Dat klopt. Dat heb ik ook al heel vaak uitgelegd. Ik erger me aan Federers mentale zwakte en ik bewonder Nadal om zijn mentale kracht.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:21 schreef stefan92 het volgende:
[..]
je juicht de laatste tijd idd voor nadal en je kraakt federer de hele tijd af
Lijkt me wel ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef leroytje het volgende:
Komt dit in de buurt van de langste 3-setter ooit of niet?
Wie zegt dat ik me daar druk om maakquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat jij je hier druk om maakt tijdens een partij als deze.Wat bedoel je überhaupt? Waar heb ik dat dan gezegd en wat heb ik gezegd?
Hoe kan je je daar nou aan ergeren? Je moet de mindere kanten er ook bij nemen. Het is niet alleen maar koek en ei.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat heb ik ook al heel vaak uitgelegd. Ik erger me aan Federers mentale zwakte en ik bewonder Nadal om zijn mentale kracht.
idd, eigenlijk zou ie als onderschrift iets van: alleen als hij wint, moeten hebben.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:25 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Hoe kan je je daar nou aan ergeren? Je moet de mindere kanten er ook bij nemen. Het is niet alleen maar koek en ei.
Het feit dat je je er überhaupt mee bezighoudt in de tiebreak van de derde set van een van de spannendste partijen van de afgelopen tijd.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik me daar druk om maakIk constateer het alleen.
Dat is inderdaad niet helemaal consequent. Ik ben wel fan van Nadal omdat ik zijn spel, zijn mentale kracht bewonder en hem sympathiek vind. Maar ik zie het probleem niet zo. Al ben ik van honderd mensen fan. Wat doet het ertoe.quote:Ik zei toen: verander je naam toch in Nadal-fan. Toen zei je nee, ik mag toch wel bewondering voor iemand hebben zonder daar meteen fan van te zijn. Maar is goed hoor, dan beschouw ik je nu als successupporter.
GSM Nadal
Voor de honderdste keer antwoord ik daarop als volgt: als Federer er niet voor vecht, haak ik af. Als hij verliest, doet dat niet af aan mijn sympathie voor hem maar als hij er ongeïnteresseerd bij staat wel. Ik ben best wel fan van Federer, maar dat betekent toch niet dat ik geen kritiek op hem mag hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:25 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Hoe kan je je daar nou aan ergeren? Je moet de mindere kanten er ook bij nemen. Het is niet alleen maar koek en ei.
Je snap het niet. Federer staat er vaak bij alsof het hem niet interesseert. Dan interesseert het mij ook niet. Als ik dan geen 'goede' fan ben dan zij dat zo. Ik vind Federer mentaal nogal zwak, en dat komt denk ik vooral doordat hij weinig heeft *hoeven* vechten tijdens de periode waarin hij zo domineerde.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:27 schreef stefan92 het volgende:
[..]
idd, eigenlijk zou ie als onderschrift iets van: alleen als hij wint, moeten hebben.
Djoko verdiende vandaag de zege meer dan Nadal lijkt me. Pas na 2 uur een BP tegen, slechts in 2 servicegames een BP tegen terwijl Nadal maar een paar games geen deuce moest toestaan. Het aantal games en punten zegt ook wel genoeg eigenlijk, Djoko had het gewoon af moeten maken op dat MP op eigen service.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:32 schreef Federer-fan het volgende:
Ik hoop dat Nadal er morgen weer goed aan heb. Voor wie het interesseert: bij Federer en Nadal hoop ik gewoon dat de beste wint. Als Federer over zijn blokkade tegen Nadal is, vind ik dat hij het verdient om te winnen. Maar als Nadal zo'n partij zoals net wint, kun je moeilijk zeggen dat hij het niet verdient.
Verdienen en voor iemand supporteren zijn natuurlijk twee compleet verschillende dingen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:32 schreef Federer-fan het volgende:
Ik hoop dat Nadal er morgen weer goed aan heb. Voor wie het interesseert: bij Federer en Nadal hoop ik gewoon dat de beste wint. Als Federer over zijn blokkade tegen Nadal is, vind ik dat hij het verdient om te winnen. Maar als Nadal zo'n partij zoals net wint, kun je moeilijk zeggen dat hij het niet verdient.
De periode waarin ik zo negatief over hem ben, valt samen met de periode waarin hij vaak zo lusteloos en ongeïnteresseerd over de baan loopt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Verdienen en voor iemand supporteren zijn natuurlijk twee compleet verschillende dingen.
Je begrijpt natuurlijk wel dat die uitlatingen van je wat successupporterig overkomen. Tijdens zijn succesperiode was je voor Federer. Die begin je sinds een jaar vaak enorm af te kraken en begin je opeens voor Nadal te zijn, precies wanneer hij dominant is.
Je kunt ook zeggen dat Federer de Wimbledonfinale van vorig jaar verdiende. Bij wedstrijden zoals dit gaat het natuurlijk om de belangrijke punten en daar is Nadal gewoon heel goed in.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Djoko verdiende vandaag de zege meer dan Nadal lijkt me. Pas na 2 uur een BP tegen, slechts in 2 servicegames een BP tegen terwijl Nadal maar een paar games geen deuce moest toestaan. Het aantal games en punten zegt ook wel genoeg eigenlijk, Djoko had het gewoon af moeten maken op dat MP op eigen service.
Dat Federer soms ongeintesseerd bij staat zegt me niks. Federer is een winnaar puur sang. Die verliest echt niet met opzet. Daarmee is die echt niet de beste speler ooit geworden. Dus enige wat ik me kan bedenken is dat je er niet tegen kunt dat ie laatste tijd wat meer verliest.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je snap het niet. Federer staat er vaak bij alsof het hem niet interesseert. Dan interesseert het mij ook niet. Als ik dan geen 'goede' fan ben dan zij dat zo. Ik vind Federer mentaal nogal zwak, en dat komt denk ik vooral doordat hij weinig heeft *hoeven* vechten tijdens de periode waarin hij zo domineerde.
kwam ook gedeeltelijk doordat ze allebei een minuut tussen elk punt namen geloof ikquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:38 schreef TheGeneral het volgende:
Het was trouwens de langste partij ooit in een masters toernooi. Best of three partijen natuurlijk. Of het de langste ooit is weet ik niet.
Als je niet gelooft wat ik zeg, zal ik me de moeite besparen om er verder op in te gaan. als je hier vaker had gepost had je kunnen zien dat ik ook vorig jaar keer op keer klaagde over Federers lusteloze, ongeïnspireerde, lamgeslagen indruk op de baan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:45 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Dat Federer soms ongeintesseerd bij staat zegt me niks. Federer is een winnaar puur sang. Die verliest echt niet met opzet. Daarmee is die echt niet de beste speler ooit geworden. Dus enige wat ik me kan bedenken is dat je er niet tegen kunt dat ie laatste tijd wat meer verliest.
Toen fed domineerde was het een fucking zoutzak. Die RG finales gaf ie gewoon op...De mooiste periode van Fed was toen hij nog een beetje tegenstand had...Toen wilde hij echt. Ik kan me helemaal vinden in Fed-fan hoor...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:45 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Dat Federer soms ongeintesseerd bij staat zegt me niks. Federer is een winnaar puur sang. Die verliest echt niet met opzet. Daarmee is die echt niet de beste speler ooit geworden. Dus enige wat ik me kan bedenken is dat je er niet tegen kunt dat ie laatste tijd wat meer verliest.
En 5 blessurebehandelingen maakt ook al een half uur in totaal met alles erop en eraan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
kwam ook gedeeltelijk doordat ze allebei een minuut tussen elk punt namen geloof ik
En waarom zouden ze dat doen?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:48 schreef Federer-fan het volgende:
Lijkt me wel een stunt als ze Federer-Del Potro morgen om 12.00 uur laten spelen.
Opdat ze dan allebei ongeveer even moe zijn en je een spannende wedstrijd krijgt.quote:
Ja zit alleen maar een tijdsverschil van 15 uur tussen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Opdat ze dan allebei ongeveer even moe zijn en je een spannende wedstrijd krijgt.
Hoe laat gaat Del Potro-Federer beginnen?
Nadal heeft net een partij gespeeld. Heb je eerder in dit topic gelezen wat er in de finale met hem gebeurde toen hij in de halve finale een partij van Moya had gewonnen in 4 uur?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:55 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ja zit alleen maar een tijdsverschil van 15 uur tussen.
Het lijkt me leuk als Federer wint. Maar ik wil niet dat Federer wint omdat Nadal niet eens meer kan lopen. Maar goed, ik roep al een paar jaar dat ik altijd voor Federer ben tenzij hij tegen Nadal speelt; dan hoop ik dat de beste wint. Dat is nog steeds hoe ik het zie.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:55 schreef Norrage het volgende:
Nee, nu wordt het tenminste spannend omdat Fed fit is en Nadal niet
Dus Nadal kan beter lopen als Federer morgen om 12 uur begint?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het lijkt me leuk als Federer wint. Maar ik wil niet dat Federer wint omdat Nadal niet eens meer kan lopen. Maar goed, ik roep al een paar jaar dat ik altijd voor Federer ben tenzij hij tegen Nadal speelt; dan hoop ik dat de beste wint. Dat is nog steeds hoe ik het zie.
Maar hoe laat begint Federer nou?
ben het erg met je eens wat dat betreft...als Federer geweldig staat te spelen gun ik het hem ook. Als hij op RG het geweldig doet en Nadal pakt, mijn zege heeft ie:) Maar het komt, vooral de laatste tijd, een beetje over alsof hij over weinig vechtlust beschikt. Dat zou ik wel wat vaker willen zien bij hem.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je snap het niet. Federer staat er vaak bij alsof het hem niet interesseert. Dan interesseert het mij ook niet. Als ik dan geen 'goede' fan ben dan zij dat zo. Ik vind Federer mentaal nogal zwak, en dat komt denk ik vooral doordat hij weinig heeft *hoeven* vechten tijdens de periode waarin hij zo domineerde.
Ne, natuurlijk niet, maar als Federer ook moe is, is het toch een minder ongelijke strijd?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:00 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Dus Nadal kan beter lopen als Federer morgen om 12 uur begint?
Ik help het je hopen.quote:Federer begint al later, dus als iemand de voordeel heeft dan is Nadal het wel. Afgezien dat ie op gravel al 10 malen beter is.
Da's precies wat ik bedoel. Maar dat gebrek aan vechtlust komt volgens mij door een gebrek aan vechten (omdat hij bijna altijd alles won). en de wedstrijden die hij in 2005 verloor waren allemaal close (tegen Gasquet en Safin bijvoorbeeld; in beide had hij matchpoints). Toen redeneerde ik van zelfs als hij verliest komt hij nog in de buurt. Achteraf denk ik van als het spannend wordt, redt hij het vaak niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:02 schreef sven2345 het volgende:
[..]
ben het erg met je eens wat dat betreft...als Federer geweldig staat te spelen gun ik het hem ook. Als hij op RG het geweldig doet en Nadal pakt, mijn zege heeft ie:) Maar het komt, vooral de laatste tijd, een beetje over alsof hij over weinig vechtlust beschikt. Dat zou ik wel wat vaker willen zien bij hem.
Ik snap je niet helemaal? Als Nadal frisser uit de wedstrijd had willen komen, had ie gewoon simpel in 2 sets moeten winnen. En hoe kan je nou spreken van een gelijke strijd als je iemand 20 uur rust wilt gunnen en de ander 2 partijen binnen 8 uur wilt laten spelen. Tenzij je nog geen idee hebt wat federer gaat doen, misschien word ie wel alle hoeken ingeslagen? Je haalt het niveau niet omhoog door de topfavoriet de hand boven het hoofd te houden. Zo zit een toernooi nou eenmaal in elkaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ne, natuurlijk niet, maar als Federer ook moe is, is het toch een minder ongelijke strijd?![]()
[..]
Ik help het je hopen.
Kan het niet zo zijn dat Federer 3/4/5 jaar geleden geweldig overkwam omdat hij alles won en alles perfect leek. Als hij een slechte game, of slechte set had viel dat niet zo op want uiteindelijk wist hij toch te winnen. Met andere woorden: het was niet zo duidelijk dat Federer soms wat lui / gemakzuchtig was...en dat komt nu wel af en toe pijnlijk aan het lichtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Verdienen en voor iemand supporteren zijn natuurlijk twee compleet verschillende dingen.
Je begrijpt natuurlijk wel dat die uitlatingen van je wat successupporterig overkomen. Tijdens zijn succesperiode was je voor Federer. Die begin je sinds een jaar vaak enorm af te kraken en begin je opeens voor Nadal te zijn, precies wanneer hij dominant is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |