+2 omdat je nog een kerstavatar hebben terwijl het zowat midden zomer isquote:Op zondag 17 mei 2009 01:01 schreef 1299 het volgende:
Hoop gebla maar toch +1 omdat vegetarisch gay is.
Zulks lekker weer is het niet buiten..quote:Op zondag 17 mei 2009 01:03 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
+2 omdat je nog een kerstavatar hebben terwijl het zowat midden zomer is
Geciteerd voor waarheidquote:Op zondag 17 mei 2009 01:09 schreef Innisdemon het volgende:
I didn't climb all the way up the foodchain, to become a vegatarian.
Maar niet biologisch is goedkoperquote:Op zondag 17 mei 2009 01:14 schreef Ascendancy het volgende:
Triest persoon. Vegetarisch is niet normaal. Mee eens.
Maar als je ziet hoe die dieren leven(waardoor je er nog kanker van krijgt ook) dan snap je waarom biologisch etenzo goed is.
Daarnaast is het vaak nog lekkerder ook. En malser
Vergeet de dode mensen die vleeseters op hun geweten hebben niet!!quote:Op zondag 17 mei 2009 01:00 schreef Sigmund666 het volgende:
Fokkers,
Hypocrisie is een vogel, en hij is net geland. Zoals jullie vast wel gemerkt hebben, is er de afgelopen jaren een heuze stormloop ontstaan op diverse biologische en vleesvrije producten, want het is zielig een varkentje, een kippetje of een rund te eten. Boehoe, zo zielig, dit is niet goed, bla bla bla.
Dat was vroeger vooral zo. Veel shampoos zijn gewoon geschikt voor vegetariers. Op misschien een paar na.quote:Én -dat vind ik persoonlijk het meest hilarische- de meeste shampoos en parfums zitten vol met dierlijke vetten en beenderlijmresten [collagenen]
Denk dat een vegetarier een wortel in zijn reet gestopt heeft.quote:Op zondag 17 mei 2009 01:16 schreef Ugjerke het volgende:
Waar maak jij je druk om? Hebben vegetariers je ouders vermoord ofzo?
Ik maak me niet druk. Maar het slaat zo nergens op die hypocrisie. Dat is net als zeggen: "Ik ben racist, ik haat alle buitenlanders!" en een dag later gezellig met volle tassen terugkomen van het Kwakkoe-festival omdat het wel leuk isquote:Op zondag 17 mei 2009 01:16 schreef Ugjerke het volgende:
Waar maak jij je druk om? Hebben vegetariers je ouders vermoord ofzo?
Want alleen veganisten mogen biologische en vegetarische producten kopen?quote:Op zondag 17 mei 2009 01:28 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk. Maar het slaat zo nergens op die hypocrisie. Dat is net als zeggen: "Ik ben racist, ik haat alle buitenlanders!" en een dag later gezellig met volle tassen terugkomen van het Kwakkoe-festival omdat het wel leuk is
wow, stop de persen en vind alles op het gebied van de oncologie maar opnieuw uit, want van kijken naar levende dieren in kooien krijg je schijnbaar kankerquote:Op zondag 17 mei 2009 01:14 schreef Ascendancy het volgende:
Triest persoon. Vegetarisch is niet normaal. Mee eens.
Maar als je ziet hoe die dieren leven(waardoor je er nog kanker van krijgt ook) dan snap je waarom biologisch etenzo goed is.
Dan eet je toch gewoon biologisch. Helemaal geen vlees eten is echt niet gezond. Vlees moet, vlees is goedquote:Op zondag 17 mei 2009 02:38 schreef L.in het volgende:
Ik ben een vegetariër, krijg buikpijn van vlees en vind het zielig voor de diertjesHahah, ja ik weet het, uitlachmateriaal voor jullie, maar ik vind de bio-industrie gewoon zwaar k*t!! Die beesten horen gewoon vrij in de natuur rond te lopen, voordat ze geslacht en wel op ons bord liggen. En wat er niet allemaal wordt weggegooit aan vlees, is dat beest voor de katse kut doodgegaan...
![]()
Nee, neem dan een voorbeeld uit een derde wereldland, doen ze er ook nog even een mooi dansje bij, om vervolgens alles van dat beestje te benutten...![]()
Heb inderdaad een hekel aan schijnheilige mensen die zeggen vegetariër te zijn, terwijl ze wel mooie leren schoentjes dragen, make up gebruiken die op dieren getest zijn en ga zo maar door!
quote:Op zondag 17 mei 2009 04:36 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dan eet je toch gewoon biologisch. Helemaal geen vlees eten is echt niet gezond. Vlees moet, vlees is goed
lolquote:Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef FFnog het volgende:
[..]
![]()
![]()
Volgens mij zijn de meningen daar over verdeeld...
Ik lees daar alleen maar goede dingen, ik blijf lekker vlees eten.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:16 schreef FFnog het volgende:
[..]
![]()
![]()
Volgens mij zijn de meningen daar over verdeeld...
Een groot gedeelte van het versterkte broeikaseffect is inderdaad aan de uitstoot van methaan en lachgas vanuit de veehouderij te wijten. Als er door iedereen één dag per week geen vlees zou worden gegeten in Nederland, zou dat ontzettend helpen, dat is vergelijkbaar met een miljoen auto's minder op de weg aan CO2 uitstoot.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:47 schreef De_Snorro het volgende:
straks gaan ze nog zeggen dat we het broeikaseffect te danken hebben aan vleeseters
Koeien geven tot drie maal meer melk dan vroeger (d.w.z. jaren 50) Dit is door selectieve rasveredeling gebeurd. Dit heeft tot gevolg dat de uiers zo groot zijn dat ze bij menig koe tegen de achterpoten schuren, en de tepels ontwikkelen gemakkelijk zweren door het vele melken (waarvoor dan vaak antibiotica wordt ingezet).quote:Op zondag 17 mei 2009 11:03 schreef Bomil het volgende:
Veganen snap ik helemaal niet, ze drinken geen melk maar wat is er mis met melk?
een koe geniet er van om gemelkt te worden...
Alle mensen zijn hypocriet.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Goed topicAl die vegetariërs zijn selectief hypocriet... Ga dan ook in een hutje op de hei wonen in plaats van een woonwijk waarvoor de natuur heeft moeten wijken. Groente eten die in kassen groeit waar eveneens de natuur voor heeft moeten wijken. Groente eten die vervoerd wordt in vrachtwagen die over wegen rijden die wederom de natuur niet ten goede komen.
Hypocriet...
quote:Op zondag 17 mei 2009 11:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Goed topicAl die vegetariërs zijn selectief hypocriet... Ga dan ook in een hutje op de hei wonen in plaats van een woonwijk waarvoor de natuur heeft moeten wijken. Groente eten die in kassen groeit waar eveneens de natuur voor heeft moeten wijken. Groente eten die vervoerd wordt in vrachtwagen die over wegen rijden die wederom de natuur niet ten goede komen.
Hypocriet...
dat kunnen ze wel proberen maar is het niet vol te houden.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:47 schreef De_Snorro het volgende:
[..]
loleen groep falerds die proberen vlees de schuld te geven van alles
ik bedoel kom op zeg: Vlees eten is de oorzaak van honger in de 3e wereld
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
straks gaan ze nog zeggen dat we het broeikaseffect te danken hebben aan vleeseters
Bullshit, er is geen enkele reden waarom ik mijzelf alles zou moeten ontzeggen omdat ik geen vlees wil eten.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Hypocriet...
quote:Op zondag 17 mei 2009 01:00 schreef Sigmund666 het volgende:
Dus: Eet een dikke T-bone steak, fuck de limasojabonenmelk met biologisch gepelde tuinerwten!![]()
had laatst zo'n opdringere dierenbeschermer die me in de stad lastig viel:quote:Op zondag 17 mei 2009 12:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben er eens op aangesproken dat ik in de kantine een bakje rundvleessalade met een lepel aan het verorberen was. "Je zit nu gewoon vermalen koe te eten!". "Ja, en het is echt heerlijk, hapje?". "Gadverdamme, dat doe je toch niet!".
Uiteindelijk maar genegeerd, gek mens. Laat me gewoon genieten.
Ook bij de supermarkt, mensen die gaan kijken wat je op de band legt en vervolgens opmerkingen gaan maken over je "gewone" vlees in plaats van biologisch vlees. Sodemieter toch op, ik bepaal zelf wel wat ik koopquote:Op zondag 17 mei 2009 12:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben er eens op aangesproken dat ik in de kantine een bakje rundvleessalade met een lepel aan het verorberen was. "Je zit nu gewoon vermalen koe te eten!". "Ja, en het is echt heerlijk, hapje?". "Gadverdamme, dat doe je toch niet!".
Uiteindelijk maar genegeerd, gek mens. Laat me gewoon genieten.
jij hield zeker niet van school dat je zulke taalfouten maakt?quote:Op zondag 17 mei 2009 11:03 schreef Bomil het volgende:
Veganen snap ik helemaal niet, ze drinken geen melk maar wat is er mis met melk?
een koe geniet er van om gemelkt te worden...
En mensen die op straat hun afval in een prullenbak gooien voor het milieu zijn ook hypocriet. En als ze thuis afval scheiden ook. Of dat ze soms op de fiets naar hun werk gaan. Enz.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Hypocriet...
Dit is echt onjuist. Aangezien veruit de meeste soja die gekweekt wordt (>90%) niet voor menselijke maar dierlijke consumptie is. Het is juist de vraag naar veevoer in de vorm van soja die voor de ontbossing zorgt. Zouden mensen die soja direct eten, dan zou er veel minder landbouwgrond nodig zijn.quote:Op zondag 17 mei 2009 13:04 schreef cerror het volgende:
Vergeet ook niet dat al die behoefte aan soja (de vervanger) zorgt voor ontbossing op een huge-ass schaal.
Kutvegariërs. Het is het nieuwe facisme. Niet alleen omdat in het woord vegetariërs "ariërs" zit, maar ook omdat ze zich beter voelen dan vleeseters.
dat methaangas komt omdat die koeien hun ruften niet binnen kunnen houden, dus als we die beesten opvreten zijn er weer minder, en dus minder methaangasquote:Op zondag 17 mei 2009 11:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van het versterkte broeikaseffect is inderdaad aan de uitstoot van methaan en lachgas vanuit de veehouderij te wijten. Als er door iedereen één dag per week geen vlees zou worden gegeten in Nederland, zou dat ontzettend helpen, dat is vergelijkbaar met een miljoen auto's minder op de weg aan CO2 uitstoot.
Dat is natuurlijk niet zo moeilijk...quote:Op maandag 18 mei 2009 23:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zo verontwaardigd worden van vegetariërs maar niet van mensen die bijvoorbeeld geen kaas eten. Of vis. Of pudding
omdat mensen die geen kaas eten, andere kaaseters niet proberen te overtuigen dat Kaas het ergste is op deze aardbol en dat kaas zorgt dat 70% van het graan opgaat (wat overigens niet uitmaakt aangezien we al 40 jaar een miljoenenoverschot hebben van graan)quote:Op maandag 18 mei 2009 23:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zo verontwaardigd worden van vegetariërs maar niet van mensen die bijvoorbeeld geen kaas eten. Of vis. Of pudding
OH NOES JIJ EET GEEN FRANSE SCHIMMELKAAS?? FUCK OP! HIER IK EET 2 FRANSE KAASJES OM VOOR JOU TE COMPENSEREN NOM NOM NOM!
quote:Op maandag 18 mei 2009 23:28 schreef FFnog het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet zo moeilijk...
Een niet vegetarier weet eigenlijk best wel dat hij niet goed bezig is, maar vindt het veel te lekker om te laten staan.
quote:Op maandag 18 mei 2009 23:28 schreef FFnog het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet zo moeilijk...
Een niet vegetarier weet eigenlijk best wel dat hij niet goed bezig is, maar vindt het veel te lekker om te laten staan.
Door de vegetariers worden de vleeseters constant met hun tekortkomingen geconfronteerd, dit vinden ze natuurlijk niet leuk en reageren daar dus negatief op...
Eigenlijk is de vleeseter gewoon jaloers op de vegetarier omdat die wel de wilskracht heeft om goed bezig te zijn...
Net zoiets als de roker die eigenlijk wel jaloers is op de niet roker, de roker zal ook alle argumenten gebruiken om maar te staven dat roken toch vooral heel lekker, stoer, niet verslavend en al helemaal niet ziekmakend is...
Niet om het een of ander hoor, maar het zijn meestal de vleeseters die de vegetariers willen overtuigen of willen shockeren dat het vlees toch wel zo lekker is...quote:Op maandag 18 mei 2009 23:34 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
omdat mensen die geen kaas eten, andere kaaseters niet proberen te overtuigen dat Kaas het ergste is op deze aardbol en dat kaas zorgt dat 70% van het graan opgaat (wat overigens niet uitmaakt aangezien we al 40 jaar een miljoenenoverschot hebben van graan)
Vegetariers die echt hart voor de zaak hebben, moeten hun snijtanden laten trekken.
Hiermee bevestig je dus meteen mijn stelling in deze...quote:Op maandag 18 mei 2009 23:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik ben er vreselijk jaloers op dat jij de wilskracht hebt elke avond huilend in je bed te liggen terwijl ik een schone blonde aan het ballen ben.
Om maar even een andere bizarre vergelijking te maken.
Naar mijn mening zijn het de niet vegetariërs die altijd op de vegetariërs lopen zeuren.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:34 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
omdat mensen die geen kaas eten, andere kaaseters niet proberen te overtuigen dat Kaas het ergste is op deze aardbol en dat kaas zorgt dat 70% van het graan opgaat (wat overigens niet uitmaakt aangezien we al 40 jaar een miljoenenoverschot hebben van graan)
Vegetariers die echt hart voor de zaak hebben, moeten hun snijtanden laten trekken.
quote:Op maandag 18 mei 2009 23:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Naar mijn mening zijn het de niet vegetariërs die altijd op de vegetariërs lopen zeuren.
Ik eet grotendeels vegetarisch. Maar ik voel me we eens bezwaard als er voor mij een sojaburgertje op de bbq ligt. Want vroeg of laat komt er dan een naar me toe. " Eet jij geen vlees' ? Om dan een hele preek te krijgen over voor niks gestorven koeienhypocrisie
evil soja
en dat ik dan toch iets eet dan op vlees lijkt , raar is dat..
.
Toch blijf ik volhouden. Want doordat er zoveel mensen om vegetarisch eten vragen komt er langzamerhand een keus. Nu zie je bij iedere catering wel een vegetarisch en een vleesmenu. Dat was 30 jaar geleden nog niet zo.
Mijn motivatie is niet zozeer het vlees eten de wereld uit, maar een eetcultuur waarin de nadruk gewoon minder ligt op vlees.
Hey, ik ben ook gemotiveerd...quote:Op maandag 18 mei 2009 23:51 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die van repliek dient op een goedoverwogen en welgemotiveerde manier!
quote:Op maandag 18 mei 2009 23:51 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die van repliek dient op een goedoverwogen en welgemotiveerde manier!
Of proberen iets te vinden waarop ze een vegetarier kunnen "betrappen"...quote:Op maandag 18 mei 2009 23:53 schreef ScudRaket het volgende:
En al die vega's die wel een vlieg of mug doodslaan
Is ook een dier!
Hoe dat zo? De mens is een omnivoor oftewel ze eet zowel vlees als groenten. En het smaakt bijzonder goedquote:Op maandag 18 mei 2009 23:54 schreef FFnog het volgende:
[..]
Om de één of andere reden moet een vegetarier zich altijd verantwoorden aan de vleeseter, terwijl het toch eigenlijk andersom zou moeten zijn...
Dat werkt goed als je bij iemand gaat etenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:13 schreef n00000b het volgende:
Bemoei je eens met je eigen zaken mannetje, bepaal jij wat jij eet vandaag, dan bepaal ik wat ik eet.
Een goede gastheer zorgt goed voor elke gast.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:14 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat werkt goed als je bij iemand gaat eten
Ja want Pietje eet geen vlees, Klaas eet geen aardappels, Jantje geen vis en Maartje geen rijst.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:16 schreef n00000b het volgende:
[..]
Een goede gastheer zorgt goed voor elke gast.
Helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:04 schreef sexymofo het volgende:
Met die soja vlaktes is het ook nog eens zo dat er daar behalve soja NIKS leeft, geen vogels geen insecten, NIKS.
Nou dat is goed voor het milieu
Hoe moet een vegetarier anders laten weten dat hij geen vlees wenst te eten...???quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:17 schreef Sigmund666 het volgende:
Wat echt zo oervervelend is, is dat als er 20 man in een restaurant biefstuk met friet bestellen, er zeker 2 of 3 interessant over willen komen door te roepen: "ik ben vegetariër! Ik eet geen vlees, want ik wil een discussie aankakken over dierenmoord en die peen in mijn aars! En dit etentje is al zo doodgeslagen dat ik interessant wil doen. Ik wil de Japanse zeewiersalade met wasabi!!!!!"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Irritante kutvega's. Eet een dikke lap buffelzwoerd!
Als iemand bij je blijft eten, waarvan je weet dat hij geen vlees eet, zet jij dus toch vlees op tafel, onder het mom van "eet maar wat de pot schaft"? Je klinkt als een fantastische gastheer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:18 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ja want Pietje eet geen vlees, Klaas eet geen aardappels, Jantje geen vis en Maartje geen rijst.
Nooit geleerd om te eten wat de pot schaft?
Als je nou eens mijn post zou begrijpen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:23 schreef n00000b het volgende:
[..]
Als iemand bij je blijft eten, waarvan je weet dat hij geen vlees eet, zet jij dus toch vlees op tafel, onder het mom van "eet maar wat de pot schaft"? Je klinkt als een fantastische gastheer.
Wat is daar vreemd aan...???quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:27 schreef MCfreggot het volgende:
mooiste vind ik: geen vlees wel eieren.
Voor een vegetarier zou ik echt wel wat doen, maar voor een veganist kan je volgens mij niet veel meer dan groente uit je eigen, onbemeste tuin neerzetten, want mest komt ook van dieren en dat is dus ook zielig.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:25 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Als je nou eens mijn post zou begrijpen...
Dat heeft te maken met jouw (en mijn) onvermogen om een goede veganistische maaltijd te bereiden...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:30 schreef sexymofo het volgende:
[..]
Voor een vegetarier zou ik echt wel wat doen, maar voor een veganist kan je volgens mij niet veel meer dan groente uit je eigen, onbemeste tuin neerzetten, want mest komt ook van dieren en dat is dus ook zielig.
Ik vraag me af of veganisten daar wel moeilijk over doen. Bovendien kan plantaardig eten erg lekker zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:30 schreef sexymofo het volgende:
[..]
Voor een vegetarier zou ik echt wel wat doen, maar voor een veganist kan je volgens mij niet veel meer dan groente uit je eigen, onbemeste tuin neerzetten, want mest komt ook van dieren en dat is dus ook zielig.
quote:Op zondag 17 mei 2009 01:00 schreef Sigmund666 het volgende:
Fokkers,
Hypocrisie is een vogel, en hij is net geland.
Als we altijd maar aten wat de pot schaft zou er nooit enen vegetarisch menu te bestellen zijn Wat iedereen eet dat biefstukje, dan is dat toch goed?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:18 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ja want Pietje eet geen vlees, Klaas eet geen aardappels, Jantje geen vis en Maartje geen rijst.
Nooit geleerd om te eten wat de pot schaft?
Gewoon een biefstuk geven en zeggen dat het aardappelen zijn.quote:
je vriendin is een plantje?quote:
Omdat dat dus.quote:Op zondag 17 mei 2009 01:09 schreef Innisdemon het volgende:
I didn't climb all the way up the foodchain, to become a vegatarian.
+3 voor je scherpte zo laat in de avondquote:Op zondag 17 mei 2009 01:03 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
+2 omdat je nog een kerstavatar hebben terwijl het zowat midden zomer is
Vind dat altijd een beetje een dom argument, als we het over natuurlijk hebben dan hebben we het over niet zoveel vlees als we nu eten, jagen was een hele happening vroeger toen we nog in berenvelletjes rondhobbelde en vlees stond niet dagelijks op het menu.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |