Het is wel erg verleidelijk ja.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
daar gaat toch iemand aan hangen na het uitgaan
Het maakt geen reet uit via welke kop of schotel het gaat.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:16 schreef Meddo het volgende:
Hoezo illigaal? Misschien hebben ze alleen de zelfde schotel maar een andere kop..
Nou, ja. Als de politie invalt heb je in ieder geval een béétje houvast ipv gewoon blind te springen.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, zo'n geschilderde liaan aan het huis is veel mooierquote:Op zondag 17 mei 2009 20:01 schreef Igen het volgende:
Nog nooit eerder gezien? Zoveel mensen doen het zo.
Bovendien heb je alsnog twee decoders, dus twee smartcards, dus twee abonnementen, dus twee keer betalen voor nodig, dus er is niks illegaals aan.
En zeg nou eens eerlijk, was het écht mooier als beide gezinnen een schotel aan de voorgevel hadden geschroefd?
Is te makkelijk en te snel te repareren.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Knip het door!
Weet niet of dat draadje de gemiddelde turk kan houdenquote:Op zondag 17 mei 2009 19:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nou, ja. Als de politie invalt heb je in ieder geval een béétje houvast ipv gewoon blind te springen.
Zegt genoeg over rotterdam.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef getl0st het volgende:Nog niet in rotterdam geweest?
Zo doen ze dat hier allemaal
Wat een armoede zegquote:Op zondag 17 mei 2009 19:10 schreef thloreg het volgende:
Ga je vanmorgen vroeg naar een vriend van me,loop je zijn straat binnen richting zijn flat,
bel je aan kijk je omhoog zie je een lange witte kabel langs de gevel lopen bij de buren.
[ afbeelding ]
Binnen merk ik dat tegen die maat van me op en die zegt: " ah dat zijn die
mocros, tis een familie die hier woont met neven en nichten die satelliet delen
Tegen mij zijn ze relax enzo maar verder rare mensen. "
Klacht? Als je iets illegaals wilt doen, zorg dan wel dat het niet aan de buitenkant
is te zien.
Ooit gehoord van het "recht op vrije informatievergaring" uit het EVRM?quote:Op zondag 17 mei 2009 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Anders integreren ze gewoon en kijken ze maar wat de kabel biedt.
Daar gaat het dus niet om. Of denk jij dat ze de decoder met smartcard ook op het dak in de regen hebben staan?quote:Op zondag 17 mei 2009 20:48 schreef Frasier het volgende:
[..]
Wat een armoede zegJe zou je toch diep schamen als je die 30 euro in de maand niet kan missen
En niet alleen in Rotterdamquote:Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef getl0st het volgende:Nog niet in rotterdam geweest?
Zo doen ze dat hier allemaal
Het enige wat hier illegaal is, is wellicht dat ze zich niet houden aan de regels van de woningbouwvereniging. Als je namelijk een free-to-air schoteltje voor alle Arabische kanalen haalt, dan mag je dat gewoon delen met je buren.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:10 schreef thloreg het volgende:
Klacht? Als je iets illegaals wilt doen, zorg dan wel dat het niet aan de buitenkant
is te zien.
Nederlanders die in het buitenland wonen (iig in Europa onder dezelfde satelliet) hebben ook allemaal schotels met RTL4, 5, SBS en de hele meuk die men in Nederland op de kabel kan krijgen.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb alleen BVNquote:Op zondag 17 mei 2009 21:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederlanders die in het buitenland wonen (iig in Europa onder dezelfde satelliet) hebben ook allemaal schotels met RTL4, 5, SBS en de hele meuk die men in Nederland op de kabel kan krijgen.
Maar DAT is natuurlijk wat anders.....
Verschil is er. Het is gelul om alles maar gelijk te stellen. Goed geïntegreerd in het buitenland wonen en af en toe eens een 'eigen' zender kijken kan.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederlanders die in het buitenland wonen (iig in Europa onder dezelfde satelliet) hebben ook allemaal schotels met RTL4, 5, SBS en de hele meuk die men in Nederland op de kabel kan krijgen.
Maar DAT is natuurlijk wat anders.....
Volgens mij kijk jij ook geen Nederlandse TVquote:Op zondag 17 mei 2009 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Idd. Vroeger ook leuk met 27MC'ers met teveel vermogen die anderen elke keer wegdrukten.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:30 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Is te makkelijk en te snel te repareren.
Beter is om een speld er in te prikken en dan afbreken.
Maakt kort sluiiting en is bijna niet te vinden waar de fout zit
Ooit gehoord van aantasting van de souvereine Nederlandse rechtsstaat?quote:Op zondag 17 mei 2009 21:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het "recht op vrije informatievergaring" uit het EVRM?
Wat heeft een kabelsplitter daarmee te maken?quote:Op zondag 17 mei 2009 22:24 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ooit gehoord van aantasting van de souvereine Nederlandse rechtsstaat?
Leg mij eens uit wat integratie precies te maken heeft met het kijken van satelliet televisie?quote:Op zondag 17 mei 2009 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Verschil is er. Het is gelul om alles maar gelijk te stellen. Goed geïntegreerd in het buitenland wonen en af en toe eens een 'eigen' zender kijken kan.
Maar niet-Westerse allochtonen falen er maar al te vaak in om echt te integreren. De schotels zijn daar absoluut een teken van.
Precies, in Engeland en Duitsland. In Nederland niet.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat integratie precies te maken heeft met het kijken van satelliet televisie?
Tja, het is dat je in Nederland woont, een land wat redelijk bekabeld is.... maar in een land als Groot Brittanie bijvoorbeeld kijkt de Britse bevolking ook enorm vaak via satelliet schotels naar de Britse zenders, via Sky Digital etc. Hetzelfde geldt in Duitsland, omdat je er zo'n 100 Duitse kanalen mee uit de lucht kan pakken.
Maar in Nederland kunnen schotels niet...
Dit is werkelijk waar net zo'n domme discussie als Marokkanen die toevallig twee paspoorten hebben, ook zoiets wat bijna overal in Europa gewoon kan, maar in Nederland..... Nee, hier moet het afgeschaft worden.
Nog even, en je wordt als "allochtoon" gezien omdat je een schotel hebt.
In Duitsland trouwens ook niet.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies, in Engeland en Duitsland. In Nederland niet.
Dan loop je nog kans dat ze gewoon zo boos en verontwaardigd worden, dat je bijna zou denken dat ze echt in hun recht staanquote:Op zondag 17 mei 2009 21:59 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Afknippen kan je lachen.
Jij concludeert dus uit het feit dat ze een schotelantenne hebben dat ze DUS de Nederlandse taal niet machtig zijn? Dat lijkt me toch een behoorlijk vooroordeel....quote:Op zondag 17 mei 2009 23:01 schreef TC03 het volgende:
Veel schotels + wijk met veel allochtonen = weinig mensen die de Nederlandse taal machtig zijn. Dat optelsommetje gaat gewoon veel te vaak op.
quote:Op zondag 17 mei 2009 22:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat heeft een kabelsplitter daarmee te maken?
Da's wel illegaal.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:05 schreef Slappy het volgende:
Ik ging net als die foto vroeger toen ADSL duur was met de buren delen hingen er toen in zo aparatement allemaal kabels uit de ramen
Hun vaderlandzenders, dat is wat ze niet bieden. Misschien zouden ze dat eens moeten doen (dan wel voor alle landen)quote:Op zondag 17 mei 2009 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Delen ze die niet ook?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:35 schreef Sjibble het volgende:
Typisch mocro's
Geen tv-abbonement kunnen dokken, dus deel je de kosten. Maar die Audi A6 kan er wel bij hoor!
Goed punt, dat kan ook niet andersquote:
Jij hebt geen reet te maken met welke zenders ik kijk, met welk nationaal team ik support, met welke taal of talen ik spreek binnen- of buitenshuis, wat voor kleding ik draag of wat dan ook. Of ik wens te integreren is ook mijn keuze. Jij hebt sowieso niets te vertellen. Iedereen die binnen de grenzen van de Nederlandse wetten blijft, mag doen en laten wat hij wil in Nederland.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gelukkig is het niet kankerirritant dat er mensen zijn die hier 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands spreken. Gewoon aanpassen, klaar. Je mag wel een beetje moeite doen voor de vrijheid die je hier krijgt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij hebt geen reet te maken met welke zenders ik kijk, met welk nationaal team ik support, met welke taal of talen ik spreek binnen- of buitenshuis, wat voor kleding ik draag of wat dan ook. Of ik wens te integreren is ook mijn keuze. Jij hebt sowieso niets te vertellen. Iedereen die binnen de grenzen van de Nederlandse wetten blijft, mag doen en laten wat hij wil in Nederland.
Als dat je niet aanstaat kan je opkankeren naar een land waar ze vrijheden niet op prijs stellen.
Je zusje delen ze ookquote:
Krijgen we dat gezeik weer. Ik heb niet meer vrijheid dan jij hebt. Jij en ik zijn voor de wet gelijk. Ik heb evenveel rechten en plichten als jij. Ik hoef niet extra dankbaar te zijn voor de vrijheden die ik geniet, boven de dankbaarheid die jij hebt. Als ik Nederlands wil leren spreken omdat ik het handig vind, doe ik het, als ik mij kan redden zonder een woord Nederlands te spreken, kan ik dat ook doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:59 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet kankerirritant dat er mensen zijn die hier 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands spreken. Gewoon aanpassen, klaar. Je mag wel een beetje moeite doen voor de vrijheid die je hier krijgt.
Want dankzij die vrijheid zit je hier. Anders kanker je toch zelf lekker op?
Mijn reactie is de harde waarheid die veel mensen niet willen inzien.quote:Nogal slechte reactie van je, en ik weet dat de mijne niet veel beter is, maar wat maakt het ook uit. Ik heb de vrijheid, net als jij om het te doen.
Net vond je nog dat ik extra dankbaar moest zijn voor de vrijheden die ik heb "gekregen".quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:11 schreef Sjibble het volgende:
Het is de waarheid die we gewoon liever niet hebben. We zijn allemaal gelijk, en dat klopt.
Het zal me roesten waar iemand vandaan komt, of het nou uit frankrijk is of uit australie.
Het is een ieders eigen keuze welke taal je wil spreken, als je geen Nederlands leert, benadeel je alleen jezelf daarmee, maar hey, als je dat wil doe je dat lekker. Het is ook niet alsof alle Nederlanders perfect Standaardnederlands spreken.quote:Waar het om gaat is dat het asociaal is om lekker zelf te weten of je nederlands goed leert of niet.
Anders maken we er wel Italie van ja, omdat 40% van de bevolking weigert nederlands te leren praten. Klopt toch geen reet van? Dat is hetzelfde als een boedhistische school eisen in nederland, omdat er zoveel boedhisten uit het buitenland komen, maar als het andersom moet gebeuren, gebeurt het niet.
Wtf? Ik denk dat jouw kennis van de Nederlandse wetten en regels zeer beperkt is.quote:Zo werkt het gewoon niet, maar de nederlandse wet en vrijheid is dan ook zo lek als een zeef.
Daar zit het hem nou juist, ik ben nergens naar toe geëmigreerd. Ik ben hier geboren, net als de meeste jonge allochtonen in Nederland.quote:Nou we het daar over hebben, als men naar nederland emigreert verwachten we ook dat ie er wat van maakt, en niet evengoed met zijn 10en in 1 huis gaan wonen en kabeltv met de buren delen.
Niet alle, maar er zijn bijv polen die dat doen. Soms zie ik een leeg huis, een half jaar lang onverandert, vol met mensenEn dat maakt nederland zo pauper.
Ik wijs geen groepen aan, puur de mensen die naar nederland komen en er achteraf niks van bakken. Wilt niet zeggen dat jij er niks van bakt. Er zijn ook zat nederlanders die het ook zelf in nederland verpesten.
Nee, maar in 99% van de gevallen is dat gewoon zo. Natuurlijk kan je een schotel nemen als je goed geïntegreerd bent, maar dat is gewoon nooit het geval.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij concludeert dus uit het feit dat ze een schotelantenne hebben dat ze DUS de Nederlandse taal niet machtig zijn? Dat lijkt me toch een behoorlijk vooroordeel....
Lukte het afstellen nog een beetje?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:14 schreef Biogarde het volgende:
Oh, en m'n ouders hebben ook gewoon een schotel hoor. Sterker nog, had er zelf ook één en heb er afgelopen week één opgehangen bij een collega. Een Nederlander.
Zozo. Je wordt steeds agressiever in je taalgebruik.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:52 schreef Meh7 het volgende:
Jij hebt geen reet te maken met welke zenders ik kijk, met welk nationaal team ik support, met welke taal of talen ik spreek binnen- of buitenshuis, wat voor kleding ik draag of wat dan ook. Of ik wens te integreren is ook mijn keuze. Jij hebt sowieso niets te vertellen. Iedereen die binnen de grenzen van de Nederlandse wetten blijft, mag doen en laten wat hij wil in Nederland.
Als dat je niet aanstaat kan je opkankeren naar een land waar ze vrijheden niet op prijs stellen.
Argumenteren heeft mijn voorkeur, maar niet elke mongool staat daar voor open.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zozo. Je wordt steeds agressiever in je taalgebruik.
Van mij mogen mensen als jij ook oprotten, maar dat is verder net zo relevant als wat jij vindt.quote:Degenen die van mij per direct mogen oprotten zijn degenen die niet integreren.
Heb je het nou over jezelf?quote:Lekker uitkeringtrekkend thuis op de bank zitten, de taal niet leren, pleur toch een eind op zeg.
Dringt het niet tot je door? Ik ben nergens anders gaan wonen, ik ben hier geboren. Ik pas mij aan voor zover ik dat zelf nodig acht.quote:In een ander land gaan wonen betekent je aanpassen, anders heb je er simpelweg niks te zoeken.
Misschien moet jij integreren, aanpassen aan de multiculturele samenleving waar je in leeft. Accepteren dat er mensen met andere culturen in Nederland leven. Jij bent hier de onaangepaste.quote:Integreren is je sociale verplichting aan de maatschappij, je moet toch een nuttige bijdrage kunnen leveren.
Je bewijst weer wat voor mongool je bent. Ik ben universitair opgeleid. Ik hoef niet eens naar jouw opleidingsniveau te vragen omdat je niet hoger opgeleid kan zijn dan ik ben. Grote kans dat je lager opgeleid bent.quote:Bij jou is het al mis gegaan blijkbaar en dat is de schuld van je ouders. Jij zult het weer fout doen met je kinderen. En zo gaat het probleem door van generatie op generatie.
Pech voor jou dat je in een rechtstaat leeft.quote:Sommige landen hebben meer ballen. Die stellen daadwerkelijke harde eisen aan immigranten. Ze moeten kunnen aantonen dat ze nuttig zullen gaan zijn.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Degenen die van mij per direct mogen oprotten zijn degenen die niet integreren. Lekker uitkeringtrekkend thuis op de bank zitten, de taal niet leren, pleur toch een eind op zeg. In een ander land gaan wonen betekent je aanpassen, anders heb je er simpelweg niks te zoeken. Integreren is je sociale verplichting aan de maatschappij, je moet toch een nuttige bijdrage kunnen leveren. Bij jou is het al mis gegaan blijkbaar en dat is de schuld van je ouders. Jij zult het weer fout doen met je kinderen. En zo gaat het probleem door van generatie op generatie.
Sommige landen hebben meer ballen. Die stellen daadwerkelijke harde eisen aan immigranten. Ze moeten kunnen aantonen dat ze nuttig zullen gaan zijn.
Dat slaat weer nergens op. Het gaat uiteraard over werkeloze niet-integrerende allochtonen met schotels.quote:
En ik zie allochtonen met een instelling zoals die van jou ook graag vertrekken eigenlijk. Maar ja, dat zit er helaas niet in.quote:Van mij mogen mensen als jou ook per direct oprotten, maar dat is verder net zo relevant als wat jij vindt.
Ah ja, dat bekende "ik ben hier geboren, boehoe, ik heb dezelfde rechten" trucje. Maar ik heb je het al eerder in een ander topic gezegd. Ik heb het over de generaties voor je. Zij hadden zich moeten aanpassen en niet hun oude cultuur doorgeven. Daardoor heb jij nu die absurde instelling. Kun je niks aan doen, maar het is wel fout.quote:Dringt het niet tot je door? Ik ben nergens anders gaan wonen, ik ben hier geboren. Ik pas mij aan voor zover ik dat zelf nodig acht.
Ah ja, het weer omdraaien. Vraag niet de allochtonen zich aan te passen, nee, laat dat de rest maar doen. De autochtonen moeten zich dus maar schikken naar de vreemde cultuur toe. Werkelijk de omgedraaide wereld.quote:Misschien moet jij integreren, aanpassen aan de multiculturele samenleving waar je in leeft. Accepteren dat er mensen met andere culturen in Nederland leven. Jij bent hier de onaangepaste.
Je opleiding is volledig irrelevant. Het gaat om je instelling van 'ik hoef niet te integreren'.quote:Je bewijst weer wat voor mongool je bent. Ik ben universitair opgeleid. Ik hoef niet eens naar jouw opleidingsniveau te vragen omdat je niet hoger opgeleid kan zijn dan ik ben. Grote kans dat je lager opgeleid bent.
Dat is echt enorm nietszeggend. Harde eisen stellen aan immigranten is prima mogelijk. Niet al dat nutteloos tuig binnenhalen, maar alleen degenen die wel iets kunnen bijdragen en bereid zijn de oude cultuur achter zich te laten.quote:Pech voor jou dat je in een rechtstaat leeft.
"Trucje"? Feiten. Er is geen enkel argument wat jij kan verzinnen om mij te vertellen dat ik mij moet aanpassen aan jou. Wij tweeën zijn gelijkwaardig voor de wet, of je het nou leuk vindt of niet. Voor de (grond)wet ben ik net zo Nederlander als jij dat bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Ah ja, dat bekende "ik ben hier geboren, boehoe, ik heb dezelfde rechten" trucje. Maar ik heb je het al eerder in een ander topic gezegd. Ik heb het over de generaties voor je. Zij hadden zich moeten aanpassen en niet hun oude cultuur doorgeven. Daardoor heb jij nu die absurde instelling. Kun je niks aan doen, maar het is wel fout.
Je begrijpt het weer niet. Aanpassen doe je niet aan allochtonen of autochtonen, je doet het aan de samenleving, aan je omgeving. Ook jij moet je aanpassen aan het Nederland waar je in leeft. Het Nederland, waar niet alleen, maar waar ook allochtonen in wonen. En die zijn niet op twee handen te tellen.quote:Ah ja, het weer omdraaien. Vraag niet de allochtonen zich aan te passen, nee, laat dat de rest maar doen. De autochtonen moeten zich dus maar schikken naar de vreemde cultuur toe. Werkelijk de omgedraaide wereld.
Nu is het opleidingsniveau opeens niet meer belangrijk voor het integratieproces.quote:Je opleiding is volledig irrelevant. Het gaat om je instelling van 'ik hoef niet te integreren'.
Assimilatie hoort niet thuis in een rechtstaat.quote:Dat is echt enorm nietszeggend. Harde eisen stellen aan immigranten is prima mogelijk. Niet al dat nutteloos tuig binnenhalen, maar alleen degenen die wel iets kunnen bijdragen en bereid zijn de oude cultuur achter zich te laten.
Als ik Nederlanders op bezoek heb spreek ik Nederlands met ze. Op straat, thuis, in een restaurant.... Dat betekend nog niet dat ik geen Engels spreek en goed kan meedoen met de Amerikaanse maatschappij. Ik heb dan wel geen schotel, maar wel een Media Center PC met afstandsbediening waarbij ik middels Uitzending Gemist allerlei Nederlandse TV op televisie kan toveren.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:59 schreef Sjibble het volgende:
Gelukkig is het niet kankerirritant dat er mensen zijn die hier 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands spreken. Gewoon aanpassen, klaar.
Weheheh zou ik ook doenquote:Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
. Lekker uitkeringtrekkend thuis op de bank zitten
quote:(gemiddeld 22 per dag)
Grappig dat mensen zoals jij hoogopgeleide allochtone mensen het buitenland in duwen...Dus je blijft zitten met de uitkeringstrekkers...Knap dat je jezelf zo heerlijk kan tegenwerkenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Degenen die van mij per direct mogen oprotten zijn degenen die niet integreren. Lekker uitkeringtrekkend thuis op de bank zitten, de taal niet leren, pleur toch een eind op zeg. In een ander land gaan wonen betekent je aanpassen, anders heb je er simpelweg niks te zoeken. Integreren is je sociale verplichting aan de maatschappij, je moet toch een nuttige bijdrage kunnen leveren. Bij jou is het al mis gegaan blijkbaar en dat is de schuld van je ouders. Jij zult het weer fout doen met je kinderen. En zo gaat het probleem door van generatie op generatie.
Sommige landen hebben meer ballen. Die stellen daadwerkelijke harde eisen aan immigranten. Ze moeten kunnen aantonen dat ze nuttig zullen gaan zijn.
Schotels zijn spuuglelijk, ik durf zelfs te zeggen dat een wijk met veel schotels een negatieve invloed heeft voor de huizenprijzen in die wijk. Schotels worden over het algemeen toch gelinkt aan onze allochtone medemens.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:00 schreef Big_Yin het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over een schotel antenne.
Ik heb er ook eentje alleen niet voor de Nederlandse kanalen.
Voor sport programma's zou ik er nog over na kunnen denken maar voor nieuws heb ik kranten die ik op internet kan lezen en voor entertainment heb ik al tig tv kanalen waar ik uit kan kiezen.
Er zijn wel nederlanders hier die een schotel hebben voor de Nedelandse zenders maar die is volgens mij vrij beperkt. Als je een schotel wilt hebben voor alle gewone kanalen dan moet je een adres hebben in Nederland waar de kaart op gerigstreerd moet worden. Anders lopen ze kijk en luister geld mis
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schotels zijn spuuglelijk, ik durf zelfs te zeggen dat een wijk met veel schotels een negatieve invloed heeft voor de huizenprijzen in die wijk. Schotels worden over het algemeen toch gelinkt aan onze allochtone medemens.
Steek dan een spel door de kabel zodat die de binnenkern en de buitenmantel raakt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:29 schreef Tribalist het volgende:
Ik wil aan het kabeltje trekken, ze vragen er gewoon om
Dan moet jij ook eens integreren. Nederlands leren ipv. met Babelfish hier posten. Nederlandse TV kijken, je haar verven. En anders het land uit!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb ook schotelEr is hier geen kabel leverbaar, en schotel is goedkoper
¤2,95 per maand
Ik wil iedereen weg die niet integreert en een instelling heeft van 'laat hen zich maar aan mij aanpassen'quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:33 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Grappig dat mensen zoals jij hoogopgeleide allochtone mensen het buitenland in duwen...Dus je blijft zitten met de uitkeringstrekkers...Knap dat je jezelf zo heerlijk kan tegenwerken
Iemand met geblondeerd haar...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet jij ook eens integreren. Nederlands leren ipv. met Babelfish hier posten. Nederlandse TV kijken, je haar verven. En anders het land uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze discussie geboeid gevolgd en ik ga me er maar eens mee bemoeien. Om te beginnen ben ik net zo een nederlander als jij bent, hier geboren en getogen. Maar in dit land is een cultuur die er in jaren gegroeid is voordat wij er waren, die zogenaamde multi culturele samenleving is er pas sinds de jaren '70. (In die tijd waren nederlanders heel erg tolerant, alles wat uit het buitenland kwam was interressant en leuk. Mensen waren zeer ruimdenkend wat dat betreft.)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Trucje"? Feiten. Er is geen enkel argument wat jij kan verzinnen om mij te vertellen dat ik mij moet aanpassen aan jou. Wij tweeën zijn gelijkwaardig voor de wet, of je het nou leuk vindt of niet. Voor de (grond)wet ben ik net zo Nederlander als jij dat bent.
Zo dachten de autochtonen tot voor lange tijd ook, buurthuizen, moskeeën, islamitische scholen, ze moedigden het allemaal aan in de jaren '80 en '90. Zij vonden dat ook moslims een plaats verdienden waar ze rustig hun cultuur uit konden oefenen. Echter werd er wel van ze verwacht dat ze op school, op het werk, eigenlijk in het openbaar zich aan een bepaald gedragspatroon (de bekende normen en waarden) zouden houden zoals dat ook geldt voor alle nederlanders.quote:Je begrijpt het weer niet. Aanpassen doe je niet aan allochtonen of autochtonen, je doet het aan de samenleving, aan je omgeving. Ook jij moet je aanpassen aan het Nederland waar je in leeft. Het Nederland, waar niet alleen, maar waar ook allochtonen in wonen. En die zijn niet op twee handen te tellen.
[..]
quote:Nu is het opleidingsniveau opeens niet meer belangrijk voor het integratieproces.
[..]
Eenheid in verscheidenheid is ook een vorm van assimilatie.quote:Assimilatie hoort niet thuis in een rechtstaat.
Kan je vrouw goed Nederlands ?Of heeft zo typische Amerikaans accentquote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:45 schreef maartena het volgende:
Ik heb gisteren Boer Zoekt Vrouw en Spoorloos in het Nederlands gekeken, en Nederlands gesproken met mijn vrouw tijdens het TV kijken. (Handig zo'n Media Center met Uitzending Gemist) Ben ik nou niet geïntegreerd in de VS?
Ze heeft 4 jaar in Nederland gewoond.... het gaat met gebreken, maar ze verstaat het redelijk. Meestal zet ze de woorden in de verkeerde volgorde, en ze mis-spelt woorden nog wel eens.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:20 schreef Slappy het volgende:
Kan je vrouw goed Nederlands ?Of heeft zo typische Amerikaans accentHet accent van Amerikanen herken je gelijk
quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:16 schreef bleiblei het volgende:
behalve als je van islamitische afkomst/roots bent.oh wat zijn we tolerant in de us.
Lukken wel. Alleen moet je wel een flinke boor hebben, en volgens mij zal de lokale woningbouwvereniging er ook problemen mee hebben als je overal gaten gaat boren.quote:
Nee dat alle allochtonen niet de Nederlandse taal machtig zijn.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij concludeert dus uit het feit dat ze een schotelantenne hebben dat ze DUS de Nederlandse taal niet machtig zijn? Dat lijkt me toch een behoorlijk vooroordeel....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |