Ik kliktequote:Op maandag 18 mei 2009 17:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Hier staat nog wel wat informatie.
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:11 schreef Appelknaller het volgende:
Wiskunde is inderdaad een naar vak en de meeste wiskunde leraren kunnen voor geen meter uitleggen
Eens met klacht.
Als je die 10 regeltjes na een middagje oefenen niet uit je hoofd kent, kun je ook aan je capabiliteit twijfelen.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:15 schreef Verstreujem het volgende:
Sissy, je hebt toch een formulekaart bij wiskunde? Daar staat precies op wat je moet doen met differentiëren. Als je dat niet kunt volgen ligt dat volledig aan de incapabiliteit van jezelf en niet aan de wiskunde zelf.
Was het maar zoquote:Op maandag 18 mei 2009 17:15 schreef Verstreujem het volgende:
Sissy, je hebt toch een formulekaart bij wiskunde? Daar staat precies op wat je moet doen met differentiëren. Als je dat niet kunt volgen ligt dat volledig aan de incapabiliteit van jezelf en niet aan de wiskunde zelf.
Dat ook jaquote:Op maandag 18 mei 2009 17:16 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je die 10 regeltjes na een middagje oefenen niet uit je hoofd kent, kun je ook aan je capabiliteit twijfelen.
True... Maar dat was TS blijkbaar al niet gelukt. Normaliter zou die kaart dan uitkomst bieden, maar zelfs dát is al te hoog gegrepen blijkbaarquote:Op maandag 18 mei 2009 17:16 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je die 10 regeltjes na een middagje oefenen niet uit je hoofd kent, kun je ook aan je capabiliteit twijfelen.
f(x) = xxquote:Op maandag 18 mei 2009 17:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Whehe, differentiëren moeilijk vinden
Het is één truucje wat je steeds moet toepassen en je hebt het
precies, ik haat ook wiskunde, maar differtiëren is gewoon makkelijkquote:Op maandag 18 mei 2009 17:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Whehe, differentiëren moeilijk vinden
Het is één truucje wat je steeds moet toepassen en je hebt het
Dan knal je die zooi toch in je grafische rekenmachine? Hoef je niks meer uit je kop te leren.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:17 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Was het maar zo, bij ons houden ze blijkbaar van jaren 80 methodes want tot nu toe hebben we bij alle tentamens de formules nog in onze kop moeten stampen
[..]
Dat ook jaZometeen nog maar ff leren, maar ik moest gewoon ff mn gal spugen
![]()
Mag ik naar y differentiëren?quote:
Hee jij niet, en f is geen functie van y.quote:
Stel eens een paar vragen in de SES Bèta-topic-wiskunde. Genoeg mensen die het daar goed kunnen uitleggen en kunnen uitwerken.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:23 schreef mp_40_fan het volgende:
Misschien is het handig dat ik ff het probleem uitleg:
Constanten, kwadraat formules etc: geen probleem dat is vrij makkelijk. Wortels doen we geloof ik niet zoveel mee (lucky me) maar breuken wel. Ons boek geeft niet echt goeie uitleg en de antwoorden bestaan alleen uit de antwoorden. Dus geen berekeningen...Het is dus vrij moeilijk om de manier te leren achter een som
Welke methode heb jequote:Op maandag 18 mei 2009 17:23 schreef mp_40_fan het volgende:
Misschien is het handig dat ik ff het probleem uitleg:
Constanten, kwadraat formules etc: geen probleem dat is vrij makkelijk. Wortels doen we geloof ik niet zoveel mee (lucky me) maar breuken wel. Ons boek geeft niet echt goeie uitleg en de antwoorden bestaan alleen uit de antwoorden. Dus geen berekeningen...Het is dus vrij moeilijk om de manier te leren achter een som
Was het maar zo! Geen grafische rekenmachines op het tentamenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:23 schreef Slickk het volgende:
[..]
Dan knal je die zooi toch in je grafische rekenmachine? Hoef je niks meer uit je kop te leren.
Prima idee! Zal daar mn problemen es voorleggenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Stel eens een paar vragen in de SES Bèta-topic-wiskunde. Genoeg mensen die het daar goed kunnen uitleggen en kunnen uitwerken.
HEO basisvaardigheden toegepast rekenenquote:
Maak van deze functie:quote:
Maple FTW !!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef gebrokenglas het volgende:
http://www.wisfaq.nl/pagina.asp?nummer=1447
Eitje.
Tegenwoordig voer ik dat in in zo'n programmaatje, en na 0.000003 seconden rekenen poept ie de afgeleide op het scherm.![]()
Op het VWO doen we het omgekeerde: Integreren. Als je die ook eenmaal doorhebt valt het kwartje, oftewel dan weet je waar het allemaal om gaat.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:51 schreef mp_40_fan het volgende:
Het is geloof ik maar goed dat wiskunde bij ons alleen maar een basisvak is en dat we hierna niet verder gaan
Fout. Dat was allang gezegd… zucht, beter opletten.quote:
Tnx!quote:Op maandag 18 mei 2009 18:04 schreef -jos- het volgende:
http://www11.wolframalpha.com/input/?i=derivative+of+x^x
met stap voor stap uitleg
Wat is dat voor onzin. Alleen in de brugklas mocht ik geen grafische rekenmachine bij mijn toetsen, de andere jaren wel gewoon.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:25 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Was het maar zo! Geen grafische rekenmachines op het tentamen
[..]
Sja, op het hbo zijn ze (terechtquote:Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef Slickk het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin. Alleen in de brugklas mocht ik geen grafische rekenmachine bij mijn toetsen, de andere jaren wel gewoon.![]()
Noteflio + heul veul tekst
HBO.quote:Op maandag 18 mei 2009 18:38 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Sja, op het hbo zijn ze (terecht) van mening dat we dan het hele boek er in plakken. Maar dan nog, wiskunde is toepassen
afgeleide van x = 1quote:Op maandag 18 mei 2009 18:04 schreef James.Bond het volgende:
[..]
Het antwoord is: (1 + ln(x)) * x^x
Zoek uw fout...
Differentiëren is zo'n wezenlijke vaardigheid voor veel wiskundig gerelateerde vakken dat je dat echt zonder rekenmachine moet kunnen. Op een gegeven moment, als je snapt wat je doet, als je weet wat je doet, dan kun je Maple o.i.d. gebruiken, maar tot die tijd doe je jezelf vooral een plezier door het niet te gebruiken.quote:Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef Slickk het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin. Alleen in de brugklas mocht ik geen grafische rekenmachine bij mijn toetsen, de andere jaren wel gewoon.![]()
Noteflio + heul veul tekst
d/dx (e^(x*ln(x))) = e^(x*ln(x)) * (x * 1/x + 1 * ln(x)) = (1 + ln(x)) * e^(x*ln(x)) = (1 + ln(x)) * x^xquote:Op maandag 18 mei 2009 18:48 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
afgeleide van x = 1
waarom + 1, het is toch geen kettingfunctie?
Wat pas jij precies toe om tot jouw afleiding te komen?quote:Op maandag 18 mei 2009 18:48 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
afgeleide van x = 1
waarom + 1, het is toch geen kettingfunctie?
Ik dacht dat ik de xx mocht gebruiken als bijvoorbeeld 2x waar de afgeleide ln2*2x van is.quote:Op maandag 18 mei 2009 18:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wat pas jij precies toe om tot jouw afleiding te komen?
Dat snappen is opzich wel meegenomenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:04 schreef punkjunk het volgende:
Je moet wiskunde niet snappen maar kunnen.
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:09 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de xx mocht gebruiken als bijvoorbeeld 2x waar de afgeleide ln2*2x van is.
Differentiëren is ook maar een erg klein deel van het tentamen..quote:Op maandag 18 mei 2009 17:04 schreef mp_40_fan het volgende:
Morgen een tentamen over differentieren, vorige week uitleg gehad en toen dacht ik dat ik het snapte... Maar nee dus...
Klacht: Wiskunde is kut, het is bijna het einde van het jaar en dan heb gewoon geen zin meer!
Jullie rekenen zeker ook nog met een abacusquote:Op maandag 18 mei 2009 17:17 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Was het maar zo, bij ons houden ze blijkbaar van jaren 80 methodes want tot nu toe hebben we bij alle tentamens de formules nog in onze kop moeten stampen
[..]
Dat ook jaZometeen nog maar ff leren, maar ik moest gewoon ff mn gal spugen
![]()
Wiskunde is niet kut, is gewoon makkelijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:04 schreef mp_40_fan het volgende:
Morgen een tentamen over differentieren, vorige week uitleg gehad en toen dacht ik dat ik het snapte... Maar nee dus...
Klacht: Wiskunde is kut, het is bijna het einde van het jaar en dan heb gewoon geen zin meer!
2x cos(x2) via de kettingregel lijkt mij.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:45 schreef GlowMouse het volgende:
Ja dat klopt. Maar wat doe jij met sin(x²)?
Uitmuntend !!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
2x cos(x2) via de kettingregel lijkt mij.
Tsja, de kennis is hier wel een beetje weggezakt. De begrippen als kettingregel en productregel komen me wel bekend voor. Toch ook maar weer even doornemen, een goeie refresh dit topic.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
2x cos(x2) via de kettingregel lijkt mij.
Nu je het zegt.. heb ik ook wel eens gehoord. Maar wat is/doet het of wat kan je er mee?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, de kennis is hier wel een beetje weggezakt. De begrippen als kettingregel en productregel komen me wel bekend voor. Toch ook maar weer even doornemen, een goeie refresh dit topic.
dy/dx = dxy/du * du/dx. y is een functie van u en u is een functie van x. u moet je dus zo kiezen dat je een brokje krijgt dat je wel goed kan differentiëren.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, de kennis is hier wel een beetje weggezakt. De begrippen als kettingregel en productregel komen me wel bekend voor. Toch ook maar weer even doornemen, een goeie refresh dit topic.
dy/du.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
dy/dx = dx/du * du/dx. y is een functie van u en u is een functie van x. u moet je dus zo kiezen dat je een brokje krijgt dat je wel goed kan differentiëren.
Congratsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:19 schreef mp_40_fan het volgende:
Zo, dat ging lekker. Waarschijnlijk wel voldoendeMet dank aan de hulp bij SES
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |