Oh, dat ken ik ja. Dat heb ik soms ookquote:Op zondag 17 mei 2009 22:06 schreef Syb.ren het volgende:
Ik moet dus altijd iets in mijn handen hebben, zo heb ik nu zo'n doosje waar een SD-kaart in zit vast. Echt heel stom...
Haha, ook herkenbaarquote:Op zondag 17 mei 2009 22:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Als ik winegums of M&M's eet, moet ik altijd de verschillende kleuren scheiden.
Dan heb ik bijvoorbeeld 10 snoepjes van elk kleur gesorteerd en dan MOET ik telkens 1 snoepje van een verschillende kleur eten totdat ik 9 snoepjes van elk kleur overhoud en ga zo maar door.
Haha heb ik ook. Op vakantie kan ik het ook niet, als je zo de slippers van degene naast je onder het hokje uit ziet komen. En die is dan wel lekker bezig.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Wanneer ik moet poepen kan ik er niet tegen als ik mensen hoor praten.
Het moet ÓF doodstil zijn ÓF ik moet muziek luisteren ÓF ik moet een constant geluid horen (gezoem of iets dergelijke) anders kan ik nog zo mijn best doen maar krijg ik er niets uit.
Dat doe ik bij een friettent hier in de buurt. Ik heb daar -blijkbaar- ooit de kraan open laten staan, waardoor die gast helemaal flipte. Sindsdien sta ik daar -als ik naar de wc ben geweest- eerst tien minuten de kraan te controleren.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:55 schreef BountyKillerrr het volgende:
Als ik de deur uitga draai ik de kranen zover dicht als mogelijk en controleer dat dan nog eens drie keer bij elke kraan.
Confronterend hèquote:Op maandag 18 mei 2009 13:42 schreef pulletje het volgende:
als ik dit zo allemaal lees en ik ga er over nadenken dan komen veel dingen me toch eigenlijk wel bekend voor
Damn in heb dat met secondes op mijn horloge.. elke keer als ik naar de tijd kijk en het is bijv. 10.32.16, dan moet ik wachten tot 10.32.24... en dan kan ik pas stoppen met horloge kijken.. het móet altijd in de volgende reeks seconden liggen, liefst rond de 4!quote:Op maandag 18 mei 2009 13:41 schreef Mestras het volgende:
net zo lang op de klok blijven kijken tot het getal rond is....
12:38 x
12:40
15:56 x
16:00
Dat heb ik ook altijd met 4quote:Op maandag 18 mei 2009 13:55 schreef SweetCandy het volgende:
[..]
Damn in heb dat met secondes op mijn horloge.. elke keer als ik naar de tijd kijk en het is bijv. 10.32.16, dan moet ik wachten tot 10.32.24... en dan kan ik pas stoppen met horloge kijken.. het móet altijd in de volgende reeks seconden liggen, liefst rond de 4!
Nohhh, dat heb ik dus in de bioscoopquote:Op zondag 17 mei 2009 22:06 schreef Syb.ren het volgende:
Ik moet dus altijd iets in mijn handen hebben, zo heb ik nu zo'n doosje waar een SD-kaart in zit vast. Echt heel stom...
quote:
Ja dat doe ik ook! Maar omdat ik nu regelmatig in een automaat rij is dat wel wennen, die pook moet je gewoon afblijven voor het stoplichtquote:Op maandag 18 mei 2009 01:12 schreef piekartz87 het volgende:
als ik stilsta in de auto voor een stoplicht zet ik de auto om de 5 seconden opnieuw in de 1ste versnellingstel je voor dattie er niet goed in zit als je weg wilt rijden.
baas boven baas!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:26 schreef Spiegelei het volgende:
1) Als ik M&M's eet leg ik ook altijd alles op kleur (van de regenboog) en ik moet van elke kleur evenveel eten.
2) Als ik een pinda of M&M aan de linkerkant opeet, dan moet de volgende aan de rechterkant worden opgegeten zodat mijn tanden/kiezen evenveel hebben gedaan zeg maar.
3) bij pinda's eet is eerst de hele (2 helftjes die nog aan elkaar zitten) op, dan de losse helftjes (liefts 1 links en tegelijkertijd 1 rechts in je mond) en dan pas de gebroken helftjes.
4) ik tel vaak mijn stappen of het aantal omwentelingen als ik fiets. Soms ook niet, maar vaak denk ik ineens: "hee ik ben weer aan het tellen!".
5) vroeger als mijn moeder ging werken en om 22 uur wegging (ze werkt in de zorg, nachtdiensten) dan moest ik altijd degene zijn die het laatste wat zei en dat moest dan ook altijd "werk ze" zijn. Als ze dan bijvoorbeeld weer even terug kwam omdat ze iets was vergeten, moest ik dat dus weer als laatste zeggen! Dan keek ze wel eens stom naar me....![]()
6) vroeger zeiden we (mijn ouders en ik) voor het eten altijd: "eet smakelijk, smakelijk eten, buon appetito" ALTIJD die volgorde met zn 3en! (ja Italiaanse vader)
7) zelfde trouwens als ik naar bed ging, dan zei ik altijd: "weltrusen, slaap lekker, lekker slapen, buona notte"
8) oh en strookwafels en hamka's kan ik ook niet fatsoenlijk eten. Ik neem altijd eerst een grote hap uit de stroopwafel en dan kanbbel ik net zo lang tot er een vierkant over is en het liefst schuif ik dan de 2 helften van elkaar. Bij Hamka's eet ik "per hokje". In gezelschap eet ik dan ook liever geen stroopwafels of Hamka's en als het dan echt "moet"dan eet ik ze gewoon op omdat ik ze eigenlijk toch liever op mijn manier opeet.....
Tjo, volgens mijn heb ik nog wel meer rare gewoontjes ik ga eens nadenken hoor ....
Ongeveer de helft geloof ik er niet vanquote:Op maandag 18 mei 2009 18:14 schreef Ps2K het volgende:
- Van kentekens die ik zie proberen te gokken hoe oud de auto is
- Als ik een balkon zie bedenken of het een goede plek is om me als sluipschutter te verstoppen en kijken wat ik kan raden.
- Minimaal een keer per week iemand uitleggen wat het Coanda effect, Coriolis effect of Termination shock is.
- Als ik een mes heb geslepen moet ik er eerst een A4 mee in stukjes hakken om te kijken of ie echt scherp is (om hem vervolgens nog scherper te maken)
- Als er ergens gekleurde tegels liggen moet ik op de gekleurde tegels lopen en niet op de normale
- Op de zebra paden loop ik alleen op de witte vlakken.
- Bij een zak gemengde drop eet ik alleen het muntdrop en het boerderijdrop, de rest gooi ik weg
- Ik vertrouw mensen niet die hun horloge rechts dragen omdat het onnatuurlijk en stom is.
Dat eerste komt mij ook akelig bekend voor; het is dat mijn vriendin dat ooit eens zei "Van waarom doe je dat eigenlijkquote:Op maandag 18 mei 2009 01:12 schreef piekartz87 het volgende:
als ik stilsta in de auto voor een stoplicht zet ik de auto om de 5 seconden opnieuw in de 1ste versnellingstel je voor dattie er niet goed in zit als je weg wilt rijden.
Ik moet ook 's avonds als ik in bed ga liggen nog even de laptop aan, ook al moet ik er net zo vroeg uit, ( zoals morgen)
Ik haal 'm er niet uit, maar ik voel wel iedere keer of hij in de versnelling staatquote:Op maandag 18 mei 2009 21:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat eerste komt mij ook akelig bekend voor; het is dat mijn vriendin dat ooit eens zei "Van waarom doe je dat eigenlijk" het was mij nou nog nooit opgevallen
![]()
Automatisme enzo
Ik tel ook alles en bij mij is het mooie getal altijd een priemgetal.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:37 schreef Olment het volgende:
Mijn rare tic is dat ik alles tel. Ik weet hoeveel traptreden elke trap heeft waar ik kom, zorg er onbewust ook voor dat ik telkens met mijn linkervoet eindig (eerste voet boven)
Eet nootjes/dropjes/snoepjes of andere dingen met 1 tegelijk en tel ook hoeveel ik er gegeten heb, dit moet op een "mooi" getal uitkomen voordat ik ermee stop. (10-25-100)
dat 'meetypen' in gedachten doe ik ook hahaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik tel ook alles en bij mij is het mooie getal altijd een priemgetal.
Onderweg tel ik altijd apenbomen. Uiteraard moet het dagaantal op een priemgetal uitkomen en ik loop/reis gerust een eind om als ik weet dat ergens een apenboom staat en daarmee mijn dagaantal op een priemgetal uitkomt.
De kookwekker móet op een priemgetal gezet worden, waardoor eten soms net iets te gaar of te rauw is.![]()
En ik typ in gedachten mee wat mensen zeggen, maar dat hebben mijn vader en zus ook dus dat is vast niet raar.
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:26 schreef Spiegelei het volgende:
1) Als ik M&M's eet leg ik ook altijd alles op kleur (van de regenboog) en ik moet van elke kleur evenveel eten.
Bij Hamka's eet ik "per hokje". In gezelschap eet ik dan ook liever geen stroopwafels of Hamka's en als het dan echt "moet"dan eet ik ze gewoon op omdat ik ze eigenlijk toch liever op mijn manier opeet.....
Doe je dit met het nieuwe rijden?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik haal 'm er niet uit, maar ik voel wel iedere keer of hij in de versnelling staat.
Tegenwoordig probeer ik mezelf aan te leren om -als ik niet vooraan sta- 'm in z'n vrij te laten en pas in de versnelling te zetten als het stoplicht groen wordt.
Hangt er vanaf. Soms een combinatie van beide.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:46 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Doe je dit met het nieuwe rijden?
Dus uit laten rollen en pas als je stilstaat in de 1 zetten?
Of schakel je gewoon terug tot je in de 1 voor het stoplicht staat?
Wat fijn dat je 7 getallen als voorbeeld gaf.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
Een getal dat alleen deelbaar is door één en door zichzelf.
2, 3, 5, 7, 11, 13,17 etc.
Bewustquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Wat fijn dat je 7 getallen als voorbeeld gaf.
oke... Nog ff opgezocht op wiki, snap t alleen nog nietquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
Een getal dat alleen deelbaar is door één en door zichzelf.
2, 3, 5, 7, 11, 13,17 etc.
Ja, maar deze getallen zijn alleen deelbaar door één en door zichzelf.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:20 schreef SweetCandy het volgende:
[..]
oke... Nog ff opgezocht op wiki, snap t alleen nog niet(wiskunde and me
)
Elk getal is toch deelbaar door 1 en door zichzelf:S?
Heb ik ook, maar dat is omdat ik beide al zo'n 4 keer verloren ben xDquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:12 schreef stievun1234 het volgende:
Als ik een sleutel of geld in m'n zak heb, om de 3 minuten voelen of het er nog inzit.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:10 schreef donzine het volgende:
Telefoon pakken, kijken hoe laat het is, terug stoppen, en dan beseffen dat je gewoon nog steeds niet weet hoe laat het is?
haha die snoepkettingen komen me bekend voorquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:01 schreef Metro2005 het volgende:
Ik controleer trouwens ook tig keer of ik écht mijn autolampen uit heb gedaan als ik uitgestapt ben, ondanks dat ik zo'n zoemertje erin heb zitten![]()
1 keer vergeten is geleerd voor het leven zeg maar
En als ik een snoepketting eet dan knip ik de ketting open en dump ik de snoepjes in een schaaltje en eet ik altijd de witte en gele als laatste (die vind ik het lekkerst)
Bijproduct van mijn intelligentiequote:Op woensdag 20 mei 2009 09:45 schreef Geranium_Opa het volgende:
Veel mensen met autistische trekjes hier
Deze is erg leuk!quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:40 schreef Rasher het volgende:
Het interesseert me werkelijk geen zak maar ik kijk gek genoeg bijna elke dag om 13:37 op de klok, rechtsonderin de taakbalk. Zowel thuis als op het werk. Als ik hiervoor de kans heb gemist, omdat ik niet achter een computer zat, dan heb ik het gevoel dat ik iets gemist heb en probeer ik de volgende dag deze grote kans niet te missen.
quote:
Die vond ik leukquote:Collega heeft me hierdoor drumles gegeven Zodat ik meer variaties kan drummen. Hij heeft last van dezelfde tic.
Ik ga hier ook erg ver in.quote:
Vast wel, je onthoudt dat alleen niet. Sowieso is het niet toeval dat je om 13.37 rechts onderin je taakbalk kijkt. Je hersenen nemen 13.37 waar en denken: HEEEY KIJK!!, 13.37 JEWEET MAN. En dan kijk je.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:43 schreef Rasher het volgende:
Oh, en hoewel ik nog nooit om 13:36 of 13:38 op de klok heb gekeken baal ik wel altijd als ik een bedrag van 1338,- ofzo tegenkom. "Gemiste kans." denk ik dan. Besteed dan ook minder aandacht aan de aangifte.
Ik ga het proberen. Hoewel ik wel echt m'n ogen/hoofd moet draaien om de klok te kunnen zien. Heb op het werk en thuis best een grote monitor plus slechte ogen. Je hebt wel een punt natuurlijk, ik kijk vaker dan 1 keer per dag op de klok en omdat ik 1 getal leuk vindt, vergeet ik de rest. De andere keren rond ik de tijd altijd af op 5 minuten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vast wel, je onthoudt dat alleen niet. Sowieso is het niet toeval dat je om 13.37 rechts onderin je taakbalk kijkt. Je hersenen nemen 13.37 waar en denken: HEEEY KIJK!!, 13.37 JEWEET MAN. En dan kijk je.
Vraag je collega maar eens om je computer-klok een random paar minuten te veranderen (naar voor, achter.. maakt niet uit). Denk dat je 't dan nog steeds doet.
Oh ja, dat was ik nog vergeten, ik praat ook mijn eten. En het eten praat terug. Ik doe de stemmetjes. Daarstraks had ik nog een krijsende paprika, ik kwam met een mes op 'm af.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:18 schreef Plums het volgende:
Tegen voorwerpen praten als ik ergens alleen ben.
Als ik ergens loop ofzo, en ik krijg t gevoel dat t niet 'goed' was, t net zo vaak doen tot t wel goed is.
Of als een vinger aan mn linkerhand ergens langsschuurt oid, dan moet dat ook met de rechtervinger. En daar tzelfde verhaal met als t niet 'goed' voelt, net zolang blijven doen tot t wel goed voelt.
Hindert verder niet ofzo, kan ook stoppen als ik tegen mezelf zeg dat ik écht moet kappen.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh ja, dat was ik nog vergeten, ik praat ook mijn eten. En het eten praat terug. Ik doe de stemmetjes. Daarstraks had ik nog een krijsende paprika, ik kwam met een mes op 'm af.
Ja, maar jij doet het wanneer je in je eentje bent. Ik heb op mijn werk ook wel eens een heel geanimeerd gesprek gevoerd met een kopieerapparaat dat weigerde om te kopiëren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:23 schreef Plums het volgende:
[..]
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen.![]()
Dingen praten vanzelf tegen mij, in mn hoofd..Hoe en waar ze willen liggen etc.
Dat kan ik inderdaad nog net in de hand houden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, maar jij doet het wanneer je in je eentje bent. Ik heb op mijn werk ook wel eens een heel geanimeerd gesprek gevoerd met een kopieerapparaat dat weigerde om te kopiëren.
Het voordeel is wel dat ik in een psychiatrische kliniek werk...quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:29 schreef Plums het volgende:
[..]
Dat kan ik inderdaad nog net in de hand houden.![]()
Zat vandaag wel bij een belangrijk gesprek hardop te praten tegen de ruimte toen de meneer waarmee ik afspraak had even weg was. Security begon me raar aan te kijken en toen ben ik maar even wat gaan lezen zodat ik stopte met praten.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:30 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat ik in een psychiatrische kliniek werk...
Ik kan dat ook maar met moeite inderdaadquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
![]()
Ik kan juist niet slapen in een warm bed
Terwijl ik dit las, deed ik precies dat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:37 schreef checkout het volgende:
ik heb dat ik heel vaak met mijn vingers tegen elkaar aan schuur, om het vuil eruit te halen terwijl ik makkelijk net mijn handen heb gewassen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:40 schreef Rasher het volgende:
[tic]
[nog een tic]
[NOG een tic]
[NOG VEEL MEER TICS]
Heb nog wat tics overgeslagen, maar best veel die in dit topic staan heb ik ook.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:12 schreef stievun1234 het volgende:
Als ik een sleutel of geld in m'n zak heb, om de 3 minuten voelen of het er nog inzit.
quote:
Zéér bekendquote:Op donderdag 21 mei 2009 00:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
Bij standaard stoeptegels probeer ik altijd bij elke stap slecht 1 tegel over te slaan. Echter zijn mijn passen te groot, of de tegels te klein
Die tic heb ik ook. Pas dacht ik dat het van de zotte was dat ik dat maar bleef controleren en wilde proberen ermee te stoppen. Toen stond hij een klein stukje openquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:07 schreef Lamon het volgende:
-10 keer per dag checken of de koelkast wel goed dicht zit (ervaring leert dat dit trouwens helemaal niet zo onverstandig is)
Gastquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:08 schreef Vuile het volgende:
Overal waar ik kom check ik wat mijn overlevingskansen zijn mocht er een zombie uitbraak komen.
Dus hoeveel sterke mannen er zijn, wie er problemen kunnen gaan leveren tijdens een zombie belegering, wat voor wapens er zijn, waar de dichtstbijzijnde winkels etc. zijn. Gebeurt meestal onbewust en duurt niet langer dan een minuut, maar ik ben in ieder geval voorbereid als er zombies komen.
Dat heb ik ook heel erg.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:52 schreef San0201 het volgende:
Er komen me een aantal dingen hier wel bekend voor.
....
Verder heb ik van mijn moeder, en opa een tic overgenomen. Die krijgen soms spontaan liedjes in hun hoofd als ze een bepaald woord horen. Zo had ik een tijdje geleden een vergadering op het werk. En mijn manager begon een zin met "Don't you". Heel de dag "Don't you ... forget about me" zitten neurien.
Klinkt bekendquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:17 schreef speedy_kevin het volgende:
Na een gesprek te hebben gehad loop ik dat in mijn hoofd nog vele keren na en ga ik twijfelen of ik wel het juiste heb gezegd en wat ik dan beter had kunnen zeggen.
Soms heb ik dan daarna een kut gevoel om iets wat ik gezecht heb terwijl het eigenlijk nergens over gaat
Herkenbaar, maar dan eigenlijk alleen in periodes van verliefdheidquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:17 schreef speedy_kevin het volgende:
Na een gesprek te hebben gehad loop ik dat in mijn hoofd nog vele keren na en ga ik twijfelen of ik wel het juiste heb gezegd en wat ik dan beter had kunnen zeggen.
Soms heb ik dan daarna een kut gevoel om iets wat ik gezecht heb terwijl het eigenlijk nergens over gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |