abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69520662
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jouw posts zijn inhoudelijk wel heel sterk zeg
Ik hoef geen ellenlange verhalen en argumentaties erbij te gaan slepen om mijn mening te verkondigen. Sim-pel.

En hybride-auto's zijn voor mensen die alleen maar aan geld kunnen denken of in het milieu-fabeltje geloven.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69520817
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:30 schreef r8ality het volgende:

[..]

En hybride-auto's zijn voor mensen die alleen maar aan geld kunnen denken of in het milieu-fabeltje geloven.
Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geld
Jouw leven draait alleen om auto's of zo?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69521630
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Omdat ze niet veel geld in een auto willen steken denekn ze alleen maar aan geld
Jouw leven draait alleen om auto's of zo?
Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken .
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69521785
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Als ze niet veel geld in een auto willen steken kunnen ze net zo goed een 15 jaar oud gebakje kopen en met de kilometervergoeding geld verdienen. Nee, ik heb liever een nieuwe auto want stel je voor wat de buren zouden denken .
maar een 15 jaar oud bakje is langs geen kanten zo veilig of een prius, en langs geen kanten zo betrouwbaar of een prius in lease... Als het je dus niet uitmaakt waarmee je rijdt is een prius een zeer mooie wagen, aangezien hij niet veel kost, betrouwbaar & veilig is.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69521834
quote:

[..]

Ik rijd 50+k km per jaar, laat mij lekker in een nieuwere auto zitten waar gemak in zit
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69522520
quote:

[..]

nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijken

Overigens jij rijdt een 20 jaar oude volvo, die je per maand toch ook snel een 50 tot 100 euro kost. Ik persoonlijk leg dan liever een paar euro bij om een moderne auto te rijden die meer comfort, betere wegligging, betere veiligheid, beter verbruik (om maar wat zaken te noemen) biedt.

maar goed, lijkt me onzinnig om met iemand te discussieren die alleen kan roepen dat een hybride rijder goedkoop is terwijl ie zelf met een oud barrel rondrijdt en dat als een volwaardig alternatief beschouwd op een moderne auto
pi_69522712
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:28 schreef bluebit het volgende:

[..]

nu begint het toch wel enigszins op jaloezie te lijken

Overigens jij rijdt een 20 jaar oude volvo, die je per maand toch ook snel een 50 tot 100 euro kost. Ik persoonlijk leg dan liever een paar euro bij om een moderne auto te rijden die meer comfort, betere wegligging, betere veiligheid, beter verbruik (om maar wat zaken te noemen) biedt.
Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.

Comfort: Mijn 244 rijdt beter dan een Punto, trust me.
Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto . E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
Verbruik: . Tankpas of kilometervergoeding, who the fuck cares?
quote:
maar goed, lijkt me onzinnig om met iemand te discussieren die alleen kan roepen dat een hybride rijder goedkoop is terwijl ie zelf met een oud barrel rondrijdt en dat als een volwaardig alternatief beschouwd op een moderne auto
Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren .
pi_69522862
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef r8ality het volgende:

[..]

Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Punto ofzo.

Wegligging: Zeker als je alleen maar spits rijdt heb je die nergens voor nodig op het NL wegennet.
Veiligheid: ondanks de afwezigheid van kreukelzones en oud staal voel ik me minstens net zo veilig in mijn Volvootje dan in een Punto . E.e.a. heeft ook te maken met je rijstijl.
[..]

Klopt, ik ben dan ook een autoliefhebber, geen geldwolf waarvoor de baas zo gek is om een auto te financieren .
ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.

autoliefhebber ben ik zeker, maar ik ga niet zelf 400 netto per maand betalen om MIJN auto in drie jaar tijd VOOR de baas op te rijden.
pi_69522902
quote:

[..]

Even een aanname: als ik nu bij een bedrijf zou gaan werken zou ik de allerlaagste lease-categorie krijgen, zoiets als een Grande Punto ofzo.

Ik vraag mij serieus af of jouw 244 beter rijdt dan een Grande Punto.

En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
quote:
[..]

Die 2 dingen kunnen natuurlijk nooit samen gaan
Heb je de echte wereld al eens gezien of alleen verhaaltjes over gehoord?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69523045
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja....een punto...in dat referentiekader snap ik je wel.

autoliefhebber ben ik zeker, maar ik ga niet zelf 400 netto per maand betalen om MIJN auto in drie jaar tijd VOOR de baas op te rijden.
Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.

En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:49:37 #281
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523109
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

En daarbij, het ging er niet om in wat voor leaseauto jij zou mogen rijden, het gaat om de TS.
Ik durf met gemak te stellen dat zijn Prius op alle vlakken beter is dan die gare 244 van je. Op het uiterlijk na dan
[..]

Heb zelf als voorloop auto op de Civic een Grande Punto sport gereden 130pk JTD.

Wat kan ik erover zeggen:
Het is gewoon een auto in de B klasse en dat merk je aan alles (behalve het vermogen van de heeeerlijke JTD motor, daar kan een TDI niet tegenop). Comfort is matig als je het vergelijkt met bijv. een Seat Leon maar mijn ervaring is dat deze Grande Punto toch veel fijner rijd als een van +10 jaar.

Vooral de ergonomie,wegliggen en de souplesse van de motor zijn gewoon aanzienlijke beter als je het tegen een oud hok zet van +10 jaar.
pi_69523114
quote:
244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.
quote:
zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheid . Toch niet meer ivm de hedendaagse normen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69523168
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:

[..]

En hoezo 400 netto per maand betalen, je krijgt dan toch juist je leasevergoeding uitgekeerd
Dat zou ik ook verwachten. Eventueel nog met kilometervergoeding erbij.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69523197
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:42 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Qua wegligging is die Punto wel beter ja. ABS, koppelt lichter, schakelt lichter en stuurt lichter. En dat is precies het probleem. Je hebt er geen gevoel bij. En qua vering is de Volvo natuurlijk superieur .
quote:
Ik rijd nog liever in een Punto dan in een Prius .
quote:
Jawel hoor, zelf een auto kopen, leasevergoeding + kilometervergoeding beuren en zelf voor het onderhoud zorgen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:52:18 #285
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523210
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:47 schreef r8ality het volgende:

[..]

Een auto moet rijden. Daar issie auto voor geworden. Ik vind het juist irritant nu dat mijn werk zo dichtbij is dat ik m'n auto alleen maar kapotrij op die kilometer heen en terug. Oftewel, fietsen.

veel bedrijven doen dit niet.

Mijn baas laat me echt niet in een oude auto naar klanten toegaan. De auto is het onderdeel van het werk en moet het gewoon ten alle tijden doen en betrouwbaar zijn.

Maar waarom zou ik een eigen auto gaan rijden als ik voor 120 euro p/mnd inc brandstof een gloednieuwe comfortabele auto rij die naar mijn smaak is , of is het gewoon pure afgunst vannuit jou kant.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:54:39 #286
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523275
Het ideale van een lease auto is juist dat je nergens geen omkijken naar heb. Je betaald 120 euro p/mnd en je hoeft nergens aan te denken. Je bent gewoon klaar en je hebt als klap op de vuurpijl heb je om de drie jaar een nieuwe auto voor de deur staan
pi_69523297
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:49 schreef Athmozz het volgende:

244 met airco & cruisecontrol? Lijkt me niet... t eerste kan nog zijn, maar t tweede zal er zeker niet op zitten. Beiden eigenlijk onmisbare opties als je meer dan 25000 per jaar doet & veel grote afstanden.
Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.
quote:
zit je tussen de oren hoor, een volvo 244 is niets waard op gebied van veiligheid . Toch niet meer ivm de hedendaagse normen.
Klopt. Heden ten dage hoeven mensen helemaal zelf niet meer op te letten of ze het fout doen. Dat doet de auto wel . Dan heb je inderdaad absorptiezones, traction control, abs en airbags nodig. Ik niet. En bij een vrachtwagenbotsing leg je in allebei het loodje.
pi_69523337
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Het ideale van een lease auto is juist dat je nergens geen omkijken naar heb. Je betaald 120 euro p/mnd en je hoeft nergens aan te denken. Je bent gewoon klaar en je hebt als klap op de vuurpijl heb je om de drie jaar een nieuwe auto voor de deur staan
Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:57:53 #289
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523366
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

Airco, voor die paar warme dagen in NL. En altijd nog achteraf in te bouwen. Evenals de cruise control. Sterker nog, dat ga ik binnenkort doen.
[..]

Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.

Dat is comfort, als je er aangewent ben wil je niet meer anders. Voor mij een absoluut eis voor een auto.

Airco alleen is trouwens ook kut.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:59:07 #290
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523407
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:56 schreef r8ality het volgende:

[..]

Klopt. Nul emotie. Iets waar ik als autoliefhebber niet bij kan en meteen de oorzaak van het fileprobleem. Iedereen rijdt tegenwoordig auto en krijgt er 1 bij een pakje boter. En dat is volgens de moraal heel normaal schijnbaar. Ik vind van niet.
Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden buiten het feit dat je jezelf dan wel druk moet maken om beurtjes, reparaties, apk en afschrijving.

Leg dat eens uit.
pi_69523420
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij niet veel op de weg zit. Het ideale van climat control is dat het gewoon altijd dezelde temperatuur is. Nooit te heet of te warm, niet meer constant aan die knoppen draaien.

Dat is comfort, als je er aangewent ben wil je niet meer anders. Voor mij een absoluut eis voor een auto.

Airco alleen is trouwens ook kut.
Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.

Niet meer aan knoppen draaien, lui noemen ze dat .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:01:20 #292
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523489
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik reed voorheen ook 30k per jaar. In mijn oude barreltje. In een 144, met nog minder comfort. Nooit geen centje pijn.

Niet meer aan knoppen draaien, lui noemen ze dat .
Het is maar net wat je gewent ben.
Vroeger reed ik ook oude auto's en wist ik ook niet beter, ik heb nu al 5 jaar lang auto;s van de zaak en dan raak je aan luxe gewent, en wat is daarvan het probleem?

Gemak dient de mens, en waarom basic reizen als het ook luxe kan?
pi_69523544
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Waarom nul emotie? Leg dat eens uit. Ik rij een auto die ik mooi vind en die lekker rijdt. Wat is dan het verschil als ik een oude auto had gehad die ik mooi had gevonden en lekker had vinden rijden?

Leg dat eens uit.
Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.

Had je exact dezelfde gekocht en zelf onderhouden als ie niet in je leasepakket had gezeten?
pi_69523615
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is maar net wat je gewent ben.
Vroeger reed ik ook oude auto's en wist ik ook niet beter, ik heb nu al 5 jaar lang auto;s van de zaak en dan raak je aan luxe gewent, en wat is daarvan het probleem?

Gemak dient de mens, en waarom basic reizen als het ook luxe kan?
Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halen .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:05:14 #295
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523628
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef r8ality het volgende:

[..]

Exact wat ik al de hele tijd probeer aan te tonen. Een oude auto kun je niet leasen. Dus dan had je alsnog hem zelf moeten kopen en lease + kilometervergoeding uitgeven om te zorgen voor onderhoud. Nu heb je er echter 1 omdat die toevallig in je leasepakket had zitten en die ook wel mooi vond. Alle nieuwe auto's rijden tegenwoordig goed, dus dat is geen vergelijk.

Had je exact dezelfde gekocht en zelf onderhouden als ie niet in je leasepakket had gezeten?
Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:07:42 #296
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523706
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:04 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik heb al vaak zat in nieuwe Volvo's gereden, in Pheatons en in A8jes. Toch krijg ik de grijns niet van m'n smoel als in m'n oude Golfje of Volvo stap. De ene rijdt al 20 jaar en de andere al 32. Dat zie ik de gemiddelde lease-Peugeot of Seat nog niet halen .

Dat is de emotie die JIJ bij alle oude auto's heb en dat is subjectief.
Dat lease-auto's niet 20 jaar worden zal eerder komen omdat er veel kilometers in worden gemaakt.

Begin dit jaar heb ik mijn 3 jaar oude Leon ingeleverd met 140.000km en buiten het onderhoud heb ik nooit extra naar de garage hoeven gaan
pi_69523746
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lease pakket? Ik heb gewoon vrije keuze dus ik kan uitkiezen wat ik wil, en even om op de vraag terug te komen, als ik zelf een auto zou moeten rijden zou het waarschijnlijk een 5 jaar oude occasion worden met dezelfde opties.
Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud? .
pi_69523794
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is de emotie die JIJ bij alle oude auto's heb en dat is subjectief.
Dat lease-auto's niet 20 jaar worden zal eerder komen omdat er veel kilometers in worden gemaakt.

Begin dit jaar heb ik mijn 3 jaar oude Leon ingeleverd met 140.000km en buiten het onderhoud heb ik nooit extra naar de garage hoeven gaan
Die Leon gaat vanaf nu t/m het einde van z'n leven de 2 ton misschien net aantikken . Maar over 10 jaar ligt ie allang op de sloop.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:10:21 #299
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69523803
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:08 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ah! Waarom ineens 5 jaar oud? Je reed daarvoor in auto's van hooguit 3 jaar oud! Kun je dan wel leven met een auto van 5 jaar oud? .

Je denkt zeker dat ik de hoge afschrijving in de eerste paar jaar ga betalen

Nogmaals het gaat er niet om hoe oud de auto is maar of hij naar mijn smaak is, genoeg comfort bied en betrouwbaar is.
pi_69523846
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je denkt zeker dat ik de hoge afschrijving in de eerste paar jaar ga betalen

Nogmaals het gaat er niet om hoe oud de auto is maar of hij naar mijn smaak is, genoeg comfort bied en betrouwbaar is.
Zou je exact dezelfde lease-wagen terugkopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')