abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:46:47 #26
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_69626760
Ik ga in juli met mijn rugzak van Toronto naar Quebec stad

Iemand tips of handige weetjes voor de toch wat onervaren reiziger? Hoe zit het met hostels bijvoorbeeld, reserveren of gewoon binnen sjouwen en crashen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_69718845
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef Wackyduck het volgende:
De werkvergunningen/visa worden dus in Berlijn uitgegeven. Om je spul terug te krijgen moet je een gefrankeerde retourenvelop meesturen, maar in Nederland zijn geen Duitse postzegels te krijgen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik zat inderdaad met hetzelfde probleem. Ik heb de ambassade gemaild en het aan ze voorgelegd. Ze waren van het probleem op de hoogte en zeiden dat een ongefrankeerde envelop prima was.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_69722365
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad met hetzelfde probleem. Ik heb de ambassade gemaild en het aan ze voorgelegd. Ze waren van het probleem op de hoogte en zeiden dat een ongefrankeerde envelop prima was.
Dat is goed om te horen, was dat recent en liep het goed af?

Ik heb 1,5 week geleden de ambassade over een andere vraag gemaild, maar ze nemen wel hun tijd om die vragen te beantwoorden.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_69725933
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:21 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Ik heb 1,5 week geleden de ambassade over een andere vraag gemaild, maar ze nemen wel hun tijd om die vragen te beantwoorden.
Ja, dat liep prima af. Het was vorig jaar december.

Bij mij antwoordden ze binnen een dag. Dat zou er echter mee te maken kunnen hebben dat mijn visumaanvraag nogal haast had. Ik wist pas drie weken van tevoren dat ik in Canada zou gaan studeren.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_69726398
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:21 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Naar welk e-mail adres heb je het gestuurd?
Er is er nl speciaal eentje voor de WHP visums (en eentje voor de YWEP visum als ik het goed heb.)
En die geven binnen een dag ofzo antwoord.
pi_69729190
Ik heb hem naar
berlin-im-enquiry [at] international.gc.ca
gestuurd.
pi_69757229
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:00 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb hem naar
berlin-im-enquiry [at] international.gc.ca
gestuurd.
Probeer deze eens; ymp (at) canada.de

(http://www.international.gc.ca/missions/germany-allemagne/visas/visa-youthmobilityNL-en.asp)
pi_69759260
Ik heb een echte werkvergunning nodig, dus ik weet niet of dat adres antwoord op gaat leveren. Maar nooit geschoten is altijd mis...
pi_69762369
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:32 schreef Wackyduck het volgende:
Ik heb een echte werkvergunning nodig, dus ik weet niet of dat adres antwoord op gaat leveren. Maar nooit geschoten is altijd mis...
oooooooh....dat wist ik niet.
Heb je een aanbod gekregen vanuit Canada,...of wat ben je van plan daar te gaan doen?
(ik zit hier op dit moment met een Young Workers Exchange Program visa.)
pi_69763995
Ik heb een aanbod gekregen om daar 3 maanden onderzoek te doen in Winnipeg.
pi_70023105
hmm, ik geloof dat ik de Engelse spelling wat beter onder de knie heb dan de Nederlandse Eigenlijk zouden er meer bedrijven moeten posten in dit topic, wie weet zit er iets cools tussen
pi_70068764
Hoy iedereen,

Wat ik me nu al een hele poos zit af te vragen, ik ga nl. naar Kelowna met een whp maar maak eerst een tussenlanding in Vancouver. Moet ik dan eerst in Vancouver naar de Immigratie dienst voor men visa of kan dit bij men aankomst in Kelowna ook? En om mijn sin nummer aan te vragen, kan ik dit ook in kelowna doen? En hoe lang duurt het ongeveer vooralleer je je sin nr krijgt? Sorry voor deze hoop vragen maar ik zeg altijd, goed voorbereid is al de helft van het werk

Alvast bedankt !!

Grz!
pi_70071787
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:52 schreef james23 het volgende:
Hoy iedereen,

Wat ik me nu al een hele poos zit af te vragen, ik ga nl. naar Kelowna met een whp maar maak eerst een tussenlanding in Vancouver. Moet ik dan eerst in Vancouver naar de Immigratie dienst voor men visa of kan dit bij men aankomst in Kelowna ook? En om mijn sin nummer aan te vragen, kan ik dit ook in kelowna doen? En hoe lang duurt het ongeveer vooralleer je je sin nr krijgt? Sorry voor deze hoop vragen maar ik zeg altijd, goed voorbereid is al de helft van het werk

Alvast bedankt !!

Grz!
Volgens mij moet je dat in Vancouver doen, want daar kom je voor het eerst Canada binnen.
In Kelowna ga je nl niet meer door de douane.

En je sinnr. vraag je aan in de plaats waar je blijft. (ik neem aan dat Vancouver alleen een tussenstop is, dat je niet van het vliegveld afgaat of...??)
Het kaartje zelf duurt ongeveer 2 weken (dacht ik) maar ze geven je een brief met daarop al je sinnr. wat je dus kan gebruiken als je op zoek gaat naar een baan.

Zat zelf vorig jaar op een WHP visum en nu met een YWEP visum, dus als je nog meer vragen hebt...
pi_70135799
Hey all,

Ben een beetje op zoek naar banen in het buitenland en nou sprak Canada me enorm aan. Echter, na wat mails kwamen ze met een jaarsalaris van om en nabij de $24k. Canadian dollars uiteraard. Omgerekend is dat zo'n ¤1200 per maand. Mijn vraag nu is: Is overleven op ¤1200 in Montreal mogelijk?

Het klinkt voor mij echt onmogelijk. Helemaal als je weet dat het minimumloon ¤1389 per maand per 1 juli '09 is in Nederland. Nou lijkt me het echt een avontuur om daar te wonen (voor het geld doe ik het dus ook niet, hoewel meer altijd beter is...), maar het klinkt echt belachelijk weinig als ik zo vrij en eerlijk mag zijn. Hoe duur is het levensonderhoud in Canada dus?

Alvast bedankt!
pi_70139174
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:14 schreef =HellFire= het volgende:
Hey all,

Ben een beetje op zoek naar banen in het buitenland en nou sprak Canada me enorm aan. Echter, na wat mails kwamen ze met een jaarsalaris van om en nabij de $24k. Canadian dollars uiteraard. Omgerekend is dat zo'n ¤1200 per maand. Mijn vraag nu is: Is overleven op ¤1200 in Montreal mogelijk?

Het klinkt voor mij echt onmogelijk. Helemaal als je weet dat het minimumloon ¤1389 per maand per 1 juli '09 is in Nederland. Nou lijkt me het echt een avontuur om daar te wonen (voor het geld doe ik het dus ook niet, hoewel meer altijd beter is...), maar het klinkt echt belachelijk weinig als ik zo vrij en eerlijk mag zijn. Hoe duur is het levensonderhoud in Canada dus?

Alvast bedankt!
Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je gaat wonen,...en je moet niet gaan omrekenen in dit geval, vind ik.
Ik verdien hier om en nabij de 2500 per maand, en daar kan ik prima van leven.
Heb een eigen appartement (huur rond 850) komt nog electriciteit, kabel en telefoon bij.
Zit hier nu 4 maanden, en heb tot nu toe elke maand nog kunnen sparen.
In NL verdiende ik minimum loon,...volgens mij zou ik daar nooit van op mezelf kunnen wonen.
(Nog nooit op mezelf gewoond in NL dus weet ook niet precies hoe duur een appie zou zijn en hoe het zit met huursubsidie enzo)

Hopelijk heb je hier wat aan.
pi_70141069
Ik ben naar het noorden van Ontario geweest en ik ben toch wel heel blij dat ik daar niet hoef te wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70143203
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:44 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je gaat wonen,...en je moet niet gaan omrekenen in dit geval, vind ik.
Ik verdien hier om en nabij de 2500 per maand, en daar kan ik prima van leven.
Heb een eigen appartement (huur rond 850) komt nog electriciteit, kabel en telefoon bij.
Zit hier nu 4 maanden, en heb tot nu toe elke maand nog kunnen sparen.
In NL verdiende ik minimum loon,...volgens mij zou ik daar nooit van op mezelf kunnen wonen.
(Nog nooit op mezelf gewoond in NL dus weet ook niet precies hoe duur een appie zou zijn en hoe het zit met huursubsidie enzo)

Hopelijk heb je hier wat aan.
2500 Canadian dollars? Dat is ongv. 1500? Is toch al weer anders dan krap 1200 vind ik. En ik weet dat het niet helemaal gelijk is, maar toch... het voelt alsof ik het best zwaar kan krijgen, mocht ik daadwerkelijk richting Canada gaan.

Niet dat daar nu sprake van is: heb slechts gesolliciteerd maar nog niets gehoord.
pi_70153963
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:54 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

2500 Canadian dollars? Dat is ongv. 1500? Is toch al weer anders dan krap 1200 vind ik. En ik weet dat het niet helemaal gelijk is, maar toch... het voelt alsof ik het best zwaar kan krijgen, mocht ik daadwerkelijk richting Canada gaan.

Niet dat daar nu sprake van is: heb slechts gesolliciteerd maar nog niets gehoord.
Hmm my bad...was al laat voor mij, had het gelezen als 2400 per maand...ipv 24.000 per jaar
Maar tis eigelijk dus 2000 per maand,..nou als ik 500 ongeveer kan sparen,...kan ej dus uitkomen met 2000...zoals ik al zei, ligt eraan waar je gaat wonen,..want voor een appie je wilt, ik had ook eentje kunnen kiezen voor 600,- maar ik wilde graag downtown zitten. En verder natuurlijk of je veel uitgaat, uit eten, kleren etc etc etc
Allemaal 'kleine' dingen, die je wel geld kunnen besparen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:27:27 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70162265
tvp
pi_70163650
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:29 schreef missymuffet het volgende:

[..]

Hmm my bad...was al laat voor mij, had het gelezen als 2400 per maand...ipv 24.000 per jaar
Maar tis eigelijk dus 2000 per maand,..nou als ik 500 ongeveer kan sparen,...kan ej dus uitkomen met 2000...zoals ik al zei, ligt eraan waar je gaat wonen,..want voor een appie je wilt, ik had ook eentje kunnen kiezen voor 600,- maar ik wilde graag downtown zitten. En verder natuurlijk of je veel uitgaat, uit eten, kleren etc etc etc
Allemaal 'kleine' dingen, die je wel geld kunnen besparen.
Das helemaal waar natuurlijk. Maar ik wil wel 'leven' natuurlijk! Het is niet logisch om te verhuizen naar een ander continent om vervolgens er nies van te zien. Of ben ik nou zo eenzijdig?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:32:25 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70164425
Aan werk komen schijnt erg lastig te zijn als je er net zit, maar hoe zit het in de jurische sector, a la paralegal bijvoorbeeld. Is daar wat te vinden of niet?
pi_70180650
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Das helemaal waar natuurlijk. Maar ik wil wel 'leven' natuurlijk! Het is niet logisch om te verhuizen naar een ander continent om vervolgens er nies van te zien. Of ben ik nou zo eenzijdig?
Haha nee hoor. (*is hier nu al best lang,..maar heeft nog verrekte weinig gezien eigelijk...* )
pi_70180858
Canada is dan ook gewoon niet zo heel erg interessant. Vooral bossen, meren en afgelegen stukken land.

Als je met een aantal mensen bent en van buiten sporten houdt is het natuurlijk best interessant
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70180893
Hey, ik ben en blijf een Nederlander: bergen, mooie bossen en meren, daar teken ik wel voor. En sneeuw, heel veel sneeuw.
pi_70181023
Sneeuw begint snel te vervelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')