die ken ik niet???? ik heb braaf geklikt waar je de OP kon vinden volgens de vorige OPquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
en toch vond ik de OP van de wiki mooier
TVP
Had ik een tijd terug gemaakt... Staat (als het goed is) ook wel een paar topics terug genoemd. Weinig zin om nu ff een linkje te zoeken. Kga ff rokenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
die ken ik niet???? ik heb braaf geklikt waar je de OP kon vinden volgens de vorige OP
Er zijn een hoop verse AD(H)D-ers hier geloof ikquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:24 schreef Murmeli het volgende:
even een vraagje: heeft het niet stil kunnen zitten als je ADHD hebt te maken met dat je dan bijv zit en dan zit het al snel niet meer lekker en dan moet je dus gaan verzitten omdat het niet lekker zit. en dat gaat zeg maar heel de tijd zo door? of is het anders? en hetzelfde met staan...
Bij al die vragenlijstjes namelijk van of je niet goed kan stilzitten/staan vul ik altijd nee in omdat ik altijd denk: ja maar dat doet pijn/voelt naar om stil te zitten/staan dus dat heeft iedereen, dus het is bij mij niet abnormaal.
Maar nu had ik het er net over met een collega die ADHD heeft en die zei dat het bij hem hetzelfde is als bij mij. dus toen vroeg ik me af of het dus toch iets met ADHD te maken heeft dat ik dan moet gaan bewegen.
Hoe zit dat bij jullie?
(voor degenen die het nog niet weten: ik ben niet gediagnosticeerd met ADD of ADHD, zit nog in het traject, over 2 weken heb ik gesprek)
Ik ben niet gediagnosticeerd als AD(H)D'er, zit namelijk nog in het traject, maar wat ik heb is dat ik het zitten na een poosje vervelend begint te vinden. Ik ga dan even staan of lopen of als ik moet blijven zitten, begin ik met m'n benen te wiebelen. Best irritant, want colleges volgen is echt een ramp voor mij en in de bieb zitten om te kunnen studeren kan ik al helemaal niet. Ik heb ook al heel snel dat ik niet lekker zit, dat bijvoorbeeld je achterwerk niet lekker zit of zo (quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:24 schreef Murmeli het volgende:
even een vraagje: heeft het niet stil kunnen zitten als je ADHD hebt te maken met dat je dan bijv zit en dan zit het al snel niet meer lekker en dan moet je dus gaan verzitten omdat het niet lekker zit. en dat gaat zeg maar heel de tijd zo door? of is het anders? en hetzelfde met staan...
Bij al die vragenlijstjes namelijk van of je niet goed kan stilzitten/staan vul ik altijd nee in omdat ik altijd denk: ja maar dat doet pijn/voelt naar om stil te zitten/staan dus dat heeft iedereen, dus het is bij mij niet abnormaal.
Maar nu had ik het er net over met een collega die ADHD heeft en die zei dat het bij hem hetzelfde is als bij mij. dus toen vroeg ik me af of het dus toch iets met ADHD te maken heeft dat ik dan moet gaan bewegen.
Hoe zit dat bij jullie?
(voor degenen die het nog niet weten: ik ben niet gediagnosticeerd met ADD of ADHD, zit nog in het traject, over 2 weken heb ik gesprek)
hee Tof!!!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:55 schreef TumTum het volgende:
Gisteren eindelijk dan het intake gesprek gehad bij PsyQ. Eerst anderhalf uur doorgezaagd worden alleen met de psychologe (en haar stagaire) en vervolgens nog eens extra doorgezaagd te worden samen met mijn moeder en mijn beste vriendin erbij.
Best pijnlijk af en toe, kwamen toch wel dingen naar boven die ik niet wist. Had mn moeder en mn vriendin ook gevraagd zo eerlijk mogelijk te zijn. Nu is het afwachten, over anderhalve week heb ik weer een afspraak en dan gaan we kijken of het ADHD is, zo niet, wat er dan wel aan de hand is en wat we er aan gaan doen..
Overigens alle respect voor de klantvriendelijkheid en de proffesionaliteit van PsyQ, zonder het gevoel te geven dat je tegenover een dokter zit. De psygologe vroeg erg door, maar niet op een manier dat ik me oncomfortabel begon te voel. Heb er een erg goed gevoel over en ben heel blij dat ik de stap gezet heb.
Tsja, dat het confronterend zal gaan worden ben ik ook "bang" voor. Kom ik ineens niet meer uit m'n woorden en zo. Maar ik ga die stap toch echt wel zetten. Nu ik over de eerste drempel ben gegaan wil ik de rest ook koste wat kost nemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:55 schreef TumTum het volgende:
Gisteren eindelijk dan het intake gesprek gehad bij PsyQ. Eerst anderhalf uur doorgezaagd worden alleen met de psychologe (en haar stagaire) en vervolgens nog eens extra doorgezaagd te worden samen met mijn moeder en mijn beste vriendin erbij.
Best pijnlijk af en toe, kwamen toch wel dingen naar boven die ik niet wist. Had mn moeder en mn vriendin ook gevraagd zo eerlijk mogelijk te zijn. Nu is het afwachten, over anderhalve week heb ik weer een afspraak en dan gaan we kijken of het ADHD is, zo niet, wat er dan wel aan de hand is en wat we er aan gaan doen..
Overigens alle respect voor de klantvriendelijkheid en de proffesionaliteit van PsyQ, zonder het gevoel te geven dat je tegenover een dokter zit. De psygologe vroeg erg door, maar niet op een manier dat ik me oncomfortabel begon te voel. Heb er een erg goed gevoel over en ben heel blij dat ik de stap gezet heb.
Was al bang voor die vraag.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:57 schreef Murmeli het volgende:
[..]
hee Tof!!!
wat was er zo confronterend bijvoorbeeld?
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Ben echt onder de indruk van de aanpak van de psygologe. Heel veel geduld en ze bleef doorvragen als ze doorhad dat ik maar een antwoord gaf om onder de vraag uit te komen (onbewust).quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:15 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Tsja, dat het confronterend zal gaan worden ben ik ook "bang" voor. Kom ik ineens niet meer uit m'n woorden en zo. Maar ik ga die stap toch echt wel zetten. Nu ik over de eerste drempel ben gegaan wil ik de rest ook koste wat kost nemen.
Ik heb nu echt een temporary up dat ik dit toch maar mooi in gang heb gezet, is ook wel relaxed
Goed om te horen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:00 schreef Chell het volgende:
Ik denk dat mijn concerta ook wel echt werktHelaas iets minder op mijn werkconcentratie dan gehoopt, maar ik had gister weer eens een soort van aanvaring met mijn vriend en ik bleef echt zoooo rustig!
Ook als je er een minuut lang naar kijkt? Bij mij gaat ze eerst naar rechts en draait vervolgens na een tijdje naar links. Schijnt dat bijna niemand dat kan zien maar leek me wel aan AD(H)D gerelateerd omdat je twee hersenhelften dan apart van elkaar werkenquote:Op maandag 18 mei 2009 01:48 schreef Maartel het volgende:
hier gaat ze toch echt naar rechts..
quote:Op maandag 18 mei 2009 02:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ook als je er een minuut lang naar kijkt? Bij mij gaat ze eerst naar rechts en draait vervolgens na een tijdje naar links. Schijnt dat bijna niemand dat kan zien maar leek me wel aan AD(H)D gerelateerd omdat je twee hersenhelften dan apart van elkaar werken
totdat je er niet meer aandachtig naar kijkt. als je focust op de tekst eronder dan gaat ze de andere kant op draaien. tenminste, bij mijquote:Op maandag 18 mei 2009 10:14 schreef DrD00m het volgende:
na hoelang kijken veranderd ie dan eigenlijk?
bewijs eensquote:Op maandag 18 mei 2009 14:28 schreef MaJo het volgende:
Het schijnt dat slechts 1 procent van de mensen de ballerina beide kanten op kan laten draaienik ben daar dus 1 van
focus eens op de tekst eronder en lees die aandachtig.. dan zul je zien dat ie linksom gaatquote:Op maandag 18 mei 2009 13:02 schreef Thrackan het volgende:
Ik zie d'r echt alleen rechtsom... Ook als ik probeer te bedenken dat ie linksom gaat.
Als je gevoelig bent, of in een emotie, nadenkend gestemd, zie je haar linksom gaan, denk je na, bv maak een rekensom, gaat ze naar rechts...quote:Op maandag 18 mei 2009 14:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
focus eens op de tekst eronder en lees die aandachtig.. dan zul je zien dat ie linksom gaat
Kan haar nu "op commando" de andere kant op laten draaien. Voor mij is het focuspunt de voeten.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:34 schreef Chell het volgende:
Ik kan haar ook beide kanten op zien draaienDuurde wel eventjes overigens en het werkt alleen als ik niet op het plaatje focus. Zodra ik weer focus draait ze de andere kant weer op
mja, ik kan geen emoties bij mezelf opwekken op die manier dus dan lukt het niet, ik focus gewoon op iets anders en dan draait ze de andere kant opquote:Op maandag 18 mei 2009 15:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als je gevoelig bent, of in een emotie, nadenkend gestemd, zie je haar linksom gaan, denk je na, bv maak een rekensom, gaat ze naar rechts...
Je hebt gelijk, na een tijdje lukt het me om haar ook linksom te laten draaien.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
focus eens op de tekst eronder en lees die aandachtig.. dan zul je zien dat ie linksom gaat
Tegen ADHD'ers zeggen dat ze niet even ergens anders heen mogen kijkenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef MaJo het volgende:
Ik kan haar beide kanten op laten draaien terwijl ik gewoon naar het plaatje kijk. Even ergens anders heenkijken telt natuurlijk niet
Gebruik je hyperfocusquote:Op maandag 18 mei 2009 18:22 schreef Walging het volgende:
[..]
Tegen ADHD'ers zeggen dat ze niet even ergens anders heen mogen kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |