abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71003864
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:56 schreef kres het volgende:
Ja ik gebruik idd Co2...
Als je op de foto kijkt zie je linksboven de PH controller...

Dat in combinatie met Easy Carbo en Profito..
Wat zijn de kosten als je co2 wilt toevoegen aan je bak? Aanschaf/maandelijks?

Ik naar die winkel die voor die kranen , is die grafwinkel dicht. Nu maar even naar het tuincentrum.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:40:15 #277
80089 kres
Komt goed...
pi_71007599
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:56 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat zijn de kosten als je co2 wilt toevoegen aan je bak? Aanschaf/maandelijks?

Ik naar die winkel die voor die kranen , is die grafwinkel dicht. Nu maar even naar het tuincentrum.
Aanschaf kan duur zijn... Ik heb mijn eigen co2 reactor gemaakt.. Ik heb genoeg aan een fles en een reduceer veniel.. Rest maak ik allemaal zelf..
Ooit een co2 setje op marktplaats gevonden voor 80 euro... Fles vullen is niet duur. Hangt af hoe groot de fles is maar dat zijn de kosten niet.
Maandelijkse kosten zijn er niet echt.. Eens in de zoveel tijd fles laten vullen.. Dat hangt weer af van hoe groot je bak is en hoeveel co2 je verbruikt... Laten we het zo zeggen dat je voor een 2,5 kg fles iets van 25 euro kwijt bent om hem te laten vullen.. Je doet er dan gemiddeld zo'n maand of 4 a 5 mee...
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_71007650
Oke, misschien nog te overwegen in de toekomst dan. Inmiddels de dubbele kranen gevonden bij de faunaland, wel wat duurder maja anders blijf ik bezig.
Top 5 China producten
pi_71007673
Aquarium helemaal schoon gemaakt. Lijm, algen, mos, schimmel verwijderd en hij ziet er weer helemaal top uit

Morgen en overmorgen werken en dan 3 weken vrij
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:41:31 #280
80089 kres
Komt goed...
pi_71014885
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:42 schreef rene90 het volgende:
Oke, misschien nog te overwegen in de toekomst dan. Inmiddels de dubbele kranen gevonden bij de faunaland, wel wat duurder maja anders blijf ik bezig.
Ik heb 4 bakken en alleen bij mijn 400 L heb ik een co2 set. Heb ooit in het verleden ene bak 125 L in mijn woonkamer neergezet als uitwijkplaats voor zieke visjes of om als broed bak te gebruiken. Beetje zand ingegooid. Wat plantjes die ik overhad ingegooid. Gewoon ff in de bodem gestoken en verder niet naar omgekeken. Doe het nog steeds niet echt. Water ververs ik haast niet...

EN WAT DENK JE?

Dit is mijn best draaiende bak. Nooit niks mee aan de hand. Water is kraak helder. planten doen het super goed.. Heb er nu 6 sterabi in zitten.. Hoop dat er wat kleintjes van komen...

Maar wat ik dus wil zeggen dat co2 niet heilig is hoor. Als je planten het verder goed doen dan zou het zonde zijn om je geld daar aan uit te geven als het niet nodig is..
pi_71014928
Ja mijn planten doen het dus niet echt prima en alles, en omdat ik juist zo een volle beplante bak mooi vind wil ik kijken of dat uberhaupt een mogelijkheid gaat zijn. Ach alles met stapjes, eerst morgen het filter installeren om de bak mooi schoon te krijgen. Thermostaat staat uit en krijg de bak niet kouder dan 29 graden, met kleppen open .
Top 5 China producten
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:45:34 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71015005
ventilator erop zetten, bureauding
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71015131
Nu die lampen uit zijn daalt het al wat, ventilator is even geen mogelijkheid helaas.
Top 5 China producten
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:51:31 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71015186
mocht het wel een mogelijkheid zijn, gelijk doen, is echt een wondermiddel, had een paar jaar geleden een bak op een beroerde plek staan, bak was soms dik in de 30 graden, ventilator op het water en de temp daalde door verdamping als snel een paar graden...
pi_71015243
Eerst maar eens vrijdag het nieuwe filter installeren en die laten draaien. Ik kan hier namelijk erg lastig die fan veilig neerzetten zonder gelijk gaten te boren
Top 5 China producten
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:54:17 #286
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71015265
ik deed het gewoon door de kleppen in de bovenkant. kon de fan bovenop staan...
pi_71015385
Ik heb hier ook een kat rond lopen, dus een fan boven water vind ik niet een strak plan
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 22:21:48 #288
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71016332
Zo de grote verbouwing is achter de rug, tijd om na een week later eens te kijken hoe het er bij staat
Vooral de bacopa en de echinodorus supprise springen er echt goed uit :cool:

Tevreden zul je zeggen; nou niet helemaal, één van mijn goerami's is van het één op het andere moment blind geworden aan één oog en is erg bleekjes. Het eet wel mee met de rest maar is veel minder op kleur dan de andere gourami. Het zit me niet lekker maar ik weet ook niet best wat ik hier mee aan moet.

En nog steeds ontbreekt echt diepte in de bak, het lijkt nu teveel op de gemiddelde vensterbank met planten en weet niet hoe ik hier nou echt diepte in krijg.... misschien toch maar eens gaan schuiven met de planten; als iemand tips heeft om meer diepte te krijgen in deze bak dan hoor ik het graag...
pi_71016398
Met een stuk hout dat van de linker onder voorhoek naar de rechter achter boven hoek gaat bijv? Meer van voren naar achter werken. Misschien plantjes wat diagonaler achter elkaar zetten in plaats van dat rijtje?
Ik ben er zelf ook geen ster in hoor :p
Top 5 China producten
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:40:01 #290
80089 kres
Komt goed...
pi_71017093
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:23 schreef rene90 het volgende:
Met een stuk hout dat van de linker onder voorhoek naar de rechter achter boven hoek gaat bijv? Meer van voren naar achter werken. Misschien plantjes wat diagonaler achter elkaar zetten in plaats van dat rijtje?
Ik ben er zelf ook geen ster in hoor :p
Wat rene zegt...

Met stukken hou kom je een heel eind.. Je zou ook met hoogte verschillen kunnen spelen... Dus aan een kant van je bak wat meer zand doen zodat je soort helling in maakt.
Ziet er leuk uit en is ook handig want al het vuil wat op de bodem ligt verzamelt zich daar vaak.... Maakt het schoonmaken en verwijderen van vuil stuk makkelijker...
pi_71020740
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:43 schreef rene90 het volgende:
Ja mijn planten doen het dus niet echt prima en alles, en omdat ik juist zo een volle beplante bak mooi vind wil ik kijken of dat uberhaupt een mogelijkheid gaat zijn. Ach alles met stapjes, eerst morgen het filter installeren om de bak mooi schoon te krijgen. Thermostaat staat uit en krijg de bak niet kouder dan 29 graden, met kleppen open .
Of wat vaker je water verversen, daar kan het ook goed van afkoelen, zo deed ik ipv 1 keer in de week 2 keer in de week 1/3 water verversen om af te koelen. Ging van 28/29 graden naar 24 graden
pi_71021688
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:45 schreef Klonk het volgende:
ventilator erop zetten, bureauding
ik zal nog maar eens waarschuwen, labyrinthvissen zoals goerami's kunnen hier absoluut niet tegen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:21:44 #293
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71023437
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:59 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik zal nog maar eens waarschuwen, labyrinthvissen zoals goerami's kunnen hier absoluut niet tegen.
ja, terechte waarschuwing, my bad
pi_71024222
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Of wat vaker je water verversen, daar kan het ook goed van afkoelen, zo deed ik ipv 1 keer in de week 2 keer in de week 1/3 water verversen om af te koelen. Ging van 28/29 graden naar 24 graden
Lijkt me niet echt gezond voor de vissen
Top 5 China producten
pi_71027978
Pomp binnen, zitten al kranen op OF althans, ze noemen het "aquastop" en op aanvoer/afvoer zit een schakelaartje
Top 5 China producten
pi_71028540
Wat is het beste, een lange buis met gaatjes iets boven het wateropervlak, of één uitmonding boven het wateroppervlak?

Edit; die kraankoppelingen van eheim, je doet de slang erop, en dan schroef je het rondje "terug" over de slang. Dus je gaat niet eerst dat ronde dingetje over de slang doen, en dan terug over de slang?

[ Bericht 48% gewijzigd door rene90 op 16-07-2009 11:46:47 ]
Top 5 China producten
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:43:15 #297
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71028593
Ik ben trouwens op zoek naar een voedermachintje voor in de vakantie, iemand enig idee waar ik die dingen kan krijgen?
pi_71028669
Dierenwinkel, faunaland etc. Tuincentra hebben ze ook wel.
Top 5 China producten
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:48:11 #299
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71028730
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:46 schreef rene90 het volgende:
Dierenwinkel, faunaland etc. Tuincentra hebben ze ook wel.
Dan ga ik vanavond maar eens kijken, moet ook nieuwe plantjes hebben dus dat komt mooi uit
pi_71032272
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:43 schreef JortK het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een voedermachintje voor in de vakantie, iemand enig idee waar ik die dingen kan krijgen?
ik weet niet hoe lang je op vakantie gaat, maar een week of 2 a 3 kunnen je vissen prima zonder eten. kwestie van een 10 dagen voor je op vakantie gaat beginnen met extra voeren. 2 dagen voor de vakantie stoppen met voeren, en de dag dat je vertrekt een flinke waterverversing. voor je vissen is het geen probleem, en voor de waterkwaliteit is het het beste (dus indirect voor de vissen ook het beste). ik het het nu wel over een beplant aquarium overigens, niet over een vissenkom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')