Gekke belgen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
-knip-
Volgens mij flatst het er dan heel snel uit.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:48 schreef Rica het volgende:
Weet iemand dat wanneer het echt begint hoe snel het kalfje er dan is?
Volgens mij max 20 minuten omdat de navelstreng eerst knapt en het kalfje er dan pas uit gaat komen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:48 schreef Rica het volgende:
Weet iemand dat wanneer het echt begint hoe snel het kalfje er dan is?
idd!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ja die laatste cap
Komt wel goed, schatje
Ah ok Dan moet je maar net op het moment supreme kijken dus. Om het niet te missenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij flatst het er dan heel snel uit.
Ik meende van welquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:54 schreef Aventura het volgende:
Hebben olifanten eigenlijk een band met elkaar, als in bv. familiebanden? Weten deze twee van elkaar dat ze moeder en dochter zijn bijvoorbeeld?
Zeer zeker!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:54 schreef Aventura het volgende:
Hebben olifanten eigenlijk een band met elkaar, als in bv. familiebanden? Weten deze twee van elkaar dat ze moeder en dochter zijn bijvoorbeeld?
Familiebanden bij olifanten zijn heel sterk volgens mij. Ze blijven ook hun hele leven bij elkaar in de groep.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:54 schreef Aventura het volgende:
Dat dacht ik ook.quote:
Bij Animal Planet kan je regelmatig documentaires over olifanten zien.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:54 schreef Aventura het volgende:
Waarom juichen als ze gaat liggen? Een olifant bevalt altijd staand.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:56 schreef Kings het volgende:
En dan te bedenken dat ik gisteravond ook al ging juigen toen ze ging liggen.
Ze is gewoon zooo onvoorspelbaar hahaha
Je kan idd zien als ze 'weëen' heeft, heel stil staan, ze zakt wat door en trekt aldoor een poot in.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:06 schreef Harajuku. het volgende:
Ze lijkt nu wel steeds krommer te staan, of niet? Gebogen achterpoten
Goed plan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Staat koud dus laat baby maar komen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat ze een aantal aansluitpunten heeft?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:39 schreef DolleMina het volgende:
Als haar dochter nu nog bij haar drinkt, blijft dit dan ook zo na de bevalling? Of maakt dochterlief plaats voor de kleine?
Goeie vraag...of ze drinken beiden?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:39 schreef DolleMina het volgende:
Als haar dochter nu nog bij haar drinkt, blijft dit dan ook zo na de bevalling? Of maakt dochterlief plaats voor de kleine?
Ik denk dat ze plaats moet maken voor de kleine.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:39 schreef DolleMina het volgende:
Volgens de site krijgen de koeien altijd maar 1 kind tegelijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:43 schreef Ireth het volgende:
Soms krijgen olifanten ook 2 kalfjes.. lijkt mij dat ze meer dan 1 speen(tje) heeft?
hahahaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:45 schreef Aventura het volgende:
Wij mensen krijgen toch ook meestal maar 1 baby, terwijl wij uitgerust zijn met 2 spenen
Nee toch? Volgens mij ook wel eens 2, maar niet meerquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:43 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Volgens de site krijgen de koeien altijd maar 1 kind tegelijk.
Er staat dat er maar 1 kind ter wereld komt...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee toch? Volgens mij ook wel eens 2, maar niet meer
Vragen, vragen... misschien weet de site het antwoord?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:47 schreef DolleMina het volgende:
Maar mensen hebben soms 2 of meer kinderen van verschillende leeftijd die allemaal nog bij mams drinken, ook al zijn er dus meer kinderen. Ik vraag me af of dit bij olifanten ook zo is.
MAar komt wel eens voor dusquote:An elephant's gestation period lasts about 22 months (630-660 days), the longest gestation period of any mammal, after which one calf typically is born. Twins are rare.
Dus als er een nieuw kalf komt stopt de eerste?quote:A calf may nurse for up to 2 years of age or older. Complete weaning depends on the disposition of the mother, the amount of available milk, and the arrival of another calf.
Mooiste screen tot nu toequote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:59 schreef maok het volgende:
Iedereen wordt een beetje onrustig, ook Dumbo die in het andere hok staat wordt onrustig:
[ afbeelding ]
Ja blijkbaar dan..daar moet je dan toch niet aan denken voor de moederquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
MAar komt wel eens voor dus
[..]
Dus als er een nieuw kalf komt stopt de eerste?
Ben je mooi klaar mee, inderdaadquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:05 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja blijkbaar dan..daar moet je dan toch niet aan denken voor de moeder
Hier ookquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:10 schreef Sanne het volgende:
ik denk ik blijf wel op tot dat lollerfantje er is, maar mijn ogen vallen langzaam dicht.
De mijne ookquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:10 schreef Sanne het volgende:
ik denk ik blijf wel op tot dat lollerfantje er is, maar mijn ogen vallen langzaam dicht.
Dit kan toch bijna niet echt zijn.quote:
Daar zit ik nu ook aan te denken.quote:
De tepels, ze hadden er ook een tekst bij geplaatst:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:06 schreef maok het volgende:
Ik weet niet wat we moeten zien maar er werd op ingezoomed dus heb ik er maar even een screenshotje van gemaakt:
[ afbeelding ]
quote:Ondanks het feit dat May Tagu de druk op de tepels regelmatig wegneemt bij Phyo, is met momenten duidelijk te zien hoe sterk de tepels tussen haar voorpoten gezwollen zijn.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:13 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.elephanttag.or(...)nt_reproduction.html
Helemaal onderaan, stap 1
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:13 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.elephanttag.or(...)nt_reproduction.html
Helemaal onderaan, stap 1
Ik had de tekst wel zien staan maar de link met dat moment nog niet gemaakt, tnx.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:20 schreef senesta het volgende:
[..]
De tepels, ze hadden er ook een tekst bij geplaatst:
[..]
quote:
Noohh, liggen enzo deed ze ook al. En ze stond net ook met dr kop en slurf tegen de muur gedruktquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:21 schreef CartWOman het volgende:
[..]
![]()
En dit nog gevonden:
'Hoe kun je zien dat een bevalling begint?
Het is moeilijk om te zien wanneer de bevalling begint. Soms begint er bij de olifant wat melk uit de borsten te lopen. Ook kan het dier wat vreemder op de achterpoten gaan lopen. Dit komt door de stoot hormonen die vrijkomt. Door de pijn gaapt een bevallende olifant meestal veel en drukt tegen dingen aan. Ook gaan ze meestal veel liggen en staan.'
Ik denk dat het kalfje vannacht ter wereld komt. dat trek ik ook niet.
O dat zullen ze vast heel leuk vinden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:31 schreef CartWOman het volgende:
Ik heb de ZOO trouwens ff gemaild, dat we hier ook met velen meekijken en meeleven, en de verzorgers en cameramensjes bedankt, en ze succes gewenst. Linkje naar de topics erbij gezet.
Leukquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:31 schreef CartWOman het volgende:
Ik heb de ZOO trouwens ff gemaild, dat we hier ook met velen meekijken en meeleven, en de verzorgers en cameramensjes bedankt, en ze succes gewenst. Linkje naar de topics erbij gezet.
Vonk leuk.![]()
Hara, ze is nu toch echt al een tijdje best rustig, dat wordt 'm vanavond vast niet meer. Waar is kleine May trouwens gebleven?
-Edit- Daar is ze weer.![]()
Hier kan je de afgelopen nacht bekijken achter de schermen. Kan je ook zien dat ze ook camera's hebben hangen. Bij de fanten is het stikdonker (nightvision) en waar de verzorgers zitten dus nie.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Leuk![]()
Wat zullen ze daar ook in spanning zitten, zullen ze ook achter de naar de camera's zitten te kijken of een ongezien plekje hebben vanwaar ze kunnen kijken?
Vast wel, dit is voor België de eerste keer begreep ik. En wat ik tot nu toe aan beelden van verzorgers heb gezien zitten ze vast te nagelbijten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Leuk![]()
Wat zullen ze daar ook in spanning zitten, zullen ze ook achter de naar de camera's zitten te kijken of een ongezien plekje hebben vanwaar ze kunnen kijken?
gaan we gewoon in ploegen kijkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:50 schreef Grulez het volgende:
Vanavond na het stappen maar even kijkenZul je zien dat ik dan net geluk heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |