dan hebben je ouders hem niet goed opgevoed!quote:Op woensdag 10 juni 2009 02:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Vrouwen, als het om geld draait moet je ze echt in de gaten houden.
Mijn broertje zou een huis kopen en zijn vriendin (is student, heeft geen vermogen en krijgt alleen een beetje beurs) wilde heel snel met hem in gemeenschap van goederen trouwen. Daar heb ik en mijn ouders gelukkig nog een stokje voor kunnen steken. Anders had ie nu 'de hoer moeten betalen om weg te gaan' Die ordinaire loeder krijgt nu al bijna alles gratis van hem (kleren, onderdak etc)
Walgelijk
Amen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:40 schreef Shitney het volgende:
Wat zijn er toch veel vrouwen ordinaire graaiers. Het is onzin om eigenaar van een huis te willen worden als je dat huis niet kunt betalen. Als je partner dat huis wel kan betalen, dan heb je gewoon stinkende mazzel dat je in een huis kunt wonen wat anders niet voor je weggelegd was. Prijs jezelf daarmee gelukkig, zou ik zeggen.
@TS:
Ik ben het als vrouw hier overwegend met de mannen eens. Ik vind dat je vriendin aan emotionele chantage doet en helemaal nu je erbij verteld hebt dat je vriendin het kopen van een huis als een verkapte vorm van trouwen ziet. Gelukig is het zo dat mannen er over het algemeen niet zulke archaïsche denkbeelden op na houden en het voor mannen geen keuze is om in hun eigen levensonderhoud te voorzien, maar een vanzelfsprekendheid, want ik zou het zwaar onaantrekkelijk vinden als mijn partner het normaal zou vinden om niet of nauwelijks bij te dragen maar wel de vruchten te plukken.
In mijn optiek is trouwen iets wat je doet als je eraan toe bent, en dwing je geen verbintenis af door middel van financiën. En los van dat emotionele stuk in haar argumentatie vind ik het niet meer dan normaal dat je ook in een relatie als twee individuen voor je eigen toekomst zorgt. Je vriendin mag in haar handjes knijpen dat ze uberhaupt een veel luxere levensstandaard heeft dan ze op basis van haar inkomen verdient en me dunkt dat je door haar studie te sponsoren (want laten we eerlijk zijn, zonder relatie zou ze die studie naast een baan moeten doen, want van 350 euro in de maand kan je echt geen huishouden runnen) al meer dan genoeg bijdraagt aan dat heilige "iets opbouwen". Zij bouwt op dit moment iets op, namelijk betere arbeidsperspectieven. En als ze die straks gebruikt kan ze vanzelf ook een huis betalen. Nu kan ze dat niet, dus heel simpel: jouw geld, jouw huis.
Denk nou eens na! Dit heeft niks met graaien te maken. De vriendin van TS verdient er namelijk nauwelijks iets aan als zij mede-eigenaar van het huis wordt. Ze is over 2 jaar klaar met studeren, en krijgt, naar alle waarschijnlijkheid, ook een goede baan en kan dan netjes meebetalen aan de hypotheek. In die 2 jaar is het, zeker in deze tijd, onmogelijk om overwaarde te krijgen op het huis. Vertel mij nou eens op welke manier ze er de komende twee jaar rijker van wordt door mede-eigenaar te worden?quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:40 schreef Shitney het volgende:
Wat zijn er toch veel vrouwen ordinaire graaiers. Het is onzin om eigenaar van een huis te willen worden als je dat huis niet kunt betalen. Als je partner dat huis wel kan betalen, dan heb je gewoon stinkende mazzel dat je in een huis kunt wonen wat anders niet voor je weggelegd was. Prijs jezelf daarmee gelukkig, zou ik zeggen.
Ik zou dat ook onaantrekkelijk vinden, maar dat is hier niet het geval. Ze hebben samen besloten dat het een goed idee was als zijn vriendin een extra studie ging doen, zodat ze later meer geld ging verdienen. Hier gaat de TS later ook van profiteren.quote:@TS:
Ik ben het als vrouw hier overwegend met de mannen eens. Ik vind dat je vriendin aan emotionele chantage doet en helemaal nu je erbij verteld hebt dat je vriendin het kopen van een huis als een verkapte vorm van trouwen ziet. Gelukkig is het zo dat mannen er over het algemeen niet zulke archaïsche denkbeelden op na houden en het voor mannen geen keuze is om in hun eigen levensonderhoud te voorzien, maar een vanzelfsprekendheid, want ik zou het zwaar onaantrekkelijk vinden als mijn partner het normaal zou vinden om niet of nauwelijks bij te dragen maar wel de vruchten te plukken.
Denk je die vriendin de enige is die profiteert van de betere arbeidsmarktperspectieven? Ze had ook kunnen blijven werken, dan kon ze wel bijdragen aan de hypotheek, maar zouden ze hier allebei later minder profijt van hebben, want uiteindelijk wordt er minder verdiend.quote:In mijn optiek is trouwen iets wat je doet als je eraan toe bent, en dwing je geen verbintenis af door middel van financiën.
En los van dat emotionele stuk in haar argumentatie vind ik het niet meer dan normaal dat je ook in een relatie als twee individuen voor je eigen toekomst zorgt. Je vriendin mag in haar handjes knijpen dat ze uberhaupt een veel luxere levensstandaard heeft dan ze op basis van haar inkomen verdient en me dunkt dat je door haar studie te sponsoren (want laten we eerlijk zijn, zonder relatie zou ze die studie naast een baan moeten doen, want van 350 euro in de maand kan je echt geen huishouden runnen) al meer dan genoeg bijdraagt aan dat heilige "iets opbouwen". Zij bouwt op dit moment iets op, namelijk betere arbeidsperspectieven. En als ze die straks gebruikt kan ze vanzelf ook een huis betalen. Nu kan ze dat niet, dus heel simpel: jouw geld, jouw huis.
Ja, wel als hij al aanspraak wou maken op de helft van de opbrengst van het huis bij verkoop terwijl hij zelf geen cent had in te brengen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:55 schreef -Elanor- het volgende:
En dat gelul maar over dat graaien! Ik weet niet on wat voor omgeving jullie zitten, maar bij mijn vriendinnen gebeurt het net zo vaak omgekeerd. Beste vriendin ging samenwonen toen zij een baan had en vriend nog studeerde. Ze hebben het huis op allebei de namen gezet omdat ze een team zijn. Nu verdienen ze evenveel en dragen evenveel bij. Is die vriend nu een graaier?
Relaties waarin je respecteert dat de een meer geld heeft dan de ander en je niet als een arrogante trut verwacht dat hij nu je met hem in een relatie zit opeens al zijn geld met je gaat delen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:58 schreef lezzer het volgende:
Ik snap af en toe ook niet wat voor relaties mensen hebben hoor...
Ter info: dat ligt er dus maar net aan hoe jij, als persoon, tegen je relatie aankijkt. Dat jij vindt dat ieder z'n eigen geld heeft en niet verplicht is dat te delen, neemt niet weg dat een ander het daar mee oneens mag zijn; dat kan namelijk ook nog, anno 2009.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:06 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dat je een relatie hebt, betekend in 2009 (want voor het geval je dat nog niet wist, daar leven we nu) niet dat jouw geld, automatisch 'ons' geld wordt omdat je toevallig een 'team' bent
Nee, dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat TS A vind, en vriendin vind B, maar als TS ook niet overstag gaat naar B, dan begint de emotionele chantage en manipulatie. Als dat zo is, dan vraag ik me af waar vriendin op uit is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ter info: dat ligt er dus maar net aan hoe jij, als persoon, tegen je relatie aankijkt. Dat jij vindt dat ieder z'n eigen geld heeft en niet verplicht is dat te delen, neemt niet weg dat een ander het daar mee oneens mag zijn; dat kan namelijk ook nog, anno 2009.
Los daarvan staat wat de juiste opvatting zou moeten zijn, want daar is geen antwoord op; jij vindt A, ik vind B en daarmee is de kous af. Wat voor jou werkt en wat voor mij werkt zijn dan andere dingen, maar het maakt geen van beiden fout.
aan de andere kant is dit wel een goede test van de relatie. als ze nu al zo moeilijk doet...quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:41 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,
Je kunt ook nu besluiten om de aankoop van het huis ff uit te stellen en over 2 jaar verder te kijken als je vriendin afgestudeerd is en een goed betaalde baan gevonden heeft.
Dan ben je nu in één klap af van al het gezeik
OMG, hij heeft het ZELF voorgesteld, en ze studeert al lang.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
TS wil niet dat vriendin gaat studeren zodat zij straks kan bijdragen, en hij minder lasten heeft maar hij wil dat zij gaat studeren zodat ze zicht heeft op een betere toekomst (met een opleiding kom je meestal verder). Hij heeft het goed met haar voor want vriendin geeft aan dat ze dr huidige werk niet leuk vind en dus heeft hij haar daar met haar over gepraat en w.s. aangegeven dat zij met een gedegen opleiding straks wel een baan kan vinden waar ze gelukkig mee is.
Z'n vriendin denkt gewoon ff snel mee te kunnen delen in de knikkers omdat ze toevallig een relatie hebben en samenzijn en gooit het op emotionele chantage. Soms is het goed om ff met een beschouwelijke bril naar je relatie te kijken en in dit soort situaties juist zakelijk te blijven. Als TS een goede relatie heeft ziet zijn vriendelijk ook wel in dat haar idee niet reeel is. Geen geld? = geen mede-eigenaar wel geld? = mede-eigenaar as simple as thatquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:43 schreef Johnns het volgende:
[..]
aan de andere kant is dit wel een goede test van de relatie. als ze nu al zo moeilijk doet...
OMG: ze kan in andere situaties ook behoorlijk goed haar mannetje staan. Ze wou toch ook ZELF studeren, TS heeft haar arm toch niet omgedraaid of haar gedwongen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
OMG, hij heeft het ZELF voorgesteld, en ze studeert al lang.
Leest er nou echt niemand meer hier?
Ik begin zo onderhand te hopen dat vriendin van TS af gaat en binnen 3 jaar 3 ton per jaar verdient.
Ik ben blij dat het om een studie gaat en niet om een kind ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef Nijns het volgende:
[..]
OMG: ze kan in andere situaties ook behoorlijk goed haar mannetje staan. Ze wou toch ook ZELF studeren, TS heeft haar arm toch niet omgedraaid of haar gedwongen?
Kom op zeg..
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:02 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het om een studie gaat en niet om een kind ofzo.
"We wilden toch samen kinderen? " "ja, nee, maar nu wil ik een huis kopen en dan komt dat kind me niet zo goed uit".
Nou gaat iemand vast zeggen dat dat een heel andere beslissing is. Nee dus. Net zo goed een beslissing die je samen neemt in een relatie.
hij heeft haar aangemoedigd om weer te gaan studeren, omdat ze met een nieuwe studie leuker werk kan vinden in de toekomst.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
OMG, hij heeft het ZELF voorgesteld, en ze studeert al lang.
Leest er nou echt niemand meer hier?
Ik begin zo onderhand te hopen dat vriendin van TS af gaat en binnen 3 jaar 3 ton per jaar verdient.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:05 schreef Nijns het volgende:
[..]
jij snapt er echt helemaal niks van.
door aan te geven dat je blij bent dat het een studie is en niet een kind, geef je trouwens zelf al aan dat het geen vergelijkbare dingen zijn.
domme doos
En juist die emotie maakt dat TS "geen gezeik wil" als zijn relatie uit gaat en dus dat huis alleen wil kopen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:07 schreef Leonidas82 het volgende:
Liefde is een emotie en in het kader van de 'lieve vrede' nemen veel koppels vanuit gevoels of irriationele ideeen (vaak gebaseerd op een emotie als liefde) de verkeerde beslissingen binnen relaties met alle gevolgen van dien. Als het om grote financiële beslissingen gaat draait het om gezond boerenverstand.
TS is realistisch en denkt na over bepaalde zaken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:09 schreef lezzer het volgende:
[..]
En juist die emotie maakt dat TS "geen gezeik wil" als zijn relatie uit gaat en dus dat huis alleen wil kopen.![]()
Het is al heel vaak gezegd, dat TS eigenlijk gewoon bang is wat er gebeurt als z'n relatie uit gaat. Nou, dan moet hij het regelen. Bij een notaris.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |