Als ik Nederlanders op bezoek heb spreek ik Nederlands met ze. Op straat, thuis, in een restaurant.... Dat betekend nog niet dat ik geen Engels spreek en goed kan meedoen met de Amerikaanse maatschappij. Ik heb dan wel geen schotel, maar wel een Media Center PC met afstandsbediening waarbij ik middels Uitzending Gemist allerlei Nederlandse TV op televisie kan toveren.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:59 schreef Sjibble het volgende:
Gelukkig is het niet kankerirritant dat er mensen zijn die hier 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands spreken. Gewoon aanpassen, klaar.
Weheheh zou ik ook doenquote:Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
daar gaat toch iemand aan hangen na het uitgaan
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
. Lekker uitkeringtrekkend thuis op de bank zitten
quote:(gemiddeld 22 per dag)
Grappig dat mensen zoals jij hoogopgeleide allochtone mensen het buitenland in duwen...Dus je blijft zitten met de uitkeringstrekkers...Knap dat je jezelf zo heerlijk kan tegenwerkenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zozo. Je wordt steeds agressiever in je taalgebruik.
Degenen die van mij per direct mogen oprotten zijn degenen die niet integreren. Lekker uitkeringtrekkend thuis op de bank zitten, de taal niet leren, pleur toch een eind op zeg. In een ander land gaan wonen betekent je aanpassen, anders heb je er simpelweg niks te zoeken. Integreren is je sociale verplichting aan de maatschappij, je moet toch een nuttige bijdrage kunnen leveren. Bij jou is het al mis gegaan blijkbaar en dat is de schuld van je ouders. Jij zult het weer fout doen met je kinderen. En zo gaat het probleem door van generatie op generatie.
Sommige landen hebben meer ballen. Die stellen daadwerkelijke harde eisen aan immigranten. Ze moeten kunnen aantonen dat ze nuttig zullen gaan zijn.
Schotels zijn spuuglelijk, ik durf zelfs te zeggen dat een wijk met veel schotels een negatieve invloed heeft voor de huizenprijzen in die wijk. Schotels worden over het algemeen toch gelinkt aan onze allochtone medemens.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:00 schreef Big_Yin het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over een schotel antenne.
Ik heb er ook eentje alleen niet voor de Nederlandse kanalen.
Voor sport programma's zou ik er nog over na kunnen denken maar voor nieuws heb ik kranten die ik op internet kan lezen en voor entertainment heb ik al tig tv kanalen waar ik uit kan kiezen.
Er zijn wel nederlanders hier die een schotel hebben voor de Nedelandse zenders maar die is volgens mij vrij beperkt. Als je een schotel wilt hebben voor alle gewone kanalen dan moet je een adres hebben in Nederland waar de kaart op gerigstreerd moet worden. Anders lopen ze kijk en luister geld mis
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schotels zijn spuuglelijk, ik durf zelfs te zeggen dat een wijk met veel schotels een negatieve invloed heeft voor de huizenprijzen in die wijk. Schotels worden over het algemeen toch gelinkt aan onze allochtone medemens.
Steek dan een spel door de kabel zodat die de binnenkern en de buitenmantel raakt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:29 schreef Tribalist het volgende:
Ik wil aan het kabeltje trekken, ze vragen er gewoon om
Dan moet jij ook eens integreren. Nederlands leren ipv. met Babelfish hier posten. Nederlandse TV kijken, je haar verven. En anders het land uit!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb ook schotelEr is hier geen kabel leverbaar, en schotel is goedkoper
¤2,95 per maand
Ik wil iedereen weg die niet integreert en een instelling heeft van 'laat hen zich maar aan mij aanpassen'quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:33 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Grappig dat mensen zoals jij hoogopgeleide allochtone mensen het buitenland in duwen...Dus je blijft zitten met de uitkeringstrekkers...Knap dat je jezelf zo heerlijk kan tegenwerken
Iemand met geblondeerd haar...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet jij ook eens integreren. Nederlands leren ipv. met Babelfish hier posten. Nederlandse TV kijken, je haar verven. En anders het land uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze discussie geboeid gevolgd en ik ga me er maar eens mee bemoeien. Om te beginnen ben ik net zo een nederlander als jij bent, hier geboren en getogen. Maar in dit land is een cultuur die er in jaren gegroeid is voordat wij er waren, die zogenaamde multi culturele samenleving is er pas sinds de jaren '70. (In die tijd waren nederlanders heel erg tolerant, alles wat uit het buitenland kwam was interressant en leuk. Mensen waren zeer ruimdenkend wat dat betreft.)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"Trucje"? Feiten. Er is geen enkel argument wat jij kan verzinnen om mij te vertellen dat ik mij moet aanpassen aan jou. Wij tweeën zijn gelijkwaardig voor de wet, of je het nou leuk vindt of niet. Voor de (grond)wet ben ik net zo Nederlander als jij dat bent.
Zo dachten de autochtonen tot voor lange tijd ook, buurthuizen, moskeeën, islamitische scholen, ze moedigden het allemaal aan in de jaren '80 en '90. Zij vonden dat ook moslims een plaats verdienden waar ze rustig hun cultuur uit konden oefenen. Echter werd er wel van ze verwacht dat ze op school, op het werk, eigenlijk in het openbaar zich aan een bepaald gedragspatroon (de bekende normen en waarden) zouden houden zoals dat ook geldt voor alle nederlanders.quote:Je begrijpt het weer niet. Aanpassen doe je niet aan allochtonen of autochtonen, je doet het aan de samenleving, aan je omgeving. Ook jij moet je aanpassen aan het Nederland waar je in leeft. Het Nederland, waar niet alleen, maar waar ook allochtonen in wonen. En die zijn niet op twee handen te tellen.
[..]
quote:Nu is het opleidingsniveau opeens niet meer belangrijk voor het integratieproces.
[..]
Eenheid in verscheidenheid is ook een vorm van assimilatie.quote:Assimilatie hoort niet thuis in een rechtstaat.
Kan je vrouw goed Nederlands ?Of heeft zo typische Amerikaans accentquote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:45 schreef maartena het volgende:
Ik heb gisteren Boer Zoekt Vrouw en Spoorloos in het Nederlands gekeken, en Nederlands gesproken met mijn vrouw tijdens het TV kijken. (Handig zo'n Media Center met Uitzending Gemist) Ben ik nou niet geïntegreerd in de VS?
Ze heeft 4 jaar in Nederland gewoond.... het gaat met gebreken, maar ze verstaat het redelijk. Meestal zet ze de woorden in de verkeerde volgorde, en ze mis-spelt woorden nog wel eens.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:20 schreef Slappy het volgende:
Kan je vrouw goed Nederlands ?Of heeft zo typische Amerikaans accentHet accent van Amerikanen herken je gelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |