abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68828304
Mij maakt het niet veel uit, wachten tot maandag vind ik helemaal best.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  vrijdag 8 mei 2009 @ 23:26:34 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68828417
Prima. gewoon even tot maandag wachten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:07:38 #153
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_68830005
prima
pi_68832428
Srna, mooie keuze hoor Vaduz. Stond eerst ook bovenaan mijn lijstje, todat ik over Jorginho getipt werd.
pi_68836021
Prima, dan ga ik maandag om 12.00 de poules starten, desnoods met 1 van 3 ipv 4. Het is niet anders.

Overigens mag iedereen een verhaaltje posten over waarom deze spelers, hoe je team tot stand gekomen is, etc etc zoals Blawh al heeft gedaan ( Draft jouw favoriete team editie 2000/2009 #10 ). Het is totaal niet verplicht, maar het zou je zomaar eens stemmen kunnen opleveren. Post het gewoon in dit topic en dan link ik er later in de poule en KO rondes naar.
pi_68839765
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:34 schreef Blawh het volgende:
Srna, mooie keuze hoor Vaduz. Stond eerst ook bovenaan mijn lijstje, todat ik over Jorginho getipt werd.
Dank je. Ik was blij dat hij nog vrij was, als laatste pick. Dat was dus bijna niet zo geweest.
That's all folks!
pi_68840122
In afwachting van het toernooi liggen de voetbalplaatjes van het 4e van Abidal op 't Dak al in de winkel!

PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_68848960
Die titel.
That's all folks!
pi_68848982
Geniaal!

pi_68849445

Het team dat coach EnGCatjuh heeft samengesteld, speelt in een ouderwets 4-3-3 systeem. De punt op het middenveld staat naar voren gericht, getuigend van aanvallende intenties. Flitsend vleugelspel is het middel om het doel te bereiken. Met een middenveld dat bestaat uit technisch en tactisch vaardige spelers die het spel goed en snel kunnen verdelen, is een pre. De buitenspelers zijn allebei in staat om een mannetje (of twee) te passeren en de spits is zowel met de voet als met de kop sterk. De nummer 10 wordt ingevuld door een traditionele speler op die positie.

Op doel heeft de coach gekozen voor Shay Given. Een doelman die wekelijks uitblinkt in de beste nationale competitie van de wereld, weliswaar bij subtoppers, en daardoor ook al eenmaal de titel van beste keeper in deze competitie veroverde. Ook dit seizoen is hij op weg naar deze titel. Dit seizoen is hij de keeper die voor het meeste geld van club gewisseld is. Gebrek aan internationale (lees: Champions League) ervaring is correct, maar zijn fabuleuze reflexen falen nooit. Bovendien heeft hij met zijn land op het WK in Zuid-Korea en Japan bovenmatig gepresteerd.

De achterste vier worden gedragen door de twee centrale verdedigers. De linker is Aldair. Een monument geworden bij AS Roma, waar zelfs een rugnummer permanent voor hem is gereserveerd, en Brazilië. Ervaring op het hoogste niveau kan hem niet worden ontzegd, met een wereldtitel in 1994 en een tweede plaats in 1998 op zak. De 81 caps voor het grootste voetballand ter wereld sieren zijn naam op. 415 (!) wedstrijden voor AS Roma leverde hem onder andere één nationale titel en één nationale beker op.

De tweede centrale verdediger werd bij het Nederlandse publiek bekend als verdediger bij Willem II, voor welke club hij precies 100 wedstrijden speelde en waarmee hij de Champions League bereikte. Een transfer naar Engeland was zijn beloning, waarna Sami Hyypiä naar Liverpool vertrok. In de tien jaar dat hij daar nu speelt, heeft hij 312 wedstrijden gespeeld. Op dit moment speelt hij weinig meer bij de club waarmee hij de Champions League won (door zijn leeftijd) en komende zomer vertrekt hij naar Bayer Leverkusen. Voor Finland staat hij inmiddels op 97 caps. Opmerkelijk is overigens dat hij in zijn hele carrière slechts één rode kaart heeft gepakt, en wel voor het stoppen van een doorgebroken Van Nistelrooij.

Linksback in het team van EnGCatjuh staat Mikaël Silvestre. Geen glamourboy, geen opvallende speler, maar wel een hele nuttige jongen. Internationale ervaring kan hem niet worden ontzegd: 18 wedstrijden voor Internationale (1 seizoen), 249 wedstrijden voor Manchester United (9 seizoenen) en 13 voor Arsenal (1 seizoen). Echter, veelvuldig werd/wordt hij door blessureleed geteisterd. Maar als hij fit is, is hij een zeer nuttige speler. Met vier Premier League titels, één FA Cup en één Champions League, zit zijn prijzenkast zeer vol. Hij is niet de linksback die veelvuldig moet opkomen, hij bewaakt de balans.

De andere back mag wel veelvuldig opkomen. Markus Babbel won als centrumverdediger en opkomende rechtsback 4 Duitse landstitels, tweemaal de UEFA Cup, één FA Cup en één Europees kampioenschap (en tweede in de Champions League). Zijn rushes zullen een gevaar zijn voor menig oppositie en verdedigend staat hij zeker zijn mannetje. Met zijn 1.91 maakt hij eveneens deel van de luchtmacht van dit team.

De drie-eenheid op het middenveld vindt zijn verdedigende component in de meest veelzijdige speler van de laatste 20 jaar. Lothar Matthäus wordt verguisd in dit land, maar zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Het is iemand waar je een hekel aan hebt, behalve als je hem in je team hebt. Het is gewoon een smiecht, een vervelend mannetje om tegen te spelen. En dat hoef ik gelukkig ook niet. Met zijn passing, positiespel en spelinzicht is hij een perfecte speler in de opbouw. Met zijn tackle kan hij menig aanval van de tegenstander stoppen en als de kans zich voordoet, zal hij zeker een schot op doel lossen. Zijn prijzenkast is te groot om op te noemen, dus dat doe ik maar niet.

Naast Matthäus staat een andere balvirtuoos die de opbouw moet verzorgen. Josep Guardiola, de huidige coach van Champions League finalist Barcelona, was een briljant speler. Zelden waren er spelers die zó op één lijn zaten met Johan Cruijff als hij. Zijn spelinzicht is geniaal, hij leest het spel als geen ander het kan. Met hem in het team weet je zeker dat de bal bij de voorwaartsen terecht komt.

Hoe zeg je netjes dat een speler lui is? Oh, ik weet het al. Mijn nummer 10 is een typische nummer 10. Eigenlijk is dat precies de manier waarop je Juan Roman Riquelme moet beschrijven. Laat anderen het vuile werk maar opknappen, dan doet hij wel de positieve dingen. Zijn spelinzicht is, net als bij de andere middenvelders, geniaal. Zijn steekballen zijn fenomenaal, zijn spelhervattingen weergaloos en zijn techniek als fluweel. Door zijn luiheid viel hij niet bij elke coach even goed in de smaak en is zijn clubcarrière nooit echt goed van de grond gekomen, maar elke leek kan zijn wat voor briljante speler dit is.

Op linksbuiten staat Scarface, een speler waar je al bang van wordt als hij naast je in de catacomben staat. Nee, niet om zijn postuur, maar Franck Ribéry heeft simpelweg geen gezichtje wat je in een donker steegje wil tegenkomen. Een man passeren kan hij, dat is bekend. Zonder hem is het Franse nationale team zelfs als een bij zonder angel. Bij Les Bleus is Ribéry de man waar het om draait, bij mij is hij een van de mensen waar het om draait.

Een van de andere steunpilaren staat aan de andere vleugel. Door veel mensen wordt hij gezien als de beste speler van de wereld en die titel zal hij moeten bewijzen in de komende Champions League finale, waar zowel hij als tegenstrever Messi schitteren. Zijn passeeracties zijn oogstrelend, hij heeft de fysiek van een neger en hij kan scoren. Van zijn zwabberende afstandsschoten wordt menig keeper huilend wakker en hij is kopsterk. Vorig seizoen werd Cristiano Ronaldo Europees topscorer met in totaal 42 goals in 49 wedstrijden. Een fantastisch aantal voor een spits, een buitenaardse hoeveelheid voor een buitenspeler.

In de spits staat een man die een beetje bleekjes afsteekt tegen de grote namen om hem heen. En dat is ook precies de bedoeling. Pauleta is niet de man die in dit team in de schijnwerpers moet staan. Hij scoort zijn doelpunten en doet als het nodig is mee aan het positiespel. Hij heeft een leep schot, kan koppen en is gevaarlijk als hij kan worden gevoed met steekballen. Jarenlang was hij steunpilaar van Bordeaux en PSG in Frankrijk, waar hij meerdere malen de topscorerstitel en de prijs voor beste speler van de competitie heeft opgeëist. Als topscorer van het nationale team van Portugal bewijst hij dat hij geen pure clubspeler is.

Moet er nog verder worden uitgewijd over de speelwijze? Er staat een team wat in staat is van zijn eigen kracht uit te gaan. Ribéry en Ronaldo vereisen aandacht van de verdedigende partij, misschien zelfs dubbele of driedubbele mandekking. Pauleta is een sluipmoordenaar die elk dekkingsfoutje tot een doelpunt promoveert en met Riquelme heeft dit team ook in het centrum een gevaarlijke man. Het spel wordt verdeeld door de mensen die ook de aanvallen van de tegenstander onderbreken. Een dubbelfunctie die zowel Matthäus als Guardiola prima kan uitvoeren. Ook fungeren zij als schakelstation tussen verdediging en aanval. Met recht het kloppend hart van dit team. De achterste vier concentreren zich op hun verdedigende taken, hoewel met name Babbel de vrijheid heeft rushes naar voren te maken. Zowel qua lengte, qua fysieke kracht als qua verdedigende kwaliteiten zit het goed. Given heeft zijn fabuleuze reflexen paraat mocht de tegenstander toch een keer doorbreken.

Kortom, dit team is een mix van spelers die nu aan hun top zitten en spelers die hun top net achter de rug hebben. Eén ding hebben ze echter gemeen: het zijn allemaal spelers van wereldklasse.

[ Bericht 0% gewijzigd door EnGCatjuh op 09-05-2009 20:08:38 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:47:29 #161
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_68849867
Jij bent een serieuze kanshebber, EnGCatjuh!
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_68853390
Vind ik niet. Hij heeft Riquelme, dus hij speelt maar met tien man.

Tenzij hij Lothar en Pep zo gek krijgt het vuile werk voor JRR te doen, maar dan is Catjuh wel een zeer groot trainer!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_68853568
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 21:19 schreef methodmich het volgende:

Tenzij hij Lothar en Pep zo gek krijgt het vuile werk voor JRR te doen, maar dan is Catjuh wel een zeer groot trainer!
In combinatie met Ronaldo
pi_68858698
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 21:19 schreef methodmich het volgende:

Lothar en Pep knappen het vuile werk wel op hoor. Het zijn misschien geen Makelele's, maar de tegenstander slopen kan je ook met slim positiespel. Zie AZ.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:21:56 #165
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68868718

5 Britten
3 Spanjaarden
1 Duitser
1 Tsjech
1 Braziliaan

Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 10 mei 2009 @ 16:45:21 #166
17328 methodmich
Nummer 10
pi_68876222
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:26 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Lothar en Pep knappen het vuile werk wel op hoor. Het zijn misschien geen Makelele's, maar de tegenstander slopen kan je ook met slim positiespel. Zie AZ.
Toch zou ik Lothar, om hem te vriend te houden, wel de band geven. En krijgt Riquelme een eigen kleedkamer?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_68876353
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Toch zou ik Lothar, om hem te vriend te houden, wel de band geven. En krijgt Riquelme een eigen kleedkamer?
Natuurlijk krijgt Lothar de band. Als pretvedet krijgt Riquelme een eigen massagetafel. Hij loopt tijdens een wedstrijd heel veel namelijk.
pi_68894917

Mijn team bestaat eigenlijk ideaal uit een mix van ervaring en talent, van oud en jong. Ook, naar mijn mening, uit de goede balans tussen verdediging en aanval, met middenvelders die het ook kunnen belopen en zien.

Inprincipe met twee duidelijke mandekkers in de persoon van Panucci en Skrtel, met daarachter een echt slot op de deur genaamd Nesta. Verdedigers die de ervaring hebben, die de meedogenloosheid hebben, die weten dat de nul het belangrijkst is en die ook echt wel kunnen uitdelen, zonder dat het notoire schoppers worden. Mocht er iemand dan nog steeds doorheen komen, staat daar nog altijd ene Peter Schmeichel achter, die niet snel te passeren is.

Daarvoor loopt inprincipe Dino Baggio te stofzuigen, te draven, het spel op te houden en als schaduw van de tegenstander's beste speler over het veld. Pirlo en Iniesta zijn de controleurs op het middenveld, waarvan Pirlo het vanuit het middenveld doet, en Iniesta van meer rond de 16. Beide schuwen de duels niet, kunnen op een prachtige manier de bal afpakken en zijn de koningen van de steekbal en kleine ruimtes. Twee genieën naast elkaar op 1 middenveld. Dan hebben we ook nog Rafael . Heeft de techniek geleerd bij Ajax en de werklust en inzet in Duitsland en geniet nu even van het leven bij Real om daarna weer lekker te gaan voetballen ergens. Sluit goed aan bij de aanvallers, weet zelf ook te scoren, schuwt ook echt het defensieve niet en weet een team toch net weer even verder omhoog trekken.

Over mijn drie spitsen hoef ik het niet eens te hebben. Afmakers, dodelijk in de kleine ruimte, dodelijk met een lange bal. Villa als diepste en ietsjes daarachter komen de frivole Berbatov en de jeugdige Benzema. Als het moet kan Benzema naast Villa spelen en Berbatov vanuit 10 erachter.

Naar mijn mening heb ik een goede balans tussen een verdedigend blok en een aanvallend blok, allemaal spelers van niveau die weten wat winnen is. Niet in de laatste plaats kunnen en willen ze allemaal voetballen en zal er dus geen enkele lange bal te zien. Opbouwen, passen, bewegen. Dat is mijn team.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 mei 2009 @ 09:36:52 #169
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_68895704

Achterin staat het als een huis met Neville en Maldini op de zijkanten. Burdisso en Linke zorgen ervoor dat Barthez niet mee nodig is .

Robben op links die gebruik kan maken van zijn snelheid, Middenveld met Tiago, Ze Roberto en Benyaoun zorgt voor een goed middenveld. Met aanvallende kwaliteiten. Voorin mensen die gewoon doen wat ze moeten doen en dat zijn doelpunten maken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_68896522
Mijn volledige selectie (inclusief matige reserves) op papier:

Mijn basiself:

Mijn tactiek:

Op doel heb ik de uiterst betrouwbare Buffon. Het schijnt dat hij ooit op een WK de beste keeper was en zelfs nog met zijn team het WK won. Is dat even boffen dat ik die op doel heb staan! Wel jammer dat Jan van Grinsven niet meer in aanmerking kwam ook al heeft hij nog even op de bank bij FC Den Bosch gezeten.

Achterin heb ik gekozen voor 2 beulen: Jorge Costa, oud speler van ik dacht een clubje ergens in Portugal. Heeft volgens mij ooit wel een keer een EC1 en een UEFA Cup gewonnen maar ja, dat zegt natuurlijk niet zo veel. Naast hem staat Sol Campbell. Met hem moet je niet Sollen Hij schijnt erg Soliede te zijn en dat vindt niet alleen Trond Sollied.

Op de backs hebben we Maicon en Sergi Barjuan. Het is dat zijn brommer in beslag genomen was anders had Sjaak Polak ook een plekje in mijn basiselftal gehad.
Maar met deze 2 matige backs moet het ook wel lukken. Eentje was jarenlang een steunpilaar van FC Catalonie en die andere doet het goed bij het vreemdelingenlegioen in Milaan.
Het schijnt dat ze beide ook wel goed de drang naar voren hebben maar ja ik moet maar zien wat daar van terecht komt.

Als verdedigend blok heb ik Patrick Vieira. De bijna-Ajacied (Maar ja dat geldt ook voor Wilhelmsson, Gravesen en Boulahrouz) Was aanvoerder ooit van een team dat net boven Championship-niveau speelde.
Ging later gokken bij Juventus en verloor. Daarna heeft hij zich aangemeld bij het vreemdelingenlegioen in Milaan. Tussendoor won hij ook een WK en EK, maar dat is maar bijzaak.

Op de rechterflank staat Ljunberg, puur voor vrouwelijke stemmen en die van SCH. Hoeft verder niet veel te doen dan mooi te wezen.
Op de linkerflank hebben we Joe Cole. Hij haalt vaak de angel uit het spel van andere. Dit laat ik hier zien met een mooi voorbeeld:

Als aanvallende middenvelder hebben we Mister Glass. Nee ik heb het niet over Robben maar over Jari Litmanen. Nog steeds voetballend, god mag weten waar. Was de eerste Finse voetballer die een eigen postzegel kreeg. Als hij zo groot was als Wesley Sneijder hadden ze hem zelfs op 1:1 formaat kunnen maken.

Voorin heb ik een goddelijke dikke en een lelijke Duitser.
Dat lijkt mij wel genoeg om verdedigers af te schrikken.
Klose hoeft alleen maar te koppen en salto's te maken en Ronaldo krijgt per gescoorde goal 1 Whopper kaas.
Wed maar dat hij er veel inlegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjimz op 11-05-2009 10:49:02 ]
pi_68896724
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:10 schreef sjimz het volgende:
Mijn volledige selectie (inclusief matige reserves) op papier:
[ afbeelding ]

Mijn basiself:
[ afbeelding ]

Mijn tactiek:
[ afbeelding ]

Op doel heb ik de uiterst betrouwbare Buffon. Het schijnt dat hij ooit op een WK de beste keeper was en zelfs nog met zijn team het WK won. Is dat even boffen dat ik die op doel heb staan! Wel jammer dat Jan van Grinsven niet meer in aanmerking kwam ook al heeft hij nog even op de bank bij FC Den Bosch gezeten.

Achterin heb ik gekozen voor 2 beulen: Jorge Costa, oud speler van ik dacht een clubje ergens in Portugal. Heeft volgens mij ooit wel een keer een EC1 en een UEFA Cup gewonnen maar ja, dat zegt natuurlijk niet zo veel. Naast hem staat Sol Campbell. Met hem moet je niet Sollen

Op de backs hebben we Maicon en Sergi Barjuan. Het is dat zijn brommer in beslag genomen was anders had Sjaak Polak ook een plekje in mijn basiselftal gehad.
Maar met deze 2 matige backs moet het ook wel lukken. Eentje was jarenlang een steunpilaar van FC Catalonie en die andere doet het goed bij het vreemdelingenlegioen in Milaan.
Het schijnt dat ze beide ook wel goed de drang naar voren hebben maar ja ik moet maar zien wat daar van terecht komt.

Als verdedigend blok heb ik Patrick Vieira. De bijna-Ajacied (Maar ja dat geldt ook voor Wilhelmsson, Gravesen en Boulahrouz) Was aanvoerder ooit van een team dat net boven Championship-niveau speelde.
Ging later gokken bij Juventus en verloor. Daarna heeft hij zich aangemeld bij het vreemdelingenlegioen in Milaan. Tussendoor won hij ook een WK en EK, maar dat is maar bijzaak.

Op de rechterflank staat Ljunberg, puur voor vrouwelijke stemmen en die van SCH. Hoeft verder niet veel te doen dan mooi te wezen.
Op de linkerflank hebben we Joe Cole. Hij haalt vaak de angel uit het spel van andere. Dit laat ik hier zien met een mooi voorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als aanvallende middenvelder hebben we Mister Glass. Nee ik heb het niet over Robben maar over Jari Litmanen. Nog steeds voetballend, god mag weten waar. Was de eerste Finse voetballer die een eigen postzegel kreeg. Als hij zo groot was als Wesley Sneijder hadden ze hem zelfs op 1:1 formaat kunnen maken.

Voorin heb ik een goddelijke dikke en een lelijke Duitser.
Dat lijkt mij wel genoeg om verdedigers af te schrikken.
Klose hoeft alleen maar te koppen en salto's te maken en Ronaldo krijgt per gescoorde goal 1 Whopper kaas.
Wed maar dat hij er veel inlegt.
Jij wil nog snel stemmen scoren voor je award?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_68896757
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Jij wil nog snel stemmen scoren voor je award?
Heb me al lang neergelegd bij een overwinning van Jorien
pi_68897412
Ik was zo druk aan het typen dat m'n beschrijving best lang wordt en ik er niet op tijd klaar mee ben. Nja, hopelijk valt m'n team tot die tijd genoeg op om stemmen te trekken. Ik denk dat ik vanavond m'n verhaal pas kan plaatsen omdat ik nu te druk ben.

@sjimz: de Frankfurt team instruction style
That's all folks!
pi_68897531
Ik ga zo loten en de OP's maken. Denk wel dat ik ze om 12.00, althans probeer - dat staat mooi - open, maar de stemperiode loopt tot en met zondag, dus tijd zat, Vaduz .

En voor de rest natuurlijk ook, die nog een beschrijving wil maken.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:09:02 #175
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68898241
Een korte presentatie van de White Knights van Prosac

Allereerst hebben wij in Lehmann natuurlijk de keeper die Kahn wist te verdringen uit het nationale elftal van Duitsland, vloeken in de kerk, maar hij deed het toch maar eventjes, Kahn werd nooit meer dezelfde. Lehmann wordt vaak -ten onrechte- gezien als een clown, maar kan zo in het rijtje geweldige keepers net onder de buitencategorie met Schmeichel, Buffon en Sar. Niet voor niets speelde hij bij clubs als Schalke en Arsenal en speelt hij op zijn huidige leeftijd nog altijd op het hoogste niveau. Niet geniaal, maar wel geweldig en dat is voldoende met het verdedigende centrale blok Chivu en Nadal ervoor, wel mannen van een speciale categorie. Allereerst is daar "broekie" Chivu, maar momenteel toch een van de beste linksbenige centrale verdedigers van de wereld, niet voor niets vaste waarde bij Inter Milan. Hij mag opkomen om het middenveld te versterken of mee naar voren voor een snoeihard schot, Keane zal in dat geval ietsje terugzakken. Nadal is er voor de intimidatie van de tegenstander, de slager van Barca, EC1 winnaar. Geweldige en spijkerharde verdediger, iemand die nooit schoon van het veld komt, sliding hier, sliding daar en weg is het gevaar!
Op de flanken opkomende mannen Ziege en Petrescu, goede mentaliteit, Petrescu de man op rechts tijdens de opkomst van Chelsea onder bijvoorbeeld Gullit. Goede voorzet en nog altijd geroemd. Ziege heeft een mohawk stijl kapsel, dat moet genoeg zeggen.
Voor deze backs spelen Schweinsteiger en Rosicky. Het nadeel van Schweinsteiger is altijd al zijn diversiteit geweest, van verdedigende middenvelder tot 2e spits, hij kon en kan het allemaal. Toch komt hij het beste tot zijn recht op een van de flanken, liefst links en daar mag hij bij mij dan ook acteren en bij tijd en wijlen een flinke poeier van buiten de 16 lossen. Rosicky zal een wat meer zwervende rol hebben, kan goed op rechts, maar mag ook naar binnen trekken om als "10" te gaan fungeren. Iemand als hij weet wanneer dit kan en zal heus niet in het water van Totti gaan vissen.
Keane en Carrick zorgen voor de balans op het middenveld. Keane voor het echte defensieve werk en het uitzetten van de lijnen, hij zal de aanvoerder van deze elf giganten zijn, mentaliteit en kwaliteit zijn de twee kernwoorden om Keane mee te beschrijven. Carrick naast hem zal de box to box middenvelder zijn, tevens spelverdeler. Verdedigend staat hij zijn mannetje en aanvallend zal hij uitstekend mee kunnen komen, af en toe een goaltje is dan helemaal mooi. Afstandschoten zijn altijd gevaarlijk.
En dan Totti, geniaal, wereldkampioen, terwijl zijn deelname door een beenbreuk onzeker was, hij geneest ook nog eens wonderbaarlijk snel. Wolverine, altijd loerend op een goaltje, penalties zal hij zeker niet nemen, maar vrije trappen mag best wel eens. Hij mag Shearer bedienen, maar ook wel eens zichzelf, zal zwerven rond Shearer en in de regionen tussen aanval en middenveld. Altijd aanspeelbaar en balvast.
En dan Shearer, Alan Shearer.. de man die 1 op 2 liep in de Premier League. Per 2 wedstrijden minimaal 1 goal, geweldig. Scoort uit alle standen en hoeken, altijd doeltreffend. Meer hoef ik niet over deze legende te vertellen.
pi_68900167
Met dank aan toma: :

Ik heb even mijn oude geknutsel aangepast om toch een duidelijk elftal te kunenn laten zien. Er komt nog een nieuwe afbeelding, waarin mijn middenveld in een ruit speelt met De Rossi defensief en Rivaldo offensief. Beschrijving voeg ik wel toe in deze post als het af is.

Júlio César:

Een wereldtopper van het zuiverste soort. De huidige keeper van Inter en Brazilië is een betrouwbare doelman die van alle markten thuis is. Hij voetbalt goed mee, is eigenlijk nooit op een foutje te betrappen en heeft een prachtige reflex. De doellijn is zijn territorium bij uitstek, ook bij strafschoppen. Hij pakt per seizoen meerdere punten voor zijn ploeg. Dat collega-doelman Buffon zegt dat hij op dit moment de beste keeper van de wereld is, geeft des te meer aan waarom hij bij mij op doel staat.

Taye Taiwo:

Voor de buitenstaander denk ik een verrassende keuze op de linksback. De Nigeriaan, op dit moment voetballend voor de Franse topclub Olympique Marseille, werd bij het grote publiek voor het eerst opgemerkt in Nederland bij het WK onder 20. Bij Marseille zit Taiwo mijns inziens nog niet aan zijn plafond. Zijn drang naar voren kenmerkt hem, net als zijn verwoestende schot. Ook pre’s zijn zijn concentratie, enorme fitheid en fysieke kracht. Als aanvaller duelleer je niet graag met hem. Al te gek mag hij niet doen, hij moet zijn aanvallende momenten uitzoeken omdat Silva voor hem staat.

Kolo Toure

‘King Kolo’, zoals zijn bijnaam luidt is het prototype van de moderne verdediger. De Ivoriaan die al jaren bij Arsenal speelt staat bekend om zijn snelheid, kracht en atletische vermogen. Geen spits zal blij zijn om hem tegen te komen. Waar Afrikanen er meestal een handje van hebben om af en toe doldriest de duels in te gaan is dat bij Toure niet het geval. Hij loopt amper tegen een kaart op en heeft de klasse om tackles perfect te timen. Bij hoekschoppen kan hij van waarde zijn met het hoofd.

Rio Ferdinand

De huidige captain van Manchester United completeert mijn stevige centrale blok achterin. Zijn voorkomen alleen al doet menig spits beven. Gelukkig bevestigt hij dat beeld met zijn spel. In de duels is hij meedogenloos en moeilijk te kloppen. Een ander belangrijk facet is dat hij een goed positioneel inzicht heeft. Hij zorgt dat hij daar is waar hij moet zijn en zet de lijnen uit voor zijn medeverdedigers.

Darijo Srna

De captain van de steenrijke Oekrainse club Shaktar Donetsk kennen we toch vooral van het Kroatische nationale elftal (waar hij tegenwoordig ook captain van is). Srna is een solide verdediger die gemakkelijk de hele rechterkant kan bestrijken en echte werker die nooit verzaakt. Wat ook niet vergeten mag worden is dat Srna een goed rechterbeen heeft voor een op maat zijnde voorzet en een goede aanvallende vrije trap kan nemen. Ook voor hem geldt: eerst de verdedigende taken uitvoeren. Schneider kan controlerend ook goed uit de voeten, dus een positiewisseling is zo gemaakt.

Daniele de Rossi

Een belangrijke rol in mijn team is weggelegd voor dit Romeinse boegbeeld. Hij moet zorgen voor de balans in mijn team door voor de verdediging te spelen. Samen met Toure en Ferdinand zorgt hij voor de defensieve driehoek. Als De Rossi heeft een enorme winnaarsmentaliteit en dat kan de as van mijn elftal wel gebruiken, een talentvol stevig fundament. Fabio Capello noemde hem al eens de verbeterde versie van Demetrio Albertini en dat is een groot compliment. De Rossi is tweebenig, heeft een uitstekende techniek en een fijne pass. Ik vraag van hem wat soberheid, omdat ik aanvallend ingestelde middenvelders heb opgesteld, maar hij mag zijn kwaliteiten tentoonspreiden als dat kan.

David Silva

De Valencia-ster, een van de revelaties van de afgelopen jaren, bestrijkt mijn linkerkant. Met zijn inzet, snelheid, grote loopvermogen, en dribbel past hij daar goed. Een tegenstander op het verkeerde been zetten is een gave van hem. Lang stond hij te boek als pure aanvaller, maar tijdens de EK-winst van Spanje zag je dat hij een allround middenvelder is geworden en de verdediging ondersteunt als de nood aan de man is. Hij is nooit bang om een bal op te eisen en kan naast het geven van vele beslissende passes ook zelf een goal maken. Met hem en Taiwo heb ik wel achtenveertig paar longen langs de zijlijn lopen.

Bernd Schneider

Bernd is misschien niet de meest spectaculaire speler die ik op kon stellen, maar voor de balans is het de sleutel om het team compact te laten spelen. De ultieme teamspeler Schneider beschikt net als Silva op links over een groot loopvermogen, toch is het een heel ander type. Hij een kei in het lezen van het spel en zien van de ruimtes die dicht gelopen moeten worden. (hij is naarmate hij ouder is geworden controlerender gaan spelen) Hij kan zich zichzelf moeiteloos wegcijferen en anderen beter laten functioneren. Met een vedette als Rivaldo is dat ook wel nodig, teveel kapiteins op een schip is nooit goed. Schneider hoeft niet aan de zijlijn geplakt te staan en mag van mij naar binnen trekken en De Rossi wat meer bijstaan. Het ligt er maar net aan wat noodzakelijk is.

Rivaldo

Deze vedette, krijgt van mij een vrije rol. Verdedigen hoeft hij niet, hij mag zich er zelfs niet eens mee bemoeien. Hij moet zich als een slang tussen de linies begeven en doen waar hij goed in is: beslissingen forceren middels mooie passes en de eigen doeltreffendheid. Geef ik hem opdrachten dan gaat hij zeuren. Hij moet Ibrahimovic en Elber optimaal laten renderen. De vrije trappen rond de 16 meter zijn vanzelfsprekend voor hem, mits hij het zelf overlaat aan een van de andere specialisten in mijn elftal.

Zlatan Ibrahimovic

Een type als Zlatan in je team hebben is voor elk team prettig. Hij is gemakkelijk aan te spelen en kan een bal goed bij zich houden. Hierdoor kunnen types als Silva en Rivaldo rond de zestien meter gevaarlijk worden, omdat ze aan kunnen sluiten. Maar Zlatan heeft meer kwaliteiten. Hij kan vanuit het niets wedstrijden beslissen door een geniale actie. Dus loopt het niet, dan heb ik Rivaldo en ook Zlatan voor de artistieke uitspattingen.

Giovane Elber

Tor tor tor! In zijn glorietijd bij Bayern Munchen (169 goals in 7 seizoenen) was deze Braziliaan voor menig verdediging niet te houden. Elber koppelt techniek, souplesse en snelheid aan een ongekend torinstinct. Wat ook opviel was zijn perfecte positiegevoel. In al zijn jaren in de Duitse top is hij enorm constant geweest, een dramaseizoen zat er niet tussen. Het drama kwam later in zijn carrière, hij rolde van de ene blessure in de andere en kon daardoor niet meer laten zien wat hij kon. Giovane vormt in mijn ogen een goed koppel met Ibrahimovic. Hij is een heel ander type en kan mooi gebruik maken van de hoogstandjes van Zlatan. Verder is hij een beter alternatief om diep te sturen. De variëteit die mijn aanval zorgt ervoor dat het lastig te bespelen is en er weinig verdedigingen doelpuntloos afkomen.

[ Bericht 19% gewijzigd door -Vaduz- op 12-05-2009 23:48:53 ]
That's all folks!
pi_68900500
[WK Draftteams] Poule A + Poule B: Breng uw stem uit!!
[WK Draftteams] Poule C + Poule D: Breng uw stem uit!!
[WK Draftteams] Poule E + Poule F: Breng uw stem uit!!
[WK Draftteams] Poule G + Poule H: Breng uw stem uit!!

Alles klopt wel zo'n beetje volgens mij, maar check het allemaal even na of alles klopt, zeker van jouw team .

8 poules dus, eentje met maar drie teams. Stemmen kan tot zondag 12.00 en zoals in de OP's staan, je mag niet op je eigen poule stemmen. Uiteraard kan iedereen - deelnemer of niet deelnemer - stemmen en het liefst met enige argumentatie.

Mochten er nog mensen zijn die ook nog een beschrijving willen posten, dan kan dat in dit topic, dan link ik er naar toe in de OP.
pi_68900542
Goed bezig BS.

Alleen mijn centrale duo achterin staat verkeerd om.
pi_68900786
Tof BS.

En je had m'n team ook al goed gezet zag ik.
  maandag 11 mei 2009 @ 12:29:41 #180
188012 Breach
Is Goed
pi_68900833
Ik zal proberen voor 18h vanmiddag nog even mijn teambeschrijving proberen af te maken. Mijn opstelling staat ook nog niet in de juist vorm, maar dat kan daarna dus gewoon aangepast worden
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_68900837
Is iedereen trouwens al uitgedraft en kunnen we dus 'o ja' namen gaan droppen?
  maandag 11 mei 2009 @ 12:37:16 #182
188012 Breach
Is Goed
pi_68901057
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Is iedereen trouwens al uitgedraft en kunnen we dus 'o ja' namen gaan droppen?
Vaduz' team zie ik hierboven compleet. Dus ik denk dat dat wel kan ja
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 11 mei 2009 @ 13:12:05 #183
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_68902063

© toma

Roberto Abbondanzieri: 44-voudig international van Argentinië. Bleef eigenlijk te lang bij Boca Juniors om echt bij het grote publiek bekend te worden. Degelijke doelman, met doelman met een geweldige uittrap.
Angelo Di Livio: Veertigvoudig international van Italië. Geweldige instelling en bekend om zijn clubliefde. Verliet Fiorentina niet, ondanks degradatie naar de Serie C2.
Ricardo Carvalho: Vijftigvoudig Portguees international. Won met FC Porto de UEFA Cup en Champions League en is de zomer van 2004 een van de beste centrale verdedigers in de Premier League bij Chelsea.
Marco Materazzi: 41-voudig Italiaans international. Meedogenloos en productief. Scoorde ooit bij Perugia eens twaalf keer in één seizoen, nog altijd een record voor een verdediger.
Juan Pablo Sorín: 76-voudig international van Argentinië. Geweldige persoonlijkheid, veel aanvallende impulsen en een goede kopper. Speelde in Europa voor Lazio en Barcelona, maar haalde niet zijn Zuid-Amerikaanse niveau.
Fernando Redondo: 29-voudig Argentijns international. Misschien wel de beste defensieve middenvelder ooit. Geweldige stijl van spelen, maar helaas te vroeg door blessures zijn loopbaan moeten beëindigen.
Lionel Messi: 26-voudig international van Argentinië. Op dit moment de beste voetballer van de wereld, heeft geen minpunten en voelt zich niet te groot voor de rechterflank, waar hij ook veel scoort.
Dejan Stankovic: 82-voudig Servisch international. Won vier keer de Serie A en viermaal de Coppa Italia. Staat al tien jaar aan de absolute top en is de ideale aangever voor mijn spitsenduo.
Kily González: 56-voudig international van Argentinië. Werd een wereldster bij het geweldige Valencia van eind vorige eeuw. Kan samen met zijn landgenoot Sorín de linkerflank bestrijken.
Luca Toni: 43-voudig Italiaans international. Een laatbloeier die het net goed weet te vinden. Een garantie voor doelpunten, sterk door de lucht. Kortom, de ideale spits.
Paolo Di Canio: Speelde nooit voor het Italiaanse elftal, ook al werd hij wel enkele keren geselecteerd. Bekend om zijn politieke voorkeur, alsmede zijn fair play-gebaar. Vergeten wordt vaak dat hij ook een geniale voetballer was, vooral in zijn tijd bij West Ham United.

M0NTANA: En wat is een topteam zonder geweldige coach?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_68902933
Prachtig elftal M0NTANA.

Di Livio, Carvalho, Materazzi, Redondo, Messi en Stankovic stonden stuk voor stuk hoog op mijn lijstje.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:50:40 #185
234795 sezten
El genius
pi_68903320
Dat Djalminha niet gekozen is zeg!
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_68903949
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef sezten het volgende:
Dat Djalminha niet gekozen is zeg!
Evenals Luis Fabiano
  maandag 11 mei 2009 @ 14:09:48 #187
234795 sezten
El genius
pi_68904095
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:06 schreef trxq het volgende:

[..]

Evenals Luis Fabiano
Of Kanouté!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:25:51 #188
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68904748

Andreas Köpke

Duitse keeper bij de wereldbeker in 1990 en 1994 had ie nog een andere keeper voor zich maar zijn grootste prestatie kwam in 1996 door het Europees kampioenschap te winnen. Hij pakte de penalty van Southgate waardoor heel Engeland in mineur was en de finale moest missen. In 1998 was zijn laatste toernooi toen moest ie plaats maken voor Kahn. In 1996 werd ie verkozen tot beste keeper van de wereld.

Sergio Ramos

Rechtsback die uitblinkt door zijn aanvallende impulsen. Maar ook verdedigend staat ie zijn mannetje. Met zijn 23 jaar heeft ie al 2 kampioenschappen verzameld en werd ie afgelopen zomer Europees kampioen.

Carlos Marchena

Mijn eerste centrale verdediger, centrale verdediger die afgelopen zomer het centrale blok vormde met Puyol. Na deze zomer werd ie de nieuwe aanvoerder van Valencia. In zijn prijzenkast staan 2 Spaanse kampioenschappen, Europees kampioenschap, UEFA cup en een Europese supercup.

Gary Pallister

Sir Alex heeft het altijd over 3 teams tijdens zijn regime bij Manchester. Gary Pallister hoort nog bij het eerste team. Tijdens zijn periode bij Manchester vormde hij een geniaal duo met Steve Bruce. Een duo waarbij Ferdinand en Vidic verbleekt in zijn prijzenkast staan 4 Premier league’s, 3 FA cups, 1 Europa cup 2 (bekerwinnaars) en een Europese supercup. In 1992 werd ie ook verkozen tot speler van het jaar in Engeland een eer die niet voor veel verdedigers is weggelegd. In de laatste 20 jaar presteerde alleen Terry en McGrath dit.

Stuart Pearce

Stuart Pearce is één van de beste linksbacks die het Engelse voetbal ooit heeft gekend. Kwam veel op en verdedigde erg vel dit leverde hem de bijnaam Psycho op. Hij had wereldkampioen kunnen worden in 1990 maar miste een penalty in de halve finale tegen Duitsland. De beste man heeft geen prijzenkast.

Paul Gascoigne

De eerste controlerende middenvelder. Misschien wel wereldberoemd door zijn gedrag buiten het veld, maar dan wordt hem echt tekort gedaan. Geniale middenvelder. Zijn echte internationale doorbraak kwam op het wereldkampioenschap in 1990. In zijn prijzenkast staat een FA cup en 2 kampioenschappen in Schotland en een FA cup in Schotland. Een mooie quote over het genie Gazza. “Ferguson himself had expressed that the biggest disappointment in his managerial career was "not getting Gazza"”

Xabi Alonso

Mijn 2de controlerende middenvelder. Geniaal Spaanse speler met een geweldig inzicht. Werd al bijna kampioen met Sociedad in 2003. Verhuisde in 2004 naar Liverpool waar in het eerste jaar direct de Champions league werd gewonnen. Ook werd ie kampioen met Spanje afgelopen zomer. In zijn prijzenkast staat een FA cup, Champions league een Europese supercup en het Europees kampioenschap. Xabi is ook wel bekend door goals door afstandschoten.

Pavel Nedved

Mijn aanvallende middenvelder, de man die in 2004 Europees kampioen had moeten worden. Geniaal inzicht speelde ook op de linkerflank ik stel hem op als 10. In 2003 werd ie Europees voetballer van het jaar. Bleef Juventus ook trouw toen het werd teruggezet in 2006 naar de Serie B.. Deze zomer gaat ie er mee stoppen een grootheid stopt. Zijn prijzenkast is te groot om allemaal op te sommen. Maar hij heeft 3 serie A titels. Een smet op zijn carrière is dat ie geen Champions league heeft gewonnen.

Ryan Giggs

Mijn beste speler denk ik, ook mijn aanvoerder. Waar begin ik met het beschrijven van Giggs. Het grootste gedeelte speelde ie op de linkerflank sinds de laatste jaren speelt ie als speelmaker. Hij was de eerste van de “kids” (andere waren Beckham, Neville, Scholes). Op moment van schrijven heeft ie 802 wedstrijden gepeeld voor United scoorde hierin 148 keer en is de enige die in elk jaar van de Premier league een doelpunt heeft gemaakt. In zijn prijzen kast staan 10 premier league titels, 4 FA cups en 2 Champions league titels. Jammer dat ie nooit op een groot internationaal toernooi kon acteren. Werd in 2009 op 35 jarige leeftijd nog verkozen tot speler van het jaar in Engeland.

José Roberto Gama de Oliveira “Bebeto”

De man die Nederland uitschakelde en dit vierde op de manier die lang op de netvliezen van de Nederlanders zou blijven staan. Was als clubvoetballer niet echt succesvol in Europa zijn beste periode was bij Flamengo in Brazilië. Hij speelt in mijn team hangend rechtsbuiten.

Teddy Sheringham

Mijn spits, geweldige doelpunten machine. Werd vreselijk onderschat denk ik. In bijna 900 wedstrijden scoorde ie 354 keer. Zijn bekendste goal was de gelijkmaker in de blessure tijd in de finale van de Champions league in 1999 waarna hij ook nog de assist gaf aan Ole Gunnar Solskjear. In zijn prijzenkast staan 3 premier league titels, een FA cup en een Champions league. Werd in 2001 ook nog verkozen tot Engels voetballer van het jaar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68905005
edit-zie verderop-

[ Bericht 89% gewijzigd door sjutt op 12-05-2009 15:32:13 ]
| Joa17 | vs Kryptonite |
pi_68907412
Mijn spelersbeschrijvingen en tactische invulling staan nu bij de tijdelijke afbeelding.
That's all folks!
  maandag 11 mei 2009 @ 16:13:03 #191
234795 sezten
El genius
pi_68908392
Andrés Palop
1 van de meest spraakmakende keepers van de afgelopen 5 jaar.
Hij kopte de winnende goal in de blessuretijd binnen tegen Shaktar Donetsk in de achste finale van de Uefa Cup,
was de held tijdens de penalty reeks in de Uefa Cup finale tegen Espanyol.
Dit na jarenlang in de schaduw van Santiago Cañizares gekeept te hebben bij Valencia.
Hij wordt ook vaak geselecteerd voor de Spaanse selectie.

Daniel Alves
In mijn ogen de beste rechtsback van de wereld van de laatste 10 jaar.
Kan een lelijke etterbak zijn en zal veel geel pakken, maar daar tegenover staat de echte vechtlust en getoonde passie,
Zijn uitstraling doet menig linkshalf al vrezen voor het ergste. Vrije trappen, corners, mannetje uitspelen en diepe voorzetten
zijn appeltje eitje voor deze meester.
Hij krijgt in mijn team nagenoeg een vrije rol toegekend door zijn aanvallende kwaliteiten.

Fernando Couto
Deze Portuguese bikkel is wel nodig om spitsen af te stoppen, daar voor staat hij er dan ook.
Een slimme vos, zal doorgaan met treiteren tot de stoppen bij een Zlatan e.d doorslaan.
Dit is tevens mijn vice-captain.

Gheorghe Popescu
Een van de grootste Roemeense voetballers ooit, groot geworden bij PSV.
Met een heerlijk overzicht en een geweldige pass in huis zal hij bij balbezit opduiken naast Simeone om de opbouw te ondersteunen
Verder zijn er geen woorden nodig om deze man te beschrijven.

Antonio Puerta
Deze man is natuurlijk pas bekend geworden na zijn overlijden, maar de kenner kon zijn talenten al waarnemen rond zijn 18de.
Staat goed zijn mannetje, aanvallend zal over Guerrero heen komen om de voorzet te geven, of ruimte te creeëren voor hem.
Hij heeft een geweldige techniek in de benen wat hij ook liet zien in de Europese SuperCup finale tegen Barça.
Hier kun je deze actie bewonderen die eigenlijk illustratief is voor zijn kwaliteiten:

Diego Simeone
¨Cholo¨, rots in de branding. Nog zo´n leider op het veld. Met het mes tussen de tanden.
Hard, maar goed. Heeft eveneens de uitstraling van een beul.

Jesús Navas
Jesús is toch wel het pareltje van mijn team als het om techniek gaat.
Met zijn fluwele balbehandeling, precieze voorzetten en uithouding komt hij heel ver.
Tevens publiekslieveling!

Vassilios Tsiartas
Op Vassilios kun je altijd rekenen. Zijn vrije trappen zijn van grote schoonheid. Zijn afstandsschoten zijn krachtig en precies.
Gaat vaak mee naar voren om Jesús Navas en Zamorano te ondersteunen. Bij balverlies zal hij de leiding voeren in de pressie.

Stefan Effenberg
Woeste Mof

Julen Guerrero
Een echt clubicoon. Zal nooit meer van club veranderen, blijft dit team eeuwig trouw. Steekt zijn handen in het vuur voor alle teamgenoten.
Is rechts en links benig en kan daardoor vaak genoeg naar binnen trekken en de combinatie aan gaan.
Veel vrijheid en creativeit voor hem.

Iván Zamorano
Één van de grootste Zuid-Amerikaanse spelers uit de geschiedenis.
Hij heeft samen met Simeone een aantal jaar bij Internazionale gespeeld waardoor zei ook onderling een sterkere band zullen hebben.
Iván el Terrible liep in zijn loopbaan 1 op 2 bij clubs als Real Madrid en ook bij zijn vaderland Chile.
__________________________________________________________________________________

De beiden vleugelspelers zullen erg aanvallend ingesteld zijn en Tsiartas zal ook met vele aanvallende intenties het veld betreden.
Bij een voorsprong zal Tsiartas zich verdedigender op gaan stellen. Bij de counter zal hij dan wel de mars voorwaarts maken.
Het grootste voordeel van mijn team ten opzichte van veel andere teams is dat 10 van de 11 spelers de Spaanse taal (redelijk) beheersen.
Effenberg dus niet, daarom krijgt hij van mij geen leidende rol.

Captain: Diego Simeone
Corners: Daniel Alves & Puerta.
Vrije trappen: Tsiartas & Daniel Alves
Penalty´s: Tsiartas

Hier nog even een laatste video van mijn ingespeelde team.
Een combinatie tussen Daniel Alves, Jesús Navas en Antonio Puerta met de afronding:
pi_68909201
Ik zal nog even mijn toelichting geven.

Wat je bij een keeper wilt is ervaring, is rust, is iemand die de leiding heeft over het zestienmetergebied. Met Angelo Peruzzi hoop ik die man te hebben. Hij is in ieder geval een uitstekende schotstopper, heeft grote finales gespeeld, en is onderdeel geweest van een geweldig Juventus.

Het centrale duo is Lucio en Juan. Individueel worden ze misschien niet tot de allerbeste verdedigers van Europa gerekend, maar als koppel bij Brazilie zijn ze onbesproken. De communicatie tussen beide heren zit dus wel goed. Zelfs Alex krijgt daar zijn voet niet tussen. Twee sterke beren die autoriteit hebben in de lucht en Braziliaanse techniek op de grond. Ook hebben ze scorend vermogen, wat altijd wel handig is bij standaardsituaties.

Op de backposities draven Eric Abidal en Miguel. Ook eigenlijk twee spelers die ik gescout heb omdat ze voor een symmetrisch effect zorgen. Het zijn snelle, atletische backs die het leuk vinden om mee op te komen en voor die voorzet te zorgen. Mochten er gaten ontstaan dan hebben ze de benen om grond goed te maken.

Als je het hebt over defensieve middenvelders, dan heb je het over Claude Makelele. Ik bedoel, die positie is nota bene naar hem vernoemd (zoek maar eens op 'the makelele-role'). Hij heeft een vak gemaakt van het ontregelen van de tegenstanders aanval, tussen de linies door. Hij kan zich wegcijferen voor een nummer 10, als 3e centrale verdediger dienen, maar hij is ook veel aan de bal en is dus belangrijk in de opbouw.

Iets voor Makelele heb ik waarschijnlijk de meest scorende centrale middenvelder van het moderne voetbal. Frank Lampard laat al jaren achtereen zien dat hij 20 doelpunten per seizoen in zich heeft, en het aantal assists zit daar tegenaan(3e meeste assists in de PL-historie). Het moeilijke om hem te verdedigen is dat hij eigenlijk continu aan het rondlopen is op het middenveld, en dan precies een loopactie timet richting het strafschopgebied, waar hij een doelpoging kan wagen.

Zijn partner op het middenveld is heel anders in zijn stijl. Paul Scholes mag zich rekenen tot een van de meest secure passers die het voetbal gekend heeft. Sir Alex vertelt ook het verhaal dat Scholes regelmatig een object(of medespeler) tientallen meters verderop eruit pikt, en dan de bal midden in de roos(of op het hoofd) mikt. Ideaal om de runs van de buitenspelers te voeden.

In principe zijn de plekken aan de zijkanten gereserveerd voor Damien Duff en Michael Owen. Veel andere aanvallers met die snelheid ga je niet vinden. Duff kenmerkt zich door meer te zijn van de voorzet, terwijl Owen veel meer goals in zich heeft. Maar beide speler kunnen, en hebben de vrijheid, om naar binnen te trekken om daar gevaar te stichten.

Een targetman is iets wat hoog op mijn lijstje stond. Een aanvaller die een centraal punt kan zijn, ballen vasthoudt en ze er doodleuk in ramt als die kans zich voordoet. Jimmy Floyd Hasselbaink is die man in mijn team. Sympathieke man, die overal mensen charmeerde, maar hij stond natuurlijk bekend om zijn goals, wat hem onder meer topscorertitels in Engeland en Spanje opleverde.

Captain: Lucio
Corners: Frank Lampard en Damien Duff
Vrije trappen: Frank Lampard en Damien Duff
Penalty's: Frank Lampard

[ Bericht 2% gewijzigd door mcyodogg op 11-05-2009 16:42:46 ]
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 11 mei 2009 @ 16:37:12 #193
188012 Breach
Is Goed
pi_68909366
Rustu Recber

De Turkse keeper die iedereen wel herkend aan de zwarte strepen onder zijn ogen. Speelde al meer dan 500 competitiewedstrijden in zijn vaderland Turkije. Rustu beleefde zijn hoogtepunten in 2002 waar hij met Turkije derde werd op het WK. Tevens werd hij in dat jaar door de UEFA verkozen als Beste keeper van 2002. Met ook nog eens 119 interlands op zijn naam kan hij beschouwd worden als een ervaren sluitpost die zijn defensie kan sturen. Bovendien staat Rustu in de FIFA top 100 van spelers allertijden.

Abelardo

In mijn elftal de rechtsback (hoewel hij ook prima zijn mannetje kan staan centraal in defensie). Vooral bekend van de 10 jaar dat hij in het shirt van Barcelona speelde. Abelardo was van 1994 tot 2000 aanwezig op alle grote toernooien namens zijn land Spanje. Ook hem heb ik vooral gekozen voor zijn ervaring.

William Gallas

Centrale verdediger die inmiddels wel bij de Europese top gerekend kan worden gezien zijn jaren bij Chelsea en nu Arsenal. Week in week uit staat deze gebroen Fransman zijn mannetje en is zelden op een foutje te betrappen. Zorgt voor de rust in mijn defensie.

Traianos Dellas

Deze Griekse alleskunner zit bij mijn team omdat hij multifunctioneel is. Tegen 2 spitsen zal hij waarschijnlijk de rol van libero toebedeeld krijgen om zo het middenveld wat verder naar voren te kunnen laten spelen en ervoor te zorgen dat we razendsnel op de counter kunnen spelen.

Marek Jankulovski

Multitalent op de linkerflank. Maar toch het sterkst op zijn favoriete positie: de linksback. Jankulovski staat bekend om zijn goede crosspass en zijn verfijnde techniek. Deze Tsjech is dan ook in staat om de hele linkerflank te bestrijken wanneer hij besluit op te komen.

Kieron Dyer

Berucht om zijn gedrag buiten het veld, waardoor zijn voetballende kwaliteiten toch vaak onderschat worden. Dyer is bij mij de man die het toch wat aanvallende middenveld moet kunnen compenseren met hier en daar een keiharde tackle.

Paul Ince

Deze ervaren rot moet de balans op mijn middenveld compleet maken. Zijn jarenlange ervaring in meerdere competities zorgt ervoor dat hij op meerdere speelstijlen ingesteld is. Bovendien heeft Ince een keihard schot in de benen, beschikt hij over een prima pass en een uitstekend fysiek.

Clarence Seedorf

In eigen land vaak verguisd maar in Italie gelauwerd. Uitstekende middenvelder met geniale acties. Won met 3 verschillende clubs de Champions League en is daarmee enige in zijn soort. Beschikt over een fantastisch pass, heeft een prima vrije trap in de benen en heeft ook nog scorende vermogen.

Zinedine Zidane

Woorden schieten te kort. De beste speler ooit.

Didier Drogba

De spits zoals elk team zich wenst. Fysiek sterk en dodelijk in de afronding. Bovendien kopsterk. Waar Trezeguet tekort komt, vult Drogba dit feilloos aan.

David Trezeguet

Franse goalgetter die elk jaar weer mee doet om de Gouden Schoen. Hij is de man die wat meer om Drogba heen zal gaan spelen.
pi_68910272
Zidane de beste ooit, toe maar. Toch werd 'ie niet als eerste gekozen.

En mcyodogg, geen filmpje dit keer
  maandag 11 mei 2009 @ 17:02:41 #195
188012 Breach
Is Goed
pi_68910339
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zidane de beste ooit, toe maar. Toch werd 'ie niet als eerste gekozen.

En mcyodogg, geen filmpje dit keer
Waarschijnlijk omdat ik dat ook vind, en er enkelingen zijn die daar anders over denken
pi_68910468
Ik heb totaal geen tijd om een omschrijving te maken. Ik wil het wel, maar gaat gewoon niet lukken.

Jammer als ik daardoor niet door de poule kom.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 11 mei 2009 @ 17:10:20 #197
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_68910621

De uitleg komt later op de avond
  maandag 11 mei 2009 @ 18:22:21 #198
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_68913070
Ik zal mijn team ook wel even van commentaar voorzien

(ik ben geen held met photoshop)

Uiteindelijk ben ik heel blij met mijn team, een aantal persoonlijke favorieten van me en geen enkele speler die ik een eikel of klootzak vind. Ik denk dat het ook een goed functionerend team zal zijn, mocht het ooit realiteit geworden zijn.

Allereerst de keeper Petr Cech. Iedereen weet wel hoe goed deze man is. Al jaren een zekerheid bij Chelsea en het nationale elftal van Tsjechie. Maakt altijd een hele rustige en betrouwbare indruk en dus perfect voor mijn team.

De verdediging staat ook goed. Het centrale duo bestaat uit Marcel Desailly en Tomas Ujflalusi. Twee beren achterin die eigenlijk alles kunnen. Bij Desailly is dat bekend maar Ujflalusi vind ik persoonlijk een van de beste centrale verdedigers van Europa. Bij Fiorentina blonk hij altijd uit en zijn gemis is duidelijk zichtbaar. Twee echte leiders, goede voetballers maar bovenal echte verdedigers.
De backs zijn Alvaro Arbeloa en Jocelyn Angloma. Arbeloa is een vaste waarde bij Liverpool en laat op de linksback-positie zien dat hij goed kan voetballen en verdedigen. Samen met Evra, Maicon en Abidal hoort hij op bij de beste backs van de wereld op dit moment, vind ik. De rechtsback is Jocelyn Angloma. Hij heeft een mooi CV (Champions League met Marseille, 2 finales met Valencia) maar is bovenal een persoonlijke favoriet van me. Vroeger als klein jochie was Valencia (met uberheld Mendieta, daarover later meer) altijd mijn favoriete team in Europa en ik was altijd erg onder de indruk van die sterke, snelle, goede neger-verdediger: Angloma dus.

Het middenveld staat ook goed. Emmanuel Petit moet de balans bewaren. Werd wereldkampioen met Frankrijk in 1998, evenals Desailly, en scoorde nog een doelpunt in de finale. Daarnaast blonk hij samen met Patrick Viera uit op het middenveld bij Arsenal.
Aan de zijkanten staan Yegor Titov en Gaizka Mendieta. Gaizka Mendieta ( ) is mijn favoriete voetballer aller tijden en ik ben ook heel blij dat ik hem in mijn team heb. Bij Valencia speelde hij altijd goed en hij was zeker de belangrijkste speler, en aanvoerder, van het Valencia dat twee keer de finale Champions League haalde. Het vervolg kent iedereen, Mendieta koos voor Lazio en heeft daarna, mede door veel blessures, nooit meer zijn niveau meer gehaald dat hij bij Valencia liet zien. Zijn Valencia-periode zal ik me echter altijd blijven herinneren. Yegor Titov is iets minder bekend maar is ook een persoonlijke favoriet van me. Lang geleden schitterde hij in shirt van Spartak Moskou. Ik kan me nog een wedstrijd tegen Feyenoord herinneren in de Champions League waarin hij absoluut heerser en dirigent van het team was, de Russische versie van Frank Lampard. Ergens rond 2004 is hij gepakt met doping en werd daarom een tijdje geschorst. Voetbalt nu nog steeds voor Spartak Moskou, dat inmiddels geen team is dat mee kan strijden in de Champions League. Deze twee spelers staan zowel verdedigend als aanvallend hun mannetje en passen eigenlijk wel in elk team.
Aanvallende middenvelder, eigenlijk in een soort vrije rol, is Gianfranco Zola. Briljante voetballer natuurlijk, geweldige techniek (voor de mensen die hem nog niet kennen: kijk het doelpunt van hem tegen Norwich maar eens op Youtube) en ook een afmaker. Zorgt in zijn eentje al voor enorm veel creativiteit.

Voorin staat Shota Arveladze. Er moet toch tenminste een Ajacied in mijn team staan (hoewel ook geliefd in Alkmaar, Glasgow en Trabzon). Shota scoort overal maar is bovendien een hele slimme speler. Iets wat ik wel nodig acht met een andere man die niet de slimste is. Maar Christian Vieri heeft genoeg andere kwaliteiten. In zijn tijd bij Inter scoorde hij aan de lopende band en daarvoor bij allerlei andere clubs eigenlijk ook. Hij heeft snelheid, brute kracht, hij kan koppen en vooral heel veel scoren. Daarna is hij ook gewoon lijpe Macho-Italiaan.

Dat was hem wel: Stem op mijn team
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
  maandag 11 mei 2009 @ 22:08:44 #199
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_68921007

Mijn team zal opereren in een klassiek 4-3-3-systeem. In dit systeem zal met de punt naar voren gespeeld worden. Daarnaast hebben de backs de klassieke opdracht mee op te komen om een mannetje extra te creëren.

De centrale verdedigers zorgen vooral voor de ontmanteling van de spitsen van de tegenstander. Opbouwend is hun rol beperkt.

Op het middenveld hebben we een verdedigende middenvelder, de stofzuiger. Het middenveld wordt gecompleteerd door een middenvelder met een ijzersterke conditie, die van strafschopgebied tot strafschopgebied rent. De laatste middenvelder is aanvallend ingesteld, de technisch briljante voetballer.

De aanval bestaat uit twee klassieke buitenspelers en een beweeglijke spits. De buitenspelers houden het veld breed en kunnen een actie uit hun voeten toveren die de hele verdediging van de tegenstander op het verkeerde been zet. De spits zal vooral over de grond aangespeeld worden.

Bij corners en vrije trappen gaan de centrale verdedigers mee naar voren. De vrije trappen en corners zullen genomen worden door Steven Gerrard. Penalties worden ook door Gerrard genomen.

Sébastien Frey is de doelwachter. Een ervaren man en onmisbare schakel bij Fiorentina. Wordt elke transferperiode gelinkt wordt aan een topclub. Tot op heden is een transfer naar bijvoorbeeld AC Milan of Arsenal echter uitgebleven.

Philipp Lahm en Vincent Candela zijn de vleugelverdedigers. Zij zijn echte vleugelverdedigers. Ze moeten de hele flank bestrijken, zoals we dat van ze gewend zijn. Lahm zal een dynamische tandem zijn met De Boer, Candela met Overmars. Lahm is ondanks zijn jonge leeftijd al van onschatbare waarde bij Bayern München en Duitsland. Candela was bij AS Roma niet weg te denken, maar speelde bij Frankrijk achter Lizarazu de tweede viool. Desondanks kwam hij tot 40 interlands, een puike prestatie.

Tony Adams en Roberto Ayala schakelen de spits uit. Tony Adams is de beste verdediger die Arsenal ooit gekend heeft en Ayala was een van de sterkhouders van Valencia tijdens hun hoogtijdagen. Alle twee grote favorieten van me. Wellicht niet heel bekend bij het grote publiek, maar zeker enorm goede verdedigers.

De stofzuiger is Massimo Ambrosini. Al jaren een vaste kracht op het middenveld van AC Milan. Heeft een hele goede tackle en sterke fysiek. Schakelt de aanvallende middenvelder met gemak uit.

Torsten Frings rent van strafschopgebied naar strafschopgebied. Is een alleskunner. Hij zorgt met zijn afstandsschot regelmatig voor gevaar, maar kan ook de angel uit een aanval halen door een professionele overtreding of een geweldige tackle. Heeft een ijzersterke conditie. Is even belangrijk, maar staat minder in de schijnwerpers, als Michael Ballack.

Steven Gerrard is de captain. Hij krijgt een volledige carte blanche. Het enige wat-ie moet doen is presteren. Bij Engeland en Liverpool zowat de eerste speler die een basisplek krijgt. Zo ook bij mij.

Ronald de Boer en Marc Overmars zijn klassieke buitenspelers. Hebben een geweldige actie en voorzet. Maakten deel uit van de geweldige lichting die Nederland in 1998 en 2000 kende.

Predrag Mijatovic is dan wel een geen kopsterke aanvaller, maar wel een geweldenaar. Scoort vooral met z'n voet, maar da's voldoende. Toevoer geschiedt dus vooral over de grond.

Feiten:

-M'n team is een samenraapsel van vooral Europeanen:

-2 Duitsers
-2 Fransen
-2 Nederlanders
-2 Engelsen
-1 Italiaan
-1 Argentijn
-1 Montenegrijn

-Mijn spelers hebben in totaal 690 interlands gespeeld. Dat is een gemiddelde van 62 interlands pér speler.

Stuk voor stuk zijn mijn spelers dus van wereldklasse. Stem daarom op mij!
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  maandag 11 mei 2009 @ 22:18:12 #200
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_68921456

Vitessezuid:
Westerveld
Sagnol - Agger - Worns - Heinze
Beckham - Van Bommel - Gago - Luis Figo
Koller - Torres

Er zijn meerdere opties maar ik laat graag Sagnol en Heinze mee opkomen , Koller zit erbij voor de lange ballen voor de vrije trappen heb ik hem niet nodig daarvoor heb ik Beckham en Figo al wel anders had ik van Hooijdonk wel genomen. Torres mag de pingels nemen

Sander Westerveld : Speelde 6x in het Nederlands elftal , 2001 was zijn superjaar met prijzen als de Uefa Cup en de Europese Super Cup , FA cup en de League Cup , heeft het moeten afleggen tegen Sander Boschker aan het begin van zijn loopbaan maar je kan toch wel zeggen dat Westerveld het beter heeft gedaan en bij wat mooiere clubs heeft gezeten

Willy Sagnol : Ja waarom ? de perfecte speler om mee op te komen en kan uitstekend een assist gevem . speelde 54x voor de Les Bleus speelde 9 jaar voor Bayern München maar kwam in het seizoen 2007/2008 nog maar 10x in actie vanwege blesureleed hij is dan ook in 2009 gestopt met voetballen maar heeft toch ook aardig wat prijzen in de kast staan waaronder de Liga Pokal de CL , Wereldbeker , DFB en liga pokal en de landskampioenschappen van Duitsland en Frankrijk.

Agger : Verlengde onlangs bij Liverpool als belangrijke speler voor de toekomst samen met Gerrard en Kuyt , hij is niet alleen belangrijk voor Liverpool maar ook voor Denemarken dus de ideale centrale verdediger voor je team.

Heinze : een beetje ervaring kan geen kwaad als je clubs al Man Utd en Real madrid op je lijstje heb staan kan je heus wel voetballen ( geld straks ook voor Beckham ) daarbij ook belangrijk voor Argentinië voor de rest lijkt het me duidelijk

Van Bommel : je kan hem beter in je team hebben dan dat ie tegen je speelt , kan iedereen afstoppen.

David Beckham : Moet ik hier nog iets over vertellen ? lijkt me duidelijk

Gago: zat ook nog even te denken aan Sahin maar heb toch gekozen voor Gago deze voetballer gaat een hele grote worden , talent in je team kan dan ook nooit kwaad

Figo Kan ook heel irritant zijn en dus kan die ook maar beter in je team zitten om je tegenstander te vervelen , kan ook zeker een goal maken.

Jan Koller : cultheld , zoals eerder gezegd voor de lange ballen het dooroppen altijd handig en Torres 1 op 1 mist niet , Koller kan ook zelf een goal maken en heel belangrijk bij corners kan lekker voor onrust zorgen.

Torres : moet de meeste doelpunten gaan maken voor me team en dat is ook zeker wel aan hem besteed want dat kan die wel , af en toe maakt ie nog weleens een belangrijke goal en die zijn altijd meegenomen voor de 3 punten.

[ Bericht 26% gewijzigd door vitessezuid113 op 12-05-2009 22:22:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')