ja, er zijn verschillende namen voor dat ding maar je kan het in elke speciaalzaak kopenquote:Op zondag 17 mei 2009 23:51 schreef Rauzer het volgende:
Er is zo'n ding dat je kan gebruiken om de kolen snel heet te maken. Maar hoe heet zo'n ding en waar koop je die?
Tering... Binnen 30 minuten heb je een boom in stukken gezaagd, gekloofd, vuur gestookt, vuur in laten storten en kun je roosteren!quote:Op maandag 18 mei 2009 @ 00:12 schreef rinzzz het volgende:
[..]
binnen 30 minuten hete kolen...
dat moet zonder zo'n ding toch nog wel sneller kunnen?
dat was ook mijn idee...maar dat apparaat zal wel bedoeld zijn voor mensen die verder geen moeite willen doen met opletten of de kolen al grijs zijn enz.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:12 schreef rinzzz het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag twee uur mee bezig geweest. Brandolie had ik niet, en met aanmaakblokjes ging het niet zo snel.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:12 schreef rinzzz het volgende:
[..]
Voor datsoort mensen hebben ze de gasbarbeque uitgevonden.quote:Op maandag 18 mei 2009 @ 00:23 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat was ook mijn idee...maar dat apparaat zal wel bedoeld zijn voor mensen die verder geen moeite willen doen met opletten of de kolen al grijs zijn enz.
Je pleurt de kolen in dat ding, slingert hem aan, wacht tot 'ie klaar is, pleurt de kolen op de BBQ en direct het vlees erop zonder verder moeilijk te doen.
Dat smaakt veel minderquote:Op maandag 18 mei 2009 00:29 schreef jemoeder125 het volgende:
[..]
Voor datsoort mensen hebben ze de gasbarbeque uitgevonden.
Daar is het volgende apparaat voorquote:Op maandag 18 mei 2009 00:23 schreef bas-beest het volgende:
maar dat apparaat zal wel bedoeld zijn voor mensen die verder geen moeite willen doen met opletten of de kolen al grijs zijn enz.
die gebruik ik alleen voor de kooltjes van m'n waterpijpquote:Op maandag 18 mei 2009 00:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar is het volgende apparaat voor![]()
[ afbeelding ]
Die is makkelijk voor dagelijks gebruik hoorquote:Op maandag 18 mei 2009 00:29 schreef jemoeder125 het volgende:
[..]
zon ding hebben wij ook. net of je een rookbom aansteekt en je kolen zijn dan nog niet warm.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:41 schreef mvt het volgende:
Daarom heb ik een collega een Barbecook BBQ cadeau gedaan voor zijn nieuwe huis. Papier in de koker, kolen er op, papier aansteken en wachten tot de kolen wit zijn! Ideaal
[ afbeelding ]
Als je er verder geen lucht bij wappert of blaast kan ik me voorstellen dat het zo lang duurtquote:Op maandag 18 mei 2009 00:28 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag twee uur mee bezig geweest. Brandolie had ik niet, en met aanmaakblokjes ging het niet zo snel.
wat voor papier? Genoeg papier voor een lekker fikkie? genoeg kolen?quote:Op maandag 18 mei 2009 00:45 schreef wootahH het volgende:
[..]
zon ding hebben wij ook. net of je een rookbom aansteekt en je kolen zijn dan nog niet warm.
Ik heb me gek gepomt andersquote:Op maandag 18 mei 2009 00:49 schreef Ro_bin het volgende:
[..]
Als je er verder geen lucht bij wappert of blaast kan ik me voorstellen dat het zo lang duurt
Idd, er zijn vast prima producten van andere merken dan Weber die dit goed kunnen. Blokker misschien ook? Makro heeft in elk geval de Weber.quote:Op maandag 18 mei 2009 07:16 schreef Rewimo het volgende:
Zo'n ding werkt als een tierelierHier in DLD kosten ze bij Aldi of Lidl een euro of 7
Houtskool bovenin, prop papier met een aanmaakblokje onderin en fikken maar.
Brikettenstarten, o.a. van Weber. Heb er zelf al jáááren eentje in gebruik.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:51 schreef Rauzer het volgende:
Er is zo'n ding dat je kan gebruiken om de kolen snel heet te maken. Maar hoe heet zo'n ding en waar koop je die?
2 uur? 30 minuten! Je moet gewoon onderop een paar aanmaakblokjes leggen, en dan de briketten daarop stapelen, zo hoog mogelijk, zodat je een beetje een schoorsteeneffect krijgt. Zo doe ik het dus ook. Eerst BBQ aansteken, dan vlees en zooi klaarzetten, ff biertje drinken en dan aan de slagquote:Op maandag 18 mei 2009 11:18 schreef Gripper het volgende:
De beste oplossing is nog altijd: om 4 uur de BBQ aansteken, en rustig met een biertje erbij de (minstens een nacht gemarineerde) stukken vlees aan spiezen rijgen, salade maken, stokbrood en sauzen klaarzetten. Tussendoor regelmatig even je vuur checken, herverdelen, kooltjes erbij, etc. Om een uur of 6 is de BBQ dan prima op temperatuur![]()
Het enige wat je hiervoor nodig hebt is ruim voldoende tijd...
Dat is echt voor kneuzen die niet kunnen barbecueen....quote:
Wat jij wil. In 2 uur kun je wel meer bier drinken dan in 30 minutenquote:Op maandag 18 mei 2009 11:58 schreef Catbert het volgende:
[..]
2 uur? 30 minuten! Je moet gewoon onderop een paar aanmaakblokjes leggen, en dan de briketten daarop stapelen, zo hoog mogelijk, zodat je een beetje een schoorsteeneffect krijgt. Zo doe ik het dus ook. Eerst BBQ aansteken, dan vlees en zooi klaarzetten, ff biertje drinken en dan aan de slag
Ja, en sowieso is bier drinken op een nuchtere maag veel efficienter!quote:Op maandag 18 mei 2009 12:39 schreef Gripper het volgende:
Wat jij wil. In 2 uur kun je wel meer bier drinken dan in 30 minuten
als je graag het brandwondencentrum van binnen wil zien moet je dat vooral blijven doenquote:
Die gel valt wel mee. Staat natuurlijk ook op dat je het niet met een al brandend vuur mag gebruiken, maar als je een beetje oppast gaat d'r niks mis mee.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:48 schreef Leipo666 het volgende:
als je graag het brandwondencentrum van binnen wil zien moet je dat vooral blijven doen
toch kun je beter van te voren genoeg erop spuiten en het dan pas aanstekenquote:Op maandag 18 mei 2009 14:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Die gel valt wel mee. Staat natuurlijk ook op dat je het niet met een al brandend vuur mag gebruiken, maar als je een beetje oppast gaat d'r niks mis mee.
Ik waardeer in ieder geval dat jullie een foto maakten van het moment voor het geval dat.quote:
Ontbrandt iets te snel. Je kunt beter petroleum nemen. Het stinkt misschien een beetje, maar branden doet het!quote:Op maandag 18 mei 2009 14:18 schreef brascoo het volgende:
wat is er mis met een halve bus spiritus?
Wat hij zegt.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:18 schreef Gripper het volgende:
De beste oplossing is nog altijd: om 4 uur de BBQ aansteken, en rustig met een biertje erbij de (minstens een nacht gemarineerde) stukken vlees aan spiezen rijgen, salade maken, stokbrood en sauzen klaarzetten. Tussendoor regelmatig even je vuur checken, herverdelen, kooltjes erbij, etc. Om een uur of 6 is de BBQ dan prima op temperatuur![]()
Het enige wat je hiervoor nodig hebt is ruim voldoende tijd...
Goeiedag zeg, inderdaad! Of doe het gevoon in de pan.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:29 schreef jemoeder125 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 mei 2009 07:12 schreef Rauzer het volgende:[..]Ik heb me gek gepomt anders![]()
Grote fail, echt waarquote:Op maandag 18 mei 2009 00:28 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag twee uur mee bezig geweest. Brandolie had ik niet, en met aanmaakblokjes ging het niet zo snel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |