abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 21:42:38 #126
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_69167480
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:55 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Vrouwen houden van NICHTEN.
En dan met name mannen die zich als nichten kleden Kijk maar eens naar dat Scandinavische jongens en hun kledingstijl topic in LIF, kun je lachen.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 01:24:37 #127
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69176384
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

en jij komt uit lutjebroek??? geloof me 'lieve negers' zien er net zo vriendelijk uit als 'lieve bleekgezichten'. Volgens mij bedoelde iemand met 'negers' meer die wannabe gangster-negers. Dat JIJ door jouw leefomgeving (ergens in een klein dorpje) hebt aangeleerd dat een donkere huid gelijk staat aan aggresie en gevaar wil niet betekenen dat heel het westen of heel nederland dat denkt. Gelukkig niet zeg!

wat ik toen ik heel jong was een tijdje wel heb gedacht was dat alle donkere mensen grappenmakers waren en dansjes deden, vanwege de zwarte pieten en een hele aardige kennis van mijn familie uit senegal
Er valt wel wat voor te zeggen. Hoe worden ze uitgebeeld in films, tv, reklame, ecetera?
Welke associaties haal jij in je hoofd als je met antillianen of surinamers te maken krijgt en je wilt een gesprek aangaan? It's all been planted there by the media...
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:54:31 #128
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69184020
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 01:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Er valt wel wat voor te zeggen. Hoe worden ze uitgebeeld in films, tv, reklame, ecetera?
Welke associaties haal jij in je hoofd als je met antillianen of surinamers te maken krijgt en je wilt een gesprek aangaan? It's all been planted there by the media...
Worden ze in films, tv en reclame neergezet als aggresieve mensen??? Dan heb ik zeker andere films, tv-programma's en reclames gezien... 40 jaar geleden was het wel zo, ik bedoel ik ben (nog maar) 21, maar ikzelf kan me niet herinneren dat zwarte mensen als verkeerd werden bestempeld in films, tv-programma's en reclames en witte mensen als goed, om het maar zo zwart-wit uit te drukken. Volgens mij slaat het eerder door naar positieve discriminatie.

Dan die associaties met antilianen of surinamers. Ik heb eerlijk gezegd helemaal niets negatiefs met surinamers meegemaakt. Dat er nu wel problemen zijn met antiliaanse en marokkaanse jongeren klopt en ik ben ook wel zo slim om als ik een stel opgefokte antiliaanse jongeren op straat zie, ik daar niet op af stap om een gesprek te beginnen. Sowieso zou ik niet zomaar een gesprek beginnen met wildvreemden als er geen aanleiding toe is, maar zeker niet met opgefokte types (of ze nou antiliaans, limburgs, marokkaans of boliviaans zijn). Maar ik heb eerlijk gezegd geen associaties met een bevolkingsgroep in het algemeen (omdat ik simpelweg genoeg antiliaanse of marokkaanse jongeren/ouderen tegen ben gekomen die zich niet opgefokt gedroegen). Maarja, als je in Lutjebroek woont en je hebt alleen de tv en je ouders kicken op de VVD, PVV, CDA of SGP, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je door de media gaat denken dat in de randstad het tegenkomen van een antiliaan hetzelfde betekent als een verkrachting of een overval en dat je maar het best niet Marokko kan gaan, want als er hier al zoveel problemen zijn met marokkanen, dan is Marokko één grote chaos .

Maargoed, dit is best wel offtopic en slowchat en weet ikveel wat voor termen ze hiervoor hebben.

Ik vind dat hele idee van dat vrouwen op 'schoften' vallen ook weer zo'n typische Lutjebroekse gedachte. In dat geval vallen vrouwen ook op 'nichten'.

Wel een zeer vermakelijk topic, zolang de vooroordelen met een korreltje zout worden genomen, smaken ze wel.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69184641
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:54 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

Ik vind dat hele idee van dat vrouwen op 'schoften' vallen ook weer zo'n typische Lutjebroekse gedachte. In dat geval vallen vrouwen ook op 'nichten'.

Vrouwen vallen op schofterige nichten. Type Gordon. Nietwaar dames??
pi_69185950
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:54 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Worden ze in films, tv en reclame neergezet als aggresieve mensen??? Dan heb ik zeker andere films, tv-programma's en reclames gezien... 40 jaar geleden was het wel zo, ik bedoel ik ben (nog maar) 21, maar ikzelf kan me niet herinneren dat zwarte mensen als verkeerd werden bestempeld in films, tv-programma's en reclames en witte mensen als goed, om het maar zo zwart-wit uit te drukken. Volgens mij slaat het eerder door naar positieve discriminatie.
De eerste film die me te binnen schiet waarin een neger redelijk positief wordt neergezet is i am legend.

In bijna alle andere films zijn het armen,dieven, moordenaars ,gangsters,rappers, combinatie van de laatste 2,kip en meloen vretende stuntelige figuren waar iedereen om moet lachen of kanonnenvoer
pi_69186533
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:38 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

en jij komt uit lutjebroek??? geloof me 'lieve negers' zien er net zo vriendelijk uit als 'lieve bleekgezichten'. Volgens mij bedoelde iemand met 'negers' meer die wannabe gangster-negers. Dat JIJ door jouw leefomgeving (ergens in een klein dorpje) hebt aangeleerd dat een donkere huid gelijk staat aan aggresie en gevaar wil niet betekenen dat heel het westen of heel nederland dat denkt. Gelukkig niet zeg!

wat ik toen ik heel jong was een tijdje wel heb gedacht was dat alle donkere mensen grappenmakers waren en dansjes deden, vanwege de zwarte pieten en een hele aardige kennis van mijn familie uit senegal
Ik zeg ook niet dat lieve negers niet zo lief zijn als lieve blanken... maar dat de INTERPRETATIE ervan anders is.
Net zoals een blanke in een latijns land ook een meer erotiserende kracht heeft over vrouwen van daar, omdat zij blanken zien als gevaar/buitenstaanders.
Dit zorgt er alleen voor dat die mensen ten alle tijde spannender lijken dan hun gelijke met het andere kleurtje.
maw het aggressievere/gevaarlijke uiterlijk, wat jij verkeerd interpreteert: is een interpretatie en niet het zijn..., beïnvloed de manier waarop die mensen overkomen voor u.

En ik kom van Antwerpen...

Als jij opgevoed bent tussen zwarten (om die term te gebruiken) ben je natuurlijk veel minder vatbaar voor dit fenomeen, maar vind je zwarten ook minder erotiserend..
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:09:00 #132
pi_69188504
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:55 schreef Ra-z het volgende:

[..]

De eerste film die me te binnen schiet waarin een neger redelijk positief wordt neergezet is i am legend.

In bijna alle andere films zijn het armen,dieven, moordenaars ,gangsters,rappers, combinatie van de laatste 2,kip en meloen vretende stuntelige figuren waar iedereen om moet lachen of kanonnenvoer
Ik weet niet waarom je door een film als bijvoorbeeld the Pursuit of Happyness negatief over zwarte mannen gaat denken? Het is helaas zo dat (in dit voorbeeld) in de VS zwarten nog steeds worden achtergesteld en dat de enige verandering is dat ze gelijk zijn volgens de wet en dat er nu een zwarte president is. Die film is heel realistisch omdat het gaat over een zwarte man die wel alle capaciteiten heeft, maar door zijn kleur heel veel moeite moet doen om die te kunnen benutten. Ik vind dat niet negatief voor het beeld van afro-amerikanen. Er gaan heel veel films over mensen die niet rijk zijn, of zeg maar gewoon arm, maar mensen die arm zijn in films, zijn meestal de good-guys. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen door zo'n film helemaal geilen op zwarte mannen, omdat zwarte mannen arm zijn, en arme mannen schoften zijn en schoften aantrekkelijk zijn... Wat is dat voor een rare redenatie? Als je dit serieus denkt dan is er toch een hoop mis.

Dat mannen die dit denken geen vrouw kunnen krijgen, betekent niet dat vrouwen daarom op schoften vallen. Ik heb nog nooit gedacht op straat: waarom loopt die mooie meid met een schoft? Simpelweg omdat ik iemand pas als schoft zie als deze zich asociaal gedraagt in het verkeer, ze zich irritant/asociaal bezighouden op straat of iemand in elkaar slaan. En twee keer zag ik de vriendin van een 'vechtende schoft' en daar was die vriendin ook gewoon een 'schoft'. Asocialen in het verkeer of hangjongeren hebben tijdens hun schofterige actie nooit hun vriendinnen bij zich.

Maargoed, ik het het gevoel dat ik er iets te serieus op in ga.
pi_69189302
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:09 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je door een film als bijvoorbeeld the Pursuit of Happyness negatief over zwarte mannen gaat denken? Het is helaas zo dat (in dit voorbeeld) in de VS zwarten nog steeds worden achtergesteld en dat de enige verandering is dat ze gelijk zijn volgens de wet en dat er nu een zwarte president is. Die film is heel realistisch omdat het gaat over een zwarte man die wel alle capaciteiten heeft, maar door zijn kleur heel veel moeite moet doen om die te kunnen benutten. Ik vind dat niet negatief voor het beeld van afro-amerikanen. Er gaan heel veel films over mensen die niet rijk zijn, of zeg maar gewoon arm, maar mensen die arm zijn in films, zijn meestal de good-guys. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen door zo'n film helemaal geilen op zwarte mannen, omdat zwarte mannen arm zijn, en arme mannen schoften zijn en schoften aantrekkelijk zijn... Wat is dat voor een rare redenatie? Als je dit serieus denkt dan is er toch een hoop mis.
Kijk het gaat om dit stukje
quote:
Ik denk niet negatief over negers, maar de media zet wel een 'fout' beeld neer in 9 van de 10 films met een neger erin zijn ze niet serieus te nemen
pi_69191029
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:55 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Misschien moet je eens andere films kijken
pi_69192059
Ze komen zichzelf wel tegen!!!!!!!!!
pi_69194365
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:31 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Misschien moet je eens andere films kijken
Het is zo negers worden 9 van de 10 keer gewoon als schorem of sukkels neergezet in de media/films bijna ( <- ) nooit de good guy, en als ze dan de good guy zijn zijn ze de underdog

En dan heb ik et niet over die kut films waar ze het in het film & tv forum over hebben die niemand ziet maar O ZO GOED ZIJN, maar gewoon de mainstream film die in de bios uitkomt
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:59:06 #137
pi_69196319
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:01 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Het is zo negers worden 9 van de 10 keer gewoon als schorem of sukkels neergezet in de media/films bijna ( <- ) nooit de good guy, en als ze dan de good guy zijn zijn ze de underdog

En dan heb ik et niet over die kut films waar ze het in het film & tv forum over hebben die niemand ziet maar O ZO GOED ZIJN, maar gewoon de mainstream film die in de bios uitkomt
Geef eens een voorbeeld (of meerdere). Het is echt als jij denkt dat vrouwen op schoften vallen omdat komedie-koning Eddie Murphy bestaat of omdat ze heel veel naar bad boys hebben gekeken... Zó makkelijk zijn vrouwen ook weer niet te beinvloeden.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:45:18 #138
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_69197899
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:25 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Precies. Daarom vroeg ik eerder of hij wel eens goed naar de meisjes gekeken had die zich met dat soort gespuis inlaten. Naar mijn ervaring zijn het in elke bevolkingsgroep de uitvreters die de labiele meisjes op hun hand krijgen.
Precies.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
pi_69197969
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:59 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld (of meerdere). Het is echt als jij denkt dat vrouwen op schoften vallen omdat komedie-koning Eddie Murphy bestaat of omdat ze heel veel naar bad boys hebben gekeken... Zó makkelijk zijn vrouwen ook weer niet te beinvloeden.
Ik zeg alleen ( ! ) dat negers op tv / in films / reclame VEELAL neergezet worden als, badguys, sukkels, underdogs of iets anders minder positief en nooit als echt de held die de dag red en ook nog eens geliefd is.

Ik heb nooit een word gerept over dat dit er voor zou zorgen dat vrouwen op negers vallen

Dit is wat jij riep
quote:
Even een greep uit de top 250 van imdb - afgelopen jaar
The Shawshank Redemption - neger in de gevangenis
Pulp Fiction - gangster neger
se7en - eerste positieve rol voor een neger
The Green Mile - geen badguy, wel een sullig persoon die veroordeeld is voor iets wat ie niet gedaan heeft en er niets (meer) tegen doet
De helft van alle will smith films + die van snoop

Alle rap video's ongeveer, alle 50cent video games etc etc.

Dus ja negers worden over het algemeen als agressieve/criminelen(iig niet positief) mensen in de media neergezet
pi_69203507
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:47 schreef Ra-z het volgende:
Ik zeg alleen ( ! ) dat negers op tv / in films / reclame VEELAL neergezet worden als, badguys, sukkels, underdogs of iets anders minder positief en nooit als echt de held die de dag red en ook nog eens geliefd is.
Will Smith heeft ons dus nooit van aliens gered?
Jamie Fox die Ray Charles in de gelijknamige film Ray speelde was een bad guy?
Don Cheadle is een sukkel in Iron Man 2?

Man, leer eens wat minder zwart-wit zien (haha ik zei zwart, haha, got it? )
pi_69204910
denk dat vrouwen houden van een beetje een vent
niet te soft en niet te schofterig.
en met schofterig bedoel ik geen klootzak, maar dat je niet bang bent om voor jezelf op te komen.
pi_69209159
Tsja, je kan het ze moeilijk kwalijk nemen omdat de meeste "aardige" mannen simpelweg niet aantrekkelijk voor ze zijn. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
  woensdag 20 mei 2009 @ 06:45:28 #143
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_69213811
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bek dicht, trut.
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_69216318
klopt, ik hoef echt niet zo'n zacht gekookt eitje hoor
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:19:18 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69217536
Nee. Onzin.

Je stelling was: vrouwen houden van schoften.

Verbeterde stelling: vrouwen vallen op schoften.

Nee. Iets minder onzin.

Nog betere stelling: sommige vrouwen vallen op schoften.

True.
Huilen dan.
pi_69217746
jaah ik zoek hem in ieder geval!
en als ik er een gevonden heb die niet zo is (wat eigenlijk toch een veel betere jongen is natuurlijk) vind ik m toch niet leuk genoeg....
pi_69219413
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Of in ieder geval dat schofterige gedrag, dat vinden zij namelijk aantrekkelijk bij mannen. Een arrogantie, een voorkomen van "ongenaakbaarheid", hoogmoedigheid, en ook wel dat te makkelijke gedrag. Vieten op tafel, wijdbeens zitten, van alle problemen een grap maken. Volgens mij is dat precies wat vrouwen afentoe doet walgen, maar in essentie (diep van binnen) zoeken vrouwen vnl. mannen met zo'n persona. Omdat dat hen beweegt en beroerd.

Sub-conclusie: vrouwen zoeken zelf alle problemen op. Van allochtoon-gespuis tot loverboy..

Merken jullie dat ook?
Het is geen kwestie van merken, het is al jaaaaren een voldongen feit.
En vrouwen die het ontkennen zijn schijnheilig, al hebben ze het zelf niet door, uitzondering daarnagelaten.

Er is ook helemaal niets mis mee, maar het heeft mij persoonlijk heel wat jaren en roterervaringen gekost om het echt door te hebben.
Nu voldoe ik gewoon al een tijdje helemaal aan de eis, en verdraaid nog aan toe, het werkt, nog niet helemaal, omdat het nog moet wennen, maar beter dan een lieve voetveeg zijn.

Alleen vreemdgaan of slaan vind ik nog steeds te walgelijk voor woorden en zit niet in mijn karakter, maar negeren, onaardig en ongeinteresseerd doen, en ander dergelijk gedrag is inderdaad veel effectiever voor een gelijkwaardige verstandshouding, en houd je uit de beruchte "friends"-zone.

Dus tenzij je een lief maatje wilt hebben, die haar problemen op je uitstort, of een vrouw, die je laat zitten zodra er een ander langskomt, of alleen financieel gebruik van je wil maken, of gewoon te anders bent en jezelf niet kan verloochenen, en gokt op die enkele uitzondering die er rondloopt, zou ik het gedrag aan iedere man/jongen aanraden.
pi_69227719
Vrouwen houden van mannen die opvallen, het gaat er niet om of je een schoft bent.
Verbaal terrorist
pi_69227990
k mach nit klage heb der zow 34 wijve op me msn
wursjip technojunk _O_
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:24:01 #150
pi_69228080
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:21 schreef technojunk het volgende:
k mach nit klage heb der zow 34 wijve op me msn
(ik hoop dat je een grapje maakt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')