quote:
Healing done in recount zegt eigenlijk niet heel veel anders dan bijvoorbeeld DPS done.
Het zegt namelijk helemaal niks over hoe jij je taak als healer hebt volbracht.
Elke taak brengt namelijk dingen met zich mee die er voor kunnen zorgen dat je hoog of laag op de lijst eindigt.
Neem bijvoorbeeld raidhealing. Als ik met mijn resto druid ga raidhealen dan kan ik echt een enorm hoge healing done halen, vooral door het spammen van rejuv en wild growth. Wil niet zeggen dat ik de beste healer ben.
Degene die de tank niet liet dood gaan heeft waarschijnlijk veel minder gehealed dan ik, maar zijn taak was de tank healen en dat heeft hij goed gedaan.
Bovendien zijn healing meters zeer makkelijk te manipuleren. Zo heb ik de afgelopen tijd mensen gezien die afspraken maakten met de locks om maar lekker te lifetappen. Zij zorgden ervoor dat de locks gehealed bleven.
Daarnaast zijn de healing meters niet altijd accuraat. Om echt te weten hoe iemand het gedaan heeft kan je het beste kijken naar bijvoorbeeld "tracking deaths" in recount. Dan weet je zeker of een healer het goed heeft gedaan of dat een healer gewoon pech heeft gehad. (voorbeeldje was pre-wotlk bijvoorbeeld een fijne crushing blow op een tank).
Ook kan je soms de pech hebben dat je net een grote heal cast op een target maar dat hij niet land omdat die chainheal sneller was, of omdat die hot net lekker wegtikte.
En echt, ik heb ze ook gezien, de priests die alleen circle of healing spamden en de shammies met alleen chainheal op hun castbar leken te hebben staan, die mensen negeerden hun healassign en spamden hun buttons als met net een klein beetje damage kreeg om maar bovenin de healing done te komen.
En overhealing laag; als jij genoeg mana hebt, je taak fantastisch doet; joh, liever overhealen dan mensen dood toch? Met mijn paladin overheal ik traditioneel veel, maar wat kan mij het schelen als mijn assigned targets nog leven en ik niet oom raak (nou is dat trouwens wel bijna onmogelijk).
Het is bij recount: "healing done" dus niet zo zwart-wit naar mijn mening. Al geeft het je ego natuurlijk wel een boost om lekker ergens bovenaan te staan, ben ik met je eens hoor =)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.