abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2009 @ 15:55:05 #1
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69120183
Ik heb een heel lief poesje, maar ze is soms net wat te aanhankelijk. We kiezen ervoor om haar 's nachts niet op de slaapkamer te hebben, omdat ze ons dan gegarandeerd waker houdt met spelen en aandachttrekkerij. Nu ging het tot ongeveer een anderhalve week geleden prima. Tot madam ontdekte hoe leuk het wel niet is om aan de douche- en slaapkamer deur te gaan krabbelen en daarbij luidkeels te miauwen. En doordat de douchedeur niet netjes aansluit op de sponning rammelt die ook fijn Kortom: ze houdt ons alsnog wakker.

We hebben geprobeerd haar te negeren, maar ze houdt het rustig een aantal uur vol Ook hebben we het met de plantenspuit geprobeerd (deur op een kier en nat spuiten), maar ook dit heeft slechts voor enkele minuten effect. Stay off op de deuren helpt tot op heden ook niet... Slaapplekjes voldoende, dus volgens mij is het echt omdat ze bij ons wil zijn.

Kortom: ik ben ten einde raad! Op de slaapkamer houdt ze ons uit onze slaap, maar buiten de slaapkamer ook Iemand hier die iets soortgelijks gehad heeft en dat op een bepaalde manier heeft opgelost? Of iemand anders nog briljante ideeën om dit op te lossen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 17 mei 2009 @ 15:55:51 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69120205
Gewoon naar het asiel brengen niet zeggen dat het zo'n lastig kreng is.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 17 mei 2009 @ 15:56:51 #3
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69120236
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:55 schreef zomaareennaam het volgende:
Gewoon naar het asiel brengen niet zeggen dat het zo'n lastig kreng is.
Ik vroeg naar serieuze reacties
Jij hebt vast geen huisdieren zo te lezen
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2009 @ 15:57:27 #4
22592 crew  Ole
pi_69120248
Katten zijn nachtdieren.
Wanneer geef je haar eten?
Ik gaf mijn katten altijd eten voordat ik ging slapen. Wellicht helpt dat
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 17 mei 2009 @ 15:59:26 #5
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69120296
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:57 schreef Ole het volgende:
Katten zijn nachtdieren.
Wanneer geef je haar eten?
Ik gaf mijn katten altijd eten voordat ik ging slapen. Wellicht helpt dat
gaf...: wat heb je er daarna mee gedaan toen je advies niet bleek te helpen dan?
zoekt en gij zult vinden
  zondag 17 mei 2009 @ 16:02:11 #6
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_69120359
tvp.. soortgelijke situatie en wordt er met vlagen moedeloos van.

Ik weet wel; nooit toegeven aan het mauwen...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 17 mei 2009 @ 16:04:18 #7
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69120415
- edit: het blijft niet leuk; post lekker ergens anders -

[ Bericht 80% gewijzigd door ElisaB op 17-05-2009 19:43:35 ]
zoekt en gij zult vinden
  zondag 17 mei 2009 @ 16:04:41 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69120424
Heb je geen andere kamer die je af kan sluiten?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 17 mei 2009 @ 16:07:38 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69120502
Ole, de poes heeft 's nachts voldoende te eten, dus dat zou het niet mogen zijn
En dat ze een nachtdier is hadden we al lang door

Poeke: inderdaad, dat proberen wij ook, maar vorige week zaterdag heeft ze serieus van 4 uur 's ochtends tot half 7 gekrabbeld en gemiauwd, toen ben ik maar opgestaan

Bootje84: helaas is de trap vanuit de woonkamer naar boven toe open, dus niets is af te sluiten behalve de slaapkamer en douche zelf zeg maar.

En zomaareennaam, ik ben je getrol wel zat, anders flikker je even lekker op met je achterlijke ongein
  zondag 17 mei 2009 @ 16:10:00 #10
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_69120554
Maak er een tas van
  zondag 17 mei 2009 @ 16:15:51 #11
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69120720
- edit: nee dus -

[ Bericht 98% gewijzigd door ElisaB op 17-05-2009 19:43:57 ]
zoekt en gij zult vinden
pi_69120727
hoelang heb je het poesje al. Mijn katten hielden mij in het begin ook s'nachts wakker. Met spelen s'nacht. Maar naar verloop van tijd hebben ze zich aangepast aan mijn dag en nacht ritme en slapen ze s'nachts. Probeer je poes voldoende aandacht te geven wanneer je wakker bent. Dit kan natuurlijk niet als je overdag werkt of naar school gaat. Daarom heb ik 2 katten genomen. Zodat ze overdag met elkaar kunnen spelen en elkaar moe kunnen maken.
Het heeft bij mij ongeveer 2 tot 3 maanden geduurd tot hun dag en nachtritme gelijk liep aan de mijne.
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_69120924
You dream it, I live it.
pi_69121040
Gewoon volhouden en tot die tijd met oordopjes slapen.
pi_69121081
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb een heel lief poesje, maar ze is soms net wat te aanhankelijk.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:37:38 #16
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69121332
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:28 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

spot nou niet met dat arme kind - ze heeft het al zo moeilijk!
zoekt en gij zult vinden
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 16:40:42 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_69121428
Ik zou inderdaad even van die reisoordopjes halen bij de Etos of zo. Op die manier is het wel te negeren. Want als jij komt, heeft ze resultaat, en dan is d'r plan geslaagd.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 17 mei 2009 @ 16:43:36 #18
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69121519
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou inderdaad even van die reisoordopjes halen bij de Etos of zo. Op die manier is het wel te negeren. Want als jij komt, heeft ze resultaat, en dan is d'r plan geslaagd.

Succes!
maar ze maakt nog steeds krassen op de deur he? wat doe je daar tegen? Sokjes bij de zeeman halen?
zoekt en gij zult vinden
pi_69121578
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:43 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

maar ze maakt nog steeds krassen op de deur he? wat doe je daar tegen? Sokjes bij de zeeman halen?
Ja leuk geweest hahaha zout nu maar weer op zielige user zonder leven.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 16:45:51 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_69121595
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:43 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

Ik heb er misschien overheen gelezen dat ze de deuren stukmaakt, maar volgens mij staat dat nergens? Anyway, mocht dat een probleem zijn, misschien een idee om dan een mat tegen de deur aan te hangen? Dan krabt ze daar tegenaan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2009 @ 16:55:21 #21
22592 crew  Ole
pi_69121898
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:59 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

gaf...: wat heb je er daarna mee gedaan toen je advies niet bleek te helpen dan?
Ik bedoel eigenlijk toen ze nog kitten waren.
Nu nog steeds trouwens, nou ja , in elk geval zit er altijd voer in zijn bakje.
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2009 @ 16:56:54 #22
22592 crew  Ole
pi_69121951
yvonne heeft eens een keer een topic geplaatst met nagelhoesjes voor katten..
best zielig!
ik zoek even

En meerdere katten is inderdaad een optie. Toen mijn kat 4 was (toen ging oude poes dood) , was ie ook niet te harden 's nachts. Toen was een kitten wel een optie, konden ze elkaar pesten in plaats van mij
Nu hij weer alleen over is gaat het iets beter, maar goed, hij is dan ook 15.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:58:18 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69122006
Iets vergelijkbaars gehad, toen Knabbel en Babbel nog klein waren. Wij hadden toen een langwerpige bovenetage, wat een ideale racebaan was voor de beestjes. Dus 's nachts werden we (ik vooral) helemaal gestoord van het gegaloppeer van onze katten. Deuren afsluiten was inderdaad geen optie want dan begonnen ze te krabbelen en te miauwen, net zolang tot ze weer in de slaapkamer mochten. Met alle gevolgen van dien
Gelukkig zijn we vrij snel daarna verhuisd en hadden we er minder last van, maar kan me voorstellen dat het een vervelend probleem is.

Achteraf kan ik er wel om lachen, maar toen ben ik wel eens gillend gek geworden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 17 mei 2009 @ 17:00:42 #24
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69122080
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:56 schreef Ole het volgende:
yvonne heeft eens een keer een topic geplaatst met nagelhoesjes voor katten..
best zielig!
ik zoek even

En meerdere katten is inderdaad een optie. Toen mijn kat 4 was (toen ging oude poes dood) , was ie ook niet te harden 's nachts. Toen was een kitten wel een optie, konden ze elkaar pesten in plaats van mij
Nu hij weer alleen over is gaat het iets beter, maar goed, hij is dan ook 15.

Soft Paws® come in a variety of great colors and color combinations to make any cat, and cat owner, happy, healthy
and stylish!

ze lkosten 18.95 + 3.95 verzendkosten.

http://www.softpaws.com/colors.html
zoekt en gij zult vinden
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2009 @ 17:00:52 #25
22592 crew  Ole
pi_69122090
  zondag 17 mei 2009 @ 17:03:54 #26
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69122185
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:45 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ja leuk geweest hahaha zout nu maar weer op zielige user zonder leven.
ik hoef tenminste geen dieren op te sluiten om me goed te voelen - misschien is dat iets om over na te denken?
zoekt en gij zult vinden
  zondag 17 mei 2009 @ 17:13:53 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69122533
Kun je iets bedenken dat die badkamerdeur minder herrie maakt als ze ertegenaan springt? Bijv. isolatietape (normaal voor kiertjes) zodat hij niet meer zo rammelt. En misschien de deurkruk omhoog zetten, zodat ze er niet op kan springen?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 17 mei 2009 @ 17:26:08 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69122959
Blijven negeren denk ik. Mijn eerste kat was wat slapen aangaat ook zo. En heeft de strijd toen gewonnen. En sliep derhalve naast me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2009 @ 17:55:38 #29
22592 crew  Ole
pi_69123878
bij mij zijn ze ook altijd op de slaapkamer.
Kan niet anders aangezien die grenst aan de tuin. En ik vind het best gezellig
pi_69130940
Wij nemen ze mee naar bed.. Inderdaad in het begin zaten ze 's nachts te pesten/spelen in bed, maar na een paar weken + natspuiten bij tenen knagen begrepen ze de hint.
Ze pitten 's nachts gezellig bij ons en als ze willen spelen doen ze dat met hun beiden op de vloer.

Nooit geen problemen meer mee
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zondag 17 mei 2009 @ 21:27:29 #31
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69131695
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:09 schreef LekkerApart het volgende:

Nooit geen problemen meer mee
nooit geen = altijd wel
zoekt en gij zult vinden
  zondag 17 mei 2009 @ 21:38:14 #32
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69132153
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:16 schreef MiSS_TiquE het volgende:
hoelang heb je het poesje al. Mijn katten hielden mij in het begin ook s'nachts wakker. Met spelen s'nacht. Maar naar verloop van tijd hebben ze zich aangepast aan mijn dag en nacht ritme en slapen ze s'nachts. Probeer je poes voldoende aandacht te geven wanneer je wakker bent. Dit kan natuurlijk niet als je overdag werkt of naar school gaat. Daarom heb ik 2 katten genomen. Zodat ze overdag met elkaar kunnen spelen en elkaar moe kunnen maken.
Het heeft bij mij ongeveer 2 tot 3 maanden geduurd tot hun dag en nachtritme gelijk liep aan de mijne.
Ik heb d'r sinds november vorig jaar en eerder was het dus geen probleem. Het speelt nu ruim een week. Overdag krijgt ze (als ik thuis ben) veel aandacht en er wordt ook vel met d'r gespeeld.
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb er misschien overheen gelezen dat ze de deuren stukmaakt, maar volgens mij staat dat nergens? Anyway, mocht dat een probleem zijn, misschien een idee om dan een mat tegen de deur aan te hangen? Dan krabt ze daar tegenaan.
Je hebt er helemaal niet overheen gelezen, die knakker is gewoon een beetje aan het trollen en daar moet je lekker niet op letten Ze maakt geen krassen op de deur, en al deed ze dat wel, dat is dan collateral damage Dat hoort bij huisdieren.

Meddo, leuk bedacht, maar dan zou het bij mij een kat in een caviakooi worden met een lachende cavia erboven

Zomaareennaam: wij hoeven niet achterlijk te doen in een serieus topic, anders kap je gewoon lekker en denk je daar even overna Heb namelijk wel genoeg van je geblaat.
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:13 schreef Lienekien het volgende:
Kun je iets bedenken dat die badkamerdeur minder herrie maakt als ze ertegenaan springt? Bijv. isolatietape (normaal voor kiertjes) zodat hij niet meer zo rammelt. En misschien de deurkruk omhoog zetten, zodat ze er niet op kan springen?
Jah, dat gaan we van de week ook nog even regelen

Bij ons op bed is geen optie, dat vind ik wel heel gezellig maar niet hygiënisch (met name na een kattenbak bezoek...). En door haar geklooi 's nachts (spelen, lawaai maken, voeten aanvallen etc) mag ze niet meer op de slaapkamer... Ik hoopte eigenlijk dat er mensen waren die konden zeggen dat dit een fase is Slapen met oordopjes vind ik namelijk wat ver gaan. Zal haar vanavond nog wat zachtvoer geven voor ik ga slapen, wie weet helpt dat...
pi_69132359
Een mep tegen de deur zodat ze schrikken helpt hier altijd goed.
pi_69133419
Ik heb me erbij neergelegd en dus slapen ze bij mij. Als het mag doen ze het maar al te vaak niet en bovendien merk ik het nu nauwelijks meer. Hier heeft er af en toe een van de 7 een tijdelijke tic en word ik vaker wakker. Kareltje mieuwt bijvoorbeeld heel hoog en hij heeft periodes dat ie 's nachts door het huis loopt te kletsen. Gaat vanzelf weer over.
Ik heb wel echt gemerkt dat het een obsessie wordt voor de katten als ze niet mijn kamer in mogen en dat het ze minder boeit als ze gewoon mogen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_69141548
We hebben hier een hele routine ontwikkeld om de katten 's nachts rustig te houden. Beide katten willen 's nachts eigenlijk naar buiten. Kat 1 mag dat, dus daar hebben we geen last van. Kat 2 moet 's nachts binnen blijven, want anders klimt hij op het dak en gaat bij het slaapkamerraam mauwen om naar binnen te komen (waarna hij in paniek raakt, want het waait best op zo'n dak, zodat wij hem er midden in de nacht vanaf moeten plukken in onze onderbroek).
Goed, kat 2 blijft dus binnen en weet ook daar aardig te etteren om ons wakker te houden. Daarom gaat kat 2 overdag naar buiten, zodat hij goed moe is 's avonds. Verder staat er een verhuisdoos met een zachte deken erop naast het bed, waar hij graag op slaapt. We hebben 'm inmiddels zo gemanipuleerd (africhten kun je het moeilijk noemen bij katten) dat hij na het eten naar zijn doos loopt en daar braaf gaat liggen slapen tot de volgende ochtend!
Resultaat: geen gezeur en gemauw, geen kattenbakpootjes op je schone dekbed, wel een tevreden kat.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  maandag 18 mei 2009 @ 09:26:10 #36
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_69141632
Blijven negeren.
pi_69144925
Onze jongste kat is ook best een drukteschopper.
De oudere kat sliep altijd op het voeteneind (daar heb je dus echt geen last van), dus de slaapkamerdeur was altijd open. Dat ging met de jongste niet echt goed in het begin, want die kon niet een hele nacht rustig blijven liggen. Die moest 's aan je zitten en mauwen en echt, ze kon je wakker staren!
Dus: slaapkamerdeur dicht, en beide poezen niet meer op de slaapkamer. Gevolg: een mauwende kat voor de slaapkamerdeur (niet de oudste, want die hoor je nooit). Blèren dat ze deed!

De volgende actie was: de jongste beneden 's nachts, en de oudste boven. Dat hielp. In het begin mauwde ze wel, maar dat was een stuk minder goed te horen. Maar wij konden dus ook de deur naar de trap dicht houden. Heb je wel 2 kattenbakken nodig, hehe.
Toen dat een poos goed ging, hebben we de deuren weer open gezet en bleek de jongste ook gewoon rustig boven te kunnen.
Ook de komst van een kattenluik hielp wel, want het druktemaken doen ze nu voornamelijk buiten.

De jongste is wel een prater, wat de laatste paar weken gaat opvallen. Af en toe komt ze ineens boven en gaat ze lopen mauwen. Alsof ze vanalles wil vertellen. Maar dit duurt gelukkig niet zo lang. Dit doet ze ook als ze je zoekt. Bij voorkeur om een uur of 5 's morgens.

Maar afzonderen heeft dus wel geholpen, en negeren. Dus misschien inderdaad even met oordopjes slapen, dat helpt bij het negeren
Kleur buiten de lijntjes.
pi_69147314
Poes heeft er ook een flink pootje van om 's nachts klagelijk te gaan miauwen. Ik begin de nacht meestal met slaapkamerdeur open en als ze dan gaat etteren dan wordt ze er uitgezet, krijgt wat eten en gaat de deur dicht. Vooral het tussendoor nog wat eten geven helpt wel. Om diezelfde reden krijgt ze ook vlak voordat wij gaan slapen nog wat brokjes in haar spelendingetje waar ze zelf moet uitpeuteren zodat ze er ook nog wel even mee bezig is.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_69154067
Bekend fenomeen.
Toen we nog maar 1 kat hadden (was een jaar oud) toen was het ook een druktemaker in zijn uppie, en het liefst als wij juist rust wilden. Mauwen, aan grote map krabbelen die op luik naar boven ligt, aan douche rammelen, dingen omgooien om te pogen aandacht te trekken. Werd je absoluut niet vrolijk van.
En de katten mogen echt niet op de slaapkamer.

We hadden als routine toen opgenomen dat we hem flink moe maakte voor we naar bed gingen. Als noodspeelgoed hadden we een laserlampje (geen heel felle en natuurlijk nooit in ogen schijnen) en daar kon ie dan fijn als een gek achteraan hollen, en dan was ie wel moe ja na een tijdje Daarbovenop kreeg hij klein beetje katten vlees na het spelen, zodat ie daar ook nog beetje suf van werd. Werkte prima.

Het is echter minder gedoe sinds we een kitten erbij hebben (nu 4,5 maanden oud) en ze houden nu vooral elkaar bezig als wij weg/boven zijn en ze aandacht willen. Horen wel gespeel e.d maar dat is natuurlijk een stuk prettiger dan een rammelende douche-deur ofzo.

Succes, ik hoop dat je iets vind wat werkt!
pi_69154456
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Werkt hier perfect. Mijn nachtrust is me heilig en als ik mijn bed uit moet komen voor gemiauw/gekrab dan zwaait er wat en dat weet ie. Een keer stevig vloeken is nu over het algemeen al voldoende.

Idem met op tafel of op aanrecht. Keertje vloeken en hij springt er direct weer vanaf.
pi_69159520
Onvoorstelbaar, ik wilde hier een topic over openen maar dit is precies hetzelfde. De keep-off spray had ik nog niet geprobeerd maar voor de rest helpt bij mij ook niets. Plantenspuit schrikt ze wel even, maar zodra ze zichzelf heeft schoongelikt gaat ze weer verder.

Dit weekend was echt het toppunt voor mij, afgelopen vrijdagavond bleef ze terwijl ik nog niet sliep aan de slaapkamerdeur krabben. Na 8x plantenspuit en daarna 2x flink laten schrikken en achteraan gerend met tik op de neus besloot ik uiteindelijk haar op te sluiten in de badkamer (3m2). Eerder deze week was ze al een keer om kwart voor 5 (!) begonnen met deze actie, toen moest ik er ook wel uit .

Sinds een paar dagen heb ik er een tweede poes bij en ik merk nu al dat het minder wordt, temeer omdat ze zoals hierboven ook gezegd elkaar goed bezig houden. Al hoor ik dat gelukkig niet . Maar samengevat komt het er volgens mij wel op neer dat je óf moet negeren (al helpt dat niet lees ik) óf je moet echt heel streng optreden.
  maandag 18 mei 2009 @ 21:53:31 #42
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69168012
Een tweede kat erbij vind ik (voorlopig) geen optie. Heb een semi-bejaarde cavia (5 jaar) en die heeft al behoorlijk wat te verduren gehad met madam haar komst, laat staan dat ie 2 roofdieren overleeft Al weert hij zich kranig en vind ie het soms wel best, is echt grappig om te zien dat ze elkaar gewoon erg interessant vinden

Vannacht hebben we de douchedeur opengelaten (geen geklepper), en de slaapkamerdeur dicht. Dat heeft voor vannacht gewerkt, ze lag prinsheerlijk te slapen op de voor haar gereserveerde handdoek in de handdoeken kast Ze is zelfs tijdens het douchen gezellig blijven zitten Al wisselt de aandachttrekkerij per nacht, ik denk toch dat we de douchedeur-open-techniek even blijven testen. Misschien is dat voldoende
pi_69168266
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:14 schreef swollywood het volgende:

[..]

Werkt hier perfect. Mijn nachtrust is me heilig en als ik mijn bed uit moet komen voor gemiauw/gekrab dan zwaait er wat en dat weet ie. Een keer stevig vloeken is nu over het algemeen al voldoende.

Idem met op tafel of op aanrecht. Keertje vloeken en hij springt er direct weer vanaf.
Dat effect had het op mij ook. Alleen hielp dat gescheld en lawaai maar heel tijdelijk. Binnen een half uur was het gewoon weer hetzelfde verhaal, en dat dan keer op keer. Sterker nog... ze gaan dat uittesten. Kattenhumor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_69169135
Als ik de kamer uit kom om ze op hun donder te geven zien ze het alsnog als aandacht, een harde mep tegen de deur is hier echt het enige dat helpt.
pi_69169210
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:58 schreef nokwanda het volgende:
Sterker nog... ze gaan dat uittesten. Kattenhumor.
En wat doe je dan?
pi_69169500
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als ik de kamer uit kom om ze op hun donder te geven zien ze het alsnog als aandacht, een harde mep tegen de deur is hier echt het enige dat helpt.
Die ervaring heb ik ook, met die aandacht. Ze denkt "hé kijk, als ik krab dan komt hij vanzelf wel".
pi_69170321
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:17 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

En wat doe je dan?
Eerst geërgerd zijn en daarna toch maar lachen. Ik kan dus wel een kind opvoeden, maar de katten komen met alles weg. I'm bad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_69194940
tvp. Heb nu één kamer dus de kat zit gewoon bij mij 's nachts, maar ben er nog niet over uit hoe dat gaat als ik meerdere ruimtes krijg.
♥ scars make us who we are ♥
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:21:09 #49
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_69195079
Op het voeteneind laten slapen... lekkere warme voeten ook.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 25 mei 2009 @ 10:33:30 #50
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69375311
Kleine update: op bed slapen mag ze nog steeds niet maar we zijn er wel achter waarom ze krabbelde en hebben het nu zo goed als opgelost! Het was inderdaad het niet in de douche kunnen komen waardoor ze ging krabbelen. Nu laten we de douchedeur gewoon open staan, zodat ze erbij kan. En iedere ochtend vinden we haar daar op haar handdoek

pi_69375452
aw

Fijn dat het goed is gekomen! Scheelt vast een hele hoop.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:38:10 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69375456
Wat leuk!!

En wat een mooie schat om te zien!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:41:01 #54
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69375532
Ik ben ook echt heel dol op d'r en ben blij dat het nu afgelopen is. Al blijft ze natuurlijk gekke poezenstreken houden, maar dat is lief
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 11:33:42 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_69377027
aawww, eind goed, al goed op een handdoek dat kan je hebben
pi_69408019
Ahh, die ziet er helemaal tevreden uit.
Doe je wel de deksel van de wc naar beneden (als die ook in de douche staat), anders drinkt ze straks uit het toilet
Doen die van ons bij elke kans die ze krijgen..
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:39:16 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69408044
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
ik moet toegeven dat ik ook vaak doe, of een kussen naar de kop slingeren ofzo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:24:37 #58
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69408867
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:36 schreef tuxepux het volgende:
Ahh, die ziet er helemaal tevreden uit.
Doe je wel de deksel van de wc naar beneden (als die ook in de douche staat), anders drinkt ze straks uit het toilet
Doen die van ons bij elke kans die ze krijgen..
Ja, de deksel van de wc is nu altijd naar beneden, niet alleen tegen het drinken maar ze is wat sukkelig en ik zie het al voor me dat ze met d'r koppie klem komt te zitten oid... Dus: klep dicht, tevreden poes op de handdoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')