quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:21 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Nee hoor, nouja, niet echt veel. Af en toe wordt het aangeraden om je kinderen niet buiten het dorp te laten spelen ivm een rondlopende beer. Ook is het altijd even uitkijken als je naar de lokale vuilnisbelt gaat om een lading te droppen aangezien dat meestal een populaire uithangplek is voor de beren in de omgeving.
Wolven zie je niet veel, die zijn schuw en blijven meestal diep in de bossen. Horen doe je ze zeker wel, in het begin toen ik er woonde was dat wel spannend maar op een gegeven moment ben je er aan gewent en voel je je veilig. Veel mensen hebben een jacht geweer mee in de truck als ze er op uit gaan in de bush dus mochten er aggresieve dieren in de buurt zijn dan heb je snel hulp.![]()
Coyote's (zoals de Willie E. Coyote van Roadrunner) kom je ook regelmatig tegen maar die zijn meestal bang voor mensen. Ze lijken op een wolf maar zijn een stukje kleiner en lichter (30kg vs 65kg).
[ link | afbeelding ]
Volgens mij zijn er wel meer Fok!kers die permanent in Canada wonen toch? De grootste verschillen tussen het wonen in NL en CAN...
> het leven vind ik hier eenvoudiger
> een stuk minder stress
> meer vrijheid om te doen en laten wat je wilt
> de leefkosten zijn een stuk lager dus hou je meer geld over (ik in ieder geval) voor 'leuke' dingen
> over het algemeen vind ik de mensen een stuk vriendelijker, gastvrij en open -- dit vooral met mensen die je voor het eerst ontmoet, of zelfs in de bus of trein gewoon gezellig babbelen met wildvreemden
> minder aggressie, ik voel mij hier een stuk veiliger op straat dan in elke willekeurige stad in Nederland
> de 'we doen dit wel even met z'n allen' mentaliteit - mensen helpen elkaar echt veel, ook vreemden, als iemand in de problemen zit en zijn beledigt als je iets wilt geven voor hun hulp (zal in NL ook wel gebeuren natuurlijk, maar ik denk toch wel een stuk minder, of met de mentaliteit van 'ik doe dit wel voor jou, maar wat krijg ik er voor terug'
> natuurschoon; er wonen maar 980.000 mensen in Saskatchewan in een gebied dat 3 maal de grootte is als Nederland dus is er veeeeel ruimte en ongerepte natuur
Als in...tijdelijk/vast werk zoeken en dan via een werk-visum hier komen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:40 schreef LoggedIn het volgende:Canada
Wat is de meest gangbare manier om werk te zoeken daar trouwens?
Ongeveer ja. Ik denk erover om mijn afstudeerstage in Canada te gaan doen. Dat betekent dus dat ik een stage moet vinden - Is er bijv geen Canadese studentenwerk.nl?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:47 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Als in...tijdelijk/vast werk zoeken en dan via een werk-visum hier komen?
Hmm ik ken helaas niemand die een afstudeer stage heeft gedaan hier maar volgens mij kan je dat het beste via je school regelen? Dat heb ik iig wel eens gehoord. Wat je kan doen is naar bv Monster.ca gaan en zoeken met de term 'internship'.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:29 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ongeveer ja. Ik denk erover om mijn afstudeerstage in Canada te gaan doen. Dat betekent dus dat ik een stage moet vinden - Is er bijv geen Canadese studentenwerk.nl?- daar successvol op moet solliciteren (zal wel telefonisch worden, mocht er uberhaupt iets uitkomen
), en daarna met een visa aan de slag moet, wat ook een groot feest lijkt te zijn. Maar hoe vindt de gemiddelde Canadees werk?
Hmm, Calgary zou zo slecht nog niet zijn om een stage te doen.. Daar ken ik ook nog wel wat mensen van vorig jaarquote:Op donderdag 21 mei 2009 03:19 schreef pietjekanarie het volgende:
Ik doe mijn afstudeerstage in Canada. Ik weet niet watvoor stage je zoekt? Bij mij was het vrij simpel: Ik mailde de stageplek, die ging akkoord en omdat mijn stage maar 6 maanden is hoefde ik geen visum (self-funded researcher). Maar als je langer stage wil lopen, betaald wil krijgen, etc etc, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Ik denk dat je dan de meeste kans maakt in provincies waar het economisch wat beter gaat, maar waar niemand wil wonen: Saskatchewan, Alberta. In elk geval niet Quebec(Ik zit in Montreal, maar deze provincie is echt geen economisch wonder), Toronto of Vancouver. Dat is in elk geval wat ik van de mensen hier begrijp.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 03:19 schreef pietjekanarie het volgende:
...maar waar niemand wil wonen: Saskatchewan, Alberta.
Van mensen die al eerder in Canada zo'n soort stage hebben gedaan en ook geen visum hoefden. Zolang je maar 6 maanden blijft en niet langer. Het kan overigens wel langer, maar dan moet je dat vanaf hier aanvragen. Je mag dan blijven tot ze hebben besloten of je langer mag blijvenquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:10 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe wist jij eigenlijk dat je geen visum nodig had?
Er zijn uiteraard veel mensen die kant op verhuist. Maar dat is naar wat ik heb begrepen niet omdat ze er zo graag willen wonen, maar omdat daar tenminste nog werk te vinden is wat een beetje betaald. Ik kan me voorstellen dat iemand liever in Montreal woont dan in Regina, maarja, geen werk hier en bagger salarissen... Tsja, wat doe je dan. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Alberta, dat is de rijkste provincie van Canada. Er is gewoon meer beschikbaar daar en nog vraag naar mensen. Hier in Quebec is dat niet het geval uiteraard.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:07 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
![]()
(jaha voelt zich aangesproken)
Je bent niet goed geinformeerd - er is een record aantal mensen die naar Saskatchewan zijn verhuist de laatste tijd! Het is hier fantastisch wonen. Het helpt natuurlijk wel dat onze economie nog redelijk stabiel is tov de rest van Canada, de enige provincie met een minimale economische groei.
Alberta heeft ook heel veel immigranten en Canadezen aangetrokken de afgelopen jaren dus dat niemand op de prairies willen wonen kan je niet zeggen!
Vergeet Manitoba ook niet voor een stage plek, er zal wel wat beschikbaar zijn in Winnipeg of misschien zelfs in Brandon.
Ik bedoelde welke richting qua studie. Bij mijn studie kan je het in Nederland al vergeten dat je ooit betaald gaat krijgen voor je stage, dus ik ben ook niet met die verwachting naar Canada gegaan. Ik krijg wel geld uit beurzen overigens. Nu heb je in een marketing stage natuurlijk een stuk beter vooruitzicht op een stagevergoeding.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:33 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hmm, Calgary zou zo slecht nog niet zijn om een stage te doen.. Daar ken ik ook nog wel wat mensen van vorig jaarEn ik zou een stagevergoeding op zich wel op prijs stellen, dus dan heb je wel een visa nodig
Maar stage lopen in Vancouver is dus niet erg realistisch?
Hoe bedoel je 'wat voor stage' btw? In principe een onderzoekstage richting Marketing/ Logistics/ Finance/ etc.. Wel voor 6 maanden
Misschien is het wat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:21 schreef LoggedIn het volgende:
http://www.deutschepost.de/dpag?tab=1&skin=hi&check=yes&lang=de_EN&xmlFile=link1017124_1009569
Zou je daar iets mee kunnen?
Je kan ook een weekendje met een chickie gaan winkelen, dineren, en batsen in een duitse stad
Volgens mij is dat niet meer nodig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef Wackyduck het volgende:
De werkvergunningen/visa worden dus in Berlijn uitgegeven. Om je spul terug te krijgen moet je een gefrankeerde retourenvelop meesturen, maar in Nederland zijn geen Duitse postzegels te krijgen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Maar op het lijstje zelf staat wel expliciet pre-stamped, het is allemaal een beetje vaag geregeld...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:47 schreef missymuffet het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet meer nodig.
Voor mijn YWEP had ik dat ook gedaan (gewoon NL's postzegels, maar die voor Europa zijn)
En ik kreeg mijn visum in een envelop van de ambassade zelf, met mijn envelop daar in.
Nou dan doe je gewoon een envelop erbij met postzegels bestemd voor Europa,..en zie wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:24 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Maar op het lijstje zelf staat wel expliciet pre-stamped, het is allemaal een beetje vaag geregeld...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |