abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 18:39:54 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69426285
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:33 schreef MikeyMo het volgende:
Mij persoonlijk zal het aan me reet roesten of ik kanker krijg over 50 jaar van meeroken en of dat wel of niet bewezen is. (Wat overigens wel aantoonbaar is directe overlast).
Als het je niet boeit, waarom geef je dan kroegen aan?
Carpe Libertatem
pi_69426346
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als het je niet boeit, waarom geef je dan kroegen aan?
Je moet toch met iets je gram halen als dat je zelfs niet lukt op een internetforum....
pi_69426504
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:54 schreef DionysuZ het volgende:
Onzin. Lees 2 topics geleden nog maar eens na. Het enige 'tegenargument' van jou was dat de geplaatste onderzoeken niet klopten omdat het oosterse onderzoeken betrof.
Nee, nu ben je het leugenachtig aan het verdraaien, misschien moet je voor Stivoro gaan werken. Het onderzoek pretendeerde niet eens bewijs te zijn, en het aangetroffen verband was ook niet significant. Als dat bewijs voor de schadelijkheid van meeroken was, dan was het Europese onderzoek bewijs voor het feit dat meeroken helpt keelkanker te voorkomen.

Toen ik je toch aan het uitleggen was wat wetenschappelijk bewijs inhoudt, heb ik daaraan toegevoegd dat het opvallend was dat juist in die culturen waar vrouwen alleen roken als ze prostituee zijn, het verband het sterkst was. Nog steeds niet significant, maar in ieder geval sterker dan in Europa. Dan werdt er ten aanzien van het Europese onderzoek moeilijk gedaan over de betrouwbaarheid van de mededeling van iemand dat die rookt, of meerookt, en als het cultureel not done is om als vrouw te roken, was dat geen punt van aandacht.
quote:
Zo word bij ieder onderzoek weer een nieuwe premisse geeist.[quote]Nee hoor, de eisen zijn precies hetzelfde zoals ik die een jaar geleden stelde en die niemand onredelijk vond. Maar dan werd er maar wat geklikt en voldeed het niet aan de eisen, en dan begon het gezeik over die eisen.

[quote]
Er zijn onderzoeken gepost naar wetenschappelijke normen waarbij een verband gevonden is. KLAAR.
Je liegt. Er is een heleboel gepost, van onderzoek tot persbericht, maar een wetenschappelijk onderzoek waarvan de wetenschapper op basis van wetenschappelijke normen concludeert dat er een verband is vastgesteld tussen meeroken en bijvoorbeeld longkanker is er niet.

Dan kun je het nu heel laf zo proberen te draaien om de indruk te wekken dat het wel het geval is, maar je doet precies hetzelfde als Stivoro. Gewoon hard blijven roepen en vaak herhalen dat het bewijs er is net zo lang tot 'inmiddels iedereen wel weet dat...' Maar daar trap ik niet meer in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:46:17 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69426509
Vanwege de directe overlast. Omdat ik het eigenlijk niet meer dan normaal vindt dat mensen die ervoor zorgen dat bij andere mensen de ogen geirriteerd raken zelf buiten gaan staan met hun peukie ipv dat die personen naar buiten moeten. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld eigenlijk.

Nu is het natuurlijk wachten op: als je er niet wilt/kan zijn moet je er ook niet naar toe gaan en lekker thuis blijven
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69426661
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:46 schreef MikeyMo het volgende:
Vanwege de directe overlast. Omdat ik het eigenlijk niet meer dan normaal vindt dat mensen die ervoor zorgen dat bij andere mensen de ogen geirriteerd raken zelf buiten gaan staan met hun peukie ipv dat die personen naar buiten moeten. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld eigenlijk.

Nu is het natuurlijk wachten op: als je er niet wilt/kan zijn moet je er ook niet naar toe gaan en lekker thuis blijven
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand, wie dan ook, ook jouw aanwezigheid zit te wachten
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:13:57 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69427544
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:50 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand, wie dan ook, ook jouw aanwezigheid zit te wachten
Dat komt omdat je me voornamelijk van dit topic kent en aangezien ik je discussietegenstander ben lijkt me dat logisch. Chewie lijkt me ook een verzuurde lul bij wijze van spreken die allean maar kan knorren. Of misschien is dat mijn interpretatie van zijn uitlatingen.

Best kans dat ik als ik hem (of jou) morgen tegenkom op straat we prima door een deur kunnen.

Wat dat betreft blijft het internet abstract
[..]
pi_69427735
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat komt omdat je me voornamelijk van dit topic kent en aangezien ik je discussietegenstander ben lijkt me dat logisch. Chewie lijkt me ook een verzuurde lul bij wijze van spreken die allean maar kan knorren. Of misschien is dat mijn interpretatie van zijn uitlatingen.

Best kans dat ik als ik hem (of jou) morgen tegenkom op straat we prima door een deur kunnen.

Wat dat betreft blijft het internet abstract
Niet alleen dit topic.
Ik kijk graag in het archief en lees zo links en rechts nog eens wat.
Ook je afzeiktopic over iemand op hyves zegt me hoe je daadwerkelijk bent.

Chewie een verzuurde lul omdat die het niet eens met je is?
Laten we het internet maar abstract houden, jij in Den Helder kroegen verlinken, ik hier doen wat ik graag doe...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:22:17 #183
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69427864
De OP was niet eens afzeikerig

Daar werd alleen maar gerefereerd naar het feit dat ze op geen enkel foto samen stonden
[..]
pi_69427962
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:22 schreef MikeyMo het volgende:
De OP was niet eens afzeikerig

Daar werd alleen maar gerefereerd naar het feit dat ze op geen enkel foto samen stonden
Ik reageer alleen op jouw reactie, niet op de OP
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:44:12 #185
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_69431551
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

Je liegt. Er is een heleboel gepost, van onderzoek tot persbericht, maar een wetenschappelijk onderzoek waarvan de wetenschapper op basis van wetenschappelijke normen concludeert dat er een verband is vastgesteld tussen meeroken en bijvoorbeeld longkanker is er niet.
Tussen het ontbreken van een verband en jij die geen verband ziet zit een groot verschil.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:59:51 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69444329
quote:
AOC Terra is een rookvrije school

EMMEN - Noordelingen zijn vaak te bescheiden. Is leuk nieuws te melden, dan wordt het weer niet aan de grote klok gehangen. Neem nu bijvoorbeeld het AOC Terra in Emmen. Daar hangt sinds kort het predicaat van een Rookvrije School bij de ingang van de deur.

AOC Terra is de eerste school in de gemeente Emmen (en misschien wel in de wijde regio) waar niet meer mag worden gerookt. Niet op het schoolplein, maar ook niet meer in de docentenkamer.

In de afgelopen jaren is op AOC Terra veel aandacht geschonken aan het project om het roken op school uit te bannen. De leerlingen mogen tijdens tussenuren het schoolplein niet verlaten en het is zelfs niet gewenst om enkele meters buiten de schoolpoort een sigaret aan te steken.

Een woordvoerder van het AOC Terra is trots op het behalen van het predicaat.

,, Zowel leerkrachten als leerlingen houden zich goed aan het rookverbod. We hoeven dan ook eigenlijk nauwelijks op te treden.''
[..]
pi_69445602
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:44 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Tussen het ontbreken van een verband en jij die geen verband ziet zit een groot verschil.
De enige referentie naar een causaal verband dat ik kan zien in de dingen die jij gepost hebt is het volgende:
quote:
In Korea, the incidence of lung cancer is higher among non-smoking women whose husbands smoke, and a dose-response relationship seems to exist.
Wederom is de conclusie bijzonder vaag en wordt er wederom niet gesteld dat er een correlatie. Enkel dat die er kan zijn.

Een gedegen wetenschappelijk onderzoek zal komen met een definitieve uitslag. Bijvoorbeeld: "meeroken verhoogt de kans op kanker". Als een onafhankelijk (dus niet gesponsord door de overheid, stivoro, tabacco farm etc.) onderzoek met een dergelijk resultaat komt, ben ik meteen om.

Ik denk niet dat er ooit een onderzoeker zal beweren dat je kanker zal krijgen van meeroken. Dit doen doktoren en wetenschappers namelijk niet eens bij het eigenlijke roken.
pi_69447802
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Het schoolplein niet mogen verlaten tijdens tussenuren

Wat is dat voor detentiekamp?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:36:51 #189
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_69464698
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De enige referentie naar een causaal verband dat ik kan zien in de dingen die jij gepost hebt is het volgende:
[..]

Wederom is de conclusie bijzonder vaag en wordt er wederom niet gesteld dat er een correlatie. Enkel dat die er kan zijn.
Lees nog eens goed:
quote:
In Korea, the incidence of lung cancer is higher among non-smoking women whose husbands smoke

, and a dose-response relationship seems to exist.
De enige seems die er staat is in de dose-response relationship.
quote:
Een gedegen wetenschappelijk onderzoek zal komen met een definitieve uitslag. Bijvoorbeeld: "meeroken verhoogt de kans op kanker". Als een onafhankelijk (dus niet gesponsord door de overheid, stivoro, tabacco farm etc.) onderzoek met een dergelijk resultaat komt, ben ik meteen om.

Ik denk niet dat er ooit een onderzoeker zal beweren dat je kanker zal krijgen van meeroken. Dit doen doktoren en wetenschappers namelijk niet eens bij het eigenlijke roken.
Ik heb er al een paar gepost. Ik blijf niet aan de gang. En natuurlijk zul je nooit ergens lezen dat je kanker ZAL krijgen van meeroken. Zo zal ook niemand beweren dat je dood ZAL gaan als je geraakt word door een trein. Dat kan ook niemand beweren aangezien er ook overlevenden van treinongevallen te vinden zijn.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_69483955
quote:
Omzet horeca daalt hard

DEN HAAG (ANP) - De omzet van de Nederlandse horeca is in het eerste kwartaal met 6,1 procent gedaald in vergelijking met een jaar eerder. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldde donderdag dat het zo'n daling nooit eerder heeft gemeten.

Cafés en hotels zagen de omzet met ongeveer 9 procent teruglopen. Bij restaurants daalden de inkomsten met bijna 6 procent.

Cafés en restaurants konden een lager aantal bestellingen nog deels opvangen met hogere prijzen. In cafés stegen de prijzen met 4,6 procent. Hotels kregen minder gasten doordat zakelijke reizigers en toeristen wegbleven door de teruggang van de economie.

Cafetaria's deden wel goede zaken. Zij zagen de omzet met 1,5 procent stijgen. Het CBS tekent hier wel bij aan dat deze groei geheel is te danken aan prijsstijgingen. Het aantal bestellingen daalde.
Hoewel het nergens wordt genoemd, lijkt mij dat het rookverbod deels verantwoordelijk is voor deze omzetdaling. Natuurlijk hebben hotels weinig van doen met het rookverbod, maar ik vrees dat vakanties minder in trek zijn ten tijden van crisis.

De crisis kan in mijn optiek echter niet verklaren waarom cafe's zo'n sterk dalende omzet lijden. Met andere woorden: leg de schuld bij Ab Klink en zijn rookverbod.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:08:34 #191
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69484101
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
leg de schuld bij mensen die niet uitgaan.
[..]
pi_69484264
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Lamzak
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:15:15 #193
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_69484319
ik zeg schade verhalen op Ab
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 11:18:46 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69484463
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
De crisis kan in mijn optiek echter niet verklaren waarom cafe's zo'n sterk dalende omzet lijden. Met andere woorden: leg de schuld bij Ab Klink en zijn rookverbod.
Tijdens tijden van crisis wordt er meer gedronken, gerookt en drugs gebruikt. Zonder het rookverbod hadden cafe's dus meer winst kunnen maken.
Carpe Libertatem
pi_69484994
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:36 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Lees nog eens goed:
[..]
A, excuus. Had ik dus overheen gelezen.
quote:
De enige seems die er staat is in de dose-response relationship.
[..]

Ik heb er al een paar gepost. Ik blijf niet aan de gang. En natuurlijk zul je nooit ergens lezen dat je kanker ZAL krijgen van meeroken. Zo zal ook niemand beweren dat je dood ZAL gaan als je geraakt word door een trein. Dat kan ook niemand beweren aangezien er ook overlevenden van treinongevallen te vinden zijn.
Ik wil juist dat de conclusie niet zo definitief is. Mocht iemand tot de conclusie komen dat de kanker zal krijgen van (mee-)roken, is die conclusie mijns inziens per definitie fout en de persoon in kwestie gediskwalificeerd als wetenschapper.

Aangezien ik geen zin heb om 47 topics door te spitten voor jouw posts, heb je daar linkjes van?

O, en wie was de opdrachtgever voor het onderzoek in Korea? Is namelijk niet onbelangrijk, aangezien de opdrachtgever heel vaak de uitslag dicteert.
pi_69485019
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De mensen die niet uitgaan zijn nog altijd de niet-rokers van voor het rookverbod. Daar zijn de rokers na het verbod domweg bijgekomen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:38:34 #197
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69485208
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De mensen die niet uitgaan zijn nog altijd de niet-rokers van voor het rookverbod. Daar zijn de rokers na het verbod domweg bijgekomen.
ah dus niet rokers gaan niet uit en rokers gaan wel uit.

Mooi zo'n overzichtelijke zwart-wit wereld
[..]
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 11:41:31 #198
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69485330
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ah dus niet rpokers gaan niet uit en rokers gaan wel uit.

Mooi zo'n overzichtelijke zwart-wit wereld
Er zijn natuurlijk genoeg horeca-aangelegenheden waar de rokers enorm zijn oververtegewoordigd. De kleine buurtkroegjes ed.
Carpe Libertatem
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:43:35 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69485415
Waar blijft trouwens het onomstotelijke bewijs dat de omzetdaling daadwerkelijk door het rookverbod komt?

Oh wacht, dat is er niet

Het gepeupel: in tijden van crisis bezoekt men veel sneller de horeca om hun verdriet en zorgen weg te drinken

De horeca: ten tijde van econismche achteruitgang zijn wij een van de eersten die het voelen

eeeh wat is het nou
[..]
pi_69485495
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
Waar blijft trouwens het onomstotelijke bewijs dat de omzetdaling daadwerkelijk door het rookverbod komt?

Oh wacht, dat is er niet
Nee, het heeft natuurlijk alles te maken met de crisis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')