abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68984482
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 46

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:26 schreef Macka66 het volgende:
Inderdaad van harte, Tex

En ik ben ook heel blij met m'n linnen indio! Volgens mij zijn dochters en ik alledrie verliefd op Ficus

Met Zara Curry heb ik een wat mindere verstandhouding. Misschien komt het door de nieuwigheid, maar het lukt me niet om een knoop achter mijn rug echt strak aan te trekken. Daar heb ik Lief bij nodig. Met Zara Red heb ik dat probleem helemaal niet
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:34 schreef TearSong het volgende:
Wat een verschil dan tussen die 2. Dat herken ik overigens niet bij mijn zara forest...
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:08 schreef owlet het volgende:
Rosenholz is toch roodachtig (rozenhout/rosewood is roodachtig hout), niet roze?

[ afbeelding ]
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:28:07 #2
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68984969
zo hoppa mooi bovenaan in een nieuw topic
Ok ik ben er uit, ik ga voor mijn verjaardag een ssc vragen/ kopen van mijn verjaardagsgeld.
Nou heb ik bij een aardige dame deze blauwe bloemen Yamo geizen, of de rode strepen
Of een rode manduca

Wat is wijsheid en heeft er iemand nog meer ideeën?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 17:43:45 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68985512
is ook leuk

De grootste wijsheid is om te passen. Ik heb vier verschillende ssc's (Ergo, Yamo, Manduca en Medley Alpino) en ze zitten allemaal anders. Voor mij is de Yamo het fijnst, voor mijn lief de Ergo. De Manduca is weliswaar superverstelbaar, maar past mij alleen goed als ik de band op een plek heb waar ik 'm niet fijn vind zitten (te laag op m'n heupen).
Het beste idee is om iemand of iemanden te meeten waar je veel verschillende ssc's kunt passen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:04:51 #4
108648 cattie
lieve moeder
pi_68986213
Jelief, wat Macka zegt.

Macka, helaas zijn de indio purpur linnen ook bij Birdiesroom al uitverkocht. Geen Jim Jade voor mij trouwens, ik val niet zo op Jim.
pi_68986589
Ik heb gister Zara Natur binnen gekregen. Maar gister is mijn opa overleden, en nu is die doek voor mij verbonden met verdriet .
Stomme emoties.
pi_68986744
Ach Reinhilde toch

laat hem lekker een tijdje liggen. Misschien pak je hem over een poos weer en dan denk je aan je opa. Aan de mooie momenten, omdat het scherpste verdriet een beetje gezakt is.
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:48:09 #7
108648 cattie
lieve moeder
pi_68987481
Ooh Reinhilde, gecondoleerd! Wat naar allemaal. Ik sluit me aan bij Owlet.
pi_68987782
Ik ga het proberen. Maar toch, bluh.
pi_68987893
Reinhilde, gecondoleerd! Wat verdrietig maar wat Owlet zegt, misschien kan die doek je straks ook troost geven ipv verdriet...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_68987923
Oh meis toch....
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:09:50 #11
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68988244
Ach Reinhilde, gecondoleerd...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68988251
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:39 schreef lcicle het volgende:

[..]

Gelukkig goed ontvangen dus! En volgens mij ben je er nu al blij mee

Ik heb 'm gebruikt als ringsling door gewoon de doek door de ringen te halen en dubbel te vouwen. Werkte prima, alleen was het voor mij persoonlijk niet meer zo comfortabel met een 1jarige erin. Toen hij pas een paar maanden was zat hij héérlijk in de TicoSling

Persoonlijk zou ik de doek niet gaan inkorten! Wie weet wil je straks eens iets anders proberen te knopen en komt die lengte van pas. Je zou 'm wel een beetje vast kunnen stikken bij de ringen, zodat je dat later eventueel nog los kunt maken.
Heel blij!
Maar nu weet ik het niet meer, en ik ben al zo twijfelkonterig de laatste week. Stomme hormonen!
Ik had een heel project in mijn hoofd, namelijk doek inkorten tot ringsling en vastnaaien en dan de staart beschilderen met bloesemtakken (met textielverf).
Maar ergens voelt het ook als of dat niet hoort/kan of zo...
Lekker warrig dit verhaal en ik dus...
pi_68988415
Oja, dit wilde ik ook nog even zeggen:

Lewella, wat een lieve draagpapa, en wat is Amber een mooi meisje!

Texelonia, gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je jezelf al ergens op getrakteerd?

En Jelief, wat mooi betreft vind ik die met die blauwe bloemen echt superlief, maar of die lekker zit, echt geen idee, sorry!

En nu ga ik even verder dubben over mijn kleine ringsling ding....
pi_68988761
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef oeke het volgende:

[..]

Heel blij!
Maar nu weet ik het niet meer, en ik ben al zo twijfelkonterig de laatste week. Stomme hormonen!
Ik had een heel project in mijn hoofd, namelijk doek inkorten tot ringsling en vastnaaien en dan de staart beschilderen met bloesemtakken (met textielverf).
Maar ergens voelt het ook als of dat niet hoort/kan of zo...
Lekker warrig dit verhaal en ik dus...
Natuurlijk kan het wel, als je een verbouwde sling met meer plezier gebruikt dan een losse doek... waarom niet!

Overigens is de manier die Icicle beschrijft (doek dubbel door de ringen) best goed te doen, zeker bij een dunne doek zoals deze.

Je kan ook even niets doen, kijken wat je in de praktijk van het dragen vindt. Misschien ontdek je dat je helemaal geen ringsling wil of dat je prima uit de voeten kan met een no sew waarbij de doek dubbel door de ringen gaat.

Maar knutselen is altijd leuk en het is niet alsof het een moeilijk te vinden doek is. Je kan er weinig aan verpesten want een ringsling is altijd wel handig.

Over knutselen gesproken: er komt een silk indio deze kant op die met acid dye hopelijk binnenkort roze-wit gaat worden
pi_68989248
Dank, lieffies.

Waar ik trouwens helemaal verliefd op ben, is de hibiscus van Webkim.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:43:59 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68989518
Rein, wat een vervelende tijd voor je zo. Ik wens je alleen maar heel veel sterkte. "Komt wel goed schatje".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68989574
thanks tico
pi_68989833
Reinhilde

Wat doe je eigenlijk met een superdwarse baby die niet meer op de rug wil Kan ik rug dragen, werkt Koen van geen kant mee...
blijven oefenen?
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:52:59 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68989965
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:50 schreef LovelyLady het volgende:
Reinhilde

Wat doe je eigenlijk met een superdwarse baby die niet meer op de rug wil Kan ik rug dragen, werkt Koen van geen kant mee...
blijven oefenen?
Sneller knopen. En geef m iets wat hij graag wilt hebben om m even koest te houden, zodat jij je knoop goed hebt. Lekker vaak dragen maakt het ook dat hij eraan went.
pi_68990236
Reinhilde
Fake it till you make it...
pi_68990250
Idd, blijven oefenen. Ronja had ook van die fases dat ze niet meer wilde maar uiteindelijk was het altijd wel goed als ze er eenmaal in zat.

En nu wil ze nog steeds graag gedragen worden, het liefst met haar armen in de doek
pi_68990417
Lief dat ze nog steeds gedragen wilt worden.
Snel knopen kan ik (nog) niet. Misschien geef ik wel te snel op. Als hij niet wil ga ik em ook niet dwingen. Het is gewoon een frummel die absoluut niet stil wilt liggen/zitten
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:06:05 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68990491
gewoon lekker oefenen.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 20:09:42 #24
141844 Macka66
pi_68990634
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:18 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb gister Zara Natur binnen gekregen. Maar gister is mijn opa overleden, en nu is die doek voor mij verbonden met verdriet .
Stomme emoties.
Goede emoties, vol liefde. Maar niet makkelijk.
Ik hoop dat je binnenkort met veel liefde en genegenheid voor je opa en wie hij was z'n kleinzoon in de Zara kunt dragen. Zara Natur is soepel maar sterk, super ondersteunend voor Thomas en jou, heeft een heel subtiele en beschaafde uitstraling, en is verrassend zacht. Misschien is er wel een eigenschap bij die je aan je opa herinnert en kun je de doek in gedachten aan hem opdragen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68990741
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:06 schreef Ticootje het volgende:
gewoon lekker oefenen.
makkelijk praten
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:19:05 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68991024
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:12 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

makkelijk praten
Nee hoor. Jen heeft ook periodes gehad dat ze echt niet wilde en niet meewerkte. En nog steeds vindt ze het knopen opzich op de rug niets. Als het eenmaal zit vindt ze het wel leuk, maar dat gehupts en getrek en gedoe... Nee hoor dat kan haar gestolen worden.
pi_68991675
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:24 schreef owlet het volgende:

[..]
Overigens is de manier die Icicle beschrijft (doek dubbel door de ringen) best goed te doen, zeker bij een dunne doek zoals deze.

Je kan ook even niets doen, kijken wat je in de praktijk van het dragen vindt. Misschien ontdek je dat je helemaal geen ringsling wil of dat je prima uit de voeten kan met een no sew waarbij de doek dubbel door de ringen gaat.

Maar knutselen is altijd leuk en het is niet alsof het een moeilijk te vinden doek is. Je kan er weinig aan verpesten want een ringsling is altijd wel handig.

Over knutselen gesproken: er komt een silk indio deze kant op die met acid dye hopelijk binnenkort roze-wit gaat worden
Je hebt helemaal gelijk, ik weet ook niet waarom ik zo loop te miepen met mezelf!
Misschien kan ik hem dubbel doen en toch vastnaaien zodat het gewoon een simpel ding blijft, ofzo
Nou ja komt goed!

En acid dye is dat gebleekt? Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, ik vond die blote Pfau ook al zo mooi geworden!
pi_68991812
Over rugdragen, ik zag bij die link in de OP de Tibetan Back Carry en die fascineert mij zo, zo'n hoopje pasgeboren in je nek!
Maar de link op die site van hoe je die knoopt werkt niet en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met die knoop. het lijkt me namelijk ook best spannend om een pasgeborene op die manier te dragen.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 20:47:37 #29
141844 Macka66
pi_68992298
De Tibetan Back Carry is een rücksack maar dan anders afgewerkt. Het kind moet al wel het hoofd zelfstandig omhoog kunnen houden. (Vind ik.)
leuke fotoserie!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:01:54 #30
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68992977
Vandaag Fluffy-mail!

Ellevill Jade Mauve
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 21:04:07 #31
141844 Macka66
pi_68993087
Oh Noli, wat een mooi kindje heb je daar!
en die doek staat goed
pi_68993145
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Macka66 het volgende:
Het kind moet al wel het hoofd zelfstandig omhoog kunnen houden. (Vind ik.)
Oh, dat is pas bij 3 of 4 maanden toch? Die kindjes op de foto's in de OP lijken nog jonger namelijk. Goed dat ik het weet, dan ga ik dat pas later proberen. Dank!
pi_68993269
Wat lief en klein en mooi!
En wat een mooie bijpassende doek.

Maar vooral
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:17:20 #34
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68993886
Noli mooi!

Ik heb mezelf nog niet getrakteerd, maar ben er inmiddels vrij zeker van dat ik Jim Jade moet hebben Ik was nooit zo gecharmeerd van de Jim's maar deze vind ik echt mooi. Hopen dat ie in het echt net zo mooi is
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68993936
Noli niet alleen doek, ook en vooral kind
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:21:03 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68994075
ahhh Noli wat een onwijs mooie foto, zo met die doek en dat lieve tevreden koppie
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_68994348
Noli prachtig, zowel doek als kind
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:57:00 #38
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68995534
Reinhilde, gecondoleerd

Noli, wat een mooie foto's. En een heel mooi kindje en mooie doek
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:01:09 #39
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68995714
Och Reinhilde, wat Macka zegt, ik hoop datde doek idd fijne herinneringen oproept aan je opa.

Noli! Mike dacht even dat Ruben in die doek zat. Tessel lijkt ook wat gestuwd in haar gezicht.

Macka, op een meet passen is een goed idee! .* Jelief pm aanslingert.

Ik heb vandaag clips en band gekocht om wat uit te proberen met een diydrager, zla nog wel ff duren voor ik er echt tijd voor heb maar de spullen zijn iig in huis.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_68996234
Macka, wat schrijf je dat mooi! Ik ga het proberen. Mijn opa was inderdaad heel sterk!
Lief iedereen, bedankt.

Noli, wat een liefie! En wat een mooie doek!
pi_68996758
o kijk

http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_68997000
pi_68997630
Reinhilde, gecondoleerd

Bij mij is pfau een link naar m'n oma die een anderhalf jaar geleden overleden is. M'n oma had pfau geweldig gevonden, we gingen altijd pauwen kijken in het amsterdamse bos bij het pannenkoekenhuis, en ze was zelf halfduits; dus ze had pfau geweldig gevonden denk ik! Verdriet zit heel diep, maar herinneringen kunnen heel mooi en dierbaar worden...

Noli, wat mooi!!
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:05 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh, dat is pas bij 3 of 4 maanden toch? Die kindjes op de foto's in de OP lijken nog jonger namelijk. Goed dat ik het weet, dan ga ik dat pas later proberen. Dank!
Amber kon in de eerste week haar hoofdje als zelfstandig omhoog houden, echt heel bizar! Ik heb zelf haar hoofdje ook weinig ondersteund, het voelde zo vreemd om het zo voorzichtig te ondersteunen omdat ze zelf al zoveel kracht had (wat ook werd geconstateerd op oa het cb). Wel heb ik in het begin met het dragen er altijd voor gezorgd dat d'r hoofdje niet zwabbert, dus op wat voor manier ook ondersteund wordt als dat nodig was.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68997739
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Dakota het volgende:
o kijk

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wow, wat een mooie foto's weer!!! Willen jullie niet fotomodel worden saampjes voor draagdoekenpromotie ofzow?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68998393
later als ik groot ben misschien
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:26:02 #46
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69001532
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:01 schreef Noli. het volgende:
[ afbeelding ] Vandaag Fluffy-mail! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ellevill Jade Mauve
Och Wat een dotje
En je doek is mooi!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69005112
Elin heeft geen rode gloed!!! Die heeft gewoon rode haartjes..
  donderdag 14 mei 2009 @ 09:30:40 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69005440
Reinhilde, gecondoleerd!

Noli! wat mooi! * rammel *
Die ellevill jade ziet er superfluffy uit!

Als ik elin in die donkerblauwe indio zie, wil ik ook donkerblauwe indio!
En mn didy tobi is nog niet eens binnen!

gister eli in een double hammock gedragen (nadat bwcc hopeloos mislukt was), wat zit dat lekkerzeg! ook een beetje losjes zit het nog helemaal prima!
alleen de middenmarkering van curry zit scheef, dus hou ik altijd scheve punten over, ook bij symmetrische knopen. best irritant.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 mei 2009 @ 09:43:22 #49
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69005806
Ik heb Jim Jade besteld!
©Dumbo
pi_69006158
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:16 schreef Ticootje het volgende:
Elin heeft geen rode gloed!!! Die heeft gewoon rode haartjes..
Yep!
Ik denk dat ze heel dichtbij in de buurt van mijn haarkleur komt! Nog ff iets donkerder denk ik. (De kleur die we voor Amber ook verwachtte; maar die ging van donker met rode gloed ineens naar blond ).

Texelonia; ik ben benieuwd naar de plaatjes! Het lijkt me wel een mooie doek namelijk!
Amber Mae
pi_69006388
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:43 schreef texelonia het volgende:
Ik heb Jim Jade besteld!
yay!! Er is geen weg meer terug voor Texelonia Ik wil trouwens steeds nog zeggen dat ik je zo leuk en lief met Hannah om vond gaan op de meeting
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:24 schreef Dakota het volgende:
o kijk

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Awwww.... super!
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:01 schreef Noli. het volgende:
[ afbeelding ] Vandaag Fluffy-mail! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ellevill Jade Mauve
Kijk nou wat mooi!!!
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:34 schreef oeke het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, ik weet ook niet waarom ik zo loop te miepen met mezelf!
Ik weet het wel, dat heet zwanger zijn
quote:
En acid dye is dat gebleekt? Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, ik vond die blote Pfau ook al zo mooi geworden!
Nee, acid dye is verven met een zuur om de verf te fixeren. Bij plantaardige vezels is een base nodig om te fixeren (soda bijvoorbeeld) en bij dierlijke vezels is dat een zuur zoals azijn.
Een zijden indio heeft katoenen draden in de lengte en zijden draden in de breedte, omdat verf met een zuur niet op katoen pakt maar wel op zijde wordt de doek na verven en veel spoelen roze met wit.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:05 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik heb Avalon redelijk vanaf het begin op mijn rug gedragen en ik vond eigenlijk alleen de draagmethodes waarbij er een kruis over de baby gaat prettig. Dan vormt zich een soort V-tje dat het hoofd steun geeft en je kan een deel van de doek over het hoofdje trekken. Een rucksack en varianten daarop vond ik minder steun geven, al viel het me in de praktijk ook wel mee met hoe wiebelig een hoofdje is als de doek helemaal strak tot boven in de nek zit.
pi_69006671
voor Jim Jade die binnenkort bij Texelonia komt wonen en Hannah mag dragen!
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:06 schreef owlet het volgende:

Nee, acid dye is verven met een zuur om de verf te fixeren. Bij plantaardige vezels is een base nodig om te fixeren (soda bijvoorbeeld) en bij dierlijke vezels is dat een zuur zoals azijn.
Een zijden indio heeft katoenen draden in de lengte en zijden draden in de breedte, omdat verf met een zuur niet op katoen pakt maar wel op zijde wordt de doek na verven en veel spoelen roze met wit.
[..]

Ik heb Avalon redelijk vanaf het begin op mijn rug gedragen en ik vond eigenlijk alleen de draagmethodes waarbij er een kruis over de baby gaat prettig. Dan vormt zich een soort V-tje dat het hoofd steun geeft en je kan een deel van de doek over het hoofdje trekken. Een rucksack en varianten daarop vond ik minder steun geven, al viel het me in de praktijk ook wel mee met hoe wiebelig een hoofdje is als de doek helemaal strak tot boven in de nek zit.
Goh, nou ben ik wel heel benieuwd hoe acid dye er dan uit ziet, klinkt mooi! Zal eens googelen.

Ik ga me nog maar eens meer verdiepen in rugdragen. Lijkt me wel heel leuk met zo'n kleintje namelijk.
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:29:42 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69007091
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:06 schreef owlet het volgende:

[..]

yay!! Er is geen weg meer terug voor Texelonia Ik wil trouwens steeds nog zeggen dat ik je zo leuk en lief met Hannah om vond gaan op de meeting
Oh wat lief En ik voelde me juist zo onhandig met een kleine frummel in een vreemd huis waar je d'r niet zomaar even neer kan leggen enzow

En ik heb Jim niet met cc en paypal betaald maar een overboeking, dus kan wrs nog wel even duren voordat ie er is....
©Dumbo
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:58:12 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_69008087
Jelief, Rubens houden van Yamo's

Ik twijfelde zelf tussen de rode strepen en degene die ik nu heb (die ik nu heb is volgens mij niet meer te koop), maar die met blauwe bloemen is ook heel erg mooi (maar deze is zo lekker zacht )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69010028
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:58 schreef Llewella het volgende:

[..]

Yep!
Ik denk dat ze heel dichtbij in de buurt van mijn haarkleur komt! Nog ff iets donkerder denk ik. (De kleur die we voor Amber ook verwachtte; maar die ging van donker met rode gloed ineens naar blond ).

Texelonia; ik ben benieuwd naar de plaatjes! Het lijkt me wel een mooie doek namelijk!
ik verwacht ook dat elin blond gaat worden hoor even de zomer over haar haren
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:21:23 #56
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_69011201
Dakota wat een mooie doek! Die kleur!!

En die van Noli , ik wil ook wel weer eens een kleine baby in een doek! Floortje draag ik alleen nog in een ringsling of mei-tai, maar mevrouwtje loopt liever zelf...
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:37:48 #57
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69013761
DeLiedje, ik zag een tijdje geleden je home-made mei-tai hier voorbij komen. Ik vond 'm prachtig en hij leek ook bijzonder prettig te dragen. Maak je ze nog op verzoek?
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:59:23 #58
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69014619
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:16 schreef oeke het volgende:
voor Jim Jade die binnenkort bij Texelonia komt wonen en Hannah mag dragen!
[..]

Goh, nou ben ik wel heel benieuwd hoe acid dye er dan uit ziet, klinkt mooi! Zal eens googelen.

Ik ga me nog maar eens meer verdiepen in rugdragen. Lijkt me wel heel leuk met zo'n kleintje namelijk.
Oeke-bijne-moeke!
Nog niet eens een kindje en nu al doekverslaafde!
Dat wordt nog wat, volgend jaar naar Oerol met 36 ringslings in onze backpack.
pi_69014991
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:59 schreef renzell het volgende:

[..]

Ja maar je kunt toch een heel mooi tentje maken van die doeken? En je kunt er op en onder slapen...best handig!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_69016787
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:59 schreef renzell het volgende:
Oeh! Ik ben soms helemaal droopy dat ik Oerol ga missen dit jaar. Of meer het werken op Terschelling. Maar volgend jaar lekker decor bouwen met een kindje op de rug....
En je weet hoe ik ben met lappies he, hebbuh hebbuh!

en wat Tearsong zegt, tentjes, hangmatjes, dekentjes ehm....
pi_69017203
Goh, ik had me verheugd op de laatste zwangerschapsgym, ze zou namelijk wat doeken meenemen en info geven. dat meenemen was helaas niet gelukt.

Ze deed wel even met de sjaal een slendang voor, assymetrisch over de schouder zeg maar.
En daarna zei ze dat ze geen reclame mocht maken maar dat de BB toch wel het beste was om je kindje in te dragen!
Iemand zei dat ze gehoord had dat dat niet zo goed voor de heupjes was en daarop zei ze dat je ook tijdens het dragen altijd het kontje moest ondersteunen met je hand.
Daarna kregen we nog een kopie met hoe je een baby cudler moest knopen.

Ik was wel verbaasd zeg! Maar ik heb me voorgenomen bij de na-de-bevallinglessen kind in doek mee te nemen.

Ook best moeilijk vind ik soms dat we hebben besloten geen kinderwagen te nemen, je bent toch een beetje raar daardoor. Maar we hebben echt geen plek en om dat ding steeds 3 trappen op en af te sleuren lijkt me ook weer zoiets. Daarnaast is het gewoon echt best wel duur. alhoewel met al die doeken die er nu al in huis zijn....
pi_69017277
wanna rub mah puppeh?!
pi_69017532
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:15 schreef Dakota het volgende:

Hihi, zo zat ik ook! Wel leuk dat ze ook enthousiast was over de cuddle, maar jammer dat ze daar niet echt uitgebreid op in ging.
pi_69017748
zei ze ook waarom t zo goed was?
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:39:18 #65
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69018154
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:27 schreef Dakota het volgende:
zei ze ook waarom t zo goed was?
Dan is het kind lekker dicht bij je.
Das namelijk niet zo met een doek

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69018193
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dan is het kind lekker dicht bij je.
Das namelijk niet zo met een doek

met doek en al aan de kapstok..hangt t kind net zo fijn als in een BB
wanna rub mah puppeh?!
pi_69018404
ik heb nog een BB te koop
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:01:58 #68
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_69019098
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:37 schreef Koosje het volgende:
DeLiedje, ik zag een tijdje geleden je home-made mei-tai hier voorbij komen. Ik vond 'm prachtig en hij leek ook bijzonder prettig te dragen. Maak je ze nog op verzoek?
(pm)
SPOILER
pi_69019208

in t kader van

'wat je allemaal kan doen met een draagdoek en niet met een kind in je armen '
wanna rub mah puppeh?!
pi_69019346
Nee, dat zei ze verder niet, maar behalve de cuddle kwam er verder geen doek ter sprake.

Oja, ze zei dat ze tegenwoordig heel ergonomisch waren en goed voor je rug. En ook dat je niet te lang moest dragen, een half uur of 3 kwartier ofzo.
ik heb trouwens ook 2 BB's liggen, gekregen....

Oh Deliedje, die is mooi! Wat een tof patroontje en fijne kleuren!
pi_69019417
Dakota, wat staat die kleur jullie toch mooi! En dat schaap staat je ook goed hoor!
pi_69019458
ik hou eigenlijk niet eens van blauw ik troost e met t idee dat t van dichtbij zeegroen met paars is

en mooie tai deliedje
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:10:17 #73
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_69019459
Grappige foto dakoot, dat groepje mensen op de achtergrond ook .
je lijkt er wel op Tooske....

Thnx beiden, ik ben er zelf ook dol op
pi_69019676
Tooske die hoor ik vaker.of rene soutendijk.en met donker haar is t die van de gilmore girls of angela schijf
wanna rub mah puppeh?!
pi_69021784
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:13 schreef oeke het volgende:
Ik was wel verbaasd zeg! Maar ik heb me voorgenomen bij de na-de-bevallinglessen kind in doek mee te nemen.
en een printje van deze pagina: http://www.doekentheek.be/faq.html
Dan vooral het stuk met de voordelen van een draagdoek t.o.v. een draagzak zoals de BB. Misschien zegt die mevrouw van de gym dat wel omdat ze er gewoon echt vrij weinig vanaf weet maar dat ze de BB loopt op te hemelen is echt wat minder.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_69022893
Dat is een fijne pagina! Ik was al op die site geweest en had ook al wat filmpjes bekeken van haar , maar deze pagina had ik nog niet gelezen. Dankjewel! Fijn om te lezen hoe je je kunt voorbereiden op het dragen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het gevoel had dat er veel interesse in dragen an sich was in de groep en misschien heeft ze dat al vaker meegemaakt en probeert ze het dragen zelf te promoten door een zo laagdrempelige manier als de BB voor te stellen. Is toch makkelijk om aan te komen en je ziet ze veel op straat.

Maar ik zal dit meenemen later en aan haar geven. En zien dragen maakt ook dragen denk ik.
pi_69023170
oeh webkim..ik heb mn eerst ruck gedaan net.. alleen..van jouw filmpje, rebozo ..maar dan met slipknot ..met mn shorty dus (2.5)
en t ging in 1 keer goed *trots is*

alleen kon ik geen foto meer maken
wanna rub mah puppeh?!
pi_69023284
Ik zag vandaag ook weer een muts met een BB en weer het kindje met het gezichtje naar voren
pi_69023748
En toch he...Het is vast geen kwade wil

Ik kwam vandaag een ex-collega tegen. Ook een zes maanden oude baby maar dan in de BB. Ze wist gewoon niets van draagdoeken, kende ze wel vaag maar had geen enkel idee dat dat anders zou zijn dan een BB.
Hoe moet iemand beter weten als BB's de enige dingen zijn die je (met uiteraard alleen maar positieve verhalen ) tegen komt in de media. Ik had waarschijnlijk ook niet meer gehad dan een simpele sling van lakenkatoen als ik geen internet had gehad.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:12:06 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69023886
Tja toen Noah baby was wist ik idd ook niet beter, en had ik ook een BB, en heb hem toen zelfs ook met gezicht naar voren gedragen. En hij is er niet slechter van geworden

Maar eigenlijk is het wel raar dat die dingen zomaar verkocht mogen worden als ze echt slecht zijn voor de heupjes van baby's. Als je je bedenkt dat alles, kinderwagens, boxen, bedjes, commodes, autostoeltjes, fiets stoeltjes en noem maar op, aan tig eisen moeten voldoen.

En verder zou het dragen denk ik ook een stuk bekender worden als het gewoon in de winkels lag, prenatal en de bijenkorf enzow. Nu zie je meestal alleen die BB dingen en heel af en toe eens een echte doek.
©Dumbo
pi_69023990
Nou, dat denk ik dus ook. Toen een vriendinnetje van mij 4 jaar geleden beviel had ze ook een BB, en vond ik dat er erg handig uit zien. Maar doordat hier steeds een 'draagdoekentopic' hoog in het lijstje stond ben ik op een gegeven moment maar eens gaan kijken wat dat nou precies was.

En ik merk wel dat het voor sommige mensen gewoon nog te alternatief is. Je ziet het gewoon heel weinig in het straatbeeld nog...

Maar door zo'n topic als dit heb ik nu al 4 doeken in huis en nog een onderweg....
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:16:55 #82
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_69024007
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:15 schreef Dakota het volgende:
Tooske die hoor ik vaker.of rene soutendijk.en met donker haar is t die van de gilmore girls of angela schijf
Zijn toch best wel complimenten stuk voor stuk mooie dames toch!!
pi_69024181
Ik zie hier in den haag wel vaker draagdoeken, meestal rekkend, soms geweven. Vooral met kleine kindjes erin.

Vandaag voor het eerst iemand een peutermeisje van een jaar of 2 in een ringsling zien zetten midden in de stad. Het meisje wou niet meer lopen.
pi_69024257
Dat vind ik ook gek, dat daar dan geen keurmerk voor is ofzo. Bv mijn pufclubjuf is kinderfysiotherapeute en toch weet ze dat blijkbaar niet of misschien is het nog niet echt wetenschappelijk bewezen dat het niet goed zou zijn in de ogen van veel mensen.
Sinds ik hier mee bezig ben merk ik wel dat er sterke meningen over zijn....

Zelf krijg ik bij BB steeds vaker een associatie alsof de babietjes met een punaise op de buik van hun dragen zijn geprikt. Eigenlijk stom, maar dat komt gewoon omdat zo'n doek er zo natuurlijk uit ziet.
pi_69024383
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:21 schreef p_iglet het volgende:
Ik zie hier in den haag wel vaker draagdoeken, meestal rekkend, soms geweven. Vooral met kleine kindjes erin.
Daar word ik nou zo vrolijk van. Laatst kwam er ook iemand met een rekkende doek en piepklein babietje de wachtkamer van de verlos binnen. Dan moet ik altijd heel goed kijken!
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:56:14 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69025332
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:16 schreef oeke het volgende:
Nou, dat denk ik dus ook. Toen een vriendinnetje van mij 4 jaar geleden beviel had ze ook een BB, en vond ik dat er erg handig uit zien. Maar doordat hier steeds een 'draagdoekentopic' hoog in het lijstje stond ben ik op een gegeven moment maar eens gaan kijken wat dat nou precies was.

En ik merk wel dat het voor sommige mensen gewoon nog te alternatief is. Je ziet het gewoon heel weinig in het straatbeeld nog...

Maar door zo'n topic als dit heb ik nu al 4 doeken in huis en nog een onderweg....
ik heb al 2 doeken en ik ben niet eens zwanger!! (en had er laatst bijna nog eentje bijgekocht ) En ik wil eigenlijk nog een SSC en/of mei tai
pi_69027475
ik vond het al grappig dat ik wel al 4 doeken heb en een dikke buik en een probeerbeer, maar jij bent dus nu al voorzien van doeken! Leuk, heb je ook een probeerbeer?
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:09:29 #88
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_69028282
* Jojogirl d'r doek
Isis heeft sinds een week zo rond zevenen 's avonds een huiluurtje (krampjes denk ik) en dan valt ze in de doek heerlijk in slaap, terwijl ze verder echt op geen enkele andere manier rustig te krijgen is
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:23:59 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_69028842
Mijn primula is af! Wat een mooie doek is dat zeg. Alleen nog wat stug. De rest van de doek is niet meer te koop.

[ Bericht 30% gewijzigd door cattie op 14-05-2009 21:15:40 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:10 #90
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69029003
Ik had jongste vanmiddag in de sling bij me terwijl ik een snelle boodschap deed. Meiske zat overal aan met haar handjes en keek lekker rond. Verkoopster knoopte een praatje aan, dat ze daar zo gezellig zat en alles goed kon zien. Eigenlijk zei ze, zou je haar andersom moeten zetten dan kan ze alles nog beter zien!
Toen ik vroeg of ze, als ze ging zitten, haar benen naar voren klapte of naar achteren, viel het kwartje. Ja zei ze, zo is het ook wel fijner denk ik. Yay
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69029144
Cattie, 1 woord: Prachtig!!!!
Wat wordt Fee een lekker dotje zeg, lief koppie
pi_69029274
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:09 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl d'r doek
Isis heeft sinds een week zo rond zevenen 's avonds een huiluurtje (krampjes denk ik) en dan valt ze in de doek heerlijk in slaap, terwijl ze verder echt op geen enkele andere manier rustig te krijgen is
Wat heerlijk joh! Echt fijn

Oeh Cattie, die is mooooi! Het is dat ik tulpe al heb en een zijden indio shorty otw, maar anders....
Het is echt een lekkere indio voor een shorty denk ik, soepel en dun

Taartjesfee! zijn er nou echt nog mensen die niet weten wie taartjesfee is?
pi_69029590
mooi cattie!
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:46:08 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_69029627
Ik denk dat ik voor mezelf ook nog ringslinringen ga bestellen, dat is toch wel makkelijk voor zo'n heupzit. Of ik moet de slipknoop nog onder de knie gaan krijgen..
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:47:02 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69029658
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:52 schreef oeke het volgende:
ik vond het al grappig dat ik wel al 4 doeken heb en een dikke buik en een probeerbeer, maar jij bent dus nu al voorzien van doeken! Leuk, heb je ook een probeerbeer?
ja, maar heb de doeken al een hele tijd niet meer uit de kast gehad. Daar ga ik van rammelen en ik ben al ongeduldig genoeg op dit moment
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:47:58 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69029703
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:36 schreef owlet het volgende:

Ik
mijn PM box staat open

Of misschien toch...
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:53:12 #97
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69029891
Is dat een kloon dan?!

©Dumbo
pi_69030053
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:36 schreef owlet het volgende:

maar ben wel nieuwsgierig...
pi_69030201
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:46 schreef cattie het volgende:
Ik denk dat ik voor mezelf ook nog ringslinringen ga bestellen, dat is toch wel makkelijk voor zo'n heupzit. Of ik moet de slipknoop nog onder de knie gaan krijgen..
de slipkmot lukt me nu goed..alleen t verschuiven met kind er in nog niet
wanna rub mah puppeh?!
pi_69030389
Ik volg het weer eens niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')