abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:47:44 #101
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70304506
Schaam!

Hier is het goed! Na wat babygedonder (bloeding gehad > paniek > stress > echo > kloppend hartje > goed gegroeid > alles goed met het -tje!!) kunnen we onze volle aandacht weer op het huis richten.

En we hebben een major happening, het plafond in de woonkamer zit er namelijk voor het grootste deel in!

Eerst raggelen:

Dan isoleren:

En gisteravond heeft met mijn en zijn vader de gipsplaten vastgeschroefd:

Ook de keukenvloer is weer aangestort, de leidingen liggen er namelijk in. Again !

Boven zijn wat muurtjes gesneuveld die aanvankelijk niet op de demolition lijst stonden... Waaronder de muur tussen onze slaapkamer en de badkamer:

En ook tussen twee van de drie slaapkamers ligt de muur eruit (gebarsten na verwijderen oude leidingen).Geeft wel een ruimtelijk effect twee slaapkamers die een worden. We noemen ze DDR en BRD . Iedereen helemaal lyrisch en 'dat moeten jullie zo laten!' roepend. Helaas gaat er ook wel weer een muurtje tussen, het is niet praktisch om er een ruimte van te laten met het oog op de verwachte aanwas .

Mijn liefje heeft ook de basis voor het plafond in de babykamer gemaakt.

Hij zet hier straks latjes overheen waarmee we het plafond uit de hal willen nabootsen. Even ter opfrissing van uw aller geheugen, zo ziet dat eruit:

Dit gaat hij dus voor alle kamers boven doen. Dan natuurlijk wel wat rustiger dan in de hal, het moet niet te druk ogen zo'n slaapkamerplafond. Ik ben zo benieuwd hoe dat straks staat!

De basis van de plee in de badkamer is ook gemonteerd trouwens:

Vinden jullie me nu weer aardig?

Alles gaat in rap tempo nu. Volgende week komt de stuccer al! De week erna de vloerverwarmingsman en daarna de tegelzetter. Spannuuuuuund!!!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:49:44 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_70304589
Wat fijn dat het goed gaat met -tje. Dat was wel even schrikken...
En jullie gaan inderdaad snel! Wat is, nu, de deadline?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:14:16 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70305529
Dat was inderdaad een major scare kan ik wel zeggen. Gelukkig is het nu allemaal rustig en kan ik ook weer wat meer genieten van het idee. Ik heb zoveel zin om te weten wat het wordt! Voor mijn portemonnee misschien beter van niet overigens .

De deadline is 18 augustus, op 19 augustus komt de keuken namelijk. En in dat weekend erna (22/8) staat de verhuizing vooralsnog gepland, we moeten namelijk op 1 september naar de notaris voor de sleuteloverdracht van onze huidige woning.

We zijn allebei de laatste week van augustus en de eerste twee weken van september vrij. Dan gaan we er ook nog even 6 dagen tussenuit naar New York . Dat zit er straks even niet meer in als de beebie er is.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:15:39 #104
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70315046
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:14 schreef twentemeisje het volgende:
Dat was inderdaad een major scare kan ik wel zeggen. Gelukkig is het nu allemaal rustig en kan ik ook weer wat meer genieten van het idee. Ik heb zoveel zin om te weten wat het wordt! Voor mijn portemonnee misschien beter van niet overigens .

De deadline is 18 augustus, op 19 augustus komt de keuken namelijk. En in dat weekend erna (22/8) staat de verhuizing vooralsnog gepland, we moeten namelijk op 1 september naar de notaris voor de sleuteloverdracht van onze huidige woning.

We zijn allebei de laatste week van augustus en de eerste twee weken van september vrij. Dan gaan we er ook nog even 6 dagen tussenuit naar New York . Dat zit er straks even niet meer in als de beebie er is.
Jeetje wat schrikken
Goed om te horen dat alles goed gaat nu en je weer kan genieten. Erg belangrijk natuurlijk

We hebben op dezelfde dag de sleutel gekregen maar op een of andere manier lijkt het bij jullie allemaal harder te gaan dan bij ons. En dat terwijl onze keuken op 22 juli komt en daar alles al voor klaar is. Misschien komt het omdat ik er bij ons natuurlijk midden in zit en bij jullie lekker relaxed mee kan genieten. Want ik vind het super hard en goed gaan bij jullie
Enne.... natuurlijk vinden we je nog aardig. We zijn gewoon onwijs nieuwsgierig daarom roepen we zo hard en veel
pi_70323435
jeetje wat schrikken! wat fijn dat alles toch goed blijkt te zijn! En jullie gaan inderdaad erg hard! Als alles dicht zit lijkt het meteen bijna af he?
pi_70325330
Oei dat is even eng ja! Gelukkig dat alles goed gaat.
Ja handen/armen ook al wat beter? Helpen de "spalken"?

Tegels!!! Super zeg dat is zooo leuk dan wordt het echt zien wat je gekocht hebt
En de keuken ben zooooo benieuwd gister nog aan je gedacht haha (tikkie eigenbelang).

Hmm ja dan kan je gaan shoppen als jullie weten wat het is.
En nee zo'n kleintje is lief maar in je slaapkamer hoe groot ook is tijdelijk leuk maar niet altijd.

Jullie gaan en snap hel goed dat foto-updaten nu van onderschikt belang is.
Al zat ik wel te denken om het topic (de mijne dan wel) te printen en bij het foto-album te voegen is misschien wel leuk..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:58:58 #107
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70432614
En dan zowaar een tweede foto-update in 1 week!!!
De plafonds in de woonkamer en keuken zitten er nu allebei in, inclusief de plinten erlangs.

draait de laatste schroeven eruit voor de stuccer. Deze heeft vandaag de voorstrijk voor de keuken gedaan, maandag gaat ie verder en begint het echte stucwerk. Foto's hiervan volgen uiteraard.

Rechts een 'grapje' in de muur, er zat hier een gat en we hebben er een nisje van gemaakt die wordt meegestuct met de muur.

De muur tussen slaap- en badkamer is in ere hersteld!

De laatste lading puin?

Volgende week weer een doorpak-weekje, als alles volgens planning verloopt dan komt de tegelzetter volgende week de badkamer betegelen . Dat zijn past echte zichtbare resultaten.

Het begint nu steeds leuker te worden! Ik moet nu ook eens na gaan denken over de tuin...
pi_70446324
gaat goed idd, en erg leuk dat nisje! Kandelaar erin
  zondag 28 juni 2009 @ 14:13:15 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70446483
Gaan jullie die nis dichtstuccen of blijft het echt een nisje?
Wij hebben bij ons de schoorsteen dichtgesmeerd, maar voordat we dat deden wel een PVC pijp met krant en linkje naar ons klustopic erin gedaan .
Als jullie dat gat toch vol gaan smeren is dat misschien wel lollig om te doen.
  zondag 28 juni 2009 @ 19:48:07 #111
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70454681
Het nisje blijft echt een misje, door het mee te stuccen wordt het echt een uitstulping in de muur zeg maar. Of een 'instulping' .

Het is misschien wel leuk om onder een van de plafonds boven nog iets van deze tijd te verstoppen, leuk idee!

Goed idee MI-etje die kandelaar in dat nisje .
pi_70456221
Instulping dan maar?
Als het goed is krijgen wij er 1 in de badkamer naast het bad..en dan leek mij een mooie orchidee of een kandelaar helemaal geweldig
  zondag 28 juni 2009 @ 21:49:01 #113
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70458734
Je steekt 'm dan niet aan neem ik ff aan... .

Voor in de keukennis zat ik te denken aan het olie-azijnstel, peper-zoutstel, dat soort dingen. We hebben afneembaar, watervast stucwerk daar, dus een beetje morsen is dan ook niet zo erg.
pi_70459984
Jawel met een dichte kandelaar kan dat gewoon hé..
Zo'n lampion idee.

Handig ja daar de dingen zetten die voor het grijpen moeten staan.
Desnoods kun je er altijd nog een tegeltje in leggen.
pi_70460400
onvoorstelbaar wat is er weer veel gebeurd in meervoudige betekenis.
ik krijg accuut herbelevingverschijnselen door jullie indrukwekkende renovatie!
maar het gaat goed komen...
de sleutel op mijn verjaardag ontvangen... en neergestreken in een woonplaats waar ik legio arbeidzame uurtjes heb doorgebracht.
zit je nog een beetje binnen de grenzen van je begroting?
met name de kleine spullen ( bezoekjes aan praxis etc .. )heb ik niet erg scherp meebegroot
loopt toch redelijk snel op; maar goed geniet er met volle teugen van en gauw weer handzaam worden.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:19:32 #116
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:36:31 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70504423
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:24 schreef zwemmer431 het volgende:
onvoorstelbaar wat is er weer veel gebeurd in meervoudige betekenis.
ik krijg accuut herbelevingverschijnselen door jullie indrukwekkende renovatie!
maar het gaat goed komen...
de sleutel op mijn verjaardag ontvangen... en neergestreken in een woonplaats waar ik legio arbeidzame uurtjes heb doorgebracht.
zit je nog een beetje binnen de grenzen van je begroting?
met name de kleine spullen ( bezoekjes aan praxis etc .. )heb ik niet erg scherp meebegroot
loopt toch redelijk snel op; maar goed geniet er met volle teugen van en gauw weer handzaam worden.
Die praxis bezoekjes blijken bij ons de grootste aanslag op het budget te zijn.
Bus kit hier, doos schroeven daar, "hey, das handig, nemen we ook mee", etc. etc.
En ik krijg dat deel maar niet goed gebudgetteerd .

TM, die plafondlatjesdingen zijn wel erg goed gelukt! Bij ons is dat er allemaal uitgesloopt op de halletjes na.
Zit nog steeds te twijfelen of we in de woonkamer van die ornamentachtige sierlijsten laten stuccen of dat we dat soort lijstjes terug gaan brengen. Die sierlijsten zijn natuurlijk wel beetje stijlbreuk omdat het huis 30 jaar jonger is, maar in de woonkamer lijken mij die latten weer vrij druk. Komen die latjes bij jullie ook in de woonkamer?
pi_70504569
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die praxis bezoekjes blijken bij ons de grootste aanslag op het budget te zijn.
Bus kit hier, doos schroeven daar, "hey, das handig, nemen we ook mee", etc. etc.
En ik krijg dat deel maar niet goed gebudgetteerd .

Hmm ja ik heb ook geen idee wat je daarvoor moet rekenen, hout hebben we meegerekend, spullen voor elektriciteit hebben we grotendeels al liggen en dan blijven over schroevn, bouten en wat gereedschap .
We hebben er maar 1000 euro voor apart gezet hopen dat we het ermee redden.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:53:10 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_70504669
Prettah
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:41:23 #120
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70521674
Thanks mensen!

@bleiblei: we gaan het niet in de woonkamer doen, dat werd in mijn optiek ook veel te druk. Het oppervlak is daarvoor gewoon te groot vind ik.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:03:30 #121
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70525791
Vandaag overigens nog eentje in de categorie 'tegenvallers'. Het spac dat op de muren van de woonkamer zit bleek op sommige plekken nogal los te zitten, daar is nooit een hechtmiddel onder gekomen. Gevolg: mijn , zwager en schoonzusje hebben een halve dag spacwerk af staan steken. Daarna opnieuw voorstrijken en nu kan het stuccen donderdag beginnen!
pi_70528339
Hmm balen zeg!!
Gelukkig geen megadure (denk ik).
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:36:14 #123
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_70585639
Wat een ontzettend leuk huis wordt het!
Hebben jullie me een beetje gemist?
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:41:09 #124
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_70590596
Ziet er goed uit!
Big mouth strikes again
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:24:01 #125
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_70601606
Thanks voor de reacties.

Er zijn weer behoorlijk wat vorderingen, maar ons leven staat momenteel even niet in het teken van ons nieuwe huis. We hebben gisteren namelijk het slechte nieuws gekregen dat het kindje in mijn buik niet meer leeft. Het is twee weken geleden gestopt met groeien en er was ook geen hartslag meer te vinden.

Voor ons rampennieuws uiteraard, wat een enorme desillusie. Je gaat zwanger naar binnen bij de verloskundige en we kwamen er met lege handen weer naar buiten. Dat is enorm hard. Daarnaast moet het er ook nog uit en daar zie ik erg tegenop. Als het de komende dagen niet vanzelf op gang komt dan word ik dinsdagmorgen onder narcose gecuretteerd.

Slik...

Begin volgende week ga ik de boel hier wel weer updaten. We gaan er dit weekend even een paar dagen met z'n tweetjes tussenuit. Even op adem komen. Hopelijk werkt mijn buik mee en blijft het daar tot na het weekend rustig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')