ze lichamelijke klachten hebben.
eerder zweef muziek of zoietsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:51 schreef Bunker-Renate het volgende:
[..]
hee JDM het klint als lekkere terror music
Dan moet je goffer de goffer niet in dat hok gaan zitten als je weet dat je daar last van hebt. Stom ook van de redactie, gezondheid werd toch ook gecheckt bij de screening?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
Van chronisch ontstoken amandelen wordt je idd ziek en ellendig. Niet zo raar dus, dat dat ook voor Eline geldt. Ik vind het daarom ook erg flauw, dat dat in de COS gebagatelliseerd wordt naar aanstelleritus.
Als ze op normasasl rantsoen en normaal slaappatroon zouden zitten, zou er ook minder risico zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:55 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dan moet je goffer de goffer niet in dat hok gaan zitten als je weet dat je daar last van hebt. Stom ook van de redactie, gezondheid werd toch ook gecheckt bij de screening?
Je moest vooral ook niet volslagen verslaafd zijn aan roken? Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:55 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dan moet je goffer de goffer niet in dat hok gaan zitten als je weet dat je daar last van hebt. Stom ook van de redactie, gezondheid werd toch ook gecheckt bij de screening?
Voor Overleven is het het best dat je wisseldiensten draait.. omdat je nooit weet wanneer je je energie nodig hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:58 schreef JediMasterLucia het volgende:
waarom gaat er iedere keer weer iemand slapen?
is het niet de bedoeling dat men daar weer een normaal slaapritme erop na kan houden?
Ik zou het niet weten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:51 schreef Disana het volgende:
Zou deze rustige opdracht speciaal voor Eline zijn![]()
Ik vind dit gemeen. En niemand van boven die even doorgeeft dat Marielin helemaal voor niets is opgestaan.
ik ben dat getreiter inmiddels echt zat! elke keer dat gehak op Eline ...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:51 schreef Pek het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat Marielin juist hierdoor stijf op 1 staat, het publiekslievelingetje is geworden en de Bunker gaat winnen?
Waarom niet? Het wordt toch gewoon behandeld en het spel gaat verder.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:55 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dan moet je goffer de goffer niet in dat hok gaan zitten als je weet dat je daar last van hebt.
Gaat trouwens ook op voor Marielin en d'r verslaving, wel consequent blijven hèquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:55 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dan moet je goffer de goffer niet in dat hok gaan zitten als je weet dat je daar last van hebt.
Oh ik zie het, da's wel leuk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:00 schreef beequeen het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten.![]()
Marielin staat bovenaan in de ranking. Die kan wel een stootje hebben.
Van 40 jaar geleden, jaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:02 schreef Marrije het volgende:
zit ik hier in de wachtkamer van de dokter?
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:02 schreef Marrije het volgende:
zit ik hier in de wachtkamer van de dokter?
Aan dat laatste doe je iig wel, anders zat je hier nu niet mee te tikkenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ik zie het, da's wel leuk.
Ik heb trouwens geen amandel verhaal en aan foliumzuur doe ik ook niet
Ik ben er niet door gepreoccupeerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Aan dat laatste doe je iig wel, anders zat je hier nu niet mee te tikken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |