Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input![]()
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...quote:En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Ik weet hetquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.quote:[..]
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
KLIKquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
in mijn geval:quote:
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant opquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare wegquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Nee, mensen denken niet na door altijd het duurste model te willen, dat is wat anders.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:21 schreef Geqxon het volgende:
Hoe kun je in godsnaam tegen gemak zijn?
"Ja ik breng liever mijn auto zelf naar de garage dan dat deze opgehaald wordt".
voor visueel gehandicapten zou dat inderdaad handig zijn. indien je niet visueel gehandicapt bent, dan is het meer een kwestie van natuurlijke selectie: de slimmerikken kijken voordat ze oversteken en overleven, de dommerikken niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:32 schreef WTFbbq het volgende:
Ik vind dat er een minimum aan geluid moet zijn dat een auto moet produceren. Ben in de wijk al meerdere keren bijna overhoop gereden door zo'n teringtoyota. Gewoon een speaker eronder met motorgeluid.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:15 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.
De meeste leaserijders hebben toch een tankpas, het zal ze worst wezen (en mij ook).quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat anders wel... Ik rij graag in mijn auto en zie de kilometers die de garage er mee rijdt graag zo beperkt mogelijk.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef Fugie het volgende:
die 700 is nu extra brutoloon wat mijn baas aan mij betaald. En zoals ik zei, als je veel km maakt dan is het logisch.
Alleen worden lease autos ook gebruikt als lokkertje, terwijl het fiscaal echt niet altijd zo voordelig is maar daar denkt volgens mij niet iedereen even goed over na.
Leasen is gewoon interessant voor ondernemingen. Het houdt vermogen vrij om te ondernemen. Maar het blijft natuurlijk relatief duur (de leasemij wil immers ook geld verdienen).quote:
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.quote:
uhm, ik was het er mee eens! echt waar!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch is het een feit. Sterker nog, ik kan zo voorbeelden geven van auto's waarbij de bijtelling hoger is dan de werkelijke kosten van de auto voor zowel privé als zakelijke kilometers.
Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Exact. Met mijn auto haal ik voordeel, maar ik zie genoeg collega's een auto bestellen waarbij ze niet doorhebben dat ze teveel betalen om met zo'n auto te rijden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ergo: je moet dus kiezen uit auto's waarbij je wel een voordeel haalt. En dat is hoe je het ook wendt of keert beperkend.
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobbyquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:09 schreef r8ality het volgende:
Ah, nog zo'n ik wil wel maar ik kan niet auto.
Dat dus, tevens wil ik gewoon comfortabel van A naar B komen en dat doet deze auto. Door de geweldige automaat rij ik ook nog eens veel rustiger als in mijn vorige Seat Leon 130pk TDI en dat scheelt weer boetes.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij wilt? Lastig he, buiten je eigen kaders kijken? Er zijn heel veel mensen die een auto als een hulpmiddel zijn om van A naar B te komen. Geen hobby
En dan snap ik waarom die mensen er niet al te veel geld aan willen spenderen. En als de regering zo aardig is om belastingkorting te geven op bepaalde modellen, dan krijg je die mensen juist in zo'n modelHeerlijke oneerlijke concurrentie, waar ik o.a. ook lekker van profiteer.
Dat er mensen zijn die een auto als hobby zien: prima, geniet er van. Geef je geld er vooral aan uit, dat doe ik ook aan mijn hobbies
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |