abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69893146
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:11 schreef Johnns het volgende:

[..]

TS is realistisch en denkt na over bepaalde zaken.

zijn vriendin heeft er ook over nagedacht, vooral over haar eigen belangen.
En TS denkt niet voornamelijk over zijn eigen belangen na?
Lees de OP nog eens
pi_69893297
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:12 schreef lezzer het volgende:

[..]

En TS denkt niet voornamelijk over zijn eigen belangen na?
Lees de OP nog eens
het lijkt mij niet meer dan logisch dat hij nadenkt over zijn eigen belangen. het is wel 80K die hij investeert!
you and I ain't done Zeke!
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:16:37 #228
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69893330
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:07 schreef lezzer het volgende:

[..]

Intussen woon ik al wel jaren naar volle tevredenheid samen. In een koophuis.
Niet ons eerste overigens.
Ik weet niet hoe dat bij jou zit? Heb je een eigen huis?
Dom hoef ik mezelf ook niet echt te noemen volgens de geleerden.
Of ik wel of geen eigen huis heb heeft hier helemaal niets mee te maken. En je hoeft jezelf niet dom te noemen, dat doe ik wel voor je.

En verder dit:
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:07 schreef Leonidas82 het volgende:
Liefde is een emotie en in het kader van de 'lieve vrede' nemen veel koppels vanuit gevoels of irriationele ideeen (vaak gebaseerd op een emotie als liefde) de verkeerde beslissingen binnen relaties met alle gevolgen van dien. Als het om grote financiële beslissingen gaat draait het om gezond boerenverstand.
En alles wat Johnns zegt.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69893347
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:06 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ja, wel als hij al aanspraak wou maken op de helft van de opbrengst van het huis bij verkoop terwijl hij zelf geen cent had in te brengen.

Welke opbrengst? Ik weet niet in wat voor droomwereld jij leeft, maar het duurt over het algemeen een paar jaar voor er overwaarde op een huis zit. Als het huis na een half jaar werd verkocht, had ie alleen maar een schuld,waar ie vervolgens netjes de helft van kon betalen. Na dat halve jaar had hij ook een baan, dus betaalde lekker mee.

In het geval van TS gaat het om 2 jaar dat ze nog moet studeren, vergelijkbare situatie dus.
quote:
Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar: hulde aan Shitney

@ Elanor: ik vraag me in dit soort gevallen altijd af hoeveel dit soort mensen nog spreken over een 'team' en 'samen' als zij degenen waren die het meest hadden in te brengen. Het is, in deze tijd helemaal, heel naief om te denken dat het oneindig is. En nu is alles leuk en aardig en zijn ze gelukkig samen en lijken die beloftes prachtig, maar als het fout gaat (en daar moet je gewoon rekening mee houden) dan baal je van iedere euro die je nog aan die gold-diggende trut die vreemdging met je beste vriend moet betalen. Dat je een relatie hebt, betekend in 2009 (want voor het geval je dat nog niet wist, daar leven we nu) niet dat jouw geld, automatisch 'ons' geld wordt omdat je toevallig een 'team' bent
Wat ben ik ontzettend blij dat mijn vriend en ik zo niet denken. Ik heb een relatie met mijn vriend omdat ik van hem hou, omdat ik weet dat hij geen profiteur is en omdat ik weet dat we hetzelfde doel hebben in het leven. Dan heb ik er best wat voor over om dat doel ook samen te bereiken, en daar hoort investeren in zijn (en indirect natuurlijk ook onze) toekomst ook bij. Als je van te voren al bang bent dat je vriend of vriendin op je geld uit is, dan heb je de verkeerde keuze gemaakt en kan je het beter uitmaken. Want in zo'n rot-relatie moet je niet blijven zitten.

En natuurlijk is het altijd mogelijk dat het alsnog misgaat, maar je kan ook morgen onder de auto komen en je kan ook volgende week je baan kwijtraken. Ik ga mijn geluk toch niet laten vergallen door die what-if situaties?

En die dikgedrukte zin... serieus
pi_69893455
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:10 schreef Nijns het volgende:
Sorry, ik word gewoon een beetje boos. Dat je je geld deelt is nog tot daar aan toe maar dat je dat als vanzelfsprekend beschouwd, dat gaat er bij mij echt niet in.
En wat nou als ik het vanzelfsprekend vind dat ik mijn geld deel met mijn vriend, zodat we samen een goede toekomst kunnen opbouwen? Word je dan ook een beetje boos?
pi_69893524
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:36 schreef Leonidas82 het volgende:
TS

Je vriendin alleen mede-eigenaar laten worden als ze bij kan dragen in de hypotheeklasten voor een X% (bijvoorbeeld jij 95% eigenaar en zij 5% gezien haar inkomen) Als ze niet kan bijdragen dan heeft ze onder geen beding recht op dat huis. Jouw geld, jouw hypotheekschuld en dus jouw huis. De enige reden dat ze hier moeilijk over gaat doen, is omdat je vriendin denkt straks slapend rijk te worden.

Wat je kunt doen,

vermogens gescheiden houden (jouw geld en haar geld) en daarnaast een gezamenlijke rekening openen waar je gezamenlijk vermogen opbouwt. Bij een breuk kan dat door de midden. Daarnaast kan ze sparen op haar individuele spaarrekening (is ze zelf verantwoordelijk voor) Als ze na 2 jaar afgestudeerd is en voldoende meeverdiend om bij te dragen in de hypotheeklasten, dan kan ze alsnog mede-eigenaar worden. Lijkt mij een eerlijke deal! En idd, een huis heeft echt nog niet binnen 2 jaar overwaarde. Bij verkoop zullen geen van beide partijen winst maken. Vrouwen die hier oneens mee zijn, zijn gewoon manipulatieve gore graaiers die snel rijk willen worden zonder er iets voor te doen
Anders spreek je jezelf even tegen .
pi_69893576
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:16 schreef Nijns het volgende:
Of ik wel of geen eigen huis heb heeft hier helemaal niets mee te maken. En je hoeft jezelf niet dom te noemen, dat doe ik wel voor je.
Ik zag net je geboortedatum. Ik ben normaal niet zo van het schermen met "je komt net kijken", maar ga eerst maar eens 10 jaar met iemand samenwonen en dan samen dingen aanschaffen enzo.
Ik durf wel met je af te spreken over, pak 'm beet, 15 jaar, en dan eens kijken hoe je er over denkt.
Misschien denk je dan nog eens aan dit gesprek. En aan dat je me domme doos genoemd hebt.
pi_69893632
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:21 schreef -Elanor- het volgende:

[..]

Anders spreek je jezelf even tegen .
hij zegt toch alleen dat "De enige reden dat ze hier moeilijk over gaat doen, is omdat je vriendin denkt straks slapend rijk te worden."

Daarnaast wordt er wel 80K door TS in het huis gestopt, die daardoor voor 50% aan haar toebehoort.
you and I ain't done Zeke!
pi_69893657
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:24 schreef Johnns het volgende:
Daarnaast wordt er wel 80K door TS in het huis gestopt, die daardoor voor 50% aan haar toebehoort.
Waarvan al door minimaal 5 verschillende mensen genoemd is dat je dat bij de notaris er uit kunt laten houden.
Of via een constructie bij de bank.
pi_69893726
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:07 schreef lezzer het volgende:

[..]

Intussen woon ik al wel jaren naar volle tevredenheid samen. In een koophuis.
Niet ons eerste overigens.
Ik weet niet hoe dat bij jou zit? Heb je een eigen huis?
Dom hoef ik mezelf ook niet echt te noemen volgens de geleerden.
Ik ook. Bovendien heeft mijn vriend nu een universitaire titel waarmee ie een goede baan heeft. Doordat ik aan het begin meer heb betaald, hebben we sneller samen kunnen wonen (in plaats van op een kleine studentenkamer), hebben we (voordat er allerlei verplichtingen komen wat betreft kinderen) aardig wat van de wereld gezien, en verdienen we, door onze opleidingen, nu allebei veel geld .

Ik zie niet in hoe we het beter hebben kunnen doen. Als je geen team durft te zijn met je partner, heb je een rotte relatie.
pi_69893826
dubbel
pi_69893830
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:24 schreef Johnns het volgende:

[..]

hij zegt toch alleen dat "De enige reden dat ze hier moeilijk over gaat doen, is omdat je vriendin denkt straks slapend rijk te worden."

Wat nu, behalve dat we gold-diggers zijn, zijn vrouwen ook nog eens dom? Ze studeert bedrijfskunde, denk je nou echt dat ze gelooft dat ze rijk wordt door een huis na een paar jaar weer te verkopen?

En wat die 80k betreft: je kan gewoon in een samenlevingscontract vastleggen dat dat bedrag van jou is, en dus ook bij verkoop, van jou blijft. Non-argument dus.
pi_69893904
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:19 schreef -Elanor- het volgende:

[..]

En wat nou als ik het vanzelfsprekend vind dat ik mijn geld deel met mijn vriend, zodat we samen een goede toekomst kunnen opbouwen? Word je dan ook een beetje boos?
Dit is gelijk de grootste denkfout die de meeste vrouwen maken bij het hebben van een relatie of misschien het grootste verschil tussen man en vrouw. De nadruk leggen op 'wij, samen en delen' profiteren van een andermans geld.

Uiteraard een relatie heb je met z'n 2en en is er dus sprake van een zekere 'wij' maar een relatie bestaat uit 2 verschillende personen en is er dus degelijk sprake van een jij en ik. Een gezonde relatie, naar mijn mening, bestaat dus naast een gezamenlijk vermogen (waarin je raak kunt delen) ook uit een persoonlijk vermogen (geld wat van jou is, en niet hoeft te delen met je partner).
pi_69893938
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:32 schreef Leonidas82 het volgende:
Een gezonde relatie, naar mijn mening, bestaat dus naast een gezamenlijk vermogen (waarin je raak kunt delen) ook uit een persoonlijk vermogen (geld wat van jou is, en niet hoeft te delen met je partner).
Ja, en wie beweert dat dat niet zo moet zijn?
pi_69894112
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:32 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Dit is gelijk de grootste denkfout die de meeste vrouwen maken bij het hebben van een relatie of misschien het grootste verschil tussen man en vrouw. De nadruk leggen op 'wij, samen en delen' profiteren van een andermans geld.
Ik snap niet wat je wil zeggen in de laatste zin. Hoe profiteer ik van andermans geld als ik besluit om te investeren in onze gezamenlijke toekomst?

En gelukkig vindt mijn vriend 'wij, samen en delen' ook erg belangrijk .
quote:
Uiteraard een relatie heb je met z'n 2en en is er dus sprake van een zekere 'wij' maar een relatie bestaat uit 2 verschillende personen en is er dus degelijk sprake van een jij en ik. Een gezonde relatie, naar mijn mening, bestaat dus naast een gezamenlijk vermogen (waarin je raak kunt delen) ook uit een persoonlijk vermogen (geld wat van jou is, en niet hoeft te delen met je partner).
Wat Lezzer zegt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:45:54 #241
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69894356
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zag net je geboortedatum. Ik ben normaal niet zo van het schermen met "je komt net kijken", maar ga eerst maar eens 10 jaar met iemand samenwonen en dan samen dingen aanschaffen enzo.
Ik durf wel met je af te spreken over, pak 'm beet, 15 jaar, en dan eens kijken hoe je er over denkt.
Misschien denk je dan nog eens aan dit gesprek. En aan dat je me domme doos genoemd hebt.
Oh, je zag net mijn geboortedatum

Het zegt meer over jou dan over mij als je daar mijn levenservaring (of in jouw ogen, het gebrek daaraan) van af laat hangen. Jij weet helemaal niks van mij dus houd even lekker je grote mond, wil je.
pi_69894426
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:45 schreef Nijns het volgende:

[..]

Oh, je zag net mijn geboortedatum

Het zegt meer over jou dan over mij als je daar mijn levenservaring (of in jouw ogen, het gebrek daaraan) van af laat hangen. Jij weet helemaal niks van mij dus houd even lekker je grote mond, wil je.
Prima Ik neem zelf altijd liever het advies van iemand aan die wel weet waar het over gaat
pi_69894517
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:41 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,

Je kunt ook nu besluiten om de aankoop van het huis ff uit te stellen en over 2 jaar verder te kijken als je vriendin afgestudeerd is en een goed betaalde baan gevonden heeft.

Dan ben je nu in één klap af van al het gezeik
Dit lijkt mij trouwens ook de beste oplossing . Maar iets zegt me dat TS dit niet wil...
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:54:02 #244
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69894685
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:47 schreef lezzer het volgende:

[..]

Prima Ik neem zelf altijd liever het advies van iemand aan die wel weet waar het over gaat
Ik heb niet gezegd dat ik niet weet waar het over gaat Ik woon al langer zelfstandig dan menig persoon dat 5-10 jaar ouder is dan ik. Geboortedatum zegt echt, echt, echt niet veel.
pi_69894905
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:50 schreef -Elanor- het volgende:

[..]

Dit lijkt mij trouwens ook de beste oplossing . Maar iets zegt me dat TS dit niet wil...
Het is al 80 keer gezegd ofzo, dus ik denk van niet
pi_69895009
Even meegelezen hiero.
Even twee dingen. Eerst dit:
quote:
Mijn vriendin krijgt studiefinanciering en werkt daarnaast wat bij in een cafe (350 euro in de maand).
En dan dit
quote:
Mijn vriendin wil wel graag bijdragen, want ze wil iets opbouwen. Als we evt. uit elkaar gaan, dan wil ze iets overhouden en zo.
Hoe wil ze iets bij gaan dragen als ze niks heeft
Wat ze eigenlijk wil zeggen is dat ze wil profiteren van jouw eigendommen mochten jullie uit elkaar gaan. Alleen ben jij denk ik te blind om dit in te zien.

Als ik jou was zou ik lekker wachten tot ze afgestudeerd is en serieus iets bij kan dragen en dan lekker samen een huis kopen.
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:55 schreef -Elanor- het volgende:
Denk nou eens na! Dit heeft niks met graaien te maken. De vriendin van TS verdient er namelijk nauwelijks iets aan als zij mede-eigenaar van het huis wordt.
Dit geloof je toch zeker zelf niet? Wat denk je dat er gaan gebeuren als zij mede-eigenaar wordt en ze gaan uit elkaar nog voor ze afstudeerd? Ze krijgt de helft van de opbrangst van het huis. En als TS in de Randstad gaat wonen kan je er vanuit gaan dat er overwaarde zal zijn. Ook in deze crisis.
quote:
Ze is over 2 jaar klaar met studeren, en krijgt, naar alle waarschijnlijkheid, ook een goede baan en kan dan netjes meebetalen aan de hypotheek.
daarom vind ik dat TS gewoon even moet wachten totdat vriendin is afgestudeerd.

[ Bericht 37% gewijzigd door cmck op 10-06-2009 13:13:14 ]
pi_69895308
Wat een gedoe hier in dit topic. Ik hoop dat TS inmiddels de juiste keuze heeft gemaakt?
Mensen zijn niet te vertrouwen. Hoe goed je iemand ook denkt te kennen, het kan de volgende dag over zijn en dan zal je blij zijn dat je haar jouw huis, betaald van jouw centen, uit kan schoppen in plaats van dat ze nog even lekker kan graaien.
Samen een huis kopen is leuk, maar kom dan ook samen met geld aanzetten.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 13:18:41 #248
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69895527
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:50 schreef -Elanor- het volgende:

[..]

nee. gek he. hij wil een huis kopen. het is zijn geld, dus hij kan doen en laten wat hij wil. wie is zij om hem daar in tegen te houden? zij houdt hem ook niet tegen, zolang hij haar maar mede-eigenaar maakt van dat huis, dan wil ze wel. als hij het alleen koopt dan is ze daar fel op tegen.

hey, ik wil een huis kopen!
joh, tof, wanneer gaan we dat doen?
euh..we...wat betaal jij dan?
nee, niets, maar ik wil wel graag mede-eigenaar worden
ja maar, je betaald niets want dat kun je niet?
ja en??? dan wil ik het toch, en als jij dat niet wil, dan wil ik niet dat jij nu een huis koopt!

kort door de bocht kwam dat gesprek daar op neer. wie the fuck is zij om te denken dat ze iets te eisen heeft als ts iets wil doen van zijn eigen geld. kom op zeg, ze wil gewoon een graantje meepikken, want als hij voor de constructie gaat dat de overwaarde van het huis naar hem gaat en dat die 80k ook veilig voor hem is mocht de relatie over gaan, dan denk ik dat ze dat helemaal niet wil, omdat 't dr dan niets meer oplevert. dan zal die 'emotionele band' ineens wel niet meer boeiend zijn.

als jij als mijn vriendin zijnde geen geld inbrengt, dan mag je wel je voorkeur aangeven, maar je gaat me niet vertellen wat ik wel en niet met mijn eigen geld kan en mag doen. kom nou zeg. en als je dat wel wil dan moet je heel gauw een eind ophoepelen
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69895606
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
hey, ik wil een huis kopen!
joh, tof, wanneer gaan we dat doen?
euh..we...wat betaal jij dan?
nee, niets, maar ik wil wel graag mede-eigenaar worden
ja maar, je betaald niets want dat kun je niet?
ja en??? dan wil ik het toch, en als jij dat niet wil, dan wil ik niet dat jij nu een huis koopt!
Bij zin 1 ging het natuurlijk al mis. Maar dat schijnt heel raar te zijn
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:25:28 #250
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_69895784
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:06 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ja, wel als hij al aanspraak wou maken op de helft van de opbrengst van het huis bij verkoop terwijl hij zelf geen cent had in te brengen.

Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar: hulde aan Shitney

@ Elanor: ik vraag me in dit soort gevallen altijd af hoeveel dit soort mensen nog spreken over een 'team' en 'samen' als zij degenen waren die het meest hadden in te brengen. Het is, in deze tijd helemaal, heel naief om te denken dat het oneindig is. En nu is alles leuk en aardig en zijn ze gelukkig samen en lijken die beloftes prachtig, maar als het fout gaat (en daar moet je gewoon rekening mee houden) dan baal je van iedere euro die je nog aan die gold-diggende trut die vreemdging met je beste vriend moet betalen. Dat je een relatie hebt, betekend in 2009 (want voor het geval je dat nog niet wist, daar leven we nu) niet dat jouw geld, automatisch 'ons' geld wordt omdat je toevallig een 'team' bent
Dank .

Maar inderdaad, dat vroeg ik me ook al af. Als TS een vrouw was geweest die hier had gepost dat haar vriend 350 euro in de maand verdiende maar wel mede-eigenaar van het huis wilde worden, waren de adviezen dan hetzelfde geweest?

Ik las vrij recent op een ander forum een soortgelijk topic door een vrouw geopend en daarin werd aangeraden dat de kosten naar rato verdeeld moesten worden. Totdat 1 iemand zei "ook als zij degene met het hoogste inkomen is?"

Nee hoor, toen was dat natuurlijk ineens geen goed idee.

Vrouwen vinden het bij bosjes doodnormaal om symbolische baantjes te hebben en symbolische bedragjes te betalen voor dingen die gewoon echt geld kosten. Belachelijk vind ik dat. Wil je reizen door Australie? Een duur koophuis? Tweede auto? Prima, maar dan ook gewoon een normale baan en normaal de kosten delen. Dat gelul van al die wijffies die met 16 uurtjes werken voor 400 euro in de maand willen leven alsof ze bovenmodaal verdienen, kom nou toch zeg. Ik snap al die kerels ook niet die dat allemaal maar pikken. Zo a-sexy.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shitney op 10-06-2009 13:40:33 ]
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')