Ik zat inderdaad met hetzelfde probleem. Ik heb de ambassade gemaild en het aan ze voorgelegd. Ze waren van het probleem op de hoogte en zeiden dat een ongefrankeerde envelop prima was.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef Wackyduck het volgende:
De werkvergunningen/visa worden dus in Berlijn uitgegeven. Om je spul terug te krijgen moet je een gefrankeerde retourenvelop meesturen, maar in Nederland zijn geen Duitse postzegels te krijgen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Dat is goed om te horen, was dat recent en liep het goed af?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad met hetzelfde probleem. Ik heb de ambassade gemaild en het aan ze voorgelegd. Ze waren van het probleem op de hoogte en zeiden dat een ongefrankeerde envelop prima was.
Ja, dat liep prima af. Het was vorig jaar december.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:21 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen, was dat recent en liep het goed af?
Ik heb 1,5 week geleden de ambassade over een andere vraag gemaild, maar ze nemen wel hun tijd om die vragen te beantwoorden.
Naar welk e-mail adres heb je het gestuurd?quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:21 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen, was dat recent en liep het goed af?
Ik heb 1,5 week geleden de ambassade over een andere vraag gemaild, maar ze nemen wel hun tijd om die vragen te beantwoorden.
Probeer deze eens; ymp (at) canada.dequote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:00 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb hem naar
berlin-im-enquiry [at] international.gc.ca
gestuurd.
oooooooh....dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:32 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een echte werkvergunning nodig, dus ik weet niet of dat adres antwoord op gaat leveren. Maar nooit geschoten is altijd mis...
Volgens mij moet je dat in Vancouver doen, want daar kom je voor het eerst Canada binnen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:52 schreef james23 het volgende:
Hoy iedereen,
Wat ik me nu al een hele poos zit af te vragen, ik ga nl. naar Kelowna met een whp maar maak eerst een tussenlanding in Vancouver. Moet ik dan eerst in Vancouver naar de Immigratie dienst voor men visa of kan dit bij men aankomst in Kelowna ook? En om mijn sin nummer aan te vragen, kan ik dit ook in kelowna doen? En hoe lang duurt het ongeveer vooralleer je je sin nr krijgt? Sorry voor deze hoop vragen maar ik zeg altijd, goed voorbereid is al de helft van het werk![]()
Alvast bedankt !!
Grz!
Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je gaat wonen,...en je moet niet gaan omrekenen in dit geval, vind ik.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:14 schreef =HellFire= het volgende:
Hey all,
Ben een beetje op zoek naar banen in het buitenland en nou sprak Canada me enorm aan. Echter, na wat mails kwamen ze met een jaarsalaris van om en nabij de $24k. Canadian dollars uiteraard. Omgerekend is dat zo'n ¤1200 per maand. Mijn vraag nu is: Is overleven op ¤1200 in Montreal mogelijk?
Het klinkt voor mij echt onmogelijk. Helemaal als je weet dat het minimumloon ¤1389 per maand per 1 juli '09 is in Nederland. Nou lijkt me het echt een avontuur om daar te wonen (voor het geld doe ik het dus ook niet, hoewel meer altijd beter is...), maar het klinkt echt belachelijk weinig als ik zo vrij en eerlijk mag zijn. Hoe duur is het levensonderhoud in Canada dus?
Alvast bedankt!
2500 Canadian dollars? Dat is ongv. 1500? Is toch al weer anders dan krap 1200 vind ik.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:44 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je gaat wonen,...en je moet niet gaan omrekenen in dit geval, vind ik.
Ik verdien hier om en nabij de 2500 per maand, en daar kan ik prima van leven.
Heb een eigen appartement (huur rond 850) komt nog electriciteit, kabel en telefoon bij.
Zit hier nu 4 maanden, en heb tot nu toe elke maand nog kunnen sparen.
In NL verdiende ik minimum loon,...volgens mij zou ik daar nooit van op mezelf kunnen wonen.
(Nog nooit op mezelf gewoond in NL dus weet ook niet precies hoe duur een appie zou zijn en hoe het zit met huursubsidie enzo)
Hopelijk heb je hier wat aan.
Hmm my bad...was al laat voor mij, had het gelezen als 2400 per maand...ipv 24.000 per jaarquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:54 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
2500 Canadian dollars? Dat is ongv. 1500? Is toch al weer anders dan krap 1200 vind ik.En ik weet dat het niet helemaal gelijk is, maar toch... het voelt alsof ik het best zwaar kan krijgen, mocht ik daadwerkelijk richting Canada gaan.
Niet dat daar nu sprake van is: heb slechts gesolliciteerd maar nog niets gehoord.
Das helemaal waar natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:29 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Hmm my bad...was al laat voor mij, had het gelezen als 2400 per maand...ipv 24.000 per jaar
Maar tis eigelijk dus 2000 per maand,..nou als ik 500 ongeveer kan sparen,...kan ej dus uitkomen met 2000...zoals ik al zei, ligt eraan waar je gaat wonen,..want voor een appie je wilt, ik had ook eentje kunnen kiezen voor 600,- maar ik wilde graag downtown zitten. En verder natuurlijk of je veel uitgaat, uit eten, kleren etc etc etc
Allemaal 'kleine' dingen, die je wel geld kunnen besparen.
Haha nee hoor. (*is hier nu al best lang,..maar heeft nog verrekte weinig gezien eigelijk...*quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Das helemaal waar natuurlijk.Maar ik wil wel 'leven' natuurlijk! Het is niet logisch om te verhuizen naar een ander continent om vervolgens er nies van te zien. Of ben ik nou zo eenzijdig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |