En dan met name mannen die zich als nichten kledenquote:Op maandag 18 mei 2009 20:55 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Vrouwen houden van NICHTEN.
Er valt wel wat voor te zeggen. Hoe worden ze uitgebeeld in films, tv, reklame, ecetera?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
en jij komt uit lutjebroek??? geloof me 'lieve negers' zien er net zo vriendelijk uit als 'lieve bleekgezichten'. Volgens mij bedoelde iemand met 'negers' meer die wannabe gangster-negers. Dat JIJ door jouw leefomgeving (ergens in een klein dorpje) hebt aangeleerd dat een donkere huid gelijk staat aan aggresie en gevaar wil niet betekenen dat heel het westen of heel nederland dat denkt. Gelukkig niet zeg!
wat ik toen ik heel jong was een tijdje wel heb gedacht was dat alle donkere mensen grappenmakers waren en dansjes deden, vanwege de zwarte pieten en een hele aardige kennis van mijn familie uit senegal![]()
Worden ze in films, tv en reclame neergezet als aggresieve mensen??? Dan heb ik zeker andere films, tv-programma's en reclames gezien... 40 jaar geleden was het wel zo, ik bedoel ik ben (nog maar) 21, maar ikzelf kan me niet herinneren dat zwarte mensen als verkeerd werden bestempeld in films, tv-programma's en reclames en witte mensen als goed, om het maar zo zwart-wit uit te drukken. Volgens mij slaat het eerder door naar positieve discriminatie.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 01:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Er valt wel wat voor te zeggen. Hoe worden ze uitgebeeld in films, tv, reklame, ecetera?
Welke associaties haal jij in je hoofd als je met antillianen of surinamers te maken krijgt en je wilt een gesprek aangaan? It's all been planted there by the media...
Vrouwen vallen op schofterige nichten. Type Gordon. Nietwaar dames??quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:54 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik vind dat hele idee van dat vrouwen op 'schoften' vallen ook weer zo'n typische Lutjebroekse gedachte. In dat geval vallen vrouwen ook op 'nichten'.
De eerste film die me te binnen schiet waarin een neger redelijk positief wordt neergezet is i am legend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:54 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Worden ze in films, tv en reclame neergezet als aggresieve mensen??? Dan heb ik zeker andere films, tv-programma's en reclames gezien... 40 jaar geleden was het wel zo, ik bedoel ik ben (nog maar) 21, maar ikzelf kan me niet herinneren dat zwarte mensen als verkeerd werden bestempeld in films, tv-programma's en reclames en witte mensen als goed, om het maar zo zwart-wit uit te drukken. Volgens mij slaat het eerder door naar positieve discriminatie.
Ik zeg ook niet dat lieve negers niet zo lief zijn als lieve blanken... maar dat de INTERPRETATIE ervan anders is.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
en jij komt uit lutjebroek??? geloof me 'lieve negers' zien er net zo vriendelijk uit als 'lieve bleekgezichten'. Volgens mij bedoelde iemand met 'negers' meer die wannabe gangster-negers. Dat JIJ door jouw leefomgeving (ergens in een klein dorpje) hebt aangeleerd dat een donkere huid gelijk staat aan aggresie en gevaar wil niet betekenen dat heel het westen of heel nederland dat denkt. Gelukkig niet zeg!
wat ik toen ik heel jong was een tijdje wel heb gedacht was dat alle donkere mensen grappenmakers waren en dansjes deden, vanwege de zwarte pieten en een hele aardige kennis van mijn familie uit senegal![]()
Ik weet niet waarom je door een film als bijvoorbeeld the Pursuit of Happyness negatief over zwarte mannen gaat denken? Het is helaas zo dat (in dit voorbeeld) in de VS zwarten nog steeds worden achtergesteld en dat de enige verandering is dat ze gelijk zijn volgens de wet en dat er nu een zwarte president is. Die film is heel realistisch omdat het gaat over een zwarte man die wel alle capaciteiten heeft, maar door zijn kleur heel veel moeite moet doen om die te kunnen benutten. Ik vind dat niet negatief voor het beeld van afro-amerikanen. Er gaan heel veel films over mensen die niet rijk zijn, of zeg maar gewoon arm, maar mensen die arm zijn in films, zijn meestal de good-guys. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen door zo'n film helemaal geilen op zwarte mannen, omdat zwarte mannen arm zijn, en arme mannen schoften zijn en schoften aantrekkelijk zijn... Wat is dat voor een rare redenatie? Als je dit serieus denkt dan is er toch een hoop mis.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:55 schreef Ra-z het volgende:
[..]
De eerste film die me te binnen schiet waarin een neger redelijk positief wordt neergezet is i am legend.
In bijna alle andere films zijn het armen,dieven, moordenaars ,gangsters,rappers, combinatie van de laatste 2,kip en meloen vretende stuntelige figuren waar iedereen om moet lachen of kanonnenvoer
Kijk het gaat om dit stukjequote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:09 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je door een film als bijvoorbeeld the Pursuit of Happyness negatief over zwarte mannen gaat denken? Het is helaas zo dat (in dit voorbeeld) in de VS zwarten nog steeds worden achtergesteld en dat de enige verandering is dat ze gelijk zijn volgens de wet en dat er nu een zwarte president is. Die film is heel realistisch omdat het gaat over een zwarte man die wel alle capaciteiten heeft, maar door zijn kleur heel veel moeite moet doen om die te kunnen benutten. Ik vind dat niet negatief voor het beeld van afro-amerikanen. Er gaan heel veel films over mensen die niet rijk zijn, of zeg maar gewoon arm, maar mensen die arm zijn in films, zijn meestal de good-guys. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen door zo'n film helemaal geilen op zwarte mannen, omdat zwarte mannen arm zijn, en arme mannen schoften zijn en schoften aantrekkelijk zijn... Wat is dat voor een rare redenatie? Als je dit serieus denkt dan is er toch een hoop mis.
Ik denk niet negatief over negers, maar de media zet wel een 'fout' beeld neer in 9 van de 10 films met een neger erin zijn ze niet serieus te nemenquote:Worden ze in films, tv en reclame neergezet als aggresieve mensen??? Dan heb ik zeker andere films, tv-programma's en reclames gezien... 40 jaar geleden was het wel zo, ik bedoel ik ben (nog maar) 21, maar ikzelf kan me niet herinneren dat zwarte mensen als verkeerd werden bestempeld in films, tv-programma's en reclames en witte mensen als goed, om het maar zo zwart-wit uit te drukken. Volgens mij slaat het eerder door naar positieve discriminatie.
Wat een bullshit. Misschien moet je eens andere films kijkenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:55 schreef Ra-z het volgende:
[..]
De eerste film die me te binnen schiet waarin een neger redelijk positief wordt neergezet is i am legend.
In bijna alle andere films zijn het armen,dieven, moordenaars ,gangsters,rappers, combinatie van de laatste 2,kip en meloen vretende stuntelige figuren waar iedereen om moet lachen of kanonnenvoer
Het is zoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:31 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Misschien moet je eens andere films kijken
Geef eens een voorbeeld (of meerdere). Het is echtquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:01 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Het is zonegers worden 9 van de 10 keer gewoon als schorem of sukkels neergezet in de media/films bijna ( <- ) nooit de good guy, en als ze dan de good guy zijn zijn ze de underdog
En dan heb ik et niet over die kut films waar ze het in het film & tv forum over hebben die niemand ziet maar O ZO GOED ZIJN, maar gewoon de mainstream film die in de bios uitkomt![]()
Precies.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Precies. Daarom vroeg ik eerder of hij wel eens goed naar de meisjes gekeken had die zich met dat soort gespuis inlaten. Naar mijn ervaring zijn het in elke bevolkingsgroep de uitvreters die de labiele meisjes op hun hand krijgen.
Ik zeg alleen ( ! ) dat negers op tv / in films / reclame VEELAL neergezet worden als, badguys, sukkels, underdogs of iets anders minder positief en nooit als echt de held die de dag red en ook nog eens geliefd is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:59 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld (of meerdere). Het is echtals jij denkt dat vrouwen op schoften vallen omdat komedie-koning Eddie Murphy bestaat of omdat ze heel veel naar bad boys hebben gekeken... Zó makkelijk zijn vrouwen ook weer niet te beinvloeden.
Even een greep uit de top 250 van imdb - afgelopen jaarquote:Worden ze in films, tv en reclame neergezet als aggresieve mensen??? Dan heb ik zeker andere films, tv-programma's en reclames gezien... 40 jaar geleden was het wel zo, ik bedoel ik ben (nog maar) 21, maar ikzelf kan me niet herinneren dat zwarte mensen als verkeerd werden bestempeld in films, tv-programma's en reclames en witte mensen als goed, om het maar zo zwart-wit uit te drukken. Volgens mij slaat het eerder door naar positieve discriminatie.
Will Smith heeft ons dus nooit van aliens gered?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:47 schreef Ra-z het volgende:
Ik zeg alleen ( ! ) dat negers op tv / in films / reclame VEELAL neergezet worden als, badguys, sukkels, underdogs of iets anders minder positief en nooit als echt de held die de dag red en ook nog eens geliefd is.
Het is geen kwestie van merken, het is al jaaaaren een voldongen feit.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Of in ieder geval dat schofterige gedrag, dat vinden zij namelijk aantrekkelijk bij mannen. Een arrogantie, een voorkomen van "ongenaakbaarheid", hoogmoedigheid, en ook wel dat te makkelijke gedrag. Vieten op tafel, wijdbeens zitten, van alle problemen een grap maken. Volgens mij is dat precies wat vrouwen afentoe doet walgen, maar in essentie (diep van binnen) zoeken vrouwen vnl. mannen met zo'n persona. Omdat dat hen beweegt en beroerd.
Sub-conclusie: vrouwen zoeken zelf alle problemen op. Van allochtoon-gespuis tot loverboy..
Merken jullie dat ook?
quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:21 schreef technojunk het volgende:
k mach nit klage heb der zow 34 wijve op me msn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |