Ik ga beoordelen in delen, telkens als ik er even zin in heb.

Poule A:
1.
methodmich. Vind ik in alle linies in balans. Dudek is een solide doelman. Trabelsi en Grygera zijn dan wel geen enorme toppers in de verdediging maar passen er wel prima tussen. Ze weten wat ze zullen moeten doen.
Het middenveld is om te smullen. Maniche en Tymoschuk doen het controlerende werk , ieder op eigen wijze. Pires en Diego brengen wat extra, ook beiden op een karaktiristieke manier.
De aanval is uitstekend met Ruud en Henrik. Henrik zal best bereid zijn om zich wat op te offeren voor Ruud.
2.
PhifeDawg: De achterste linie is echt een sterk fundament en dat vind ik zeer belangrijk bij je elftal. Op het middenveld vind ik Titov een zeer verrassende keuze, maar wel een mooie. Ik zag zijn genialiteit ook altijd wel in. Ik weet alleen niet heel goed hoe het drietal het aan zou pakken, daar heb ik mijn twijfels over.
De aanval met al haar vernuft, met Arveladze en Zola maken veel goed. Vieri in zijn beste tijd was een perfecte afmaker. Het team wint het voor mij net van BliksemSchigt.
En dat komt door het feit dat ik
BliksemSchigt zijn verdediging erg zwak vind. Skrtel vind ik niet van de klasse die nagestreeft moet worden in een team met deze namen. Panucci vind ik echt geen speler voor een 3-mans verdediging en Nesta eigenlijk ook niet. Laatstgenoemde mist daar toch de snelheid voor.
De rest van het team mist diepgang. Alle, weliswaar klasse-middenvelders hebben te graag de bal in de voet en dat werkt voorspelbaarheid in de hand. Berbatov zal zich verder niet prettig voelen in een 3-mans aanval, vind ik een 5e wagen aan de wiel in dit systeem. De namen zijn echt prachtig, vandaar de twijfel, maar het is het toch niet voor mij.
En sorry
borisz, de helft van je team is echt perfect. Met Robben, Ze Roberto, Maldini, Huntelaar, Burdisso en ook wel Neville, maar de mensen die hun steunen vind ik middelmaat. Linke was een leuke stopper, maar geen topper. Tiago is leuk voor een subtopper, net als Benayoun. En met Barthez in het doel zou ik niet blij zijn.