dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegenstekenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt. Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
quote:Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophoudenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt. Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen
. Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html
quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempelquote:En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering.
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 08:48 schreef Athmozz het volgende:
[..]. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
[..]
Je kent de haakse bocht in de wijk niet, ook met mijn vorige Audi schoot de ESP aan hoorquote:holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempelIk wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagenquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoorDaar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
eens, maar dat valt me dus reuze mee. ik was er bang voor dat ie niet het vermogen had om inderdaad van bijvoorbeeld 100 naar 130 te gaan (situatie: je rijdt op vrachtwagen af, wacht tot persoon je ingehaald heeft, gas erop, naar links, inhalen, terug naar rechts).quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen. Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor
. Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:56 schreef r8ality het volgende:
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht.
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halenquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef bluebit het volgende:
[..]
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bentquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:20 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-autoquote:Op donderdag 28 mei 2009 12:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent
re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto.
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:
[..]
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef r8ality het volgende:
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Redenen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.quote:
ja, een V50 zou tof zijn, maar zojuist even berekend, de V50 diesel met A label kost me naast meer bijtelling dan nog eens 300,- aan eigen bijdrage omdat ie ruim 300 euro duurder is dan mijn lease budget in tegenstelling tot een hybride.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalenquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.quote:Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.
Koop je er 2, die heb je nu ook.quote:En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huisquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef r8ality het volgende:
[..]
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.quote:[..]
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.quote:[..]
Koop je er 2, die heb je nu ook.
Nou, leg uit.....quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Fugie het volgende:
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
Pikkies werken teveel inderdaad.quote:De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.quote:We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Maar ik mag dan weer netjes een splinternieuwe uitzoeken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:13 schreef r8ality het volgende:
[..]
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
Afgelopen 12 maand ongeveer 10 week vakantie gehadquote:[..]
Pikkies werken teveel inderdaad.
Geen verschil dus. Behalve dat ik nu goedkoper uit benquote:[..]
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ikquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...
Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Dan is je huisgenoot goed bezig. Prima toch? Zal jou roesten wat die zaak aan kosten kwijt isquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:
[..]
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik.
Mag allemaal van de zaak.
Dan is het een beloningsmiddel. En woont hij kennelijk dicht bij zijn werk... Wat is het probleem?quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik.
Mag allemaal van de zaak.
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de inputquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...
Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input![]()
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...quote:En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Ik weet hetquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.quote:[..]
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
KLIKquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
in mijn geval:quote:
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...
Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant opquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare wegquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro
per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).
Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.
En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |