Jullie rekenen zeker ook nog met een abacusquote:Op maandag 18 mei 2009 17:17 schreef mp_40_fan het volgende:
[..]
Was het maar zo, bij ons houden ze blijkbaar van jaren 80 methodes want tot nu toe hebben we bij alle tentamens de formules nog in onze kop moeten stampen
[..]
Dat ook jaZometeen nog maar ff leren, maar ik moest gewoon ff mn gal spugen
![]()
Wiskunde is niet kut, is gewoon makkelijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:04 schreef mp_40_fan het volgende:
Morgen een tentamen over differentieren, vorige week uitleg gehad en toen dacht ik dat ik het snapte... Maar nee dus...
Klacht: Wiskunde is kut, het is bijna het einde van het jaar en dan heb gewoon geen zin meer!
2x cos(x2) via de kettingregel lijkt mij.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:45 schreef GlowMouse het volgende:
Ja dat klopt. Maar wat doe jij met sin(x²)?
Uitmuntend !!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
2x cos(x2) via de kettingregel lijkt mij.
Tsja, de kennis is hier wel een beetje weggezakt. De begrippen als kettingregel en productregel komen me wel bekend voor. Toch ook maar weer even doornemen, een goeie refresh dit topic.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
2x cos(x2) via de kettingregel lijkt mij.
Nu je het zegt.. heb ik ook wel eens gehoord. Maar wat is/doet het of wat kan je er mee?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, de kennis is hier wel een beetje weggezakt. De begrippen als kettingregel en productregel komen me wel bekend voor. Toch ook maar weer even doornemen, een goeie refresh dit topic.
dy/dx = dxy/du * du/dx. y is een functie van u en u is een functie van x. u moet je dus zo kiezen dat je een brokje krijgt dat je wel goed kan differentiëren.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, de kennis is hier wel een beetje weggezakt. De begrippen als kettingregel en productregel komen me wel bekend voor. Toch ook maar weer even doornemen, een goeie refresh dit topic.
dy/du.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
dy/dx = dx/du * du/dx. y is een functie van u en u is een functie van x. u moet je dus zo kiezen dat je een brokje krijgt dat je wel goed kan differentiëren.
Congratsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:19 schreef mp_40_fan het volgende:
Zo, dat ging lekker. Waarschijnlijk wel voldoendeMet dank aan de hulp bij SES
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |