dat is inderdaad ontzettend raar als de vriendin verder 0 euro in brengt. wat moet er dan gezegd worden 'zullen we een huis kopen?' en dan roep jij heel hard ja! ja! maar als we dan over financien gaan praten dan zeg jij 'dat heb ik niet, maar dan wil ik 't nog wel'.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:20 schreef lezzer het volgende:
[..]
Bij zin 1 ging het natuurlijk al mis. Maar dat schijnt heel raar te zijn
Je hoeft wat mij betreft niet ieder je eigen geld te hebben. Maar als je een team bent, dan werk je ook als team samen aan alles wat je huishouden draaiend houdt. Dus zorg je allebei dat er af en toe schoongemaakt wordt, voed je allebei je eventuele kinderen op, en verdien je dus ook allebei geld om de rekeningen te kunnen betalen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ter info: dat ligt er dus maar net aan hoe jij, als persoon, tegen je relatie aankijkt. Dat jij vindt dat ieder z'n eigen geld heeft en niet verplicht is dat te delen, neemt niet weg dat een ander het daar mee oneens mag zijn; dat kan namelijk ook nog, anno 2009.
Los daarvan staat wat de juiste opvatting zou moeten zijn, want daar is geen antwoord op; jij vindt A, ik vind B en daarmee is de kous af. Wat voor jou werkt en wat voor mij werkt zijn dan andere dingen, maar het maakt geen van beiden fout.
Ja, dat denk ik ook altijd als ik weer zo'n sukkel tegenkom die een vrouw met een hobbybaantje heeft. Dan denk ik altijd "goh, ze zal vast heel goed zijn in bed, anders wil je toch niet zo'n luiaard?"quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef lezzer het volgende:
Ik hoop voor TS dat zijn vriendin verrekte goed is in bed.
Omdat ze geen geld heeft en zo...
Oh is dat zo Einstein? Leg jij mij dan even uit hoe je huis binnen twee jaar meer dan 20.000 euro meer waard kan worden? Want is het bedrag dat je bij een huis rond de 250.000 minimaal kwijt bent aan kosten koper, verbouwingen, notaris, etc. Om de kosten eruit te halen moet de waarde van je huis minstens met 4 % stijgen per jaar, en de kans dat dat gebeurt is nihil. In heel Nederland dalen de huizenprijzen juist, zelfs in Amsterdam en Utrecht.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:03 schreef cmck het volgende:
Dit geloof je toch zeker zelf niet?Wat denk je dat er gaan gebeuren als zij mede-eigenaar wordt en ze gaan uit elkaar nog voor ze afstudeerd? Ze krijgt de helft van de opbrangst van het huis. En als TS in de Randstad gaat wonen kan je er vanuit gaan dat er overwaarde zal zijn. Ook in deze crisis.
Als de relatie strandt en TS wil in zijn eigen huis blijven wonen, dan zal hij toch echt zijn vriendin moeten uitkopen. Dus dan verdient ze wel degelijk aan dat huis.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:38 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Oh is dat zo Einstein? Leg jij mij dan even uit hoe je huis binnen twee jaar meer dan 20.000 euro meer waard kan worden? Want is het bedrag dat je bij een huis rond de 250.000 minimaal kwijt bent aan kosten koper, verbouwingen, notaris, etc. Om de kosten eruit te halen moet de waarde van je huis minstens met 4 % stijgen per jaar, en de kans dat dat gebeurt is nihil. In heel Nederland dalen de huizenprijzen juist, zelfs in Amsterdam en Utrecht.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:31 schreef Shitney het volgende:
[..]
Je hoeft wat mij betreft niet ieder je eigen geld te hebben. Maar als je een team bent, dan werk je ook als team samen aan alles wat je huishouden draaiend houdt. Dus zorg je allebei dat er af en toe schoongemaakt wordt, voed je allebei je eventuele kinderen op, en verdien je dus ook allebei geld om de rekeningen te kunnen betalen.
Dat is delen. Verantwoordelijkheid delen voor alles wat er nodig is om je leven in stand te houden.
En niet de een zijn paycheck moeten delen en dan ook nog zeiken dat hij wel moet "helpen" in het huishouden.
Je kan het lollig brengen hoor, maar volgens mij weet jij best dat de vriendin van TS geen luiaard is. Het gaat hier niet om iemand die geen zin heeft om te werken en daarom op de zak van haar vriend leeft. Het gaat hier om iemand die in haar toekomst investeert, zodat ze later een betere baan krijgt, waar ook TS de vruchten van gaat plukken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:36 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook altijd als ik weer zo'n sukkel tegenkom die een vrouw met een hobbybaantje heeft. Dan denk ik altijd "goh, ze zal vast heel goed zijn in bed, anders wil je toch niet zo'n luiaard?"
Ik moest wel lachen om die link. Je noemt ook echt wel een voorbeeldquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:38 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Oh is dat zo Einstein? Leg jij mij dan even uit hoe je huis binnen twee jaar meer dan 20.000 euro meer waard kan worden? Want is het bedrag dat je bij een huis rond de 250.000 minimaal kwijt bent aan kosten koper, verbouwingen, notaris, etc. Om de kosten eruit te halen moet de waarde van je huis minstens met 4 % stijgen per jaar, en de kans dat dat gebeurt is nihil. In heel Nederland dalen de huizenprijzen juist, zelfs in Amsterdam en Utrecht.
Nee hoor, je hoeft niet hetzelfde te verdienen, je moet wel dezelfde verantwoordelijkheid dragen. Als de een putjesschepper is en de ander notaris, is het logisch dat ze nooit evenveel kunnen betalen omdat die salarissen nooit op hetzelfde niveau kunnen komen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef lichtekooi het volgende:
[..]![]()
Als ik het goed begrijp, vindt jij dus dat je alleen iets met iemand zou moeten beginnen die hetzelfde verdient en anders niet?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef Shitney het volgende:
[..]
Als de relatie strandt en TS wil in zijn eigen huis blijven wonen, dan zal hij toch echt zijn vriendin moeten uitkopen. Dus dan verdient ze wel degelijk aan dat huis.
prima toch dat ze aan haar toekomst werkt? TS geeft haar een dak boven haar hoofd, zorgt voor eten op tafel en leuke uitstapjes.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Je kan het lollig brengen hoor, maar volgens mij weet jij best dat de vriendin van TS geen luiaard is. Het gaat hier niet om iemand die geen zin heeft om te werken en daarom op de zak van haar vriend leeft. Het gaat hier om iemand die in haar toekomst investeert, zodat ze later een betere baan krijgt, waar ook TS de vruchten van gaat plukken.
Ja? Hypotheek is een schuld hoor, geen kapitaalquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef Shitney het volgende:
[..]
Als de relatie strandt en TS wil in zijn eigen huis blijven wonen, dan zal hij toch echt zijn vriendin moeten uitkopen. Dus dan verdient ze wel degelijk aan dat huis.
Wie zegt dat er later vruchten van geplukt gaan worden? Een vrouw die het nu al normaal vindt om op de zak van haar partner te teren, lijkt mij eerder het soort vrouw die straks ook part time gaat werken of helemaal gaat stoppen met werken. Bovendien geldt dat sowieso nog altijd voor het overgrote merendeel van de vrouwen in Nederland. De kans is veel groter dat die studie gewoon weggegooid geld is, dan dat ie ooit wat gaat opleveren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Je kan het lollig brengen hoor, maar volgens mij weet jij best dat de vriendin van TS geen luiaard is. Het gaat hier niet om iemand die geen zin heeft om te werken en daarom op de zak van haar vriend leeft. Het gaat hier om iemand die in haar toekomst investeert, zodat ze later een betere baan krijgt, waar ook TS de vruchten van gaat plukken.
Ja, inderdaad, met een studie bedrijfskunde kun je geen kant opquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:53 schreef Shitney het volgende:
De kans is veel groter dat die studie gewoon weggegooid geld is, dan dat ie ooit wat gaat opleveren.
Over het geheel genomen dalen de huizenprijzen. Dan zeg jij "nou in de randstad niet hoor". Dan geef ik twee voorbeelden van typische steden in de randstad, is het weer niet goed. Natuurlijk, als je heel hard en lang zoekt zal je nog wel wat huizen zoeken die in waarde gestegen zijn, maar de overgrote meerderheid van de huizen daalt gewoon in waarde. Ander zou je dat gemiddelde toch niet krijgen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:49 schreef cmck het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen om die link. Je noemt ook echt wel een voorbeeldHuizen boven die 3 ton dalen inderdaad ja. Huizen daaronder dalen niet of amper. Persoonlijk geloof ik niet in die cijfers. Die cijfers geven namelijk het gemiddelde weer. Als jij een knap huis heb was goed onderhouden is en waarvan de ligging goed is zal de prijs echt wel stijgen. Heeft mijn huis volgens het kadaster wel gedaan in elk geval. En hoe je een huis anders meer waard kan laten worden? Simpel: TS heeft spaargeld. En hoeft dus geen geld extra bij te lenen voor verbouwingen.
Met een studie bedrijfskunde verdien je alleen geld als je ook echt gaat werken. Dat de vriendin dat ook daadwerkelijk zal gaan doen is geen zekerheid, en als je de statistieken moet geloven is het zelfs een onwaarschijnlijkheid.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, met een studie bedrijfskunde kun je geen kant op
Ze doet geen punnikcursus ofzo...
Welke statistieken?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:56 schreef Shitney het volgende:
[..]
Met een studie bedrijfskunde verdien je alleen geld als je ook echt gaat werken. Dat de vriendin dat ook daadwerkelijk zal gaan doen is geen zekerheid, en als je de statistieken moet geloven is het zelfs een onwaarschijnlijkheid.
Als dit zo is, kan ie inderdaad beter gelijk stoppen met de relatie. Maar dit kun je onmogelijk baseren op de informatie die je in dit topic hebt gelezen. Bijna al mijn vrienden hebben in deze situatie gezeten, en hebben het opgelost doordat de een dan een periode wat meer heeft betaald dan de ander. Allemaal zijn het, nog steeds, goede relaties waar nu beide partners fulltime werken. Dat jij hier gelijk een gold-digger in ziet, zegt meer over de mensen waar jij mee omgaat dan over de vriendin van TS.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:53 schreef Shitney het volgende:
[..]
Wie zegt dat er later vruchten van geplukt gaan worden? Een vrouw die het nu al normaal vindt om op de zak van haar partner te teren, lijkt mij eerder het soort vrouw die straks ook part time gaat werken of helemaal gaat stoppen met werken. Bovendien geldt dat sowieso nog altijd voor het overgrote merendeel van de vrouwen in Nederland. De kans is veel groter dat die studie gewoon weggegooid geld is, dan dat ie ooit wat gaat opleveren.
JUIST dat is het echt slim aanpakken, want dan heeft hij nog het gevoel dat je ooit wel nog van plan bent bij te dragen aan de vaste lasten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Welke statistieken?
Vertel, lepel eens op die cijfers.
Als je de hele dag wilt tennissen en van plan bent de rest van je leven op de zak van je vriend te teren, pak je het echt wel anders aan hoor. Dan ga je geen bedrijfskunde studeren in ieder geval
evenredig kan dus niet zijn: de een werkt 40 uur en de ander 25 en die zorgt ook voor het huis en de kinderen? Dat vind ik dan weer een rare insteek.quote:
Nee, ik vind van niet. Dat huis en de kinderen zijn toch ook van allebei? Niet alleen van de moeder, dus waarom zou die daar een grotere verantwoordelijkheid voor hebben? De rekeningen zijn ook al van allebei, dus waarom zou de vader daarin de grootste verantwoordelijkheid hebben?quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:04 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
evenredig kan dus niet zijn: de een werkt 40 uur en de ander 25 en die zorgt ook voor het huis en de kinderen? Dat vind ik dan weer een rare insteek.
Je kan toch samen die afspraak maken en besluiten dat dat inhoud dat je beide evenveel bij draagt?
En hoe zit dat als ik 1600 euro verdien en hij 4000, met even veel uren?
Hoe ga jij daar mee om?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |