abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:23:28 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69052035
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69052061
en toch vond ik de OP van de wiki mooier

TVP
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:25:28 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69052103
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
en toch vond ik de OP van de wiki mooier

TVP
die ken ik niet???? ik heb braaf geklikt waar je de OP kon vinden volgens de vorige OP
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:27:18 #5
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69052164
Tvp
pi_69054045
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

die ken ik niet???? ik heb braaf geklikt waar je de OP kon vinden volgens de vorige OP
Had ik een tijd terug gemaakt... Staat (als het goed is) ook wel een paar topics terug genoemd. Weinig zin om nu ff een linkje te zoeken. Kga ff roken
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 mei 2009 @ 13:41:49 #8
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69054687
TVP
pi_69057299
tvp.
I HATE MUSIC
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:24:16 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69058425
even een vraagje: heeft het niet stil kunnen zitten als je ADHD hebt te maken met dat je dan bijv zit en dan zit het al snel niet meer lekker en dan moet je dus gaan verzitten omdat het niet lekker zit. en dat gaat zeg maar heel de tijd zo door? of is het anders? en hetzelfde met staan...

Bij al die vragenlijstjes namelijk van of je niet goed kan stilzitten/staan vul ik altijd nee in omdat ik altijd denk: ja maar dat doet pijn/voelt naar om stil te zitten/staan dus dat heeft iedereen, dus het is bij mij niet abnormaal.
Maar nu had ik het er net over met een collega die ADHD heeft en die zei dat het bij hem hetzelfde is als bij mij. dus toen vroeg ik me af of het dus toch iets met ADHD te maken heeft dat ik dan moet gaan bewegen.
Hoe zit dat bij jullie?
(voor degenen die het nog niet weten: ik ben niet gediagnosticeerd met ADD of ADHD, zit nog in het traject, over 2 weken heb ik gesprek)
pi_69058648
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:24 schreef Murmeli het volgende:
even een vraagje: heeft het niet stil kunnen zitten als je ADHD hebt te maken met dat je dan bijv zit en dan zit het al snel niet meer lekker en dan moet je dus gaan verzitten omdat het niet lekker zit. en dat gaat zeg maar heel de tijd zo door? of is het anders? en hetzelfde met staan...

Bij al die vragenlijstjes namelijk van of je niet goed kan stilzitten/staan vul ik altijd nee in omdat ik altijd denk: ja maar dat doet pijn/voelt naar om stil te zitten/staan dus dat heeft iedereen, dus het is bij mij niet abnormaal.
Maar nu had ik het er net over met een collega die ADHD heeft en die zei dat het bij hem hetzelfde is als bij mij. dus toen vroeg ik me af of het dus toch iets met ADHD te maken heeft dat ik dan moet gaan bewegen.
Hoe zit dat bij jullie?
(voor degenen die het nog niet weten: ik ben niet gediagnosticeerd met ADD of ADHD, zit nog in het traject, over 2 weken heb ik gesprek)
Er zijn een hoop verse AD(H)D-ers hier geloof ik
Ik kan stilzitten doorgaans beter dan stilstaan..
Maar dat heeft misschien meer met situaties te maken.. als ik op het werk of op het station lang stil moet staan loop ik de halve winkel/perron honderd keer door omdat ik niets om handen heb maar wel 'scherp' moet blijven.. Wanneer ik zit, bijv in de trein of thuis op de bank, kan ik soms al dagdromend toch nog wel ontspannnen..
Op vragen als 'sta je vaak op terwijl je nog moet blijven zitten' antwoordde ik wel 'nee'. Het kost me heel veel moeite, maar als ik echt moet blijven zitten sta ik niet zomaar op ofzo...
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 mei 2009 @ 15:55:56 #12
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69059703
@Murmeli: ik denk dat het er deels wel mee te maken heeft. Als ik om me heen kijk, zie ik dat ik vaker ga verzitten dan collega's bijvoorbeeld en ook dat ik vaker met mijn benen zwaai of ergens aan zit te frunnikken.

Als je volwassen bent is het natuurlijk niet meer zo dat je rondjes gaat rennen door het kantoor ofzo
pi_69060184
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:24 schreef Murmeli het volgende:

Hoe zit dat bij jullie?
Ik ben niet gediagnosticeerd als AD(H)D'er, zit namelijk nog in het traject, maar wat ik heb is dat ik het zitten na een poosje vervelend begint te vinden. Ik ga dan even staan of lopen of als ik moet blijven zitten, begin ik met m'n benen te wiebelen. Best irritant, want colleges volgen is echt een ramp voor mij en in de bieb zitten om te kunnen studeren kan ik al helemaal niet. Ik heb ook al heel snel dat ik niet lekker zit, dat bijvoorbeeld je achterwerk niet lekker zit of zo ( ), dan ga ik ook even verzitten.
I HATE MUSIC
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:59:33 #14
104367 Thrackan
new and improved
pi_69061878
TVP
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:55:47 #15
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69064936
Gisteren eindelijk dan het intake gesprek gehad bij PsyQ. Eerst anderhalf uur doorgezaagd worden alleen met de psychologe (en haar stagaire) en vervolgens nog eens extra doorgezaagd te worden samen met mijn moeder en mijn beste vriendin erbij.

Best pijnlijk af en toe, kwamen toch wel dingen naar boven die ik niet wist. Had mn moeder en mn vriendin ook gevraagd zo eerlijk mogelijk te zijn. Nu is het afwachten, over anderhalve week heb ik weer een afspraak en dan gaan we kijken of het ADHD is, zo niet, wat er dan wel aan de hand is en wat we er aan gaan doen..

Overigens alle respect voor de klantvriendelijkheid en de proffesionaliteit van PsyQ, zonder het gevoel te geven dat je tegenover een dokter zit. De psygologe vroeg erg door, maar niet op een manier dat ik me oncomfortabel begon te voel. Heb er een erg goed gevoel over en ben heel blij dat ik de stap gezet heb.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  vrijdag 15 mei 2009 @ 18:57:19 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69064999
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:55 schreef TumTum het volgende:
Gisteren eindelijk dan het intake gesprek gehad bij PsyQ. Eerst anderhalf uur doorgezaagd worden alleen met de psychologe (en haar stagaire) en vervolgens nog eens extra doorgezaagd te worden samen met mijn moeder en mijn beste vriendin erbij.

Best pijnlijk af en toe, kwamen toch wel dingen naar boven die ik niet wist. Had mn moeder en mn vriendin ook gevraagd zo eerlijk mogelijk te zijn. Nu is het afwachten, over anderhalve week heb ik weer een afspraak en dan gaan we kijken of het ADHD is, zo niet, wat er dan wel aan de hand is en wat we er aan gaan doen..

Overigens alle respect voor de klantvriendelijkheid en de proffesionaliteit van PsyQ, zonder het gevoel te geven dat je tegenover een dokter zit. De psygologe vroeg erg door, maar niet op een manier dat ik me oncomfortabel begon te voel. Heb er een erg goed gevoel over en ben heel blij dat ik de stap gezet heb.
hee Tof!!!
wat was er zo confronterend bijvoorbeeld?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:15:55 #17
104367 Thrackan
new and improved
pi_69067968
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:55 schreef TumTum het volgende:

Tsja, dat het confronterend zal gaan worden ben ik ook "bang" voor. Kom ik ineens niet meer uit m'n woorden en zo. Maar ik ga die stap toch echt wel zetten. Nu ik over de eerste drempel ben gegaan wil ik de rest ook koste wat kost nemen.

Ik heb nu echt een temporary up dat ik dit toch maar mooi in gang heb gezet, is ook wel relaxed
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:07:12 #18
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69069792
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hee Tof!!!
wat was er zo confronterend bijvoorbeeld?
Was al bang voor die vraag.

Maar vooral kleine dingetjes. Zo vertelde mijn moeder over hoe emotioneel en huilerig ik vroeger was en hoeveel ik gepest werd. En hoe moeilijk zij het als moeder gehad heeft daarmee. Extra pijnlijk omdat ik mijn moeder wel eens verweten had dat ze er nooit iets aan gedaan had en ik het gevoel had dat ik aan mn lot over gelaten werd.

Het was ook minder leuk om te horen van mijn beste vriendin dat ze vind dat ik veranderd ben in de afgelopen maanden van een leuke sociale jongen in een depressieve, knul die bijna alleen nog maar loopt te zeuren. Nooit gerealiseerd dat ik zo overkwam en wil daar echt wat aan gaan doen. Een echte wakeup call om mn beste vriendin niet te verliezen zeg maar.

Allemaal niet leuk, maar toch heel belangrijk dat ze erbij waren, want op sommige vragen gaven ze toch andere antwoorden dan ik zelf deed. (heb je moeite met financieën bijvoorbeeld.)

Overigens best grappig, zowel de pysgologe als de staigare moesten lachen bij de vraag "heb je moeite met stilzitten'. Hoefde ik niet echt antwoord op te geven.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:10:10 #19
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69069899
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Tsja, dat het confronterend zal gaan worden ben ik ook "bang" voor. Kom ik ineens niet meer uit m'n woorden en zo. Maar ik ga die stap toch echt wel zetten. Nu ik over de eerste drempel ben gegaan wil ik de rest ook koste wat kost nemen.

Ik heb nu echt een temporary up dat ik dit toch maar mooi in gang heb gezet, is ook wel relaxed
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Ben echt onder de indruk van de aanpak van de psygologe. Heel veel geduld en ze bleef doorvragen als ze doorhad dat ik maar een antwoord gaf om onder de vraag uit te komen (onbewust).

Wat dat laatste betreft, heb je natuurlijk alle recht om trots op jezelf te zijn. Iets doen aan jezelf is altijd goed.
pi_69071016
Tvp, volgens mij ga ik me heel erg herkennen/thuisvoelen in deze topics .
  Moderator zaterdag 16 mei 2009 @ 11:30:24 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69082144
hier alles goed op ADD vlak Ritalin werkt prima zit nu ook aan de maximale dosering so it better
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 mei 2009 @ 12:00:49 #22
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69082978
Ik denk dat mijn concerta ook wel echt werkt Helaas iets minder op mijn werkconcentratie dan gehoopt, maar ik had gister weer eens een soort van aanvaring met mijn vriend en ik bleef echt zoooo rustig!
  zondag 17 mei 2009 @ 01:53:53 #23
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69107629
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:00 schreef Chell het volgende:
Ik denk dat mijn concerta ook wel echt werkt Helaas iets minder op mijn werkconcentratie dan gehoopt, maar ik had gister weer eens een soort van aanvaring met mijn vriend en ik bleef echt zoooo rustig!
Goed om te horen.

Ik merk bij mezelf vooral op en na werk dat ritalin me beter helpt functioneren. M'n baas was vandaag redelijk chagrijnig en geprikkeld en op een gegeven moment flipte hij 'm volledig tegen me. Het kwam er op neer dat ik drie dingen tegelijk moest doen. Ik was daar best wel pissig over, maar ik bleef daar niet in hangen zoals ik altijd deed. Ik was er boos over, ik reageerde me af op de magazijndeur en ik kon het van me af zetten. Normaal gesproken had ik de situatie de hele avond lopen overdenken in mijn hoofd, nu niet.

Na werk merk ik het vooral qua moeheid: Ik ben alleen lichamelijk moe en niet lichamelijk én geestelijk. Ik had altijd een paar uur nodig om alle dingen die gebeurd zijn die dag in mijn hoofd te ordenen, nu is het alsof ik dat meteen kan doen in plaats van naderhand pas. Je zou het kunnen zien als de dingen beleven (en er bijvoorbeeld van genieten) op het moment zelf, en niet een paar uur later pas.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69107784
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door Mordreth op 17-05-2009 02:06:07 (ga ergens anders spelen) ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 01:21:16 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69138947
Even een experimentje

Welke kant zie je de ballerina opdraaien, links of rechts? Of wellicht zowel naar links als naar rechts? Het blijkt dat ieder mens er andere dingen in ziet, de een ziet haar naar links draaien en de ander naar rechts. Slechts een klein aantal mensen kan haar beide kanten op zien draaien. Ik kan haar beide kanten op zien draaien Vroeg me af of andere AD(H)D'ers dat ook kunnen? Lijkt me best logisch namelijk
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_69139262
hier gaat ze toch echt naar rechts..
pi_69139348
Zowel naar links als naar rechts, heb ADD.

maargoed dat neem k toch niet meer zo heel serieus
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 02:03:26 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69139363
quote:
Op maandag 18 mei 2009 01:48 schreef Maartel het volgende:
hier gaat ze toch echt naar rechts..
Ook als je er een minuut lang naar kijkt? Bij mij gaat ze eerst naar rechts en draait vervolgens na een tijdje naar links. Schijnt dat bijna niemand dat kan zien maar leek me wel aan AD(H)D gerelateerd omdat je twee hersenhelften dan apart van elkaar werken
  maandag 18 mei 2009 @ 07:20:16 #29
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69140227
Bij mij gaat deze ook naar rechts toe, zelfs na een minuut.
pi_69141138
quote:
Op maandag 18 mei 2009 02:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ook als je er een minuut lang naar kijkt? Bij mij gaat ze eerst naar rechts en draait vervolgens na een tijdje naar links. Schijnt dat bijna niemand dat kan zien maar leek me wel aan AD(H)D gerelateerd omdat je twee hersenhelften dan apart van elkaar werken
Na een tijdje gaat ze idd wel naar links (en krijg ik t ook niet meer voor elkaar om haar naar rechts te zien draaien)
Zeker weten dat de animatie niet verandert?
pi_69141326
Eerst linksom en na een tijdje rechtsom... Eerste keer dat ik dat zie
  maandag 18 mei 2009 @ 10:02:02 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69142497
Ik zie dat plaatje ook altijd naar rechts draaien, en na een tijdje als je er ff niet met je aandacht naar kijkt draait ze naar links. Ik heb geen AD(H)D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 18 mei 2009 @ 10:04:21 #33
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_69142560
Die animatie verandert gewoon toch
Ik zie haar ook beide kanten opdraaien, maar ik snap echt niet hoe dat anders zou moeten werken
  maandag 18 mei 2009 @ 10:14:14 #34
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69142801
na hoelang kijken veranderd ie dan eigenlijk?
  maandag 18 mei 2009 @ 10:15:44 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69142849
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:14 schreef DrD00m het volgende:
na hoelang kijken veranderd ie dan eigenlijk?
totdat je er niet meer aandachtig naar kijkt. als je focust op de tekst eronder dan gaat ze de andere kant op draaien. tenminste, bij mij
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 18 mei 2009 @ 12:39:16 #36
171357 Rikketik
pi_69147287
Ik zie d'r alleen rechtsom draaien.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:02:12 #37
104367 Thrackan
new and improved
pi_69148110
Ik zie d'r echt alleen rechtsom... Ook als ik probeer te bedenken dat ie linksom gaat.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:15:15 #38
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69150561
Grappig. Eerst een hele tijd naar recht, maar als ik er een hele tijd ongefocust naar kijkt gaat ze opeens toch naar links. Als ik er dan weer naar kijk gaat ze weer rechts.

Lijkt me niet perse iets voor ADHDers overige, lijkt mij een beetje hetzelfde als die plaatjes met die stippen waar je als je er lang genoeg naar kijkt ineens gezichten enzo in ziet.
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 14:28:05 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69150984
Het schijnt dat slechts 1 procent van de mensen de ballerina beide kanten op kan laten draaien ik ben daar dus 1 van
  maandag 18 mei 2009 @ 14:29:33 #40
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69151037
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:28 schreef MaJo het volgende:
Het schijnt dat slechts 1 procent van de mensen de ballerina beide kanten op kan laten draaien ik ben daar dus 1 van
bewijs eens
  Hoofdredactie Fotografie maandag 18 mei 2009 @ 14:34:05 #41
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69151185
Ik kan haar ook beide kanten op zien draaien Duurde wel eventjes overigens en het werkt alleen als ik niet op het plaatje focus. Zodra ik weer focus draait ze de andere kant weer op
  maandag 18 mei 2009 @ 14:57:09 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69151964
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:02 schreef Thrackan het volgende:
Ik zie d'r echt alleen rechtsom... Ook als ik probeer te bedenken dat ie linksom gaat.
focus eens op de tekst eronder en lees die aandachtig.. dan zul je zien dat ie linksom gaat
Een gedicht over Maanvis
pi_69152558
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

focus eens op de tekst eronder en lees die aandachtig.. dan zul je zien dat ie linksom gaat
Als je gevoelig bent, of in een emotie, nadenkend gestemd, zie je haar linksom gaan, denk je na, bv maak een rekensom, gaat ze naar rechts...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69153754
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:34 schreef Chell het volgende:
Ik kan haar ook beide kanten op zien draaien Duurde wel eventjes overigens en het werkt alleen als ik niet op het plaatje focus. Zodra ik weer focus draait ze de andere kant weer op
Kan haar nu "op commando" de andere kant op laten draaien. Voor mij is het focuspunt de voeten.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:54:50 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69153799
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Als je gevoelig bent, of in een emotie, nadenkend gestemd, zie je haar linksom gaan, denk je na, bv maak een rekensom, gaat ze naar rechts...
mja, ik kan geen emoties bij mezelf opwekken op die manier dus dan lukt het niet, ik focus gewoon op iets anders en dan draait ze de andere kant op .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 18 mei 2009 @ 16:04:39 #46
171357 Rikketik
pi_69154130
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, na een tijdje lukt het me om haar ook linksom te laten draaien.

Uiteindelijk kon ik haar uit mezelf weer rechtsom laten draaien, maar voor linksom had ik vervolgens weer de tekst nodig (of een ander focuspunt).
  maandag 18 mei 2009 @ 16:48:33 #47
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69155686
Hoe zit het hier; zijn er mensen met autisme én AD(H)D in dit topic?
Ik begin as vrijdag, met Ritalin. Maar mijn ADHD is niet officieel, ik ben nog, in onderzoek daarvoor, maar ik denk dat er ADHD van het overwegend hyperactieve en impusieve type uitkomt.

Maar: ik ben niet áltijd héél druk. Wel druk, dat zeker. En altijd op zoek naar meer en meer prikkels, en dat klikt niet zo goed, met mijn autisme. Soms neemt het autisme de ''overhand'' (??) en dan, ben ik wel rustig en erg gevoelig voor prikkels , een dag later sta ik weer te springen, en te, lachen en hyper te doen.

Maar wat is zegmaar,de grens van ''gewoon druk'' of, ADHD?

Veelgehoorde kreet, bij mij thuis is: ADHDistisch; met een ADHD-broer en een ADHD-vader (en ik dan met autisme en wellicht ADHD).
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 17:45:43 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69157643
Ik kan haar beide kanten op laten draaien terwijl ik gewoon naar het plaatje kijk. Even ergens anders heenkijken telt natuurlijk niet
  maandag 18 mei 2009 @ 18:22:17 #49
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_69158757
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef MaJo het volgende:
Ik kan haar beide kanten op laten draaien terwijl ik gewoon naar het plaatje kijk. Even ergens anders heenkijken telt natuurlijk niet
Tegen ADHD'ers zeggen dat ze niet even ergens anders heen mogen kijken
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 18:42:38 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69159405
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:22 schreef Walging het volgende:

[..]

Tegen ADHD'ers zeggen dat ze niet even ergens anders heen mogen kijken
Gebruik je hyperfocus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')