abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69461962
quote:
IMF: voorbarig om econ herstel voor H1 2010 te verwachten

27-05-2009 18:11:00

PARIJS (Dow Jones)--Het hoofd van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is van mening dat het voorbarig is om een wereldwijd economisch herstel te verwachten voor de eerste helft van 2010.

Dominique Strauss-Kahn, directeur van het IMF, zei dat woensdag tegenover de Franse zender France-24. De uitspraken zullen de hoop indrukken van veel politici en economen voor een opleving van de economie later dit jaar
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:04:36 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_69465731
Financial Collapse and Energy - Something Other than a NINJA Problem
quote:
When the economy started to fade last year, many attributed the cause to subprime lending.

Others put together very successful, hilarious stories, explaining that the ultimate reason for this financial crisis was the NINJA policies of banks (credits granted to people with No Jobs, No Income and No Assets). Many of these stories were uploaded to Youtube.

Neither subprime lending, nor NINJA policies, nor any financial media is able to explain why banks around the world, which had been for decades very cautious in granting a credit without solid collateral, suddenly started to grant loans to insolvent people; or why the strict financial regulatory and supervisory entities started to look the other way.

This is an attempt to offer a different perspective.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:16:08 #153
38496 Perrin
pi_69507112
Mortgage Market Locks Up
quote:
With respect to yesterday’s episode in the mortgage market -- yes, it is as bad as you can imagine. Yesterday, the mortgage market was so volatile that banks and mortgage bankers across the nation issued multiple midday price changes for the worse, leading many to ultimately shut down the ability to lock loans around 1pm PST. This is not uncommon over the past five months, but not that common either. Lenders that maintained the ability to lock loans had rates UP as much as 75bps in a single day.

A good friend in the center of all of the mortgage capital markets turmoil said to me yesterday “feels like they [the Fed] have lost the battle...pretty obvious from the start but kind of scary to live through it ... today felt like LTCM with respect to liquidity”.
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 22:19:57 #154
236264 crew  capricia
pi_69507238
Perrin , wat is ltcm?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:00 #155
38496 Perrin
pi_69507314
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:19 schreef capricia het volgende:
Perrin , wat is ltcm?
http://en.wikipedia.org/wiki/Long-Term_Capital_Management

Long-Term Capital Management (LTCM) was a U.S. hedge fund which used trading strategies such as fixed income arbitrage, statistical arbitrage, and pairs trading, combined with high leverage. It failed spectacularly in the late 1990s, leading to a massive bailout by other major banks and investment houses,[1] which was supervised by the Federal Reserve.
pi_69507722
Is a commercial real estate bust inevitable?

"There has been no U.S. issuance of CMBS this year -- just two years after bond issuers sold a record $221 billion's worth of those types of securities, according to data from research firm Dealogic.

Meanwhile, Anderson said that about $178 billion in commercial mortgages are due to mature in 2009. That would be the biggest-ever slug of refinancing demands ever to hit this market.

"We're going to have to get some liquidity in these markets before we see a wave of bankruptcies," said Bob Toothaker, who helps run a property management firm in Indiana and is chairman of the Realtors Commercial Alliance."

Daar komt de volgende klap...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_69516197
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Long-Term_Capital_Management

Long-Term Capital Management (LTCM) was a U.S. hedge fund which used trading strategies such as fixed income arbitrage, statistical arbitrage, and pairs trading, combined with high leverage. It failed spectacularly in the late 1990s, leading to a massive bailout by other major banks and investment houses,[1] which was supervised by the Federal Reserve.
ltcm zat heul hoog gehedged tegen russiche dingen, en die russische dingen deden een giga default. er wordt wel vaker een vergelijking getrokken met nu.

en dat commercial real estate zal klappen is volstrekt logisch. kijk maar ens terug op de site an mish. daar kan je gave plaatjes zien van verlaten minimalls....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:32:21 #158
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_69520722
quote:
Intussen, ergens op een bank..

MAARTEN SCHINKEL

Goedemorgen heren. Sigaren uit, krijtstreepjes in de plooi? Mooi, mooi. Dan kunnen we beter maar meteen beginnen met de voorbereidende cursus voor het bankiersexamen van Wouter Bos. Als bestuursvoorzitter van deze bank heb ik er het volste vertrouwen in dat we er met onze gezamenlijke kennis en ervaring makkelijk uitkomen. Pak allemaal uw klapper, dan kunnen we snel aan de slag. Ik begin met vraag 1.

Wat is een derivaat?

Wie? Ik wil vingers zien. Jij daar, Meckers.

– Eh, de vuile afwas?

– Deri-vaat... Niet slecht bedacht, Meckers, helemaal niet slecht. En, 1b, wat doe je er mee?

– Iemand anders laten schoonmaken natuurlijk.

– Prima gezien. Dit moet het goede antwoord zijn. We beginnen veelbelovend, heren. Veelbelovend. Oefenvraag 2 dan maar.

Wat betekent Bazel-2?

Doe eens een gooi, Bruinink.

– Wartaal, maar dan nog erger?

– Ik ben onder de indruk. En 2b, hoe gaan we daar mee om?

– Negeren, natuurlijk.

– Uitstekend, uitstekend. Het kan niet anders dan dat we dit juist hebben. Fluks door, met vraag drie. Tijd is geld, tenslotte. Ik lees op:

Credit default swap.

– Wie.. Hee, spontaan een vinger!! Toe maar, Van Aarzelaer.

– Een soort brandverzekering op het huis van je buurman, voorzitter. Dat werd me gisteren toevallig in onze dealingroom uitgelegd.

– Werkelijk? Interessant. Ik zoek al jaren naar die dealingroom, maar ik blijf maar verdwalen in ons gebouw. Een buurverzekering op een brandweerman, zei je? Weer wat geleerd! Op naar vraag 4.

Discontovoet.

Ja, De Gans?

– Een chronische aandoening, voorzitter.

– Weer een vinkje, De Gans! Wat zouden we zonder jou moeten? We zijn er bijna:

Schuldvraag

Ha, eindelijk een makkelijke. Kijk eens wat een vingers! Aan jou de eer, Veuhlen.

– De behoefte aan krediet, lijkt me.

– Dus dat is het! Vandaar dat die schuldvraag ons dagelijks door burgers en bedrijven wordt gesteld! Maar 5b, we weten hoe we daar in deze tijden mee moeten omgaan, nietwaar Veuhlen?

– We geven lekker niet thuis, voorzitter!

– Tien met een griffel! Wel, heren, laat dat examen maar komen, we zijn er helemaal klaar voor! Nog vragen? Knippinga?

– Ik denk dat ik dat examen wel haal, voorzitter. Maar, eh..

– Ja, Knippinga?

– Waar ligt dat eigenlijk, dat Wouterbos?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:34:51 #159
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69522718
hu-hu
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69537343
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:55 schreef henkway het volgende:
Het is tijd voor de hervatting van de grafiek

[ afbeelding ]
en dus?
pi_69537739
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dus?
op weg naar de grote dollarval, de superstagflatie
pi_69537768
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef henkway het volgende:

[..]

op weg naar de grote dollarval, de superstagflatie

hoe haal ik dat vermoeden uit de grafiek?
pi_69538157
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan moet je op je hoofd naar die grafiek gaan kijken en vind je mischien door het bloed wat naar je hoofd stroom nog een onderliggende verbinding met het ontstaan van de weimar republiek. Of zoiets
pi_69538199
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je op je hoofd naar die grafiek gaan kijken en vind je mischien door het bloed wat naar je hoofd stroom nog een onderliggende verbinding met het ontstaan van de weimar republiek. Of zoiets
great, dankjewel
pi_69538290
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vanaf 210 naar 262 is ongeveer 25 a 30% dus tijd voor een hervatting van de neergang

of wil je zeggen dat de westerse regeringen de ellende nog gefinancierd krijgen zonder te blijven printen??
en wil je zeggen dat er nog een investeerder, (anders dan een door de overheid gemanipuleerde ABP) is die euro of dollar bonds wil kopen tegen 1% rente??

De belasting ontvangsten van de US in de maand Mei moeten vreselijk tegengevallen zijn
pi_69538408
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:24 schreef henkway het volgende:

[..]

vanaf 210 naar 262 is ongeveer 25 a 30% dus tijd voor een hervatting van de neergang
Dan zou je natuurlijk wel met een grafiek van het oude duitsland moeten komen en niet met die van de VS. In de VS heeft men geen megainflatie gehad toch na die crisis.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 14:30:00 #170
38496 Perrin
pi_69552659
Manipulation: How Markets Really Work
quote:
Wall Street's mantra is that markets move randomly and reflect the collective wisdom of investors. The truth is quite opposite. The government's visible hand and insiders control markets and manipulate them up or down for profit - all of them, including stocks, bonds, commodities and currencies.

It's financial fraud or what former high-level Wall Street insider and former Assistant HUD Secretary Catherine Austin Fitts calls "pump and dump," defined as "artificially inflating the price of a stock or other security through promotion, in order to sell at the inflated price," then profit more on the downside by short-selling. "This practice is illegal under securities law, yet it is particularly common," and in today's volatile markets likely ongoing daily.
pi_69553318
quote:
Ik vraag me af of dat ook niet een beetje komt omdat Obama wanbetalers eigenlijk de reikende hand toesteekt. Mensen hoeven niet zo snel hun huis meer uit, dat kan ook wanbetalingen verergeren. De consequenties zijn namelijk minder heftig. Je kunt langer in je huis blijven.
  zondag 31 mei 2009 @ 19:08:02 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69581267
quote:
Hypo Real heeft meer staatssteun nodig

De Duitse bank Hypo Real Estate heeft meer staatssteun nodig. Dat heeft bestuursvoorzitter Axel Wieandt gezegd in een vraaggesprek met de krant Allgemeine Sonntagszeitung.

Niet voldoende
Een kapitaalinjectie van 5,6 miljard euro, waaraan de Duitse overheid werkt, zal niet voldoende zijn om de financiën op orde te brengen, aldus de topman.

Staatssteun
Hypo Real heeft al 102 miljard euro aan staatssteun gekregen en geldt als grootste Duitse slachtoffer van de kredietcrisis. Duitsland wilde de bank niet laten omvallen uit vrees voor een domino-effect in de nationale financiële sector. Het heeft door alle reddingsacties inmiddels 47,3% van de aandelen Hypo Real in handen en wil een meerderheid krijgen door er een steunronde van 5,6 miljard euro doorheen te drukken.

Aandeelhouders
Dinsdag vindt een aandeelhoudersvergadering plaats, waar gestemd wordt over de nieuwe steun. Een groep van vijfhonderd investeerders rond de Amerikaanse durfkapitalist J.C. Flowers is tegen de plannen van Berlijn. De vijfhonderd hebben samen een belang van 14%. Zij hopen dat Hypo Real het op den duur op eigen kracht redt, zodat zij hun investeringen te gelde kunnen maken. Een bod van de Duitse staat om de kleinere aandeelhouders uit te kopen brengt waarschijnlijk minder op.

© RTLZ.nl
Het wordt weer tijd voor de volgende bailout- en nationalisatie ronde
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69581496
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 15:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat ook niet een beetje komt omdat Obama wanbetalers eigenlijk de reikende hand toesteekt. Mensen hoeven niet zo snel hun huis meer uit, dat kan ook wanbetalingen verergeren. De consequenties zijn namelijk minder heftig. Je kunt langer in je huis blijven.
In de US of A kun je gewoon de sleutels bij de bank inleveren als je denkt dat de waarde van de woning niet meer boven de hypotheek komt. Niet alleen geregeld bij wet, maar ook staat daar niemand van te kijken. Misschien niet best voor je creditscore, maar in goede Amerikaanse traditie wordt daar bij de volgende kredietronde niet meer op gelet

Hey, als we dezelfde regeling in NL hadden, had ik ook tien panden gekocht tegen heel veel keer mijn inkomen. Een loterij zonder nieten, wie wil dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')