abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69494428
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:

Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
quote:
En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494631
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Ik weet het
quote:
[..]

Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.

Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen. Dat doe ik liever comfortabel
En bagageruimte heeft het apparaat ook niet
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69494887
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69495101
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:42:23 #245
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69496057
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou, leg uit.....
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
pi_69496152
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:16 schreef PeeJay1980 het volgende:

KLIK
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69496328
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:

Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.

ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
pi_69496363
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant op
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare weg
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69497177
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69502159
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?

En ik rijd veel voor mijn werk (de 2.500 ~ 3.000 per maand haal ik gemakkelijk) en dan heb ik het nog niet over mijn priverijden gehad, dus een comfortabele auto is dan wel nodig.
Mijn baas betaald het grootste deel van mijn leasetarief (ik zit een klein beetje eroverheen omdat ik een aantal opties genomen heb) maar uiteindelijk betaal ik ¤150 per maand (met bijtelling) voor een nieuwe auto waar ik verder geen omkijken naar heb en ik ook prive mag rijden met de tankpas.
pi_69503064
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?

"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:58:08 #252
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69506412
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
pi_69506509
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Nee, mensen denken niet na door altijd het duurste model te willen, dat is wat anders.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69511259
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:21 schreef Geqxon het volgende:
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?

"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69512198
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
pi_69514631
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef WTFbbq het volgende:
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
voor visueel gehandicapten zou dat inderdaad handig zijn. indien je niet visueel gehandicapt bent, dan is het meer een kwestie van natuurlijke selectie: de slimmerikken kijken voordat ze oversteken en overleven, de dommerikken niet.
pi_69514653
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.

het is maar waar je het mee vergelijkt. Mijn vorige auto moest dus eens per drie maanden voor een beurt naar de garage omdat ik tegen die tijd alweer 15-20K kilometer gereden had. En dan was ik elke keer weer 3-4 honderd euro kwijt.
Stel dat ik met een prive bak nog maar een keer per jaar naar de garage moet en onderdelen minder frequent aan vervanging toe zijn, dan scheelt dat enorm in mijn referentiekader.
pi_69514742
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
De meeste leaserijders hebben toch een tankpas, het zal ze worst wezen (en mij ook).

TT change: Leasen is voor autohaters of zo?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69517218
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.

daar ben ik het mee eens. Netto hou ik bijvoorbeeld niet heel veel meer over dan eerst:

300 euro netto reisvergoeding vervalt, 150 euro eigen bijdrage moet ik betalen. Dus netto kost de prius me 450 euro.
Mijn vorige prive auto kostte me datzelfde bedrag per maand in operationele kosten (m.u.v. afschrijving en onderhoud).

nou, de afschrijving op mijn prive auto in de afgelopen twee jaar bedroeg 290 euro per maand, onderhoud pakweg 100 euro per maand. oftewel ik ga er netto 400 euro op vooruit per maand.
pi_69517582
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:15 schreef Pheno het volgende:

TT change: Leasen is voor autohaters of zo?
Leasen is gewoon interessant voor ondernemingen. Het houdt vermogen vrij om te ondernemen. Maar het blijft natuurlijk relatief duur (de leasemij wil immers ook geld verdienen).

Het grote voordeel van operational lease (want daar heb je het in dit geval over) is dat je vooraf weet wat de auto gaat kosten. Toch kun je bij veel merken ook zonder lease tot vergelijkbare modellen komen. Mobiliteitsgarantie is tegenwoordig normaal, zelfs bij tweedehands bij de merkdealer. VW gaat zelfs nog iets verder, die geeft mobiliteitsgarantie zo lang als de auto bij de dealer wordt onderhouden (wellicht met een maximum, maar dat weet ik even niet zo). Daarnaast heb je onderhoudsplannen in combinatie met verlengde garantie. Je koopt dan vooraf onderhoud in. Dan blijft dus alleen de waardeontwikkeling over als onzekerheid... Maar goed, ondernemingen blijven in beginsel vasthouden aan lease, al was het maar vanwege het vrijhouden van vermogen.

Voor de werknemer is dit allemaal minder interessant. Leasen beperkt de keuze vaak. En de bijtelling zorgt ervoor dat het alleen interessant is als je OF een gloednieuwe auto neemt, OF een hele oude (>15 jr, vanaf 1-1-2010 >25 jr.).

Een echte autoliefhebber heeft toch vaak een smaak die zich lastig met die beperking laat verenigen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69517637
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:47 schreef bluebit het volgende:

daar ben ik het mee eens.
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.

Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69518366
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.

Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
uhm, ik was het er mee eens! echt waar!

en inderdaad, als je naar mijn rekensom voorbeeld kijkt, dan is het inderdaad zo dat er een omslagpunt zit ergens. In mijn geval scheelt leasen mij persoonlijk al snel een eurootje of 400 aan onderhoud en afschrijving per maand. als je minder kilometers rijdt, benzine in plaats van diesel en wellicht een auto die minder snel afschrijft, dan wordt de besparing minder totdat je op een gegeven moment goedkoper uit bent met prive.

ergo: ik ben het er mee eens dat je bij de overweging voor een lease auto die rekensom moet gaan maken. In mijn voorbeeld zie je ook dat als ik een andere auto had gekozen, dan had ik een stuk meer bijtelling gehad en was mijn voordeel niet zo groot geweest of misschien had ik dan zelfs quitte gespeeld.....
Maar goed, ik wilde er wel graag op vooruit gaan betreffende besteedbaar inkomen.
pi_69518819
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Exact. Met mijn auto haal ik voordeel, maar ik zie genoeg collega's een auto bestellen waarbij ze niet doorhebben dat ze teveel betalen om met zo'n auto te rijden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:02:10 #264
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69519680
Ik heb bespaar sinds gister ook 150euro NETTO p/mnd

Geen prius maar de concurent ervan. Om het groene imago toch een beetje om zeep te helpen heb ik er meteen 17inch velgen onder laten zetten

pi_69519954
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69520178
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:09 schreef r8ality het volgende:
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto .
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby

En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n model Heerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.

Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69520309
Qua uiterlijk vind ik die Civic een stuk mooier dan de Prius. Als je weinig met auto's hebt, dan is die Civic een heel goede keuze denk ik. Dan zou ik waarschijnlijk ook voor een Civic opteren
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:20:47 #268
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69520362
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby

En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n model Heerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.

Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
Dat dus, tevens wil ik gewoon comfortabel van A naar B komen en dat doet deze auto. Door de geweldige automaat rij ik ook nog eens veel rustiger als in mijn vorige Seat Leon 130pk TDI en dat scheelt weer boetes.

Qua sportifiteit ga ik er idd op achteruit qua comfort ga ik er aanzienlijk op voorruit en het scheelt mij 1800 euro per jaar. Van dat geld kan ik aardig wat circuitdaagjes voor de motor voor boeken

Ik rij voor 120 euro p/mnd inc brandstof nu een gloednieuwe auto waar ik onbeperkt prive in mag rijden.
pi_69520408
Rotte wereld .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:23:05 #270
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69520436
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:22 schreef r8ality het volgende:
Rotte wereld .

Jouw posts zijn inhoudelijk wel heel sterk zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')