Met wat alcohol is alles 'lekker' hè.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:05 schreef Pieter-utd het volgende:
Zuipen en lekkere wijven neuken!!!!!11!!11![]()
![]()
Juist, 'k werd zo'n beetje belachelijk gemaakt dat ik nog een berg vrienden had in het dorp waar in vandaan kwam die niet in Saint Tropez polo's liepen. Ben dan ook snel gestopt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:08 schreef Kopbal het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor sociaal gestoorde kneuzen die niet op een normale manier vrienden kunnen maken.
Jaaaa, dat zou jij wel een keer mee willen maken he deugniet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:05 schreef Pieter-utd het volgende:
![]()
Alleen is het bier dan duurderquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:14 schreef wise het volgende:
aansluiten bij iets om "erbij te horen"
Alles wat je in een studentenvereniging kan doen, kan je ook zonder.
Oh nee, een internetheldquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef TheClown1 het volgende:
dat ontgroening rotzooi is echt te belachelijk voor woorden. als iemand etensresten over mij heen wil gooien dat laat ik hem wel zien wat ik daarvan vind.
Jaquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:19 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Jaaaa, dat zou jij wel een keer mee willen maken he deugniet.
of je het lekker smaakt?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef TheClown1 het volgende:
dat ontgroening rotzooi is echt te belachelijk voor woorden. als iemand etensresten over mij heen wil gooien dat laat ik hem wel zien wat ik daarvan vind.
precies maar helaas over het algemeen zijn het geen culinaire chefs daar bij die studentenvereniging. Daar zouden ze dus meer tijd aan moeten besteden. Zeer vervelend uiteraard.quote:
en daar heb je een studentenvereniging voor nodig?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:05 schreef Pieter-utd het volgende:
![]()
Neuken?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij drinkt cola en neukt lelijke meisjes?
Gelijk z'n bericht verwijderdquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij drinkt cola en neukt lelijke meisjes?
Joh, don't bother. Dat wil dat MBO volk hier niet horen...quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:32 schreef Vodka_Lime het volgende:
[...]
Dat een studentenvereniging alleen is voor kneusjes daar kan ik niet echt inkomen. Tuurlijk lopen er altijd gekken rond, maar die heb je in je vriendengroep ook.
Dat dus.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:16 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
hoop dat je geen Nederlands studeert.
Nee, hoor, kijk maar wat er nu staat. Daar kan ik weinig aan doen. Ik ga er vanuit dat het een fout in de proxy van mijn werkgever is, want ik zie het niet bij anderen gebeuren, dus het zal geen Fok-bug zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Snel weghalen hé? Jij vuige snoodaard
Ja ja, een fout in de proxy...quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:34 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, hoor, kijk maar wat er nu staat. Daar kan ik weinig aan doen. Ik ga er vanuit dat het een fout in de proxy van mijn werkgever is, want ik zie het niet bij anderen gebeuren, dus het zal geen Fok-bug zijn.
Studievereniging en Studentenvereniging, zijn niet hetzelfde..quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:09 schreef ruud.nl het volgende:
Waarom zou je überhaupt lid willen worden van zo'n studentenvereniging?
Ik ben zelf wel lid geweest van een studievereniging vanwege de mogelijkheid om vrije studiepunten te behalen, maar die hadden niet van die kansloze ontgroeningstaferelen.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Snel weghalen hé? Jij vuige snoodaard
Meen je dat nou?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Studievereniging en Studentenvereniging, zijn niet hetzelfde..
Mag je me het verschil uitleggen....quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Studievereniging en Studentenvereniging, zijn niet hetzelfde..
Ik heb dat op de uni waar ik heb gestudeerd toch heel anders ervaren. Studieverenigingen zijn onderdeel van de faculteiten, studentenverenigingen op zich zelf staand. En ik heb nog nooit bij een studentenvereniging nuttige bijdragen aan de opleiding gezien, ja, hooguit een succesvolle eliminatie van een student die toch bij voorbaat al een faalhaas was, die ze vervolgens aanzetten om zich dood te zuipen. Dat soort verhalen ken ik niet bij studieverenigingen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mag je me het verschil uitleggen....
Een kennis van me zit bij een studievereniging.....
- Beiden zijn studie-gerelateerd. Alleen zitten bij een studentenvereniging leden van vers. opleidingen, bij een studievereniging niet
- Zelfde principe.... Zuipen is van statusbelang
- Men werkt in rangen
etc.
Een betere omschrijving, en dan nogmaals volgens mij de toevoeging dat een studievereniging onderdeel van de faculteit in questie is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Een studentenvereniging heeft in praktijk heel weinig tot niets met studie te maken![]()
Een studievereniging nog wel (bedrijfsexcursies, hulp voor stageplekken, studiereizen) . En dat is toch wel het belangrijkste verschil. Studievereniging werkt ook niet in rangen, mensen worden wel voor verschillende commissies ingesteld, maar een indeling in "rangen" noemen vind ik wel wat overdreven.
zo kan het ook, wat mij is opgevallen is dat je ontzettend veel verplichtingen hebt waardoor je steeds afhankelijker wordt van een studentenvereniging. ik denk dat het belangrijkste is om iets te zoeken wat bij je past en waar geen zware verplichtingen aanzitten. zoals ik de vereniging in alkmaar zie is het denk ik heel erg leuk en krijg je veel leuke sociale contacten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:32 schreef Vodka_Lime het volgende:
Volgens mij ligt het volledig aan de vereniging en ook de stad waarin deze is gevestigd.
In Alkmaar hebben wij vanuit Inholland Alkmaar(HBO)de studentenvereniging Omnivas.(zie ook ondertitel)
Hier zit geen ontgroening, wel een introductieweek maar dit is geen ontgroening. een gezellige week met div. activiteiten om alkmaar, de school en de vereniging te leren kennen. Uiteraard met kroegentocht en kampvuur 's avonds.
In de loop van het jaar organiseren active leden diverse feesten met verschillende thema's. In de kroeg onder school(de SooS) is het elke vrijdag een drukte met studenten die een biertje komen doen.
Naast de feesten wordt er regelmatig activiteiten georganiseerd als; paintballen, karten, etc.
Hiervoor wordt korting geregeld en vanuti sponsorgelden een bijdrage gedaan vanuit de vereniging.
Geen ballerig gedoe, dat past totaal niet in Noord-Holland en Alkmaar.
Dat een studentenvereniging alleen is voor kneusjes daar kan ik niet echt inkomen. Tuurlijk lopen er altijd gekken rond, maar die heb je in je vriendengroep ook.
Een knor die iets knorrig noemt?quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:09 schreef Repeat het volgende:
Zeker die knorrige verenigingen die denken dat ze baas zijn door ook zo te ontgroenen ed
Dat is inderdaad volstrekt onmogelijk buiten zo'n vereniging om.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:14 schreef Curri het volgende:
Studentenverenigingen zijn super, je kunt er 's avonds met vrienden afspreken, het zorgt ervoor dat je minder loze tijd hebt in de avonden, en ik vind dat zeker prettig
Studentenverenigingen maken het makkelijker mensen buiten je studie te leren kennen. Maar dat zegt niet dat het onmogelijk is dat niet te doen als je niet bij een vereniging zit.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:22 schreef ruud.nl het volgende:
Dat is inderdaad volstrekt onmogelijk buiten zo'n vereniging om.
Skøllquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:55 schreef De_Ananas het volgende:
Simpele zielen hier.
Probeer het bij ons, gaan we gelijk een pilsje zuipenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Tijd dat we eens met een paar man zulkes vereniging binnenstormen om de boel gratis van een nieuw interieur te voorzien !!
ik durf niet, ben slechts een internetheldquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Tijd dat we eens met een paar man zulkes vereniging binnenstormen om de boel gratis van een nieuw interieur te voorzien !!
Heinikenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Probeer het bij ons, gaan we gelijk een pilsje zuipen
I'm in!quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
JA! Ik zat persoonlijk te denken aan paarse banken en wat fuchsia's om de voortuin wat sprankelender te makenquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Cursusvereniging dan zeker, sinds wanneer worden er aan universiteiten studiepunten uitgedeeld voor commissiewerk?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:09 schreef ruud.nl het volgende:
Ik ben zelf wel lid geweest van een studievereniging vanwege de mogelijkheid om vrije studiepunten te behalen, maar die hadden niet van die kansloze ontgroeningstaferelen.
Net zoiets als hier dus, met de FOK! kaste-stelselquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mag je me het verschil uitleggen....
Een kennis van me zit bij een studievereniging.....
- Beiden zijn studie-gerelateerd. Alleen zitten bij een studentenvereniging leden van vers. opleidingen, bij een studievereniging niet
- Zelfde principe.... Zuipen is van statusbelang
- Men werkt in rangen
etc.
Internetheldquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:08 schreef Kopbal het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor sociaal gestoorde kneuzen die niet op een normale manier vrienden kunnen maken.
eens kijken wanneer we weer richting bosbaan moeten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ranzig bier![]()
Wanneer gaan wij een pilsje samen doen?
Orca Slotquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:52 schreef immortalsean het volgende:
[..]
eens kijken wanneer we weer richting bosbaan moeten.
stoer.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier in Rotterdam had je de Eurekaweek. Toen heb ik op een avond toen ik erg dronken was me eigen ingeschreven bij een studentenvereniging![]()
2 dagen later had ik me al weer uitgeschreven
Knul, dat zie je toch al van mijlenver aankomen bij SSRquote:
Dat dus.....quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:08 schreef Kopbal het volgende:
Dan begrijp ik niet waarom kennelijk zo weinig fokkers bij een studentenvereniging zittenquote:
Een studentenvereniging zoals de mijne is niets meer en niets minder dan een gezellige vereniging waar je vrijblijvend naar toe kan gaan, zonder enige verplichtingen. Als je lid wordt ga je mee op een intro kamp, waarbij het doel is om je mede-sjaars te leren kennen en de geschiedenis en gebruiken van de vereniging. Geen ontgroening, of van die martel praktijken.quote:
Ook hierquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier in Rotterdam had je de Eurekaweek. Toen heb ik op een avond toen ik erg dronken was me eigen ingeschreven bij een studentenvereniging![]()
Bij mij was het nog bij zo'n paupervereniging ookquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:42 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Ook hier![]()
Sliep in een verenigingshuis, maar ze voerden me zo dronken.... resistance was futile. De volgende dag was een beetje 'oh crap'. Maar snel uitgeschreven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[offtopic]quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is een vrij lang en pijnlijk verhaalquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:03 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
[offtopic]
Ik heb weinig verstand van voetbal, maar je bent Rotterdammer, of woont er en durft er openlijk voor uit te komen dat je hart bij Ajax ligt? Ik dacht dat zoiets gelijk stond aan roepen dat je Joods bent tijdens de 2e wereld oorlog in hartje Berlijn.
[/offtopic]
Wat zijn sommige mensen toch onwetend...quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:08 schreef Kopbal het volgende:
Dit hangt dus echt van de vereniging af, je kan niet elke vereniging over een kam scheren,quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:18 schreef MartyMcfly het volgende:
Objectief gezien zijn er nadelen en voordelen aan een studentenvereniging:
nadelen:
- ontgroening
- je kan in een besloten wereld terechtkomen
- kost veel verplichte tijd
quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:18 schreef MartyMcfly het volgende:
Objectief gezien zijn er nadelen en voordelen aan een studentenvereniging:
nadelen:
- ontgroening
- je kan in een besloten wereld terechtkomen
- kost veel verplichte tijd
voordelen:
- veel lekkere wijven
- goedkoop bier
- kans dat je toch vrienden voor het leven eraan overhoudt
Alsjeblieft man, iedereen is lid van dingen die "status" geven, dus doe niet alsof dat alleen zo is bij studentenverenigingenquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:01 schreef wise het volgende:
[..]
voordelen:
- veel lekkere wijven Alsof je daar een studentenvereniging voor nodig hebt, tering![]()
- goedkoop bier s gewoon betaalbaar,lopen janken om 50cent tot 1 euro extra
- kans dat je toch vrienden voor het leven eraan overhoudt Alsof je daar een studentenvereniging voor nodig hebt
Zie eigenlijk geen voordelen, behalve zoals ik eerder al zei, dat je ergens bij hoort wat misschien "status" zou moeten geven. Wat zeer triest is
Kortzichtig of niet, ik ken genoeg mensen die er lid van zijn of zijn geweest en er is echt niemand die er voordeel van heeft. Verder als zuipen en praten over sex komen ze niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:20 schreef eQuaL het volgende:
Het valt me altijd op dat mensen zoals karr-1 heel kortzichtig naar studentenverenigingen kijken. Ik neem het ze ook niet kwalijk, want de media lust er ook wel pap van. Durf echter ook verder te kijken dan je neus lang is
Klopt, maar alleen studentenverenigingen leggen er vreselijk de nadruk op.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:03 schreef Biels het volgende:
Alsjeblieft man, iedereen is lid van dingen die "status" geven, dus doe niet alsof dat alleen zo is bij studentenverenigingen.
Yep en mag je lekker met zijn allen een minderheid aan vrouwen delen. Eet smakelijk... En dan zijn het vaak ook nog van die corpssletjes, dus ik bedank voor de eer.quote:Verder kan je natuurlijk ook naar de ene kroeg voor het goedkope bier, naar de andere voor de lekkere wijven en weer naar de 3e om met je maten te babbelen, maar nu is het gecentreerd. Relaxed.
hmm, ga je toch naar de verkeerder cafe's/tentenquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:03 schreef Biels het volgende:
[..]
Alsjeblieft man, iedereen is lid van dingen die "status" geven, dus doe niet alsof dat alleen zo is bij studentenverenigingen.
Verder kan je natuurlijk ook naar de ene kroeg voor het goedkope bier, naar de andere voor de lekkere wijven en weer naar de 3e om met je maten te babbelen, maar nu is het gecentreerd. Relaxed.
Je hebt ook mensen die er vrienden voor het leven gemaakt hebben en echt nog wel verder komen dan praten over welke big ze gister nou weer gepakt hebben. Die redden zich prima met een dergelijke vereniging, dus die zien niet in waarom je geen lid zou worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kortzichtig of niet, ik ken genoeg mensen die er lid van zijn of zijn geweest en er is echt niemand die er voordeel van heeft. Verder als zuipen en praten over sex komen ze niet.
Ik heb me prima gered zonder een dergelijke vereniging, zelf vrienden gevonden en gehouden, dus ik zie echt de meerwaarde niet.
Dat is het punt niet, he.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:05 schreef wise het volgende:
[..]
hmm, ga je toch naar de verkeerder cafe's/tenten
Het hele punt van die studentenverenigingen is dat het mensen zijn die het moeilijk vinden om nieuwe vrienden te maken. Daarom sluiten ze zich maar aan bij een suf clubje dat bestaat uit balletjes die bier drinken en erover fantaseren om chicks te hosselen, jwt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:05 schreef Biels het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die er vrienden voor het leven gemaakt hebben en echt nog wel verder komen dan praten over welke big ze gister nou weer gepakt hebben. Die redden zich prima met een dergelijke vereniging, dus die zien niet in waarom je geen lid zou worden.
IK MOEST MÊNNUS HARD LACHENquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Het hele punt van die studentenverenigingen is dat het mensen zijn die het moeilijk vinden om nieuwe vrienden te maken. Daarom sluiten ze zich maar aan bij een suf clubje dat bestaat uit balletjes die bier drinken en erover fantaseren om chicks te hosselen, jwt.
Helaas, niet alle verenigingen zijn zo.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Het hele punt van die studentenverenigingen is dat het mensen zijn die het moeilijk vinden om nieuwe vrienden te maken. Daarom sluiten ze zich maar aan bij een suf clubje dat bestaat uit balletjes die bier drinken en erover fantaseren om chicks te hosselen, jwt.
Mensne die bij een voetbalvereniging zittenquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:19 schreef devl1nsect het volgende:
Mensen die sowieso bij een stud.ver. zitten![]()
Trek je eigen plan, bedenk je eigen logo, haal zelf een krat bier en hou een feest bij je op de kamer. Zo kun je ook in contact komen (of uitreksels krijgen).
quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Mensne die bij een voetbalvereniging zitten
Pak je eigen bal, je eigen shirt en ga gewoon voetballen
quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
So true, so truequote:Op woensdag 13 mei 2009 17:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Achterlijkheid alom.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:19 schreef devl1nsect het volgende:
Mensen die sowieso bij een stud.ver. zitten![]()
Trek je eigen plan, bedenk je eigen logo, haal zelf een krat bier en hou een feest bij je op de kamer. Zo kun je ook in contact komen (of uitreksels krijgen).
Wat houdt een studentenvereniging in dan? Er wordt hier gevraagd naar ervaringen. JIJ zit bij een vereniging dus kom maar op.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:10 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Achterlijkheid alom.
Ik ga niet op voetbal, want dat is alleen voor mensen die willen voetballen maar geen medespelers kunnen vinden.
Edit: Kut, al gemaakt.
Opvallend: mensen die géén lid zijn blijken doorgaans juist de sociaal gestoorde mensen. Uberhaupt 9/10 mensen die er zo op afgeven hebben verder geen idee van wat zo'n vereniging nou inhoudt. Ja, 'van horen zeggen'...
Niemand begreep je uitnodigingsbrief !!!quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:33 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik heb een x een studentenvereniging opgericht ma niemand wou lid worden dus toen ben ik er mee gekapd.
Ik moest toch even gniffelen om jouw opmerking.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Niemand begreep je uitnodigingsbrief !!!
Je vader heeft seks met Thaise modderduiven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:43 schreef eQuaL het volgende:
Wat een helden deze fokkers, met vriendenkringen van 2 mensen, nl het groepje nerds
Duiven? Hij haat duivenquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Je vader heeft seks met Thaise modderduiven.
Wees dan een vent en schrijf je uit?quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Maat zit bij een vereniging en zo bijzonder vind ik het allemaal niet daar. Die verplichte zooi allemaal.
Google vindt modderduivel, bedoelde je datquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:44 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Je vader heeft seks met Thaise modderduiven.
Yep ik heb echt een kansloze vereniging nodig om vrienden te maken..... Zoals ik al eerder zei ik ken mensen die er bij zitten of gezeten hebben en niemand heeft er positieve verhalen over.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:10 schreef Matthijs- het volgende:
Opvallend: mensen die géén lid zijn blijken doorgaans juist de sociaal gestoorde mensen. Uberhaupt 9/10 mensen die er zo op afgeven hebben verder geen idee van wat zo'n vereniging nou inhoudt. Ja, 'van horen zeggen'...
dan is dat heel zielig voor die mensen,quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep ik heb echt een kansloze vereniging nodig om vrienden te maken..... Zoals ik al eerder zei ik ken mensen die er bij zitten of gezeten hebben en niemand heeft er positieve verhalen over.
En het zegt genoeg over het niveau van de verenigingen. Zoals ik al zei komen ze niet verder dan zuipen, opscheppen over sex en dom gelul.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:22 schreef eQuaL het volgende:
[..]
dan is dat heel zielig voor die mensen,
Waar ik je alleen maar op wil wijzen is dat je generaliseert.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En het zegt genoeg over het niveau van de die verenigingen. Zoals ik al zei komen ze niet verder dan zuipen, opscheppen over sex en dom gelul.
Jezus, hoe kom je er toch bij dat mensen er enkel bij gaan omdat ze via andere manieren niet aan vrienden kunnen komen..?quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep ik heb echt een kansloze vereniging nodig om vrienden te maken..... Zoals ik al eerder zei ik ken mensen die er bij zitten of gezeten hebben en niemand heeft er positieve verhalen over.
Wat doe jij dan met je kameraden op een avondje in de kroeg? Een paar spa'tjes drinken, klagen over je gebrek aan seks en intellectueel lullen? Dork.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei komen ze niet verder dan zuipen, opscheppen over sex en dom gelul.
Ik zuip ook, heb echt sex in plaats van er over te praten en heb op zijn tijd best een dom gesprek, maar ik vul er niet mijn leven mee zoals leden van dat soort verenigingen wel doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:33 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Wat doe jij dan met je kameraden op een avondje in de kroeg? Een paar spa'tjes drinken, klagen over je gebrek aan seks en intellectueel lullen? Dork.
Nogmaals ik heb geen vereniging nodig om nieuwe mensen te ontmoeten, die ontmoet ik al genoeg op mijn werk, op straat of via vrienden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:32 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Jezus, hoe kom je er toch bij dat mensen er enkel bij gaan omdat ze via andere manieren niet aan vrienden kunnen komen..?Het is toch gewoon relaxed om in een klap een grote bunch nieuwe chille mensen te ontmoeten?
En die kameraden van jou zaten blijkbaar bij de verkeerde vereniging.
Ik generaliseer pas als ik de enige zou zijn met die ervaring maar ik weet dat ik dat niet ben. Verder kan ik uitstekend organiseren, groepswerken en heb ik uitstekende sociale vaardigheden. Allemaal zonder vereniging geleerd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:56 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Waar ik je alleen maar op wil wijzen is dat je generaliseert.
En over de meerwaarde van een vereniging:
Naast het feit dat het gezellig is en je veel mensen leert kennen kun je er ook heel veel leren. Door middel van commissies en besturen ontwikkel je kwaliteiten als organiseren, groepswerken en sociale vaardigheden. Vergis je niet, je kan ongelooflijk veel van commissies opsteken als je het leuk vindt om wat nuttigs naast je studie te doen. Daarnaast kom je gemakkelijk in contact met ouderejaars van bijvoorbeeld je studie die je weer kunnen helpen met de vakken die je volgt. (Overigens kan dit laatste ook bij een studievereniging, maar in mijn geval zijn dát dus weer meer pretentieuze mensen)
Ik heb gezegd![]()
Je geeft dus toe dat ik gelijk heb?quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:20 schreef eQuaL het volgende:
Fijn jongen, jij hebt het laatste woord, ga nu maar lekker terug in je hol
Wat zijn dat voor hazen die lid blijven en alleen maar negatieve verhalen vertellen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uit de reacties (niet alleen de mijne) mag duidelijk zijn dat een studentenvereniging voor slechts enkelen een meerwaarde heeft, de rest heeft er niets aan of niets aan gehad. Met die conclusie mag het wat mij betreft klaar zijn inderdaad.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:26 schreef eQuaL het volgende:
Nouja ik begrijp het eigenlijk niet meer zo, het topic draait om de meerwaarde van studentenverenigingen voor studenten in het algemeen, en jij zeurt al een pagina lang dat alle studentenverenigingen slecht zijn en dat jij er niets mee te maken wilt hebben.
Kan het daarmee niet gewoon klaar zijn? Er is geen gelijk in dit geval, het is gewoon een zeer subjectieve mening, en dat mag ook, gelukkig maar.
lekkere verdraaiing weer: volgens mij heb ik tot nu toe van de mensen die überhaupt al bij zo'n vereniging hebben gezeten, meer positieve reacties dan negatieve gezien.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uit de reacties (niet alleen de mijne) mag duidelijk zijn dat een studentenvereniging voor slechts enkelen een meerwaarde heeft, de rest heeft er niets aan of niets aan gehad. Met die conclusie mag het wat mij betreft klaar zijn inderdaad.
Corps, heet invechten. In principe moet men brassen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:05 schreef T3rr0r het volgende:
Welke studentenverenigingen doen er allemaal aan die matpartijen bij andere huizen? Dat lijkt me namelijk wel lachen, geen gezeik met de politie omdat alles binnenshuis wel wordt geregeld. Dus dat betekent maatjes worden met de grootste baas in het huis en je kan ongegeneerd studenten van een ander huis helemaal te tiefus in rammen. Te tof!
Dus wie kan me vertellen bij welke studentenvereniging ik daarvoor terecht kan? Dan meld ik me gisteren nog aan!
Bel mij als er weer zo een avond is. Kom ik ook even met mijn groepo langs.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:25 schreef hoppla het volgende:
[..]
Corps, heet invechten. In principe moet men brassen.
Sterk argumentquote:
Ik ben geen lidquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Bel mij als er weer zo een avond is. Kom ik ook even met mijn groepo langs.
Jammer, had wel even zin in een discussiequote:Op woensdag 13 mei 2009 23:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee ik kijk morgen wel weer voor de discussie. Nu te moe.
Maar Urzaiz!!!wat een held .
Net FOK!quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
knorquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:26 schreef EvanStone het volgende:
Ooit eens lid van geweest, maar nooit weer.
Met de nadruk op:
Het valt ook gewoon niet aan je verstand te brengen he.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nogmaals ik heb geen vereniging nodig om nieuwe mensen te ontmoeten, die ontmoet ik al genoeg op mijn werk, op straat of via vrienden.
Oke, mocht ik je eerder serieus nemen dan houd ik daar nu mee op. Denken dat leden van studentenverenigingen niets anders doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zuip ook, heb echt sex in plaats van er over te praten en heb op zijn tijd best een dom gesprek, maar ik vul er niet mijn leven mee zoals leden van dat soort verenigingen wel doen.
Al die talloze vrienden van jou die er zo negatief over zijn...volgens mij heb je eigenlijk gewoon redelijke nerds als vrienden. Die verenigingen zitten niet voor niets zo vol. Maar goed, jij hebt je zegje gedaan. Het is niets voor jou. Ik zal ook ophouden met reageren op mensen die wel kritiek hebben, maar er uit eigen ervaring niets vanaf weten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uit de reacties (niet alleen de mijne) mag duidelijk zijn dat een studentenvereniging voor slechts enkelen een meerwaarde heeft, de rest heeft er niets aan of niets aan gehad. Met die conclusie mag het wat mij betreft klaar zijn inderdaad.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:44 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Het valt ook gewoon niet aan je verstand te brengen he.![]()
Mensen - Zitten - Daar - Niet - Omdat - Ze - Geen - Vrienden - Kunnen - Krijgen
Je maakt jezelf wel erg belachelijk hequote:
Dit dus. Leven en laten leven. Als je het niks vind, besteed er dan ook geen aandacht aan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:37 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel erg belachelijk he
Niet zo belachelijk als leden van een dergelijke vereniging in ieder geval..... En dat is het laatste dat ik er over zeg.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:37 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel erg belachelijk he
Hoezo maken leden zich belachelijk? Ik vind kneusjes die op Fok mensen gaan zitten generaliseren nogal sneu eigenlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:26 schreef karr-1 het volgende:
Niet zo belachelijk als leden van een dergelijke vereniging in ieder geval..... En dat is het laatste dat ik er over zeg.
Je zou bijna denken dat je wist waar je het over had.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet zo belachelijk als leden van een dergelijke vereniging in ieder geval..... En dat is het laatste dat ik er over zeg.
Tot die conclusie waren we op pagina 1 al gekomen. Derhalve, slotje.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:28 schreef RodeNek het volgende:
studentenverenigingen
Serieus ik ken heel veel vriendloze mensen die bij me op de middelbareschool zaten, die ineens 24/7 met hun studie en studentenvereniging bezig waren...en dan als je hun hyves bekijkt, zie je alleen maar hun échte vrienden die ze op die vereniging hebben gemaakt....Kortom studentenverenigingen zijn voor kansloze nerdjes zonder vrienden.
Ik zat zelf in een nederlandse studentenvereniging in Leuven en daar gebeurde precies hetzelfde. WTF flikker toch op man met je verplichte avonden en poetsdiensten, daarvoor ga ik toch niet erbij of welquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:12 schreef Black-Death het volgende:
Altijd leuk weer, discussies over studentenverenigingen. Domme ervan is dat degenen die ze afzeiken, er nooit bij hebben gezeten en zich baseren op domme verhalen van buitenaf. Of het argument dat een studentenvereniging alleen is voor mensen die sociaal gestoord zijn
Zelf zit ik momenteel bij een studentenvereniging (eerstejaars) maar ga me uitschrijven. Heb er verschillende redenen voor. Ten eerste zijn het gewoon niet mijn mensen (behalve mijn jaarclub dan, die echt super en dat zijn echt goede vrienden) en ten tweede de dispuutscultuur binnen mijn vereniging. Zelf heb ik daar niet voor gekozen (bewust), omdat ik hier uit Maastricht kom (ben lid van Tragos) en heb dus genoeg mensen buiten de vereniging. Sowieso word ik binnenkort geschorst omdat ik nooit kwam opdagen voor poetsdiensten
Dat er veel arrogante mensen daar zitten klopt wel, maar er zitten ook goede mensen tussen. Maar ik zal nooit ontkennen dat het grootste deel van de mensen van studentenverenigingen een behoorlijk hoge pet van zichzelf op hebben. En dat is precies de reden dat ik me er niet thuis voel, want ik ben zo niet.
Dat mensen commentaar leveren op studentenverenigingen kan ik heel goed inkomen, maar al die moraalriddels en helden achter het scherm die nog nooit op de kroeg van zo'n vereniging zijn geweest wil ik toch vriendelijk verzoeken zich stil te houden..
wtf doomquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:32 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik zat zelf in een nederlandse studentenvereniging in Leuven
Leuven?quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:32 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik zat zelf in een nederlandse studentenvereniging in Leuven en daar gebeurde precies hetzelfde. WTF flikker toch op man met je verplichte avonden en poetsdiensten, daarvoor ga ik toch niet erbij of wel. Ik poets al genoeg, en als er iets is waar ik niet tegen kan is als je verplicht leuke dingen moet gaan doen, ook al heb je een kankergezwel op je hoofd.
"We" alsin de gemiddelde Fok poster?quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:29 schreef Kopbal het volgende:
Tot die conclusie waren we op pagina 1 al gekomen. Derhalve, slotje.
de stad leuven, oelewapperquote:Op donderdag 14 mei 2009 17:39 schreef Biels het volgende:
[..]
Leuven?. Dat is toch geen studentenvereniging, jongen.
Alles buiten Amsterdam bestaat niet, he.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:57 schreef RodeNek het volgende:
[..]
de stad leuven, oelewapper, daar heb je ook hollandse studentenverenigingen
Ik denk dat jij precies op één lijn zit met de andere studentenvereniginghaters..quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:09 schreef Hbjr het volgende:
Ik snap best dat mensen het leuk vinden, maar de media an zich heeft studentenverenigingen voor mij verpest. Daarnaast wordt je in Arnhem dood gegooid met studentenverenigingen, van OMG DOE MEE, WE DRINKEN GEEN BIER en tijdens de open dag toch die cliché attitude uitvoeren... Al die verenigingen zijn best brak voor mij, aangezien ik geen druppel alcohol drink![]()
Ik had ooit zijn hippie die vertelde hoe GE-WEL-DIG zo'n studie ding wel niet is... en toen ik vertelde dat ik geen bier dronk dacht ie geloof ik dat ik zwaar moslim was ofzo...![]()
Ik vind studieverenigingen ook best wel kut, puur omdat ze willen dat ik er heel veel tijd in steek. Ooit zat ik eens rustig te werken aan me school en te praten met wat klasgenoten kwam er zo'n vrouwtje die zei dat ik de presentatie moest bijwonen. Hele discussie, want ik vond het gaar dat je als 20 jarige HBO student VERPLICHT iets moet gaan doen.
Held als ik ben ga ik na een hoop mopperen toch bij een gare presentatie zitten...
Ben zwak...
1 je drinkt geen bierquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:09 schreef Hbjr het volgende:
Ik snap best dat mensen het leuk vinden, maar de media an zich heeft studentenverenigingen voor mij verpest. Daarnaast wordt je in Arnhem dood gegooid met studentenverenigingen, van OMG DOE MEE, WE DRINKEN GEEN BIER en tijdens de open dag toch die cliché attitude uitvoeren... Al die verenigingen zijn best brak voor mij, aangezien ik geen druppel alcohol drink![]()
Ik had ooit zijn hippie die vertelde hoe GE-WEL-DIG zo'n studie ding wel niet is... en toen ik vertelde dat ik geen bier dronk dacht ie geloof ik dat ik zwaar moslim was ofzo...![]()
Ik vind studieverenigingen ook best wel kut, puur omdat ze willen dat ik er heel veel tijd in steek. Ooit zat ik eens rustig te werken aan me school en te praten met wat klasgenoten kwam er zo'n vrouwtje die zei dat ik de presentatie moest bijwonen. Hele discussie, want ik vond het gaar dat je als 20 jarige HBO student VERPLICHT iets moet gaan doen.
Held als ik ben ga ik na een hoop mopperen toch bij een gare presentatie zitten...
Ben zwak...
He Goossens lul, anders reageer je even op post 169quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:44 schreef eQuaL het volgende:
Oh en ik heb nog wat katjes over, iemand interesse of ik verzuip ze in mn zwembad.
Ahquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kijk maar in de almanak, 2 plaatsen onder jou
Tof! Lekker ongegeneerd van die corps-ballen rossen! Met een beetje geluk kan je er nog een paar een coma in klappenquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:25 schreef hoppla het volgende:
[..]
Corps, heet invechten. In principe moet men brassen.
Kutknor faalt door het niet te snappenquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:16 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Tof! Lekker ongegeneerd van die corps-ballen rossen! Met een beetje geluk kan je er nog een paar een coma in klappen
In zekere zin heb je hier gewoon gelijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:08 schreef Kopbal het volgende:
Dude het hele topic was eindelijk uitgeblust, nu steek je het vuurtje weer aanquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:29 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
In zekere zin heb je hier gewoon gelijk![]()
Present.quote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
HAHAHAHA, EEN GAY-EROTISCHE PARINGSDANS.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Kutknor faalt door het niet te snappen
Men slaat elkaar niet, zoals zwervers, paupers en boeren dat doen. Je pakt elkaar bij de revers en probeert zo de ander op de grond te gooien.
Je gaat toch niet naar zo'n verkapte scouting club om vernederd te worden? Dat is toch gewoon te bizar voor woorden? Ze zeggen de hele tijd dat het ZO ontzettend normaal is, terwijl ik dat gewoon niet begrijp.quote:Vooral tegen het einde had ik het helemaal gehad, vind het soms ook echt te ver gaan wat ik allemaal heb moeten doen, maar dan stop je niet meer.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:56 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
HAHAHAHA, EEN GAY-EROTISCHE PARINGSDANS.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:56 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Kutknor faalt door het niet te snappen
Men slaat elkaar niet, zoals zwervers, paupers en boeren dat doen. Je pakt elkaar bij de revers en probeert zo de ander op de grond te gooien.
Dat dus.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:56 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
![]()
Gewoon 1 grote sausage-fest. Latente nichtenquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon gezellig, groetjes mike
Fijn toch, die boekenkorting!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:52 schreef Demon_Hunter het volgende:
Haha te triest.. nou ik heb mjin keuze al gemaakt voor volgend jaar.. word wel een studievereniging.
Ik heb geen aansteker.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:09 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dude het hele topic was eindelijk uitgeblust, nu steek je het vuurtje weer aan
"Studentenverenigingen zijn voor kneuzen, daarom ga ik bij een studievereniging"quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:52 schreef Demon_Hunter het volgende:
Haha te triest.. nou ik heb mjin keuze al gemaakt voor volgend jaar.. word wel een studievereniging.
yeah boekenkorting + dates met bedrijfskneusjes, who wants anything morequote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:52 schreef Demon_Hunter het volgende:
Mensen die het niet hebben meegemaakt begrijpen het toch niet. Het is allemaal een spel, het hoort er bij. Ik had het inderdaad tegen het einde gehad, maar daarna heb je wel echt iets overwonnen. Een aspirantentijd is overigens heel anders dan een ontgroening. Heb geen echte ontgroeningspraktijken meegemaakt, maar het vraagt wel heel veel van je. Creativiteit, planning, tijd en je moet ook wel mentaal sterk in je schoenen staan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:23 schreef Hbjr het volgende:
vooral met dit heb ik het meeste moeite:
[..]
Je gaat toch niet naar zo'n verkapte scouting club om vernederd te worden? Dat is toch gewoon te bizar voor woorden? Ze zeggen de hele tijd dat het ZO ontzettend normaal is, terwijl ik dat gewoon niet begrijp.
Jij zit heul niet op een universiteitquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:04 schreef lverhoeven het volgende:
Ontgroening:
Ontgroening waarbij ze wouden wilden dat je uren op je knieen ging zitten en waar ze je onder smeren met etensresten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |