Wat zijn de kosten als je co2 wilt toevoegen aan je bak? Aanschaf/maandelijks?quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:56 schreef kres het volgende:
Ja ik gebruik idd Co2...
Als je op de foto kijkt zie je linksboven de PH controller...
Dat in combinatie met Easy Carbo en Profito..
Aanschaf kan duur zijn... Ik heb mijn eigen co2 reactor gemaakt.. Ik heb genoeg aan een fles en een reduceer veniel.. Rest maak ik allemaal zelf..quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat zijn de kosten als je co2 wilt toevoegen aan je bak? Aanschaf/maandelijks?
Ik naar die winkel die voor die kranen, is die grafwinkel dicht. Nu maar even naar het tuincentrum.
Ik heb 4 bakken en alleen bij mijn 400 L heb ik een co2 set. Heb ooit in het verleden ene bak 125 L in mijn woonkamer neergezet als uitwijkplaats voor zieke visjes of om als broed bak te gebruiken. Beetje zand ingegooid. Wat plantjes die ik overhad ingegooid. Gewoon ff in de bodem gestoken en verder niet naar omgekeken. Doe het nog steeds niet echt. Water ververs ik haast niet...quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:42 schreef rene90 het volgende:
Oke, misschien nog te overwegen in de toekomst dan. Inmiddels de dubbele kranen gevonden bij de faunaland, wel wat duurder maja anders blijf ik bezig.
Wat rene zegt...quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:23 schreef rene90 het volgende:
Met een stuk hout dat van de linker onder voorhoek naar de rechter achter boven hoek gaat bijv? Meer van voren naar achter werken. Misschien plantjes wat diagonaler achter elkaar zetten in plaats van dat rijtje?
Ik ben er zelf ook geen ster in hoor :p
Of wat vaker je water verversen, daar kan het ook goed van afkoelen, zo deed ik ipv 1 keer in de week 2 keer in de week 1/3 water verversen om af te koelen. Ging van 28/29 graden naar 24 gradenquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:43 schreef rene90 het volgende:
Ja mijn planten doen het dus niet echt prima en alles, en omdat ik juist zo een volle beplante bak mooi vind wil ik kijken of dat uberhaupt een mogelijkheid gaat zijn. Ach alles met stapjes, eerst morgen het filter installeren om de bak mooi schoon te krijgen. Thermostaat staat uit en krijg de bak niet kouder dan 29 graden, met kleppen open.
ik zal nog maar eens waarschuwen, labyrinthvissen zoals goerami's kunnen hier absoluut niet tegen.quote:
ja, terechte waarschuwing, my badquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:59 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zal nog maar eens waarschuwen, labyrinthvissen zoals goerami's kunnen hier absoluut niet tegen.
Lijkt me niet echt gezond voor de vissenquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Of wat vaker je water verversen, daar kan het ook goed van afkoelen, zo deed ik ipv 1 keer in de week 2 keer in de week 1/3 water verversen om af te koelen. Ging van 28/29 graden naar 24 graden
Dan ga ik vanavond maar eens kijken, moet ook nieuwe plantjes hebben dus dat komt mooi uitquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:46 schreef rene90 het volgende:
Dierenwinkel, faunaland etc. Tuincentra hebben ze ook wel.
ik weet niet hoe lang je op vakantie gaat, maar een week of 2 a 3 kunnen je vissen prima zonder eten. kwestie van een 10 dagen voor je op vakantie gaat beginnen met extra voeren. 2 dagen voor de vakantie stoppen met voeren, en de dag dat je vertrekt een flinke waterverversing. voor je vissen is het geen probleem, en voor de waterkwaliteit is het het beste (dus indirect voor de vissen ook het beste). ik het het nu wel over een beplant aquarium overigens, niet over een vissenkomquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:43 schreef JortK het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een voedermachintje voor in de vakantie, iemand enig idee waar ik die dingen kan krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |