abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juni 2009 @ 01:05:41 #51
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70186376
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sneeuw begint snel te vervelen

Ik heb hier een indoor vrieskist op 5 minuten fietsen, als ik het geld had was ik er elke dag te vinden
pi_70208267
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:14 schreef =HellFire= het volgende:
Hey all,

Ben een beetje op zoek naar banen in het buitenland en nou sprak Canada me enorm aan. Echter, na wat mails kwamen ze met een jaarsalaris van om en nabij de $24k. Canadian dollars uiteraard. Omgerekend is dat zo'n ¤1200 per maand. Mijn vraag nu is: Is overleven op ¤1200 in Montreal mogelijk?

Het klinkt voor mij echt onmogelijk. Helemaal als je weet dat het minimumloon ¤1389 per maand per 1 juli '09 is in Nederland. Nou lijkt me het echt een avontuur om daar te wonen (voor het geld doe ik het dus ook niet, hoewel meer altijd beter is...), maar het klinkt echt belachelijk weinig als ik zo vrij en eerlijk mag zijn. Hoe duur is het levensonderhoud in Canada dus?

Alvast bedankt!
Hallo!
Hier iemand die in Montreal woont. Ja, dat is te doen. Het is niet heel breed (ik weet niet wat je van plan bent). Maar qua huisvesting moet het lukken. Ik vind de huren in Montreal namelijk belachelijk laag. Ik weet niet of je een heel appartement voor jezelf wilt of dat je wil delen? Maar als je niet midden in downtown gaat zitten (zoals ik ) dan is het echt niet duur. Een vriendin van mij heeft nu een apartment echt vlak naast het uitgaanscentrum voor 700 CAD per maand in Le Plateau. Dat vind ik niet veel voor de populaire locatie. Ga je 10-15 minuten uit het centrum, dan dalen de prijzen alleen maar. Als je iets zoekt met huisgenoten dan kan het echt voor heel weinig. Ik ken mensen die een kamer huren voor 350 CAD per maand.
Ik weet niet hoe lang je wil blijven? Maar vaak moet je wel voor 1 jaar tekenen tenzij je gaat subletten (heel gebruikelijk hier).
Supermarkt ed is een beetje met Nederland te vergelijken, maar uit eten is weer goedkoper! Bier is een beetje als in Nederland, maar je krijgt hier altijd wel grote hoeveelheden.
Voor het meeste werk moet je hier overigens wel Frans spreken (het accent is hier echt even wennen), want dat is de enige officiele taal van Quebec.
pi_70226964
Ik zou in de video game industry werken en dat is dus allemaal wel Engels. Misschien maar goed ook, want m'n Frans is bijzonder roestig. In ieder geval bedankt, dat klinkt al weer een stuk anders. Niettemin heb ik nog geen reactie gehad op mijn job application, dus de kans is sowieso vrij klein dat ik überhaupt naar Canada ga. Als ik ga, dan wordt het voor één jaar of anders twee jaar.
pi_70258879
Hoi iedereen!

Wat ik me nu vanmorgen afvroeg, voor de mensen die een jaar in canada verbleven, hoeveel heeft deze ervaring eigenlijk gekost? Transport, onderdak, maaltijden, ... en dan de mensen die gewerkt hebben wat bracht dit ongeveer op? Is het totaal ongeveer even of stond de rekening na een jaar in het rood

Greetz James
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:12:43 #55
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70746358
Ik vertrek over anderhalve week naar Toronto, en nu wil ik natuurlijk weten wat er allemaal te doen is in de stad en de omgeving! Misschien dat hier Fok!kers zijn die er bekend zijn?

Denk aan die toren, de Niagrafalls, etc. (zijn die trouwens ver rijden?)

Dank.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70763009
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:12 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vertrek over anderhalve week naar Toronto, en nu wil ik natuurlijk weten wat er allemaal te doen is in de stad en de omgeving! Misschien dat hier Fok!kers zijn die er bekend zijn?

Denk aan die toren, de Niagrafalls, etc. (zijn die trouwens ver rijden?)

Dank.
Falls moet je geen dag voor uit trekken. Even een snel bezoekje is meer dan genoeg.
pi_70763032
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:19 schreef james23 het volgende:
Hoi iedereen!

Wat ik me nu vanmorgen afvroeg, voor de mensen die een jaar in canada verbleven, hoeveel heeft deze ervaring eigenlijk gekost? Transport, onderdak, maaltijden, ... en dan de mensen die gewerkt hebben wat bracht dit ongeveer op? Is het totaal ongeveer even of stond de rekening na een jaar in het rood

Greetz James
PM
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:13:20 #58
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_71051489
Oja, Fok! had ook nog een forum
Anyways, morgen vertrek ik weer richting Nederland na hier 10.5 maand te hebben gewoond. Ik weet zeker dat ik het enorm ga missen
pi_71053467
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:13 schreef Sloffie het volgende:
Anyways, morgen vertrek ik weer richting Nederland na hier 10.5 maand te hebben gewoond. Ik weet zeker dat ik het enorm ga missen
Gelukkig kun je hier ook nog even blijven nagenieten...

Sterkte met de terugkeer naar het kikkerland.
 FR
pi_71236550
Ben weer terug van mijn vakantie in Nederland, het was weer gezellig maar ik ben toch weer blij thuis te zijn!

Ik moet trouwens snel mijn Permanent Resident kaart vernieuwen want die loopt volgende maand af.
pi_71282093
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef pietjekanarie het volgende:

[..]

Hallo!
Hier iemand die in Montreal woont. Ja, dat is te doen. Het is niet heel breed (ik weet niet wat je van plan bent). Maar qua huisvesting moet het lukken. Ik vind de huren in Montreal namelijk belachelijk laag. Ik weet niet of je een heel appartement voor jezelf wilt of dat je wil delen? Maar als je niet midden in downtown gaat zitten (zoals ik ) dan is het echt niet duur. Een vriendin van mij heeft nu een apartment echt vlak naast het uitgaanscentrum voor 700 CAD per maand in Le Plateau. Dat vind ik niet veel voor de populaire locatie. Ga je 10-15 minuten uit het centrum, dan dalen de prijzen alleen maar. Als je iets zoekt met huisgenoten dan kan het echt voor heel weinig. Ik ken mensen die een kamer huren voor 350 CAD per maand.
Ik weet niet hoe lang je wil blijven? Maar vaak moet je wel voor 1 jaar tekenen tenzij je gaat subletten (heel gebruikelijk hier).
Supermarkt ed is een beetje met Nederland te vergelijken, maar uit eten is weer goedkoper! Bier is een beetje als in Nederland, maar je krijgt hier altijd wel grote hoeveelheden.
Voor het meeste werk moet je hier overigens wel Frans spreken (het accent is hier echt even wennen), want dat is de enige officiele taal van Quebec.
oei.. dat klinkt wel heel aanlokkelijk om te gaan wonen als ik alles zo lees. Kun je nog wat meer info geven m.b.t allerlei fiscale zaken en sociale kwesties zoals wij dat in NL kennen en waar alles middels regels soms te veel geregeld is?
75 topics = FIN
pi_71405488
Tvp.
pi_71410103
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:13 schreef Sloffie het volgende:
Abby is de stad met het hoogste percentage moorden in heel Canada
pi_71880043
Beste FOK!ers. Ik ben van plan om binnenkort naar Canada te emigreren, maar ik weet nog niet precies wat ik allemaal moet regelen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
Godverruhdomme!
pi_71880613
Waarschijnlijk een baan, een werkvergunning, de verkoop van al je spullen in Nederland en het regelen van nieuwe spullen in Canada.

Waar ga je naartoe?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71881367
Naar een plaatje genaamd Bonaventure op de Gaspé Coast (Île de la Gaspésie) in Quebec . En ja ik spreek Engels en Frans!
Godverruhdomme!
pi_71882657
Heb je al een baan en dergelijke?
pi_71882751
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:44 schreef sandesh het volgende:
Beste FOK!ers. Ik ben van plan om binnenkort naar Canada te emigreren, maar ik weet nog niet precies wat ik allemaal moet regelen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
http://canadabb.org/joo/
pi_71903427
@ tevebe

Die pagina doet het niet. Bij mij komt er te staan:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.2.11 (Unix) mod_ssl/2.2.11 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at canadabb.org Port 80
Godverruhdomme!
pi_71903761
Bij mij doet ie het wel, misschien is die even down geweest?

Anders is http://www.cic.gc.ca/ misschien wat, de officiële site van de Canadese immigratie dienst.

Maar heb je al een baan? Of ga je er voor een studie of de liefde heen?
pi_71904188
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:39 schreef sandesh het volgende:
@ tevebe

Die pagina doet het niet. Bij mij komt er te staan:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.2.11 (Unix) mod_ssl/2.2.11 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at canadabb.org Port 80
Vreemd, bij mij doet die site het wel goed. Het is een forum voor mensen die willen emigreren en die zijn geemigreerd naar Canada. Je kunt er veel informatie vinden en ook verslagen van mensen hoe de procedure is verlopen.
pi_71921092
@ Wackyduck

Ik ga er om de liefde heen .. Ik heb nog geen baan daar, maar ze zeggen dat dat niet moeilijk zal zijn aangezien ik Frans en Engels spreek.
Godverruhdomme!
pi_71921458
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:03 schreef tevebe het volgende:

[..]

Falls moet je geen dag voor uit trekken. Even een snel bezoekje is meer dan genoeg.
Overslaan is nog beter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71924865
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:03 schreef tevebe het volgende:

Want is het zo tegenvallen?
 FR
pi_71925001
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:59 schreef sandesh het volgende:
@ Wackyduck

Ik ga er om de liefde heen .. Ik heb nog geen baan daar, maar ze zeggen dat dat niet moeilijk zal zijn aangezien ik Frans en Engels spreek.
Succes ermee!
pi_71925569
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:05 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Want is het zo tegenvallen?
Ik ben er alleen in de winter geweest en het is mooi, indrukwekkend om te zien hoe water dat met zo'n geweld omlaag valt toch kan bevriezen. Alleen de hele kermis eromheen is ronduit overdreven. Ja het is mooi om te zien, maar lang niet zo speciaal als wordt beweerd. Er zijn (veel) mooiere watervallen in Canada te bewonderen. En in de zomermaanden zou ik er helemaal niet willen zijn.

DAM gaat mij te ver door te zeggen dat je het moet overslaan. Het is leuk voor 1-2u en dan heb je het wel gezien en is het tijd om door te gaan.
pi_71940544
Okee, goed om te weten inderdaad, want er bestaat een heel ander beeld van eigenlijk. Zo'n heel circus eromheen is toch niet waar je voor komt.
 FR
pi_72588394
Wat betaal je in Toronto voor een twee kamer apartment, ongeveer 50-60m2, niet al te ver van UToronto? En hoe is Toronto verder kwa cost of living? Ik woon nu in Boston, en Toronto wordt misschien mijn volgende werkplek.
Jesus saves but death prevails.
pi_72626606
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:30 schreef Shivo het volgende:
Wat betaal je in Toronto voor een twee kamer apartment, ongeveer 50-60m2, niet al te ver van UToronto? En hoe is Toronto verder kwa cost of living? Ik woon nu in Boston, en Toronto wordt misschien mijn volgende werkplek.
Geen idee, maar ik denk dat je het beste even op sites zoals http://toronto.en.craigslist.ca/ kunt kijken om een idee te krijgen.
pi_72630306
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:36 schreef tevebe het volgende:

[..]
<knip>
Er zijn (veel) mooiere watervallen in Canada te bewonderen.
<knip>
Inderdaad! Een paar weekjes geleden was ik hier:
Takakkaw Falls - Yoho National Park - BC
380 meter hoog, de een na hoogste waterval in Canada

Vanaf de waterval terugkijkend in het dal:

En gewoon omdat ik het een mooie foto vind, maar niks met de waterval te maken heeft: Lake Louise, aan het einde van de dag na een 4 uur lange wandel en klautertocht.

pi_72630566
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:26 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Inderdaad! Een paar weekjes geleden was ik hier:
Takakkaw Falls - Yoho National Park - BC
380 meter hoog, de een na hoogste waterval in Canada

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vanaf de waterval terugkijkend in het dal:
[ afbeelding ]

En gewoon omdat ik het een mooie foto vind, maar niks met de waterval te maken heeft: Lake Louise, aan het einde van de dag na een 4 uur lange wandel en klautertocht.

[ afbeelding ]
Die is inderdaad mooi. Ben je ook nog bij het theehuisje geweest bij Lake Louise?
pi_72632484
Wauw! Schit-te-rend!!
 FR
pi_72632501
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:34 schreef tevebe het volgende:

[..]

Die is inderdaad mooi. Ben je ook nog bij het theehuisje geweest bij Lake Louise?
Zekers! Ik was daar 6 jaar geleden ook al naar toe gewandeld met mijn zus maar mijn vriendin was er nog nooit geweest dus dat was een mooi dagje uit (het was dit keer wel 32 graden dus flink gezweet onderweg )

Ik hoorde trouwens een Nederlandse familie, maar die waren aan de andere kant van de vallei dus te ver weg om aan te spreken (en ik ben niet zo'n schreeuwerig tiepe).

Voorderest nog een leuk praatje gemaakt met de serveerster die babbelde over haar zomer in het theehuis en alle belevenissen met de dieren, het weer en de toeristen (het Six Glaciers Teahouse trouwens, niet het Lake Agnes Teahouse die je ook via het Lake Louise pad kan lopen).

pi_72632554
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 01:13 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Zekers! Ik was daar 6 jaar geleden ook al naar toe gewandeld met mijn zus maar mijn vriendin was er nog nooit geweest dus dat was een mooi dagje uit (het was dit keer wel 32 graden dus flink gezweet onderweg )

Ik hoorde trouwens een Nederlandse familie, maar die waren aan de andere kant van de vallei dus te ver weg om aan te spreken (en ik ben niet zo'n schreeuwerig tiepe).

Voorderest nog een leuk praatje gemaakt met de serveerster die babbelde over haar zomer in het theehuis en alle belevenissen met de dieren, het weer en de toeristen (het Six Glaciers Teahouse trouwens, niet het Lake Agnes Teahouse die je ook via het Lake Louise pad kan lopen).

[ link | afbeelding ]
Volgens mij ben ik ook bij die geweest. Is wel alweer 8(!) jaar geleden. Links van het huisje ligt ook een meer toch? Twee jaar terug alleen even Lake Louise bezocht verder niks, maar volgens mij is die wandeling ook niet echt een aanrader in de winter. Als het pad al open is.
pi_72646157
Mooie foto's hoor!

Vanaf komende week zit ik 3 maanden in Winnipeg!
pi_72647359
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 01:18 schreef tevebe het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik ook bij die geweest. Is wel alweer 8(!) jaar geleden. Links van het huisje ligt ook een meer toch? Twee jaar terug alleen even Lake Louise bezocht verder niks, maar volgens mij is die wandeling ook niet echt een aanrader in de winter. Als het pad al open is.
Hmmm volgens mij is dat het Lake Agnes theehuis waar jij bent geweest dan. Links van de 'Plain of Six Glaciers' theehuis is een riviertje en grasland (meadow).

In de winter zal het pad idd niet open zijn, er zijn een aantal stukken waar je over een meter brede richel loopt met een afgrond van 20-30 meter aan de ene kant en een steile rotswand aan de andere kant. Dat zal met sneeuw en ijs niet erg veilig zijn denk ik zo.
pi_72647489
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:55 schreef Wackyduck het volgende:
Mooie foto's hoor!

Vanaf komende week zit ik 3 maanden in Winnipeg!
Dankje! Lekker 3 maandjes in Winnipeg eh? Dan kan je nog net de leuke winter meemaken op de Prairies! 'Wij' Saskatchewaneans noemen Winnipeg ook wel Winterpeg, maar eigenlijk is het hier altijd net zo koud .
pi_72649631
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:34 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Dankje! Lekker 3 maandjes in Winnipeg eh? Dan kan je nog net de leuke winter meemaken op de Prairies! 'Wij' Saskatchewaneans noemen Winnipeg ook wel Winterpeg, maar eigenlijk is het hier altijd net zo koud .
Ik heb ook de opmerkingen dat er niets tussen de Noordpool en Winnipeg in zit al een aantal keer gehoord nu.

Maar ik begrijp dat de echt kou "pas" eind november, begin december begint. Was het voor jou eigenlijk erg wennen aan de winterse omstandigheden?
pi_72651043
Home of Winneh the Pooh
Jesus saves but death prevails.
pi_72652675
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:19 schreef Shivo het volgende:
Home of Winneh the Pooh
Ja, toen ik dat voor het eerst hoorde moest ik wel even grinniken om het verhaal!
pi_72653568
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:36 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Ik heb ook de opmerkingen dat er niets tussen de Noordpool en Winnipeg in zit al een aantal keer gehoord nu.

Maar ik begrijp dat de echt kou "pas" eind november, begin december begint. Was het voor jou eigenlijk erg wennen aan de winterse omstandigheden?
Sinds ik hier woon (2001) begint het meestal pas erg koud te worden eind October, envaak krijgen we onze eerste sneeuw eind September en in October kan het ook al snel een graadje of -20 zijn 's nachts.

De koudste maand is January, dus dan ben je al weer weg. Dit jaar, de koudste dag was -47 celcius (ja overdag, maar da's wel met de windchill factor).

Het wennen viel mij persoonlijk wel mee eigenlijk. Ik merk dat ik een stuk minder klaag over de kou dan de mensen die hier al 30 jaar mee leven. Die dag dat het -47 was stond ik gewoon bij de bushalte op m'n bus te wachten voor 10 minuten want als je er op kleed dan is het goed te doen. Het enige dat dan niet bedekt is zijn mijn ogen, en dan moet je wel flink blijven knipperen want mn wimpers bevriezen binnen enkele seconden aan elkaar.

Ik heb ook een keer frostbite in mn oor gehad toen ik die niet goed bedekt had, dat doet wel behoorlijk pijn voor een paar dagen en is nu als het weer koud is gevoeliger dan mn andere oor, maar ik heb er voorderest geen last meer van gehad.

Het autorijden op de bevroren wegen is even wennen maar daarna leuk! Lekker spinnen and driften op de rustige wegen .

Voorderest kan het wel koud zijn, maar het is een droge kou met veel zonneschijn dus vaak is het prettig buiten zijn, zelfs bij zulke lage temperaturen.
pi_72653982
Dat is goed om te horen! Op de frostbite na natuurlijk. Het wordt wel af en toe koud dus, ik ben benieuwd hoe dat wordt.

Ach overal klagen mensen over het weer, het is nooit goed. Maar ik moet daar nog wel wat winterkleding kopen dan.

Ik zat net even over internet te browsen en zie dat zondag de Banjo Bowl blijkbaar is.
pi_72658214
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:42 schreef Wackyduck het volgende:
Dat is goed om te horen! Op de frostbite na natuurlijk. Het wordt wel af en toe koud dus, ik ben benieuwd hoe dat wordt.

Ach overal klagen mensen over het weer, het is nooit goed. Maar ik moet daar nog wel wat winterkleding kopen dan.

Ik zat net even over internet te browsen en zie dat zondag de Banjo Bowl blijkbaar is.
Yep na de afslachting vorige week van de Bombers door mijn Roughriders ga ik zondag met een paar vrienden naar de Banjo Bowl kijken en hopelijk verslaan we ze weer! Voor de mensen die niet weten waar we het over hebben, Regina-Winnipeg is zo'n beetje het Ajax-Feyenoord maar dan 'American' Football in de CFL, Canadian Football League.
pi_72660289
Ik weet ook nog niet hoe erg het leeft, ik kwam toevallig wat sites tegen.
Maar de Bombers hebben volgens mij een vrij slecht seizoen, ik zal proberen een keertje een wedstrijdje mee te pakken als ik er ben. Ik heb wel een aantal American football wedstrijden gezien, dus ik ben benieuwd hoe dat verschilt. Is ijshockey eigenlijk de meest populaire sport in Canada?
pi_72663791
Ja de Blue Bombers hebben inderdaad tot nu toe niet al te goed gespeeld. Zonder er al te diep in te gaan, de regels tussen de NFL en CFL zijn idd anders, het grootste verschil is dat je maar 3 'downs' hebt en niet 4th down om de 10 yards te halen.

(ijs)Hockey is zeker de meest populaire sport in Canada. Curling is ook erg populair, en Lacrosse is onze nationale sport (al ken ik niemand die het speelt of het volgt op tv). Voetbal is bijna alleen populair als vrouwensport, zelfs nu Toronto FC in the MLS speelt is het alleen maar redelijk populair bij immigranten uit Toronto en omstreken maar voorderest leeft het totaal niet.
pi_72670346
Maar 3 downs, dan zou ik verwachten dat men een wat aanvallendere speelwijze heeft.

Curling kom ik hier (Nederland) af en toe op Eurosport tegen, dat lijkt me wel een merkwaardige sport. Maar je moet iets doen om de lange koude dagen door te komen natuurlijk.
Canada heeft op voetbalgebied natuurlijk ook nooit echt iets gepresteerd, dus wat dat betreft is het niet zo vreemd dat het niet populair is.
pi_72691362
Dat curling zit ik ook af en toe gefascineerd naar te kijken, als ik het toevallig tegenkom.
 FR
pi_72692543
quote:
Op zondag 13 september 2009 04:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Dat curling zit ik ook af en toe gefascineerd naar te kijken, als ik het toevallig tegenkom.
Toevallig als in met een grote kater?
pi_72695263
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:18 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Toevallig als in met een grote kater?

(Ik drink eerlijk gezegd niet. )
 FR
pi_72695498
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:36 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

(Ik drink eerlijk gezegd niet. )
Ja, er zijn ook andere manieren op alcohol binnen te krijgen hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')