abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69026485
Een citaat van Fleur Agema op de PVV-site over “terreur-Marokkanen”.
Dit staat ook nu nog (het is 14 mei 2009) op de PVV-site.

Zie:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=2276&Itemid=28

Het is ook te zien op Youtube:

Het begint als volgt:

AO Aanpak Marokkaanse probleemjongeren
De zon straalde tijdens het paasweekend en menigeen was vol goede moed afgereisd naar onze prachtige kustplaatsen. Later deze maand vieren we Koninginnedag, het grootste volksfeest dat we met zijn allen samen op straat vieren. Een prachtig land dat in toenemende mate wordt ontwricht door Marokkaanse straatterroristen. Iedereen weet dat.

Je kunt geen dagje naar het strand, geen bioscoop bezoeken, rustig over straat lopen of een ritje met het openbaar vervoer maken zonder een gerede kans te lopen een groep opgefokte Marokkanen tegen te komen die de boel op agressieve en vijandige wijze verstiert.

Hoewel het citaat is gemaakt op 15 april 2009, wist Fleur Agema toen al dat de (toen nog) komende koninginnedag zou worden verstierd door Marokkanen.

Is Fleur (of Florrie) Agema knettergek geworden?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_69026565
die is zo geprogrammeerd
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:31:03 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_69026595
Geworden? Ze was altijd al een xenofoob met een IQ waar je naar moet graven
pi_69026723
Ik lees nergens in het stuk dat Koninginnedag is verpest door Marokkanen? Ze zegt alleen dat later in de maand Koninginnedag plaats gaat vinden.

Dus de TT klopt niet echt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_69027013
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:34 schreef Cobra4 het volgende:
Ik lees nergens in het stuk dat Koninginnedag is verpest door Marokkanen? Ze zegt alleen dat later in de maand Koninginnedag plaats gaat vinden.

Dus de TT klopt niet echt.
Zij beweert dat wij Nederlanders worden belemmerd in onze festiviteiten (Pasen, Koninginnedag) door Marokkanen. Ik heb daar vwb Koninginnedag t/m 2008 nooit wat van gemerkt. Maar misschien deden ze wel gemeen met koekhappen of hadden ze het Oud-Hollandse kantklossen nog niet zo goed onder de knie.
Maar van terreur (oef) heb ik nooit iets gemerkt, en ik ben een boerenzoon uit Twente die regelmatig in Amsterdam en Utrecht koninginnedag heeft gevierd. Multiculti zal wel heel vaak mislukken. Maar op koninginnedag ervoer ik altijd een gezellige multiculturele roes.
pi_69027432
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zij beweert dat wij Nederlanders worden belemmerd in onze festiviteiten (Pasen, Koninginnedag) door Marokkanen. Ik heb daar vwb Koninginnedag t/m 2008 nooit wat van gemerkt. Maar misschien deden ze wel gemeen met koekhappen of hadden ze het Oud-Hollandse kantklossen nog niet zo goed onder de knie.
Maar van terreur (oef) heb ik nooit iets gemerkt, en ik ben een boerenzoon uit Twente die regelmatig in Amsterdam en Utrecht koninginnedag heeft gevierd. Multiculti zal wel heel vaak mislukken. Maar op koninginnedag ervoer ik altijd een gezellige multiculturele roes.
Daarom snap ik je TT ook niet. Tuurlijk zijn er veel problemen met rifratjes, maar er staat nergens in het stuk wat jij wel in je TT claimt.

En wbt Koninginnedag heb je gelijk. Ik heb op die dag ook nog noit problemen gehad.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_69027916
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Daarom snap ik je TT ook niet. Tuurlijk zijn er veel problemen met rifratjes, maar er staat nergens in het stuk wat jij wel in je TT claimt.

En wbt Koninginnedag heb je gelijk. Ik heb op die dag ook nog noit problemen gehad.
Wat is anders de reden om Koninginnedag te noemen in een relaas dat gaat over Terreurmarokkanen.
De teneur is: Wij hebben prachtige feesten (Pasen en Koninginnedag), maar die worden allemaal bedorven door terreurmarokkanen. Wat is anders de reden voor haar om Koninginnedag te noemen.
pi_69028017
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is anders de reden om Koninginnedag te noemen in een relaas dat gaat over Terreurmarokkanen.
De teneur is: Wij hebben prachtige feesten (Pasen en Koninginnedag), maar die worden allemaal bedorven door terreurmarokkanen. Wat is anders de reden voor haar om Koninginnedag te noemen.
Omdat dit het de eerste landelijke festiviteit was na haar toespraak? Actueel dus. Beter dan praten over de kerst.
pi_69076604
Het relaas van Fleur Agema doet me ook erg denken aan Rita Verdonk die bang was dat ons Sinterklaasfeest zou worden opgeheven. Het toont de krankzinnigheid aan waar xenofoben mee bezig zijn. Alsof onze feesten als Sinterklaas en Koninginnedag worden bedreigd door buitenlanders.
Sinterklaas is geboren in het huidige Turkije dat destijds bij Griekenland hoorde. Een Griek of Turk avant la lettre dus. En de jongste telgen uit ons koningshuis (waar we koninginnedag aan te danken hebben) is half Argentijns (en daarvoor weer Spaans of Baskisch) en bijna half Duits met wat Russisch en slechts een klein beetje Nederlands.
Het is trouwens niet de eerste keer dat straatterreur van blanke Nederlandse kant een Koninginnedag overschaduwt. Dit gebeurde ook in 1980 door stenengooiende krakers.
pi_69077206
Ik begrijp wat je bedoelt idd. Na koninginnedag hebben ze niet eens de moeite genomen om dit artikeltje te rectificeren, of iig weg te halen. Naast het feit dat deze alinea je reinste haatzaaierij is idd.
quote:
Je kunt geen dagje naar het strand, geen bioscoop bezoeken, rustig over straat lopen of een ritje met het openbaar vervoer maken zonder een gerede kans te lopen een groep opgefokte Marokkanen tegen te komen die de boel op agressieve en vijandige wijze verstiert.
Dit is een pure leugen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-05-2009 01:08:22 ]
I´m back.
pi_69077258
DE NEDERLANDSE CULTUUR WORD OMVER GEWORPEN WILDERS AAN DE MACHT DIT KAN ZO NIET LANGER MENSEN OPEN JE OGEN NOU TOCH EENS
pi_69077354
Misschien moet Fleur volgend jaar wat dieper in haar bolletje kijken want als we iets weten is dat Marokkaanse mannen over het algemeen niet als Karst (T.) door het leven gaan.
X
pi_69077597
De kracht van Koninginnedag is bovendien het mulitculturele.
Ik herinner me nog de Surinaamse vrouwen langs het defile in Soestdijk bij Koningin Juliana.
De gewaden zag ik grijs (zwart wit tv) maar waren in werkelijkheid mooi gekleurd.
En dan in combinatie met Hollandse drumbands.
De combinatie van mandenvlechters uit Sint Oedenrode met een Afrikaanse dansgroep is juist het mooie van de multiculture koninginnedag.
Je moet er niet aan denken dat straks Willem IV bij een bezoek in den lande alleen maar blanke klompenmakers en oud-hollandse hoepelmiepen in traditionele klederdracht mag aanschouwen.
pi_69077744
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het relaas van Fleur Agema doet me ook erg denken aan Rita Verdonk die bang was dat ons Sinterklaasfeest zou worden opgeheven.
Verdonk zei dit
quote:
Om te beginnen is er een sterke “weg-met-ons” stroming die ons al jaren wil doen geloven dat onze cultuur niet bestaat en die onze waarden en normen zelfs minderwaardig vindt ten opzichte van andere culturen.
Ze stellen zelfs het sinterklaasfeest ter discussie. En willen overal slavernijmonumenten om ons als slecht af te schilderen. Ze praten het goed dat mannen aan vrouwen geen hand geven.
http://www.trotsopnederland.com/index.php?pageID=3&messageID=26

Overdrijven, generaliseren en fantaseren..
Sinterklaasfeest staat al jaren ter discussie.. 'ze' is hier de gemiddelde Nederlander die er geen zin meer in heeft , maar ook doen mensen er toch aan mee .. vooral voor de kinderen.
Maar Verdonk suggereert hier dat "ze" een bepaalde vijand is .
Diezelfde "ze " willen overal slavernijmonumenten wegzetten, fantaseert ze.
Hoeveel van die monumenten staan er in Nederland... hoeveel staan er gepland, in voorbereiding ?
1... 3.. 10 ?? Is dat overal ?
En diezelfde "ze" zijn zedenloos door goed te praten dat mannen geen hand geven aan vrouwen...
natuurlijk.. goed zoeken en je vindt je voorbeeldjes .. vervolgens opblazen tot een hele grote groep "ze"
snel er tussendoor nog eens 500 monumenten erbij verzinnen en dat de gemiddelde Nederlander vaak twijfelt aan Sinterklaas ook maar op "ze", de vijand schuiven..
En dat "ze" de Nederlandse waarden en normen minder juist achten dan die van andere culturen.... liegt ze nu bewust of denkt ze echt zo kortzichtig..?
Nou Rita... ouderwetse Nederlandse normen als nuchterheid, tolerantie..doe maar gewoon .. en stel je zelf niet zo aan ....overdrijf niet zo... check de feiten vind ik echt te gek... En daar kun je nog wat van leren
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:18:23 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_69077794
Die Karst Talhaoui ook. Met zijn mocrobak volgas de meute in. Agema wist het allang.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_69077795
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verdonk zei dit
[..]

http://www.trotsopnederland.com/index.php?pageID=3&messageID=26

Overdrijven, generaliseren en fantaseren..
Sinterklaasfeest staat al jaren ter discussie.. 'ze' is hier de gemiddelde Nederlander die er geen zin meer in heeft , maar ook doen mensen er toch aan mee .. vooral voor de kinderen.
Maar Verdonk suggereert hier dat "ze" een bepaalde vijand is .
Diezelfde "ze " willen overal slavernijmonumenten wegzetten, fantaseert ze.
Hoeveel van die monumenten staan er in Nederland... hoeveel staan er gepland, in voorbereiding ?
1... 3.. 10 ?? Is dat overal ?
En diezelfde "ze" zijn zedenloos door goed te praten dat mannen geen hand geven aan vrouwen...
natuurlijk.. goed zoeken en je vindt je voorbeeldjes .. vervolgens opblazen tot een hele grote groep "ze"
snel er tussendoor nog eens 500 monumenten erbij verzinnen en dat de gemiddelde Nederlander vaak twijfelt aan Sinterklaas ook maar op "ze", de vijand schuiven..
Het is idd pure leugen.
Maar toch sta ik nu ineens, nav wat TS post, weer te kijken van hoe grof het gaat, en tegelijkertijd hoe subtiel het bij sommige mensen wrs naar binnen sluipt.
I´m back.
pi_69077833
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is idd pure leugen.
Maar toch sta ik nu ineens, nav wat TS post, weer te kijken van hoe grof het gaat, en tegelijkertijd hoe subtiel het bij sommige mensen wrs naar binnen sluipt.
Glijdende schaal sinds Fortuijn ?
Het wordt steeds normaler
pi_69077977
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Glijdende schaal sinds Fortuijn ?
Het wordt steeds normaler
Het is sedert die tijd begonnen idd.
Normaler, ja, ik weet het niet. Ik denk het toch niet, ergens.
I´m back.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:42:49 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_69078188
Ze kan ook al niet tellen:
De Deense psycholoog Nicolai Sennels verwoordt het helder in wat hij noemt de vier mythes van integratie:
De extreme disproportionele anti-sociale en anti-democratische gedrag van moslims,(de gedrag? )
geen spijt van geweld,
dat het voor moslims zo goed als ondoenlijk is om zich andere – betere – normen en waarden eigen te maken,
de grote bereidheid om over te gaan tot extremisme en fundamentalisme
en tenslotte dat anti-sociaal gedrag leidt tot armoede en niet andersom.

Verder zegt ze dus dat die vier/vijf punten mythen zijn, het is een mythe dat mosilms zich geen andere normen en waarden kunnen aanmeten. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_69078256
Ik snap dat het een geweldig flauwe zinspeling is, maar het enige wat ze zegt is dat we koninginnendag samen vieren.

Als je het filmpje kijkt legt ze ook de klem op 'een prachtig land,'. Het is dus evenzeer mogelijk dat ze contrast wilde tekenen door een euforisch beeld naast een negatief beeld te leggen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Picchia op 16-05-2009 01:53:13 ]
pi_69078295
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:47 schreef Picchia het volgende:
Ik snap dat het een geweldig flauwe zinspeling is, maar het enige wat ze zegt is dat we koninginnendag samen vieren.
Wat ze bij jou in je hersencelletjes implanteert is dit, dat iedereen weet dat:
quote:
En koninginnedag (2009) wordt ook zo bedorven.

Dit is zeer grof liegen. Of niet?
I´m back.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:52:51 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_69078319
Ze kan zo bij Cheney in de leer. Of misschien is het wel andersom.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:55:38 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_69078351
mental image: cheney in een leren outfit
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_69078359
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ze bij jou in je hersencelletjes implanteert is dit, dat iedereen weet dat:
[..]

En koninginnedag (2009) wordt ook zo bedorven.

Dit is zeer grof liegen. Of niet?
Er staat dat men een gerede kans loopt om opgefokte Marokkanen tegen te komen. Dat klopt.

Wat ze zegt klopt helemaal.
pi_69078441
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

Er staat dat men een gerede kans loopt om opgefokte Marokkanen tegen te komen. Dat klopt.

Wat ze zegt klopt helemaal.
Gerede kans is dat we meer dan 50% kans lopen (en nu ben ik heel genereus eigenlijk) om opgefokte Marokkanen tegen te komen bij de activiteiten die ze opsomt, dat is een pure leugen. Dat klopt helemaal niet.
Maar je moet wel zeggen dat het klopt, want anders wordt je hele bestaan op Fok! natuurlijk een wassen neus, hè schalk.
I´m back.
pi_69078528
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:47 schreef Picchia het volgende:

Als je het filmpje kijkt legt ze ook de klem op 'een prachtig land,'. Het is dus evenzeer mogelijk dat ze contrast wilde tekenen door een euforisch beeld naast een negatief beeld te leggen.
Ze is zelf het negatieve beeld idd; hebben we allemaal te danken aan links Nederland en haar support voor dr. Spock.
I´m back.
pi_69078546
Het hangt af van de situatie om te bepalen of men kan spreken van gerede kans. De Hoge Raad ziet het als een geenszins te verwaarlozen kans. Dit wordt overigens gebruikt om o.a. voorwaardelijke opzet aan te tonen, dus om personen verantwoordelijk te stellen wanneer men bijvoorbeeld geen actie onderneemt.

Dat "meer dan 50%" van jou slaat nergens op.

[ Bericht 12% gewijzigd door Picchia op 16-05-2009 02:22:46 ]
pi_69078599
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:16 schreef Picchia het volgende:
Het hangt af van de situatie om te bepalen of men kon spreken van gerede kans. De Hoge Raad ziet het als een geenszins te verwaarlozen kans.
Dat ik een groep Marokkanen tegenkom die de boel versjtieren?
De Hoge Raad doet geen uitspraak in de trant van zomaar algemene meningen, maar alleen nav een arrest, dus post het arrest maar van de zaak waarin de Hoge Raad dus blijkbaar verkondigt dat ik een gerede, dwz niet te verwaarloze kans loop dat ik bij de uitjes en in het openbare vervoer zoals Agema mededeelt door Marokkaanse groepjes lastig zal worden gevallen.
Want dan debiteert ook de Hoge Raad een pertinente leugen.
I´m back.
pi_69078605
Ik denk dat de keurige Karst tot wanhoop gedreven is door een paar kutmarokkanen en daardoor tot zijn daad is gekomen. De man zag het ook niet meer zitten in dit land. Indirect zijn ze verantwoordelijk dus Fleur heeft gelijk.
pi_69078607
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:16 schreef Picchia het volgende:
Het hangt af van de situatie om te bepalen of men kan spreken van gerede kans. De Hoge Raad ziet het als een geenszins te verwaarlozen kans. Dit wordt overigens gebruikt om o.a. voorwaardelijke opzet aan te tonen, dus om personen verantwoordelijk te stellen wanneer men bijvoorbeeld geen actie onderneemt.

Dat "meer dan 50%" van jou slaat nergens op.
Nee, klopt een gerede kans lijkt me veel meer dan 50%, dat is gevoelsmatig meer in de trant van 90% idd. Wat al helemaal kolder is.
I´m back.
pi_69078608
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ik een groep Marokkanen tegenkom die de boel versjtieren?
De Hoge Raad doet geen uitspraak in de trant van zomaar algemene meningen, maar alleen nav een arrest, dus post het arrest maar van de zaak waarin de Hoge Raad dus blijkbaar verkondigt dat ik een gerede, dwz niet te verwaarloze kans loop dat ik bij de uitjes en in het openbare vervoer zoals Agema mededeelt door Marokkaanse groepjes lastig zal worden gevallen.
Want dan debiteert ook de Hoge Raad een pertinente leugen.
Begrijpend lezen is moeilijk hè.
pi_69078615
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat de keurige Karst tot wanhoop gedreven is door een paar kutmarokkanen en daardoor tot zijn daad is gekomen. De man zag het ook niet meer zitten in dit land. Indirect zijn ze verantwoordelijk dus Fleur heeft gelijk.
Dat moet wel.
Iedereen weet dat.
I´m back.
pi_69078625
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:26 schreef Picchia het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk hè.
O, het is niet specifiek, okee.
Maar gerede lijkt me dus veel meer dan 50% toch, semantisch, gevoelsmatig.
I´m back.
pi_69078660
Dat kan best. En voor Agema ligt de gevoelsmatige kans misschien wel hoger. Maar als ze dat daadwerkelijk wilde uitdrukken dan heeft ze de verkeerde woorden gekozen. Je zal haar echt woorden in de mond moeten leggen om haar hiermee zwart te kunnen maken.
pi_69078725
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:31 schreef Picchia het volgende:
Dat kan best. En voor Agema ligt de gevoelsmatige kans misschien wel hoger. Maar als ze dat daadwerkelijk wilde uitdrukken dan heeft ze de verkeerde woorden gekozen. Je zal haar echt woorden in de mond moeten leggen om haar hiermee zwart te kunnen maken.
Überhaupt niet, ik denk dat los van de materie de gemiddelde Nederlander gevoelsmatig en semantisch 'een gerede kans' inschat als een kans die behoorlijk boven de 50% ligt, maar laten we het op 50% houden, dan nog is het een leugen wat ze debiteert, zelfs in de heetste buurten van hotspot Gouda wrs nog, dat weet ook iedereen. Derhalve is dit een pure leugen. Bedoeld om haat te verspreiden in de hersencelletjes van lezertjes zoals jij, die toch al een vooroordeel hebben tegen alles wat afwijkt van jouw norm.

Dit allemaal nog even afgezien van het feit dat ons koninginnedagfeest dit jaar gewoon bedorven werd door een autochtone jongen, die 6 doden maakte.
Excuus 7 doden.

PS en dat laatste wist ze niet, maar deze text heeft ze niet aangepast of weggehaald na koninginnedag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 16-05-2009 02:46:49 ]
I´m back.
pi_69078960
De titel van dit topic is de hatelijke leugen. Zij heeft gesproken over - achteraf gezien - twee beladen onderwerpen. En van de emotie wordt nu misbruik gemaakt om haar zwart te maken. Ik kan mij niet herinneren dat zij op Fok op deze uitspraken werd aangevallen toen zij die uitspraken deed. En zonder de tragische aanslag van Karst zou dat ook niet gebeurt zijn. Dit is echt ongeloofelijk opportunistisch.

Misschien kunnen we nog een aantal keer posten hoeveel doden er zijn gevallen tijdens koninginnendag om de sfeer nog grimmiger te maken.

En nu impliceer je dat het onbeschoft is om uitgesproken teksten op de site te laten staan. Maar ik vind het juist wel correct dat politieke partijen pleidooien openbaar maken, zodat voor- en tegenstanders kunnen nalezen wat er daadwerkelijk gezegd is. Helaas speelt dit wel in de handen van mensen die maar al te graag uitspraken vervormen om onzin te verspreiden.

Haar uitspraken zijn vrij duidelijk en vallen letterlijk na te lezen. En het lukt mij niet om ze dusdanig te extrapoleren om op jouw of OP zijn uitspraken uit te komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 16-05-2009 03:43:13 ]
pi_69079085
Oké, eigenlijk kan ik dat wel, maar het klonk wel leuk.
pi_69079278
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:38 schreef Picchia het volgende:
Oké, eigenlijk kan ik dat wel, maar het klonk wel leuk.
Ja, sorry ik volg die hele Fleur Agema niet en ik lees vanavond alleen dat topic. Ik viel eerst over wat ze algemeen stelde dat er een gerede kans bestaat om door groepjes Marokkanen tijdens een dagje naar het strand etc. etc. en in tweede instantie idd over wat TS ook stelde, wie heeft in godsnaam koninginnedag nu werkelijk bedorven? Ja, er zijn ook wel wat overvallen geweest door Marokkanen idd, dat las ik door een topic van waterkip, die bijhoudt voor Fok! hoeveel, waar en hoe vaak Marokkanen in de fout gaan. Het zal je maar gebeuren, maar idem nochtans is het niet zo dat al mijn uitjes verbruit worden door de kans dat Marokkanen die verpesten. Sterker er is nog nooit een Marokkaan geweest die mijn uitje heeft gepest. Ik sta er ook niet alleen in, denk ik. De meeste Nederlanders hun uitjes worden niet verpest door een gerede kans dat groepjes Marokkanen toeslaan, volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-05-2009 04:32:20 ]
I´m back.
pi_69079618
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 03:15 schreef Picchia het volgende:
De titel van dit topic is de hatelijke leugen. Zij heeft gesproken over - achteraf gezien - twee beladen onderwerpen. En van de emotie wordt nu misbruik gemaakt om haar zwart te maken. Ik kan mij niet herinneren dat zij op Fok op deze uitspraken werd aangevallen toen zij die uitspraken deed. En zonder de tragische aanslag van Karst zou dat ook niet gebeurt zijn. Dit is echt ongeloofelijk opportunistisch.

Misschien kunnen we nog een aantal keer posten hoeveel doden er zijn gevallen tijdens koninginnendag om de sfeer nog grimmiger te maken.

Als er 1 partij is die zaken grimmig wil maken en opportunistisch is, is het de pvv wel.
Het feit dat het relaas nog niet verwijderd is, komt waarschijnlijk omdat de pvv zo verblind is door xenofobie dat ze de gebeurtenissen van 30 april al weer zijn vergeten. De dader was immers geen Marokkaan.
Dus ja, waarom zou je die in de statistieken meenemen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:07:29 #40
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69080677
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 08:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als er 1 partij is die zaken grimmig wil maken en opportunistisch is, is het de pvv wel.
Het feit dat het relaas nog niet verwijderd is, komt waarschijnlijk omdat de pvv zo verblind is door xenofobie dat ze de gebeurtenissen van 30 april al weer zijn vergeten. De dader was immers geen Marokkaan.
Dus ja, waarom zou je die in de statistieken meenemen.
Ja, maar het 'hun doen het ook argument' is wel heel erg sneu.

Picchia heeft gelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:19:05 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_69080832
quote:
De titel van dit topic is de hatelijke leugen. Zij heeft gesproken over - achteraf gezien - twee beladen onderwerpen. En van de emotie wordt nu misbruik gemaakt om haar zwart te maken.
Ach gut, die Fleur toch! Zwart nog wel.

Zij heeft het toch gezegd? Of niet? Dan is zij het toch die op haar woorden mag worden aangevallen? Of is het calimerosyndroom van de Wilderskliek al zo vergevorderd dat zelfs zo'n aanval wordt afgedaan als een vorm van zwartmakerij of (hoera daar is ie weer) de-mo-ni-se-ring?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 16-05-2009 11:16:23 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:50:59 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_69081393
Wat een smerige demagogie weer

Ik hoop dat de PVV uiteindelijk uitglijd over zijn eigen leugen
pi_69082651
Damn, we wonen blijkbaar in de sloppenwijken van Brazilie, wat raar dat ik er niks van merk.
pi_69082842
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De kracht van Koninginnedag is bovendien het mulitculturele.
Ik herinner me nog de Surinaamse vrouwen langs het defile in Soestdijk bij Koningin Juliana.
De gewaden zag ik grijs (zwart wit tv) maar waren in werkelijkheid mooi gekleurd.
En dan in combinatie met Hollandse drumbands.
De combinatie van mandenvlechters uit Sint Oedenrode met een Afrikaanse dansgroep is juist het mooie van de multiculture koninginnedag.
Je moet er niet aan denken dat straks Willem IV bij een bezoek in den lande alleen maar blanke klompenmakers en oud-hollandse hoepelmiepen in traditionele klederdracht mag aanschouwen.

Als je nog meer van dit soort sneue stukjes publiceert ga ik ook op Wilders stemmen hoor.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:57:22 #45
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_69082881
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:51 schreef Siniti het volgende:
DE NEDERLANDSE CULTUUR WORD OMVER GEWORPEN WILDERS AAN DE MACHT DIT KAN ZO NIET LANGER MENSEN OPEN JE OGEN NOU TOCH EENS
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!11!!!
Geef mij maar Amsterdam
pi_69082905
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:18 schreef Ringo het volgende:
Die Karst Talhaoui ook. Met zijn mocrobak volgas de meute in. Agema wist het allang.
pi_69082949
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je nog meer van dit soort sneue stukjes publiceert ga ik ook op Wilders stemmen hoor.
Als je om zoiets al op Wilders stemt moet je dat vooral doen.

Maar hij heeft gelijk. Koningendag heeft al sinds lang een erg multicultureel tintje.

Vorig jaar (dus niet dit jaar) zag ik in Rotterdam bijvoorbeeld heel veel Oranje hoofddoeken. En Beatrix is geliefd onder de allochtonen. Ze heeft zich ook vaak als Koningin van alle Nederlanders neergezet.
Van het knuffelen van Ali B. tot de uitspraken van Maxima.

En daar is niks mis mee. Aangezien de eenheid in Nederland ver te zoeken is. Er mag heus wel een bindende factor zijn. En zal het niet voor 100% werken. Het helpt wel.
pi_69082979
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:57 schreef Bullebak het volgende:

[..]

DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!11!!!
WAT ZEG JE IK HOOR JE NIETT11!
pi_69083112
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

Als je om zoiets al op Wilders stemt moet je dat vooral doen.
Ik krijg echt jeuk van dat soort uitspraken. Afrikaanse dansgroepjes, zonder dat is het feest niet compleet. Wtf? En de aankomende verkiezingen zijn erg dichtbij (en toch om des keizers baard ), dus ik dacht laat ik maar een gepast drukmiddel inzetten
quote:
Maar hij heeft gelijk. Koningendag heeft al sinds lang een erg multicultureel tintje.

Vorig jaar (dus niet dit jaar) zag ik in Rotterdam bijvoorbeeld heel veel Oranje hoofddoeken. En Beatrix is geliefd onder de allochtonen. Ze heeft zich ook vaak als Koningin van alle Nederlanders neergezet.
Van het knuffelen van Ali B. tot de uitspraken van Maxima.
Die uitspraken van Maxima zijn zwakzinnig. En allochtonen zouden dat moeten weten, want op bezoek in hun (voormalig) thuisland worden ze altijd als kazen herkend. En gelukkig maar
quote:
En daar is niks mis mee. Aangezien de eenheid in Nederland ver te zoeken is. Er mag heus wel een bindende factor zijn. En zal het niet voor 100% werken. Het helpt wel.
Nederland is helemaal niet zo verdeeld. Laat je niks aanpraten.
pi_69083338
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik krijg echt jeuk van dat soort uitspraken. Afrikaanse dansgroepjes, zonder dat is het feest niet compleet. Wtf? En de aankomende verkiezingen zijn erg dichtbij (en toch om des keizers baard ), dus ik dacht laat ik maar een gepast drukmiddel inzetten
Ja maar het is hip tegenwoordig om. Dan ga ik op Wilders stemmen heur te zeggen. Ik snap dat je enigszins ongemakkelijk van wordt. Heb ik ook wel eens. Maar misschien is het nuttig.
quote:
Die uitspraken van Maxima zijn zwakzinnig. En allochtonen zouden dat moeten weten, want op bezoek in hun (voormalig) thuisland worden ze altijd als kazen herkend. En gelukkig maar
Vind je? Ik denk dat ze in het algemeen gezien gelijkt heeft. De Nederlander bestaat niet. Net als de Argentijn en de Spanjaard. Ik denk dat ze op het verschil tussen individuen wilde hameren.
quote:
Nederland is helemaal niet zo verdeeld. Laat je niks aanpraten.
Nee het zal inderdaad wel meevallen. Wel is er een groeiende groep mensen die met een schuin oog naar moslims kijkt. En een groep moslims die niks moet hebben van Nederland.

De groepen maken helemaal geen meerderheid uit verre van. Maar dat kan zomaar wel gebeuren denk ik.
[/quote]
pi_69083374
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
dr. Spock.
oei.... je legt een boobytrap voor de kids opgegroeid in het picard-tijdperk
gemene beatnikpunkerd

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 16-05-2009 12:22:53 ]
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:27:39 #52
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69083639
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

Die uitspraken van Maxima zijn zwakzinnig.
Allerminst.

Hoe kan een geleerde, intelligente jongeman de plank zo extreem misslaan vraag ik me dan af?
Intelligent, but fucked up.
pi_69083654
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:16 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja maar het is hip tegenwoordig om. Dan ga ik op Wilders stemmen heur te zeggen. Ik snap dat je enigszins ongemakkelijk van wordt. Heb ik ook wel eens. Maar misschien is het nuttig.
Om op Wilders te stemmen?
quote:
[..]

Vind je? Ik denk dat ze in het algemeen gezien gelijkt heeft. De Nederlander bestaat niet. Net als de Argentijn en de Spanjaard. Ik denk dat ze op het verschil tussen individuen wilde hameren.
Het is een onzinopmerking, omdat er inderdaad flinke verschillen zijn tussen individuen, maar er ook een boel overeenkomsten zijn. Dat is heel eenvoudig vast te stellen: zodra je in het buitenland bent pik je de Nederlanders er zo uit. En ja, of ze dan een kleurtje hebben of uit Noord Afrika komen maakt niet uit. Me dunkt dat je dan toch wel kunt spreken van een bepaalde gedeelde identiteit. Dat is ook niet gek, gezien iedereen in de Nederlandse cultuur is opgegroeid, en dat laat zijn sporen na.
quote:
[..]

Nee het zal inderdaad wel meevallen. Wel is er een groeiende groep mensen die met een schuin oog naar moslims kijkt. En een groep moslims die niks moet hebben van Nederland.
Een beetje polarisatie lijkt me niets mis mee. Het lijkt me wenselijk als er iets als een polderislam ontstaat, en polarisatie is daarbij onmisbaar. Het moet natuurlijk niet ontaarden in pogroms oid, maar dat is ook zeer onwaarschijnlijk.
quote:
De groepen maken helemaal geen meerderheid uit verre van. Maar dat kan zomaar wel gebeuren denk ik.
Ik ben optimist, ik denk dat het wel losloopt. Maar daarvoor is wel vereist dat niet iedereen zijn kop in het zand steekt.
pi_69083760
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Allerminst.

Hoe kan een geleerde, intelligente jongeman de plank zo extreem misslaan vraag ik me dan af?
Dank voor het compliment.

Maxima heeft in zoverre gelijk dat Nederlanders niet allemaal identiek zijn. Maar dat wil ook weer niet zeggen dat het een uit los zand bestaande groep is. Er is weldegelijk iets als een zekere band tussen de individuen, het is moeilijk precies te definieren wat die band is, maar een scherp waarnemer ziet het overal. Eenheid in verscheidenheid lijkt mij hier een gepaste term.
pi_69083930
Ik heb vooral problemen gehad met mensen die liepen te miepen dat je "geen respect" ed had als je na het incident in Apeldoorn nog feest ging vieren. Weet niet of dat mocro's waren, volgens mij waren het eerder gefrustreerde internetmoraalridders....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:42:10 #56
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69084023
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dank voor het compliment.

Maxima heeft in zoverre gelijk dat Nederlanders niet allemaal identiek zijn. Maar dat wil ook weer niet zeggen dat het een uit los zand bestaande groep is. Er is weldegelijk iets als een zekere band tussen de individuen, het is moeilijk precies te definieren wat die band is, maar een scherp waarnemer ziet het overal. Eenheid in verscheidenheid lijkt mij hier een gepaste term.
Maar dat heeft Maxima ook nooit tegengesproken.

We delen een taal... misschien wel het meest verbindende element in een verder relatief seculiere populatie. Maar buiten dat en een grote homogene homp 'middle of the road' mensen (idd iets typisch en herkenbaar Nederlands) verschillen we behoorlijk.... Maar die verschillen worden eerder kleiner dan groter denk ik.
Intelligent, but fucked up.
pi_69084160
wat een achterlijke fucking hoer is het toch ook he..
pi_69084221
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:48 schreef shain het volgende:
Fleur, Maxima of Beatrix?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69084505
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
G(Fl)eur.. die ja..
pi_69085132
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

SPOILER
I support your spoiler!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_69088834
quote:
De titel van dit topic is de hatelijke leugen.
De titel is geen hatelijke leugen.
Fleur Agema verbindt de prachtheid van ons land met festiviteiten als:
- Met Pasen naar de kust gaan.
- Straks Koninginnedag vieren.

Daarna beweert ze dat de prachtheid van ons land onmogelijk wordt gemaakt door terreur-Marokkanen.
Ze noemt bovendien het feit dat we door die terreur-Marokkanen niet meer naar het strand kunnen. (zie de link met “het met Pasen naar het strand gaan”).

Dus een duidelijke link met bovengenoemde festiviteiten.
Dus de conclusie die zij wil trekken is dat Marokkanen onze festiviteiten als Pasen en Koninginnedag ontwrichten/verzieken/verstieren.

Deze conclusie staat onafhankelijk van welk incident dan ook dat op 30 april 2009 heeft plaatsgevonden. Ik heb dan ook in de openingspost dan ook geen enkel incident genoemd van 30 april 2009. En ik had de openingspost dan ook net zo goed op 29 april kunnen plaatsen.
Dat er echter veel Nederlanders zijn die een mogelijk incident van 30 april kunnen noemen dat niet geheel strookt met de rassenwaan van de PVV is niet mijn schuld.
pi_69091297
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:48 schreef shain het volgende:
Ben jij dan hoerenloper dat je het zo goed weet?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:02:23 #63
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69091629
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:31 schreef remlof het volgende:
Geworden? Ze was altijd al een xenofoob met een IQ waar je naar moet graven
Ja, maar ze heeft wel HBO kunstdinges gedaan, dus ze is hastikke slim!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69091788
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Contradictio in terminis.
pi_69183877
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De titel is geen hatelijke leugen.
Fleur Agema verbindt de prachtheid van ons land met festiviteiten als:
- Met Pasen naar de kust gaan.
- Straks Koninginnedag vieren.

Daarna beweert ze dat de prachtheid van ons land onmogelijk wordt gemaakt door terreur-Marokkanen.
Ze noemt bovendien het feit dat we door die terreur-Marokkanen niet meer naar het strand kunnen. (zie de link met “het met Pasen naar het strand gaan”).

Dus een duidelijke link met bovengenoemde festiviteiten.
Dus de conclusie die zij wil trekken is dat Marokkanen onze festiviteiten als Pasen en Koninginnedag ontwrichten/verzieken/verstieren.

Deze conclusie staat onafhankelijk van welk incident dan ook dat op 30 april 2009 heeft plaatsgevonden. Ik heb dan ook in de openingspost dan ook geen enkel incident genoemd van 30 april 2009. En ik had de openingspost dan ook net zo goed op 29 april kunnen plaatsen.
Dat er echter veel Nederlanders zijn die een mogelijk incident van 30 april kunnen noemen dat niet geheel strookt met de rassenwaan van de PVV is niet mijn schuld.
Wel leuk dat jullie de tekst van deze Fleur zo letterlijk nemen....
We mogen blij zijn dat we weer een feestdag hebben kunnen vieren als koninginnedag zonder de volgende te hoeven lezen dat de "marokaantjes" weeer lastig zijn geweest...

Maar je moet haar verklaring denk ik in een iets bredere zin lezen...
Ik neem aan dat iedereen de dodenherdenking van 2 jaar terug nog erg goed kan herinneren dat onze knuffel finnen gezellig op straat gingen voetballen met....

Kerst op openbare scholen nog amper gevierd kan worden, omdat het discriminatie oid is voor de islamitische medemens....

Avondje bios met je vriendin is ook altijd er leuk met de locale groepen op de achterste rij....

Sinterklaas mag geen negroide hulpjes meer hebben, want....

Gezellig van de zomer naar het strand. Lekker langs de boulevard... maarja.. de laatste jaren hebben we continu weer kunnen lezen hoe gezellig dat was. Was misschien niet precies tijdens pasen, maarja wat Fleur zegt, kan ook beeldspraak zijn.
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_69183999
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:49 schreef Noedie het volgende:

[..]

Wel leuk dat jullie de tekst van deze Fleur zo letterlijk nemen....
We mogen blij zijn dat we weer een feestdag hebben kunnen vieren als koninginnedag zonder de volgende te hoeven lezen dat de "marokaantjes" weeer lastig zijn geweest...

Maar je moet haar verklaring denk ik in een iets bredere zin lezen...
Ik neem aan dat iedereen de dodenherdenking van 2 jaar terug nog erg goed kan herinneren dat onze knuffel finnen gezellig op straat gingen voetballen met....

Kerst op openbare scholen nog amper gevierd kan worden, omdat het discriminatie oid is voor de islamitische medemens....

Avondje bios met je vriendin is ook altijd er leuk met de locale groepen op de achterste rij....

Sinterklaas mag geen negroide hulpjes meer hebben, want....

Gezellig van de zomer naar het strand. Lekker langs de boulevard... maarja.. de laatste jaren hebben we continu weer kunnen lezen hoe gezellig dat was. Was misschien niet precies tijdens pasen, maarja wat Fleur zegt, kan ook beeldspraak zijn.
Ja, in feite moeten we blij zijn dat een doorgeslagen Nederlandse jongen koninginnedag heeft verpest?
I´m back.
pi_69184770
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het relaas van Fleur Agema doet me ook erg denken aan Rita Verdonk die bang was dat ons Sinterklaasfeest zou worden opgeheven. Het toont de krankzinnigheid aan waar xenofoben mee bezig zijn. Alsof onze feesten als Sinterklaas en Koninginnedag worden bedreigd door buitenlanders.
Sinterklaas is geboren in het huidige Turkije dat destijds bij Griekenland hoorde. Een Griek of Turk avant la lettre dus. En de jongste telgen uit ons koningshuis (waar we koninginnedag aan te danken hebben) is half Argentijns (en daarvoor weer Spaans of Baskisch) en bijna half Duits met wat Russisch en slechts een klein beetje Nederlands.
Het is trouwens niet de eerste keer dat straatterreur van blanke Nederlandse kant een Koninginnedag overschaduwt. Dit gebeurde ook in 1980 door stenengooiende krakers.
Waar Sinterklaas waarschijnlijk van is afgeleid:

Odin, de Germaanse/Noordse oppergod

- 2 raven: 2 zwarte Pieten
- Odin bracht de mensen de Runes oftewel de chocoladeletters
- Zowel Sinterklaas als Odin hebben een paard dat meer kan dan anderen, Odin's paard vliegt en Sinterklaas' paard lopen over de daken

En zo zijn er geloof ik nog wat overeenkomsten maar die schieten me nu even niet te binnen.
Het is dus gewoon een Germaanse/Noordse traditie die omgezet is naar een Christelijke versie net zoals bij bijvoorbeeld kerstmis het geval is.
pi_69188331
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in feite moeten we blij zijn dat een doorgeslagen Nederlandse jongen koninginnedag heeft verpest?
We mogen blij zijn dat het in ieder geval een blanke NL'er was en niet iemand met een tintje!
pi_69198607
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:03 schreef Noedie het volgende:

[..]

We mogen blij zijn dat het in ieder geval een blanke NL'er was en niet iemand met een tintje!
Ik las nog eens het forum terug dat actueel was (en zeer druk) ten tijde van de joy ride op 30-04-09. Opvallend hoeveel mensen het hadden over "Het is vast een moslim". Vreemd is echter dat deze blaaskaken later niet op z'n mening terugkomen maar doodleuk doorgaan met hun selectieve waarneming.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:52:06 #70
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69208142
Aaah een wilders/pvv/agema bashtopic. Allemaal eensgezinden die over elkaar heen rollen met schuim in de mondhoeken wie het hardst kan schreeuwen hoe fout de PVV/wilders/agema wel niet is.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:58:30 #71
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69208450
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Net alsof je Drs. moet zijn om problemen in je straat te constateren. En buiten dat, valt me op dat met name de linkse users wat negatief doen over de lager opgeleide medemens. Deze waren/zijn toch de voornaamste doelgroep van de linkse partijen? Partij van de ARBEID anyone? Partij voor arbeiders?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:03:53 #72
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69208666
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik las nog eens het forum terug dat actueel was (en zeer druk) ten tijde van de joy ride op 30-04-09. Opvallend hoeveel mensen het hadden over "Het is vast een moslim". Vreemd is echter dat deze blaaskaken later niet op z'n mening terugkomen maar doodleuk doorgaan met hun selectieve waarneming.
De statistieken wijzen uit dat de finnen statistisch de grootste probleemgroep is. Dus opzich een begrijpelijke opmerking van die "blaaskaken", want het is gewoon kwestie van kansberekening.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:38:56 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69210114
Fleur
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69210853
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef LENUS het volgende:

[..]

Net alsof je Drs. moet zijn om problemen in je straat te constateren. En buiten dat, valt me op dat met name de linkse users wat negatief doen over de lager opgeleide medemens. Deze waren/zijn toch de voornaamste doelgroep van de linkse partijen? Partij van de ARBEID anyone? Partij voor arbeiders?
ik zie ook zat rechtse users minachtend doen over minder hoogopgeleiden.. misschien wel meer maar ik houd die score niet bij
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:03 schreef LENUS het volgende:

[..]

De statistieken wijzen uit dat de finnen statistisch de grootste probleemgroep is. Dus opzich een begrijpelijke opmerking van die "blaaskaken", want het is gewoon kwestie van kansberekening.
finnen ?
waarom dat zgn verhullend doen... is dat grappig ofzo?
typischegeenstijlgeleuter
pi_69216601
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik zie ook zat rechtse users minachtend doen over minder hoogopgeleiden.. misschien wel meer maar ik houd die score niet bij
[..]

finnen ?
waarom dat zgn verhullend doen... is dat grappig ofzo?
typischegeenstijlgeleuter
Owja... de gemiddelde fokkurt is een anti- geenstijler, dus bepaalde gs termen mogen natuurlijk niet...
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:17:04 #76
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69217475
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:45 schreef Noedie het volgende:

[..]

Owja... de gemiddelde fokkurt is een anti- geenstijler, dus bepaalde gs termen mogen natuurlijk niet...
Royal sadness inderdaad
pi_69217812
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:38 schreef MikeyMo het volgende:
Fleur
De PVV-geit waar je een muntje in pleurt en ze vervolgens op hoge toon allerhande onzin uit gaat kramen, zonder te luisteren of na te denken. Zelfs als ze al de juiste problemen aan de kaak stelt, raak het verhaal er omheen kant noch wal.
pi_69219793
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:45 schreef Noedie het volgende:

[..]

niet mogen? is dat een slachtofferrol ?
dat spelletje zieligheid zie je ook veel bij geenstijll...
maar wat is de humor van "finnen" ...
een hele bevolkingsgroep afzeiken met een bijnaam die zgn niet-discriminerend is, zodat iedere kritiek daarop direct afgewimpeld wordt ....
is dat stiekeme ervan de humor?
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:09:51 #79
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69221694
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet mogen? is dat een slachtofferrol ?
dat spelletje zieligheid zie je ook veel bij geenstijll...
maar wat is de humor van "finnen" ...
een hele bevolkingsgroep afzeiken met een bijnaam die zgn niet-discriminerend is, zodat iedere kritiek daarop direct afgewimpeld wordt ....
is dat stiekeme ervan de humor?
Gefeliciteerd jij bent de cry babie van de dag.
pi_69221805
Die trein richting Zandvoort komt toch elk jaar in het nieuws vanwege geweldsdelicten?
pi_69222126
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:09 schreef LENUS het volgende:

[..]

Gefeliciteerd jij bent de cry babie van de dag.
jaloers?
je kunt het niet hebben dat anderen geenstijl-huilbabygedrag benoemen ?
je bent zelf zo'n huilbaby ?

maar jij weet vast wel wat de humor moet zijn van 'finnen'... kun je dat uitleggen ?
pi_69222422
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jaloers?
je kunt het niet hebben dat anderen geenstijl-huilbabygedrag benoemen ?
je bent zelf zo'n huilbaby ?

maar jij weet vast wel wat de humor moet zijn van 'finnen'... kun je dat uitleggen ?
Binnen de politiek is eens door een vrouwelijke politici, met linkse achtergrond, een motie ingedient om het beestje niet meer bij de naam te noemen. Elke keer kwam er namelijk in de krant dat de marokanen de treinen naar bloemendaal e.d. aan het terroriseren waren. Deze motie is ook daadwerkelijk aangekaart in de tweede kamer.

Omdat dit natuurlijk zo iets belachelijks is, dat je niet mag vermelden in de krant of het om marokanen, turken, surinamers, of finnen gaat, is er een geuzennaam voor bedacht.
En van welke bevolkingsgroep in de wereld hoor je nu werkelijk nooit slechte berichten... dat zijn de Finnen. Dus om onze lieve marokaantjes maar weer eens te knuffelen, worden ze door velen sindsdien aangeduid als Finnen. Want die zo toch o zo onschuldig altijd!
pi_69223167
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:32 schreef Noedie het volgende:

[..]

Binnen de politiek is eens door een vrouwelijke politici, met linkse achtergrond, een motie ingedient om het beestje niet meer bij de naam te noemen. Elke keer kwam er namelijk in de krant dat de marokanen de treinen naar bloemendaal e.d. aan het terroriseren waren. Deze motie is ook daadwerkelijk aangekaart in de tweede kamer.

Omdat dit natuurlijk zo iets belachelijks is, dat je niet mag vermelden in de krant of het om marokanen, turken, surinamers, of finnen gaat, is er een geuzennaam voor bedacht.
En van welke bevolkingsgroep in de wereld hoor je nu werkelijk nooit slechte berichten... dat zijn de Finnen. Dus om onze lieve marokaantjes maar weer eens te knuffelen, worden ze door velen sindsdien aangeduid als Finnen. Want die zo toch o zo onschuldig altijd!
Nou, HA HA! Ik zie nu ook de humor!

Los van dat: waarom beheersen PVV-ers onze taal zo slecht?
pi_69225067
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:56 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, HA HA! Ik zie nu ook de humor!

Los van dat: waarom beheersen PVV-ers onze taal zo slecht?
Waarschijnlijk omdat PVV'ers aan de onderkant van onze samenleving leven. Omdat ze nooit verder zijn gekomen dan de mavo, niet voor hunzelf kunnen denken, allemaal voor de gemeentelijke reinigingsdienst werken, enz...

Maar als jij stelt dat de PVV'ers onze taal zo slecht beheersen, dan moet de PVV wel héél erg populair zijn onder onze allochtone medemens!!

Ennuh... mijn NL schrijftaal is inderdaad, maar om nou te stellen dat dit mij als PVV stemmer kenmerkt....
Dat is net zo DOM als te stellen dat alle linkse stemmers zoveel intelligenter zijn dan mensen met een andere politieke voorkeur...
pi_69225122
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:28 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

De PVV-geit waar je een muntje in pleurt en ze vervolgens op hoge toon allerhande onzin uit gaat kramen, zonder te luisteren of na te denken. Zelfs als ze al de juiste problemen aan de kaak stelt, raak het verhaal er omheen kant noch wal.
Fleur PVV-geit? Wat is daar de humor van?
Zelfde als marokanen finnen noemen misschien?
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:57:43 #86
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69225207
en weer heeft de pvv gelijk. het wordt de hoogste tijd dat de marokkanen teruggaan naar wat van hen is, marokko.
From feudal serf to spender.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:02:33 #87
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69225357
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:53 schreef Noedie het volgende:

[..]

Ennuh... mijn NL schrijftaal is inderdaad, maar om nou te stellen dat dit mij als PVV stemmer kenmerkt....
Dat is net zo DOM als te stellen dat alle linkse stemmers zoveel intelligenter zijn dan mensen met een andere politieke voorkeur...
Nee alleen linkserts zijn slim, als je rechts bent ben je dom. Maak het nou niet te lastig voor die dromers, straks worden ze nog duizelig
pi_69225444
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:32 schreef Noedie het volgende:

ohh duidelijk... de humor is dus idd verkapt hele bevolkingsroepen afzeiken en discrimineren....
en zoals huilbabys altijd doen... gigantisch overdrijven en liegen dat hun slachtoffers de slechterikken zijn en zoveel geknuffeld worden....
pi_69225781
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:53 schreef Noedie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat PVV'ers aan de onderkant van onze samenleving leven. Omdat ze nooit verder zijn gekomen dan de mavo, niet voor hunzelf kunnen denken, allemaal voor de gemeentelijke reinigingsdienst werken, enz...
Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd of geschreven heb. Ik merk slechts op dat PVV'ers zo vaak zo slecht Nederlands schrijven en spreken. Lezen ook trouwens, om over logica nog maar te zwijgen.
quote:
Maar als jij stelt dat de PVV'ers onze taal zo slecht beheersen, dan moet de PVV wel héél erg populair zijn onder onze allochtone medemens!!
Eh, nee. Ik constateer dat de taal onder PVV'ers slecht beheerst lijkt te worden, niet dat mensen die de taa slecht beheersen PVV (willen) stemmen.
quote:
Je stelling in de laatste zin beschouw ik ook als dom. Maar het eerste lijk toch echt een kenmerk van PVV'ers te zijn. Niet van alle, maar het niveau van taalbeheersing lijkt toch echt onder dat van een, laten we zeggen, gemiddelde CDA'er te liggen. En ik vroeg me af hoe dat kan.
pi_69225856
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:02 schreef LENUS het volgende:

[..]

Nee alleen linkserts zijn slim, als je rechts bent ben je dom. Maak het nou niet te lastig voor die dromers, straks worden ze nog duizelig
Grappig om te zien hoe jullie je eigen fabeltjes creëren. Een PVV'er maakt een (volstrekt misplaatste) vergelijking, waarop de andere PVV'er dat als feit gaat beschouwen.
pi_69229494
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:15 schreef en_door_slecht het volgende:

Eh, nee. Ik constateer dat de taal onder PVV'ers slecht beheerst lijkt te worden, niet dat mensen die de taa slecht beheersen PVV (willen) stemmen.
[..]

Even een theorie....
Zou dat niet kunnen komen door de digitalisering van de complete leefomgeving?
De 30-'ers zijn opgegroeid met computers en computers zijn veelal uitgerust met spellingcheckers. Het is aangetoond dat dit invloed heeft op de de schrijftaal van deze groep mensen.

Je zou dus wellicht kunnen stellen dat PVV aanhanger veelal 30- zijn.
pi_69230442
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:03 schreef Noedie het volgende:

[..]

Even een theorie....
Zou dat niet kunnen komen door de digitalisering van de complete leefomgeving?
De 30-'ers zijn opgegroeid met computers en computers zijn veelal uitgerust met spellingcheckers. Het is aangetoond dat dit invloed heeft op de de schrijftaal van deze groep mensen.

Je zou dus wellicht kunnen stellen dat PVV aanhanger veelal 30- zijn.
Hm, dan denk ik dat het aannemelijker is dat het aan het onderwijs aan 30-'ers ligt. Gisteren op de FP mensen die "die antwoord" goed hebben bij een examen Nederlands.

Toch denk ik dat het terug te voeren is op het opleidingsniveau. PVV-stemmers zijn (al lijkt het minder te worden) gemiddeld lager opgeleid. Dat is uiteraard niet erg, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook invloed heeft op de wijze waarop oorzakelijke verbanden worden gelegd.
Misschien dat dat ook een reden is waarom Marokkanen wel als groep mogen worden aangesproken op het feit dat ze een oververtegenwoordiging laten zien in de (kleine) criminaliteitscijfers, maar VMBO'ers niet.
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:45:44 #93
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69231034
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:28 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Hm, dan denk ik dat het aannemelijker is dat het aan het onderwijs aan 30-'ers ligt. Gisteren op de FP mensen die "die antwoord" goed hebben bij een examen Nederlands.

Toch denk ik dat het terug te voeren is op het opleidingsniveau. PVV-stemmers zijn (al lijkt het minder te worden) gemiddeld lager opgeleid. Dat is uiteraard niet erg, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook invloed heeft op de wijze waarop oorzakelijke verbanden worden gelegd.
Misschien dat dat ook een reden is waarom Marokkanen wel als groep mogen worden aangesproken op het feit dat ze een oververtegenwoordiging laten zien in de (kleine) criminaliteitscijfers, maar VMBO'ers niet.
Beetje hautain om te denken dat lager opgeleiden de problemen in hun eigen straat niet kunnen constateren. Het is niet bepaald "rocket science" waar we het nu over hebben.
pi_69239116
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:45 schreef LENUS het volgende:

[..]

Beetje hautain om te denken dat lager opgeleiden de problemen in hun eigen straat niet kunnen constateren. Het is niet bepaald "rocket science" waar we het nu over hebben.
Nou, het gaat al fout bij dat constateren, het is voor een groot deel nalullen. Maar voor zover dat wel klopt, dan houdt het niet op bij constateren. Er moeten verbanden worden gelegd, zodat er naar oplossingen toegewerkt kan worden. Dat doet de PVV niet en dat doen PVV'ers niet. Het mag dan geen rocket science zijn, nadenken en met een beetje wetenschappelijke bril het geheel benaderen is wel een vereiste.
pi_69240553
Zou zo'n Fleurtje niet ondraaglijk en onherstelbaar lijden?
Daar valt dan toch wat aan te doen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:28:56 #96
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69243236
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:41 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, het gaat al fout bij dat constateren, het is voor een groot deel nalullen. Maar voor zover dat wel klopt, dan houdt het niet op bij constateren. Er moeten verbanden worden gelegd, zodat er naar oplossingen toegewerkt kan worden. Dat doet de PVV niet en dat doen PVV'ers niet. Het mag dan geen rocket science zijn, nadenken en met een beetje wetenschappelijke bril het geheel benaderen is wel een vereiste.
Vanuit de gewone man gezien:

De gewone man in de straat heeft problemen met relmarokkies die zijn dochter uitschelden voor hoer en zijn auto bekrassen oid. Hij ziet dit jaar in, jaar uit gebeuren en merkt op een gegeven moment dat zijn Wouter Bos en zijn Pechtold hem beginnen uit te schelden voor tokkie en dat hij maar een beetje loopt te janken over problemen die in hun ogen niet bestaan. Op een gegeven moment gaat deze man in de straat opzoek naar een partij die hem wel serieus neemt en de problemen teminste erkent.

Er is al jaren een probleem gaande, waar de zittende macht weigert iets aan te doen behalve het massaal inzetten van maatschappelijk werkers, buurtcoaches en vlinderreisjes. Deze genuanceerde, noem het wetenschappelijke oplossingen hebben veel geld gekost en weinig gerendeerd. Is het dan raar dat mensen hun geld niet op een loser zetten, maar op iemand die wat ongenuanceerder te werk gaat? Lijkt me niet, en daar is echt geen wetenschap voor nodig, want op dit vlak heeft de wetenschap ons geen steek verder geholpen, eerder gefrustreerd.
pi_69243335
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:41 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

D66 doet dat ook niet.

Dus geen haar beter toch?
pi_69247559
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:28 schreef LENUS het volgende:

[..]

Vanuit de gewone man gezien:

De gewone man in de straat heeft problemen met relmarokkies die zijn dochter uitschelden voor hoer en zijn auto bekrassen oid. Hij ziet dit jaar in, jaar uit gebeuren en merkt op een gegeven moment dat zijn Wouter Bos en zijn Pechtold hem beginnen uit te schelden voor tokkie en dat hij maar een beetje loopt te janken over problemen die in hun ogen niet bestaan. Op een gegeven moment gaat deze man in de straat opzoek naar een partij die hem wel serieus neemt en de problemen teminste erkent.

Er is al jaren een probleem gaande, waar de zittende macht weigert iets aan te doen behalve het massaal inzetten van maatschappelijk werkers, buurtcoaches en vlinderreisjes. Deze genuanceerde, noem het wetenschappelijke oplossingen hebben veel geld gekost en weinig gerendeerd. Is het dan raar dat mensen hun geld niet op een loser zetten, maar op iemand die wat ongenuanceerder te werk gaat? Lijkt me niet, en daar is echt geen wetenschap voor nodig, want op dit vlak heeft de wetenschap ons geen steek verder geholpen, eerder gefrustreerd.
De gewone man heeft een heel kort geheugen, blijkbaar. Lijdt blijkbaar aan de ziekte van .... kom... hoe heet die man ook weer?
Ik heb Bos en Pechtold nog nooit iemand uit horen schelden voor Tokkies.
De opkomst van Bos en Pechtold loopt min of meer gelijk op met die van Wilders.
Wilders neemt helemaal niemand serieus.
Dus je redenering in je eerste alinea klopt gewoon niet.

Er is door de hele maatschappij misgegokt, maar dat was al vanaf de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw. Met name de ontwikkelingen in de wereld van de voormalige gastarbeiders (die op ons verzoek hier kwamen!) zijn niet gezien en herkend. Het kan zijn dat de problemen met te zachte hand zijn aangepakt, maar dat geldt voor wel meer problemen uit die tijd. En of het waar is dat de hand te zacht was, staat nog te bezien.

Wilders benoemt niet de problemen, hij benoemt maar een deel van de problemen. Dat zou de gewone man in de straat ook kunnen bedenken, als hij iets verder kijkt dan zijn neus lang is.

Een voorbeeld uit mijn eigen ervaring: iemand zit wat te schelden op al die Polen die maar hier komen en baantjes van Nederlanders afpakken. Ik hoefde alleen maar te zeggen, dat die Polen door Nederlanders ingehuurd werden en er viel een stilte. Beide partijen hadden gelijk, namelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69252346
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

D66 doet dat ook niet.
Goed om te lezen dat ook jij vindt dat de PVV geen oplossingen aandraagt.

Nu moet ik zeggen dat D66 te lang te stil is geweest over dit onderwerp, maar dat wil niet zeggen dat D66 nu geen oplossingen heeft. Zo is een groot deel van het probleem van de reljeugd terug te leiden naar schooluitval. Laat D66 daar nu net veel aan willen doen. Door b.v. afspraken met bedrijven en beter begeleiding vanuit scholen.
pi_69253631
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:28 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou dan heeft ze mazzel,als het niks word met de PVV kan ze zo bij de PvdA terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')