Wedstrijd 1 BliksemSchigt vs Prosac
Met een 3 mansverdediging vind ik het elftal van Bliksemschegt elftal op de flanken te kwetsbaar wanneer je met een ruit op het middenveld speelt. Mocht je met 4 man op rij gaan spelen, Van der Vaart en Baggio vind ik niet optimaal renderen als buitenste middenvelders.
Daarnaast zal het verdedigende blok van Prosac in staat zijn om het voetballende vermogen van BS's centrum te neutraliseren, door Iniesta en Pirlo uit de wedstrijd te halen haal je denk ik de angel uit het spel. Op die manier zal ook de aanvoer naar de aanval stokken.
Prosac zal helemaal kunnen domineren wanneer hij een verdediger doorschuift naar het middenveld, op die manier kan hij een overtal creëren om vervolgens Totti in stelling te brengen die met een geniale actie Shearer of een opkomende middenvelder in stelling brengt. Ook via de flanken kan hij de man meer situatie uitspelen, maar Rosicky en Schweinsteiger zijn meer spelers die naar binnen trekken dan spelers met krijt aan de schoenen.
Wedstrijd 2 Sjimz. vs MethodMich
Methodmich heeft een erg uitgebalanceerd team, maar dat heeft sjimz ook. Allebei goalgetters voorin, allebei een sterk middenveld en beiden een degelijk centrum achterin.
Sjimz zal de wedstrijd uiteindelijk toch gaan winnen, de backs van Methodmich zijn net iets te kwetsbaar om de klasse van sjimz op te vangen. Met name Joe Cole of de zwervende Ronaldo zullen het verschil maken.
Mochten deze toch in toom gehouden worden, dan heeft sjimz nog altijd Buffon die zijn team er doorheen kan slepen.
Wedstrijd 3 M0NTANA vs Vaduz
Carvalho en Marco zijn in staat om Elber en Ibrahimovic tegen te houden, maar ik ben er niet van overtuigd dat Taiwo goed genoeg is om Messi de baas te zijn.
Bovendien heeft M0NTANA met Kily, Di Livio en Stankovic enorm veel loopvermogen. Vaduz heeft dat weliswaar ook, maar het verschil zit hem in de vierde middenvelder. M0NTANA heeft de briljante controleur Redondo, terwijl Vaduz de luie Rivaldo heeft. Ook M0NTANA zal hierdoor het middenveld in handen kunnen nemen.
Wedstrijd 4 _Mike_ vs Breach
Tot nu toe de teams die het meest aan elkaar gewaagd zijn in mijn optiek. Breach heeft op het middenveld een streepje voor met Zidane, maar zal uiteindelijk toch verliezen vanwege een gebrek aan kwaliteit achterin. Dellas en Abelardo zijn aardige verdedigers, maar 2 van dit soort trage net-niet toppers gaat je de kop kosten.
Wedstrijd 5 Mcyodogg vs Tim86.
Een vrij eenvoudige wedstrijd in het voordeel van mcyodogg. Zijn middenveld is erg allround en zijn voorhoede beschikt over veel snelheid. Tim86 werd in de vorige ronde nog gered door een pegel van Mihajlovic, maar dezelfde Mihajlovic vormt samen met Tudor een te traag centrum die de aansluitende middenvelders en spitsen van mcyodogg niet bij kunnen benen.
Ook op het middenveld mist hij met Micoud en Gilberto Silva de echte klasse die nodig is om door te gaan naar de volgende ronde.
Wedstrijd 6 Gordon-Shumway vs Dndiek
Gordon heeft met Grimandi een zwakkere schakel achterin, terwijl dndiek een ijzersterke verdediging heeft.
dndiek heeft ook een goed middenveld, maar de creatieve middenvelders vind ik niet van absolute wereldklasse. Op dit punt scoort Gordon weer hoger met Aimar en Vicente.
Voorin hebben ze beiden een koningskoppel.
Batistuta is 1 van mijn all-time favorieten, vandaar dat Gordon mijn stem krijgt.
Wedstrijd 7 Dos37 vs Joris33
Wederom een lastige keuze. Zowel de achterhoede, voorhoede als het middenveld zijn aan elkaar gewaagd. Het zal dus op 1 of 2 posities beslist gaan worden.
Ik kies voor Dos37. Xabi Alonso is voetballend net wat sterker dan Galasek en Nedved is allrounder dan de zelden meeverdedigende Hagi. Niet voor niets staat Nedved al jaren aan de wereldtop, terwijl Hagi (die meer talent had) nooit bij een topclub geslaagd is.
Wedstrijd 8 EngCatjuh vs 9christensen
EnGcatjuh is qua namen misschien wel de absolute titelfavoriet, maar ik zie toch 2 zwakke plekken bij hem. Ten eerste zijn centrum achterin. Allebei ijzersterke verdedigers, maar ook niet de snelsten, waardoor je tegenover een snelle aanval kwetsbaar bent.
Het tweede zwakke punt is Riquelme, een verschrikkelijk luie speler die het spel ook nog eens gigantisch vertraagd. Bovendien denkt hij Mr. Bigstar te zijn die alle ballen moet krijgen, terwijl ik liever de ballen naar Ronaldo of Ribery zie gaan.
Toch gaat hij door naar de volgende ronde, puur te danken aan de buitenspelers en Pep & Lothar op het middenveld.
9christensen zal op het middenveld overlopen worden. Kaka, Mutu en Prosinecki is teveel van het goede.
[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 16-05-2009 19:25:41 ]