abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69429399
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegensteken . Als ik van 60 naar 100 wil ben ik gewend om hem in 2de (of 3de, hangt er vanaf hoe snel ik wil zijn) te gooien & te vloeren. Bij gebrek aan versnellingsbak deed ik hetzelfde als wat ik deed bij gelijk welke andere automaat waarmee ik gereden heb; vloeren. Normaal schakelt die bak dan direct (of iets minder direct bij de goedkope modelletjes) terug naar 2 of 3 en sta je daar vrij snel. Als je gewoon vloert vanaf 60 met zo'n prius heb je hetzelfde effect of dat ik mijn auto in zijn 5de zou vloeren aan 60/u. Je gaat vooruit, maar het is echt niet indrukwekkend .

(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69429640
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_69430014
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoor Of geloof je ook dat Head & Schoulders je haar laat uitvallen, zoals vroeger beweerd werd (omdat het bij 1 iemand was voorgekomen, en niet eens bewezen door de H&S ).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69430412
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar . Misschien ben je gewoon gewend geraakt aan het feit dat hij eigenlijk niet zo hard trekt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69430509
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69431611
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69432477
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69435390
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69443408
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophouden
Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen

Snel? Nee. Goed genoeg om geen problemen op de snelweg met invoegen te hebben? Ja hoor, de meeste mensen rijden toch alsof ze in een bezemwagen zitten Wat ik overigens op gelet heb: plankgas gaat dus niet lekker, alsof de electro niet mee wilt werken op dat moment of zo? Dat zal wel ingesteld zijn in het motormanagement. Wat ik doe is rustig de druk op het pedaal toe laten nemen, opeens voel je de electro inkicken en dan weer even een klein stukje terug, harder induwen zorgt juist dat het op ""benzine only" gaat.

Mensen die topgear presentatoren op hun woord geloven omdat die gewend zijn ferraris e.d. te testen neem ik natuurlijk niet serieus. De Prius is allesbehalve een te dure sportauto. Ik zou ook gaan zeiken op de Prius als ik normaal in auto's van een paar ton rijd

Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html

En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering .
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69444037
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:

Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html
Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69444142
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen
. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
quote:
En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering .
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempel Ik wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69444764
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 08:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]

. Ben je nou serieus dat dat 7 seconden duurt? Dan zit ik er inderdaad niet naast, zal vanmiddag mijn auto'tje eens uitlaten om dat te testen (8 jaar oude 2.0 diesel), maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dat in minder dan 7 seconden klaar :p
[..]
Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoor Daar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
quote:
holy shit! ESP nodig voor het nemen van een drempel Ik wil niet weten welke richting jij uitstuurt op een drempel, maar ESP zorgt ervoor dat je voertuig de richting uit gaat die jij stuurt... Normaal ga je recht een drempel op, dus je ESP zou daar niet mogen ingrijpen (of je gaat er keihard over & draait de bocht al in tijdens het nemen van je drempel, maar dan is de prius geen geschikte wagen voor je)
Je kent de haakse bocht in de wijk niet, ook met mijn vorige Audi schoot de ESP aan hoor Dat heeft weinig met de auto te maken, eerder met een dronken wegenarchitect. De stenen liggen daar na 2 jaar alweer los, dus dat wil wel wat zeggen
En idd, ik ga daar wat snelle rover dan bedoeld (5km per uur, als je echt niets wilt merken). De buurt klaagt al steen en been om dat ding, maar goed, totaal offtopic
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69445118
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de je overschat de gemiddelde deelnemer aan het verkeer, in 7 sec heb ik al ingevoegd hoor Daar ging het toch om in eerste instantie? Racen doe je maar daar in Assen, daar mag het
acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen . Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor . Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69481580
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:37 schreef Athmozz het volgende:

[..]

acceleratie is onderdeel van de veiligheid van je wagen . Als je vlot uit de voeten kunt, dan zit je sowieso veiliger als je even iemand wil inhalen, aangezien je dan sneller terug op je eigen vak zit. Ik weet ook dat de gemiddelde verkeersdeelnemer veel minder hard optrekt, maar het is gewoon handig om het eens te kunnen doen (sowieso moet ik dat af en toe eens goed doen, dan blaas ik al het roet uit mijn motor . Is dus beter voor mijn wagen om af en toe eens hard door te trekken.)
eens, maar dat valt me dus reuze mee. ik was er bang voor dat ie niet het vermogen had om inderdaad van bijvoorbeeld 100 naar 130 te gaan (situatie: je rijdt op vrachtwagen af, wacht tot persoon je ingehaald heeft, gas erop, naar links, inhalen, terug naar rechts).
Hij heeft inderdaad niet zo veel vermogen, maar de cvt doet wel zijn werk en met enig inschattingsvermogen en ervaring op de weg, kun je zonder problemen of hinderlijk te zijn mee komen in het verkeer.

Overigens, ben ik ook eens gaan kijken naar acceleratie: het is inderdaad zo dat als je hem echt vloert, dat alleen de benzine motor het doet, en die is naar mijn mening echt underpowered. Indien je hem niet volledig vloert, dan werkt de electromotor mee, en lijkt ie wel wat sneller te zijn en je hebt niet het idee dat je met een slippende koppeling rijdt. Zal dus inderdaad wel motormanagement zijn.
pi_69481641
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69486575
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:56 schreef r8ality het volgende:
Is dit GroenLinks topic nou nog niet dicht .
Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
pi_69486683
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:17 schreef bluebit het volgende:

[..]

Ga eens snel uitsterven, je loopt nu zelfs achter op de rest van de primaten/neanderthalers.
Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69486764
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:20 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Nee!!!! dat was ik al......... nu geen mensen door elkaar gaan halen
ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent

re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
pi_69486815
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:22 schreef bluebit het volgende:

[..]

ah verdomme, excuus! Maar jij luistert dan trouwens ook erg slecht als je nu nog hier bent

re8lity heeft trouwens ook wat met volvo's, da's dan wel weer goed.
Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69486999
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto .
snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
pi_69487386
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik ook een tyfushekel aan die opgevoerde Duracell-auto .


ineens kwam bij mij dat beeld van een trommelende roze konijntje weer terug
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69487452
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:

[..]

snap ik, maar wellicht begrijp je dit standpunt van een volvo-liefhebber:
elke andere auto dan een volvo is ruk, dus als je toch een andere auto moet nemen, dan maakt het weinig uit wat voor auto, want ze zijn toch allemaal niet datgene wat je echt wilt.
Kun je net zo goed een hybride rijden, rij je tenminste rond in iets anders dan een ford, golfje, seatje of welke andere grijze muis.
Net als een volvo die toch een iets andere (stijlvollere?) uitstraling heeft dan vele andere merken (vind ik en daarom vind ik volvos mooi)
Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69487923
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:43 schreef r8ality het volgende:

[..]

Bullshit, jij rijdt em vanwege de bijtelling.

ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
pi_69488834
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, das de hele essentie. ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een auto die niet van mij is. Volvo heeft nog geen schone motoren die qua bijtelling interessant zijn, en een C30 1.6D vind ik te klein en te duur voor zijn afmeting.
V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69489144
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:39:32 #226
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69489361
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
pi_69489504
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:33 schreef r8ality het volgende:
Het is het eeuwige A naar B volk tegen de mensen die hun auto als hobby zien. Als je een beetje auto's leuk vind wil je niet eens een leasebak, maar stop je de leasevergoeding/bijtelling in je zak en koopt/onderhoud daar je eigen auto van.
Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69489537
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik ben gek op auto's, maar ik zou niet zonder mijn leaseauto willen.
Redenen?
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69489698
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:44 schreef r8ality het volgende:

[..]

Redenen?
Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.

En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69490288
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:25 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

V50 heeft ook maar 20% bijtelling.
ja, een V50 zou tof zijn, maar zojuist even berekend, de V50 diesel met A label kost me naast meer bijtelling dan nog eens 300,- aan eigen bijdrage omdat ie ruim 300 euro duurder is dan mijn lease budget in tegenstelling tot een hybride.
pi_69490317
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik kan mijn leaseauto niet goedkoper rijden als ik hem privé zou aanschaffen.
My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
quote:
Daarbij is het makkelijk dat alles geregeld wordt, auto wordt gehaald voor onderhoud, geen gezeur met schade en verzekeringen.
Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
quote:
En voor echt plezier heb ik al een auto voor privé, maar die is niet geschikt voor woon-werk.
Koop je er 2, die heb je nu ook.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69492401
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef r8ality het volgende:

[..]

My point exactly. Al die pikkies die met dikke auto's van de zaak rijden, terwijl ze zelf net een Corsa 1.0 kunnen betalen
Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
quote:
[..]

Onderhoud: lui. Of in pikkietermen: boehoe ik moet een dag vrij inleveren omdat m'n auto naar de garage moet. En met een beetje verzekering heb je met een prive-auto ook geen sores.
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
quote:
[..]

Koop je er 2, die heb je nu ook.
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69492487
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:39 schreef Fugie het volgende:
leaseautos zijn ook veel te duur, maar dat snappen veel mensen niet ofzo
Nou, leg uit.....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69492725
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Mijn leaseauto kost netto ongeveer evenveel als dat ik hem privé zou rijden, ik heb nu alleen minder risico's.
Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
quote:
De andere speeltjes vragen voldoende onderhoud. En van mijn kostbare vrije dagen ga ik liever op vakantie.
Pikkies werken teveel inderdaad.
quote:
We hebben (inclusief leaseauto) nu 3 auto's en 2 motorfietsen. Ergens moet je de grens trekken, temeer omdat wij meer hobbies hebben dan alleen auto's.
Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69492887
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:13 schreef r8ality het volgende:

[..]

Met het verschil dat je de auto weer braaf mag inleveren. Anders wassie nog steeds van jou.
Maar ik mag dan weer netjes een splinternieuwe uitzoeken.
quote:
[..]

Pikkies werken teveel inderdaad.
Afgelopen 12 maand ongeveer 10 week vakantie gehad
Ik vind gewoon elke vrije dag kostbaar
quote:
[..]

Zonder leasebak met eigen auto heb je nog steeds 3 auto's.
Geen verschil dus. Behalve dat ik nu goedkoper uit ben
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69493721
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

Een Porsche kan ik ook wel betalen, maar ik heb liever een eigen huis
Dan onderschat je de kosten van een Porsche...

Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494043
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan onderschat je de kosten van een Porsche...

Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik .

Mag allemaal van de zaak .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69494132
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:

[..]

Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik .

Mag allemaal van de zaak .
Dan is je huisgenoot goed bezig. Prima toch? Zal jou roesten wat die zaak aan kosten kwijt is Maar het gaat hier goed offtopic, mensen die anderen voor gek verklaren dat ze een lease auto nemen snappen het principe leasen niet helemaal geloof ik Voor ik zeg maar 150 euro bijtelling per maand een spiksplinternieuwe auto rijden met tankpas en al is meestal een stuk goedkoper dan een eigen auto en 19 cent per km vergoeding
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69494161
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:48 schreef r8ality het volgende:

Mijn huisgenoot heeft ook een leasebak met tankpas. Rijdt ongeveer 5% zakelijk denk ik .

Mag allemaal van de zaak .
Dan is het een beloningsmiddel. En woont hij kennelijk dicht bij zijn werk... Wat is het probleem?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494256
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan onderschat je de kosten van een Porsche...

Iets anders: kennelijk rij jij met de leaseauto niet privé. Maar word je dan niet gestoord van het bijhouden van de kilometers?
Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input

En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt

Maar om verder ontopic te blijven. Ik kan goed begrijpen dat TS voor een Prius gekozen heeft. Ik zou in zijn plek waarschijnlijk niet dezelfde keuzen maken, maar dat zal meer aan mij liggen dan aan de gemiddelde autobezitter
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69494428
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef PeeJay1980 het volgende:

Ik had het niet over een nieuwe Porsche natuurlijk. En ik heb zeker uitgezocht wat een gebruikte 911 moet kosten. Zowel in onderhoud als aanschaf. Collega van mij rijdt een 911, dus die fungeerde onder andere voor de input
Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
quote:
En zeker rijd ik ook privé met mijn leaseauto. Maar mijn kilometers moeten sowiezo bijgehouden worden, omdat de klant dat op de factuur terugvindt
Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69494631
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken dat echter van andere Porscherijders... Ze kunnen slecht rekenen als het om kosten gaat. Op zich zijn het betrouwbare auto's, maar alles kost geld. De moderne 911's zijn stukken goedkoper in het onderhoud, maar daar staat dan weer een hogere afschrijving tegenover.
Ik weet het
quote:
[..]

Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.
Die kilometers bijhouden is een stuk simpeler inderdaad.

Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen. Dat doe ik liever comfortabel
En bagageruimte heeft het apparaat ook niet
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69494887
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

Ik ga jaarlijks echt geen 15.000km in mijn open kitcar afleggen.
Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69495101
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aha, dan begrijp ik het meteen. Wat heb je precies?
KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:42:23 #245
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69496057
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou, leg uit.....
in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
pi_69496152
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:16 schreef PeeJay1980 het volgende:

KLIK
Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69496328
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef DS4 het volgende:

Dus jij betaalt EN bijtelling EN je hebt een auto er naast? Bijzondere keuze...

Bijhouden voor facturatie is natuurlijk simpeler. Ik doe dat ook altijd met anwb.nl laten uitrekenen voor de factuur.

ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
pi_69496363
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
In jouw geval dus inderdaad. Als je dik 60.000km per jaar rijdt, dan gaat de balans de andere kant op
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geinig... Ga je er ook wel eens de Ring mee op, of hou je het bij toeren?
Nog niet geweest, maar het is wel de bedoeling om daar met de auto naartoe te gaan. Vooralsnog blijft het bij 'toeren' op de openbare weg
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69497177
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:50 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, maar dat is nu net de overweging: ik betaal nu een stuk minder aan de auto waarmee ik echt kilometers maak en die betrouwbaar moet zijn en altijd moet werken (bij wijze van spreken dan he), ik wil niets te maken hebben met onvoorziene uitgaven aan dat ding en me niet druk maken over vervanging er van.
Maar dan wil ik wel nog in de toekomst een leuk autootje erbij kopen waarmee ik jaarlijks 10.000 km rij, dat kost dan vrijwel niets in onderhoud, niets in afschrijving, weinig in verzekering en wegenbelasting (een diesel is niet nodig met zo weinig km), dus dan mag die tweede auto ook wel iets kosten qua aanschafprijs.
Persoonlijk zit ik te azen op een volvo 262 Bertone, prachtige autos!
Kun je je lelijk in vergissen, over het algemeen blijft oude mechanica goed draaien als het ook daadwerkelijk frequent gebruikt word, een type "3 maanden in het jaar"-auto heeft vaak best nog wel onderhoud nodig, ongeacht de staat.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69502159
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

in mijn geval:
auto leasen
weg leasetarief a 700 euro bruto salaris
bijtelling a 250 euro

per maand betaal je dus ~700 netto om een auto te rijden van ergens richting de 30k (wat meestal weinig auto is, een trage golf oid).

Ik rij ongeveer 1000-1500km per maand, en heb nu een eigen auto en dat kost 200-300 euro in de maand. Ik weet niet hoeveel ik moet rijden en afschrijven voordat ik uit de kosten ben, maar best een hoop.

En aangezien je met een leaseauto meestal een beetje van a naar b sukkelt, zie ik het nut er niet van in om nieuwe auto te moeten rijden oid. Mocht je prive en voor je werk veel rijden, dan kan ik me best voorstellen dat je een lease auto neemt. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen gewoon een leaseauto hebben 'omdat het makkelijk is'.
Je begrijpt dat bij lease de baas die 700 euro betaald en dat je anders gewoon een te dure smaak hebt?

En ik rijd veel voor mijn werk (de 2.500 ~ 3.000 per maand haal ik gemakkelijk) en dan heb ik het nog niet over mijn priverijden gehad, dus een comfortabele auto is dan wel nodig.
Mijn baas betaald het grootste deel van mijn leasetarief (ik zit een klein beetje eroverheen omdat ik een aantal opties genomen heb) maar uiteindelijk betaal ik ¤150 per maand (met bijtelling) voor een nieuwe auto waar ik verder geen omkijken naar heb en ik ook prive mag rijden met de tankpas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')