Nouja, ik zie wél verschil tussen de bandjes met zeurende stem, oehtjes en aahtjes met veel herhaling in al zijn nummers en waarbij veel op elkaar lijkt. De bandjes die alleen aandacht kunnen trekken met hun hitsingles. Dit zijn bandjes als Kaiser Chiefs, Razorlight en andere britse je-van-hetbandjes. Live is het wel een keer leuk denk ik, maar dan houdt het snel op.

Nee, dan Arctic Monkeys, alle nummers zijn boeiend. Daar staan geen 'fillers' op de albums en zelfs de B-kantjes zijn heel goed. Sterke melodieën, variërend, catchy, maar soms ook beklijvend. 505, Do Me A Favour, zijn een paar voorbeelden van nummers die écht heel goed zijn opgebouwd.
Het zijn ook goeie muzikanten. Alex Turner toonde bijvoorbeeld met TLSP aan dat hij heel veel kan en veel talent heeft. Groot verschil ook tussen Arctic Monkeys en andere Britse bands zijn de lyrics.
En ik hoop dat ze met het nieuwe album weer een klassieker hebben gemaakt. Het zal weer anders zijn dan die andere twee albums, maar ik twijfel er niet aan dat er nog steeds sterke melodieën op staan, gebracht door goede muzikanten.

Het zijn misschien niet uitstekende gitaristen als Jimi of een John Mayer, maar ze tonen aan zo veelzijdig te zijn, iets waarvoor je het hele repertoire voor geluisterd moet hebben.
Daarom vind ik het grappig dat mensen Arctic Monkeys in hetzelfde rijtje van Kaiser Chiefs en Razorlight zetten.