abonnement Unibet Coolblue
pi_73944864
Maar even 'n schakeling gebouwd:


Nu stond er in de opdracht: Implementeer de schakeling met full adders, maar ik maak ook gebruik van half adders.. En ik moest uiteraard het aantal full adders minimaliseren, kan dit beter?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:47:21 #152
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73945909
Je diagram is niet zo duidelijk, omdat niet precies duidelijk is wat de meest en minst-significante bit is. Als je de minst-significante bits in de full-adder boven stopt, dan gaat het goed volgens mij. Want dan heb je inderdaad voor de tweede bit in feite 4 inputs (van a0, a1, en a2 + de carry van de eerste bit).

Als je moet minimaliseren naar full-adders zou ik overigens eerst alle minst significante bits in een full-adder stoppen, en alle meest significante. Dan heb je 4 outputs dus (2 van elke full-adder).

En die zou ik dan m.b.v. half-adders optellen.

Mijn schema: (S is som-uitgang, C is carry-uitgang, L0 is minst signifcante bit van het antwoord, L3 meest):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
       
             S
a0_0-->|Full|-------------------------> L_0
a1_0-->|Add |C             S
a2_0-->|    |------->|Half|-----------> L_1
             S       |Add |C
a0_1-->|Full|------->|    |-+
a1_1-->|Add |C          +---+
a2_1-->|    |-----+     |         S
                  |     +-->|Half|----> L_2
                  |         |Add |C
                  +-------->|    |----> L_3
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:50:24 #153
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73946006
Die half-adders kom je volgens mij niet echt onderuit... ja, je kunt ze vervangen door fulls met 0 op de carry, maar dat maakt niett zoveel uit natuurlijk. Je hebt uiteindelijk 4 uitgangen nodig waar je wat mee doet omdat er 4 bits zijn. En die vier krijg je pas met nog twee adders.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73950741
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maple kan gewoon machtsverheffen, als ik het me goed herinner door b.v. G^4 in te typen, eventueel een evalm(G^4). Dit heb ik nooit met Maple gedaan echter.
Dat kan inderdaad, bedankt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73951905
een klein natuurkundig vraagje: als een druppel valt heb je zwaartekracht Fz die erop werkt en wrijvingskracht Fw. Fz werkt omlaag, zorgt voor neerwaartse beweging, en Fw werkt omhoog, zorgt voor omhoog stuwende beweging.
alleen nu zegt mijn antwoordenboekje dat beide krachten even groot zijn, maar dat vind ik vreemd, want de druppel beweegt zich toch naar beneden, dus dan is de Fz toch groter dan de Fw?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:37:30 #156
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73952155
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:30 schreef poesemuis het volgende:
een klein natuurkundig vraagje: als een druppel valt heb je zwaartekracht Fz die erop werkt en wrijvingskracht Fw. Fz werkt omlaag, zorgt voor neerwaartse beweging, en Fw werkt omhoog, zorgt voor omhoog stuwende beweging.
alleen nu zegt mijn antwoordenboekje dat beide krachten even groot zijn, maar dat vind ik vreemd, want de druppel beweegt zich toch naar beneden, dus dan is de Fz toch groter dan de Fw?
Ja, en nee. In het begin, als de druppel net valt, is Fz groter dan Fw, en versnelt de druppel. Hoe langer de druppel echter versnelt, en hoe harder deze gaat, hoe groter Fw wordt.

Wat jouw boek bedoelt is dat op een gegeven moment de druppel niet meer versnelt, de krachten die erop werken zijn netto 0, en iets waar geen krachten op werken ‘gaat in een eenparige rechtlijnige beweging’. Zou Fz immers nog steeds groter zijn dan Fw, dan zou volgens F=ma gelden dat a > 0 en zou de druppel alsmaar harder gaan. En harder, en harder. Dat gebeurt niet, de druppel blijft op een gegeven moment met vaste snelheid vallen.

Hetzelfde is als je op je fiets zit: Als je eenmaal fietst, en je versnelt niet meer, dan is de som van de krachten ook 0. Jij fietst zelf vooruit, en stopt daar precies genoeg kracht in om rol- en luchtweerstand te overwinnen, zodat je vertraagt, noch versnelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 22-10-2009 15:47:49 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73952351
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

aha dankjewel, het is dus maar hoe je het bekijkt
pi_73994055
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn profiel werkstuk, ik kon niet echt een topic vinden over je profiel werkstuk dus hoop ik dat ik hier juist zit. Ik houd namelijk mijn werkstuk over de invloed van antitranspirante deodorant op de zweetbacterien. Ik heb het onderzoek al voltooid alleen heb ik nergens informatie kunnen vinden over deze zweetbacterien. Dus vroeg ik me af of iemand hier iets weet over de metabolismen die plaatsvinden in deze bacterien en welke bacterien het precies zijn.
Ik heb echt overal al gezocht maar heb nergens iets kunnen vinden.
Heeft iemand misschien een idee waar ik kan zoeken of weten jullie iets? (ik ben al in de bieb geweest)
pi_74001790
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_odor ?
hmm daar staat het ook niet bij... wat vreemd.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74123984
Ma mère a une petite Renault, que/qui je peux emprunter

que of qui?
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74124152
is dat wiskunde, natuurkunde of scheikunde
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:52:43 #162
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74124257
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:47 schreef IkBenOzan het volgende:
Ma mère a une petite Renault, que/qui je peux emprunter

que of qui?
[Alfa] Huiswerk- en vragentopic
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74143598
Even een basis vraagje.
quote:
Elektromagnetische straling is de voortplanting door de ruimte van elektrische en magnetische oscillaties (trillingen). Licht is een vorm van elektromagnetische straling. Alle soorten elektromagnetische straling hebben in het vacuüm een snelheid gelijk aan de lichtsnelheid.
Radiogolven zijn een vorm van elektromagnetische straling. Dus ze hebben in een vacuum dezelfde snelheid als dat van licht. Maar hoe zit dat in niet vacuum? Hebben de verschillende stralingen dan nog steeds dezelfde snelheid als dat van licht in die substantie?

De snelheid van het licht is door lucht gelijk aan 299792458 m/s, right? Dus radiogolven bewegen met dezelfde snelheid?
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_74157261
Ik loop even vast met mijn chemie opgaven.
Er wordt mij gevraagd om een specifiekatielijst samen te stellen van een bepaald molecuul.

nu is mijn lijst als volgt.
Lijst 1:
A = SP2
B = SP2
C = SP3
D = SP1
E = SP1

Lijst 2:
1 = 1S - SP3 (Sygma)
2 = SP2 (N)
3 = SP2 (N)
4 = 2P - 2P
5 = SP2 - SP2
6 = SP2 - SP3
7 = SP3 (N)
8 = SP3 (N)
9 = SP3 - SP1
10 = ?
11 = ?
12 = ?
13 = SP1 (N)

Nummer 10, 11 en 12 zijn een drievoudige binding tussen een C en een N element....
En in eerste instantie zou ik dat gewoon zeggen, SP1 - SP1 bij alle drie.
Maar dat schijnt niet op te gaan...
Want stel dat het een tweevoudige binding zou zijn dan was het:
1 = SP2 - SP2
2 = 2P - 2P

Dus nu vraag ik me af hoe het moet worden bij die drievoudige binding
pi_74165746
Help ?
pi_74182150
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:55 schreef horned_reaper het volgende:
Ik loop even vast met mijn chemie opgaven.
Er wordt mij gevraagd om een specifiekatielijst samen te stellen van een bepaald molecuul.

nu is mijn lijst als volgt.
Lijst 1:
A = SP2
B = SP2
C = SP3
D = SP1
E = SP1

Lijst 2:
1 = 1S - SP3 (Sygma)
2 = SP2 (N)
3 = SP2 (N)
4 = 2P - 2P
5 = SP2 - SP2
6 = SP2 - SP3
7 = SP3 (N)
8 = SP3 (N)
9 = SP3 - SP1
10 = ?
11 = ?
12 = ?
13 = SP1 (N)

Nummer 10, 11 en 12 zijn een drievoudige binding tussen een C en een N element....
En in eerste instantie zou ik dat gewoon zeggen, SP1 - SP1 bij alle drie.
Maar dat schijnt niet op te gaan...
Want stel dat het een tweevoudige binding zou zijn dan was het:
1 = SP2 - SP2
2 = 2P - 2P

Dus nu vraag ik me af hoe het moet worden bij die drievoudige binding
Ik begrijp dat je in een molecuul een hybridisatietoestand moet toekennen aan de verschillende atomen en dat je vervolgens daaruit het soort binding tussen de atomen moet afleiden. Correct?

Hoe dan ook, een drievoudige binding bestaat uit één sigma-binding en twee pi-bindingen. Overlap van twee sp-orbitalen geeft een sigma-binding. Overlap van twee p-orbitalen geeft een pi-binding. Haaks daarop zijn er nog twee p-orbitalen, waarvan de overlap nog een pi-binding geeft.

Je hebt dus:
sp - sp
p - p (of duidelijker: px - px)
p - p (of duidelijker: py - py)

Nog een paar opmerkingen: orbitalen worden geschreven met kleine letters, dus 's' in plaats van 'S'. En het is ook gebruikelijk om 'sp' te schrijven in plaats van 'sp1'.
pi_74197313
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je in een molecuul een hybridisatietoestand moet toekennen aan de verschillende atomen en dat je vervolgens daaruit het soort binding tussen de atomen moet afleiden. Correct?

Hoe dan ook, een drievoudige binding bestaat uit één sigma-binding en twee pi-bindingen. Overlap van twee sp-orbitalen geeft een sigma-binding. Overlap van twee p-orbitalen geeft een pi-binding. Haaks daarop zijn er nog twee p-orbitalen, waarvan de overlap nog een pi-binding geeft.

Je hebt dus:
sp - sp
p - p (of duidelijker: px - px)
p - p (of duidelijker: py - py)

Nog een paar opmerkingen: orbitalen worden geschreven met kleine letters, dus 's' in plaats van 'S'. En het is ook gebruikelijk om 'sp' te schrijven in plaats van 'sp1'.
Bedankt voor de hulp ! het was voor mij idd niet duidelijk of je nu 1 of 2 sigma bindingen moest gebruiken.
En bedankt voor onderstaande tips!
  zondag 1 november 2009 @ 23:24:22 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_74300667


Kan iemand me in woorden uitleggen wat ze nou eigenlijk doen daar waar de pijl staat.

En kan iemand uitleggen hoe ze aan dat ding boven de deelstreep komen?


(het komt van de formule a = v^2 / ro in ieder geval, in dit geval is de formule wat omgedraaid)

[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 01-11-2009 23:31:42 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 1 november 2009 @ 23:54:10 #169
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74301883
Die | is ‘geëvalueerd voor’, m.a.w. dy/dx = 0,8x geeft, als je x=5 km invult 4. En wat boven die deelstreep betreft, gezien de eenheden is dat een afstand, en het doet me ergens denken aan de lengte van een stuk van een parabool, dus heeft het daar iets mee van doen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74305397
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:39 schreef Meursault het volgende:
Even een basis vraagje.
[..]

Radiogolven zijn een vorm van elektromagnetische straling. Dus ze hebben in een vacuum dezelfde snelheid als dat van licht. Maar hoe zit dat in niet vacuum? Hebben de verschillende stralingen dan nog steeds dezelfde snelheid als dat van licht in die substantie?

De snelheid van het licht is door lucht gelijk aan 299792458 m/s, right? Dus radiogolven bewegen met dezelfde snelheid?
De brekingsindex n is voor blauw licht in lucht bijna hetzelfde als voor rood licht in lucht. Bijna hetzelfde, maar niet helemaal. Langere golven zoals radiogolven zullen dus ook bijna dezelfde brekingsindex hebben, maar dan net iets lager. Op deze webpagina kun je een beetje met de getallen spelen: http://emtoolbox.nist.gov/Wavelength/Edlen.asp

Als je bijvoorbeeld 400 nm met 1600 nm vergelijkt, dan blijkt de brekingsindex van 1600 nm net iets lager te zijn (1.000268116 vs. 1.000277516). Dat betekent dus dat langergolviger licht zich net iets sneller verplaatst.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 2 november 2009 @ 09:48:29 #171
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_74307151



Hoe lossen zie die vergelijkingen op ik snap er geen hout van
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_74307421
Ah, een klassieker!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 2 november 2009 @ 10:20:11 #173
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74307842
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:48 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]


Hoe lossen zie die vergelijkingen op ik snap er geen hout van
Je hebt twee krachten vergelijkingen, waarvoor geldt dat de som 0 is, zowel de horizontale als verticale componenten. Die los je op, er moet gelden P = T (waarom ze daar verschillende letters gebruiken is me niet duidelijk, maar dat is de enige zinnige interpretatie lijkt me als je naar de tekeningen kijkt).

2 vergelijkingen, 2 onbekenden. Dat oplossen is echter niet zo boeiend, als je maar ziet hoe ze ze maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74308119
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:24 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand me in woorden uitleggen wat ze nou eigenlijk doen daar waar de pijl staat.

En kan iemand uitleggen hoe ze aan dat ding boven de deelstreep komen?


(het komt van de formule a = v^2 / ro in ieder geval, in dit geval is de formule wat omgedraaid)
Dit is best lastig. De versnelling a van het vliegtuig in punt A kun je je samengesteld denken uit een tangentiale component at en een radiale component ar die apart worden berekend. Daartoe wordt eerst de kromtestraal ρ van de parabool in A bepaald. Maar ik heb het idee dat je hier nog helemaal niet klaar voor bent.
  maandag 2 november 2009 @ 10:37:27 #175
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_74308204
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je hebt twee krachten vergelijkingen, waarvoor geldt dat de som 0 is, zowel de horizontale als verticale componenten. Die los je op, er moet gelden P = T (waarom ze daar verschillende letters gebruiken is me niet duidelijk, maar dat is de enige zinnige interpretatie lijkt me als je naar de tekeningen kijkt).

2 vergelijkingen, 2 onbekenden. Dat oplossen is echter niet zo boeiend, als je maar ziet hoe ze ze maken.

Okay dus P = T ik vond het maar raar merci
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 2 november 2009 @ 10:42:30 #176
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74308367
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:37 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Okay dus P = T ik vond het maar raar merci
Nou ja, dat baseer ik vooral op hoe ik dat krachtensysteem zou opstellen gegeven de tekeningen. En dan komt het uit. Maar daarom ook: het is natuurlijk veel belangrijker om te zien wat wat is. Want die eerste vergelijking zegt dat de normaalkracht + de zwaartekracht + de verticale component van de trekkracht = 0 moet zijn. En als je dat invult kom je vanzelf op N + T sin(20°) - 80g.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 2 november 2009 @ 12:30:06 #177
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_74311931
-edit- Er zijn meer pagina's dan 1
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74312228
quote:
Op maandag 2 november 2009 07:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De brekingsindex n is voor blauw licht in lucht bijna hetzelfde als voor rood licht in lucht. Bijna hetzelfde, maar niet helemaal. Langere golven zoals radiogolven zullen dus ook bijna dezelfde brekingsindex hebben, maar dan net iets lager. Op deze webpagina kun je een beetje met de getallen spelen: http://emtoolbox.nist.gov/Wavelength/Edlen.asp

Als je bijvoorbeeld 400 nm met 1600 nm vergelijkt, dan blijkt de brekingsindex van 1600 nm net iets lager te zijn (1.000268116 vs. 1.000277516). Dat betekent dus dat langergolviger licht zich net iets sneller verplaatst.
Bedankt.

Dat is ons dus niet verteld. Volgens mij mogen we voor simpele berekingen met radiogolven gewoon de lichtsnelheid aanhouden.
"Everything we are, we are when we're alone."
  maandag 2 november 2009 @ 12:53:25 #179
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_74312636
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:39 schreef Meursault het volgende:
Even een basis vraagje.
[..]

Radiogolven zijn een vorm van elektromagnetische straling. Dus ze hebben in een vacuum dezelfde snelheid als dat van licht. Maar hoe zit dat in niet vacuum? Hebben de verschillende stralingen dan nog steeds dezelfde snelheid als dat van licht in die substantie?

De snelheid van het licht is door lucht gelijk aan 299792458 m/s, right? Dus radiogolven bewegen met dezelfde snelheid?
Radiogolven hebben niet alleen dezelfde snelheid als licht, radiogolven zijn licht. Alleen een type licht dat mensen niet kunnen zien. Licht is elektromagnetische straling, en heeft een bepaalde golflengte. Verschillende golflengtes zien wij als verschillende kleuren.

Bijvoorbeeld: rood licht heeft een golflengte van ongeveer 650-750 nanometer, en blauw licht ongeveer 450-500 nanometer. Zo zijn er ook kleuren die wij net niet kunnen zien, zoals ultraviolet (te korte golflengte) en infrarood (te lange golflengte).

Radiogolven zijn ook gewoon een kleur licht, maar dan met een veel en veel langere golflengte dan wij kunnen zien, vaak meters tot honderden meters lang. Ze gaan dan ook, net zoals al het licht, met de lichtsnelheid.
quote:
Op maandag 2 november 2009 07:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De brekingsindex n is voor blauw licht in lucht bijna hetzelfde als voor rood licht in lucht. Bijna hetzelfde, maar niet helemaal. Langere golven zoals radiogolven zullen dus ook bijna dezelfde brekingsindex hebben, maar dan net iets lager. Op deze webpagina kun je een beetje met de getallen spelen: http://emtoolbox.nist.gov/Wavelength/Edlen.asp

Als je bijvoorbeeld 400 nm met 1600 nm vergelijkt, dan blijkt de brekingsindex van 1600 nm net iets lager te zijn (1.000268116 vs. 1.000277516). Dat betekent dus dat langergolviger licht zich net iets sneller verplaatst.
Hoewel dit waar is, lijken deze kleine afwijkingen hier niet relevant.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74313012
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:40 schreef Meursault het volgende:

[..]

Bedankt.

Dat is ons dus niet verteld. Volgens mij mogen we voor simpele berekingen met radiogolven gewoon de lichtsnelheid aanhouden.
Natuurlijk. Dit soort minimale verschillen doen er niet toe, en die vallen er soieso vaak uit als je je aan significante getallen houdt (leren ze dat tegenwoordig nog op school?). In glas of water kan het trouwens wel rap gaan, die verschillen in brekingsindex als functie van de golflengte.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 2 november 2009 @ 14:58:58 #181
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_74316557
Ik moet voor het vak ICT in Microsoft Excel werken en daarin een bepaalde formule gebruiken, maar ik heb nog niet door hoe deze formule te gebruiken.

De situatie: persoon X krijgt 3% rente over zijn storting als die <5000 euro betrof, en 4% rente als die storting >5000 euro betrof.

Nu gebruik ik de formule IF(5000,0.04,0.03) in cel A1 en vermenigvuldig elke storting met cel A1, in de hoop dan automatisch de juiste rente over die storting te berekenen. Maar deze formule genereert altijd 3%, of de input meer of minder dan 5000 is maakt geen verschil.

Hoe moet ik wél invoeren?
Oh really?
pi_74316623
Beste mensen,

Voor een vraagstuk moet ik het volgende omzetten naar een Matrix voor het uitrekeningen van 6 kansen:

P1 = 1/3 (p2 + p4 +0)
p2= 1/4 (p1 + p3 + p4 + 1)
p3 = 1/3 (p2+ p5 + 0)
p4 = 1/5 (P1 + p2 + p5 + p6 + 0)
P5 =1/3(P6 + p4 + p3 + 0)
P6 = 1/3(P4 + P5 + 0)

Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan doen. Kan iemand mij daar bij helpen?
  maandag 2 november 2009 @ 15:11:25 #183
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74316980
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:00 schreef Johan2009 het volgende:
Beste mensen,

Voor een vraagstuk moet ik het volgende omzetten naar een Matrix voor het uitrekeningen van 6 kansen:

P1 = 1/3 (p2 + p4 +0)
p2= 1/4 (p1 + p3 + p4 + 1)
p3 = 1/3 (p2+ p5 + 0)
p4 = 1/5 (P1 + p2 + p5 + p6 + 0)
P5 =1/3(P6 + p4 + p3 + 0)
P6 = 1/3(P4 + P5 + 0)

Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan doen. Kan iemand mij daar bij helpen?
Ben je toevallig met Markovketens bezig?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 2 november 2009 @ 15:12:37 #184
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74317023
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:58 schreef Matthijs- het volgende:
Ik moet voor het vak ICT in Microsoft Excel werken en daarin een bepaalde formule gebruiken, maar ik heb nog niet door hoe deze formule te gebruiken.

De situatie: persoon X krijgt 3% rente over zijn storting als die <5000 euro betrof, en 4% rente als die storting >5000 euro betrof.

Nu gebruik ik de formule IF(5000,0.04,0.03) in cel A1 en vermenigvuldig elke storting met cel A1, in de hoop dan automatisch de juiste rente over die storting te berekenen. Maar deze formule genereert altijd 3%, of de input meer of minder dan 5000 is maakt geen verschil.

Hoe moet ik wél invoeren?
In DIG loopt ergens een Excelvragentopic, daar heb je misschien sneller antwoord.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74317231
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ben je toevallig met Markovketens bezig?
Uh, ja daar heeft het wel wat van;) Die punten zijn paden van een groot pad en nu moet ik dus berekenen (met een matrix) wat de kans per punt is.
  maandag 2 november 2009 @ 15:34:15 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74317708
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef Johan2009 het volgende:

[..]

Uh, ja daar heeft het wel wat van;) Die punten zijn paden van een groot pad en nu moet ik dus berekenen (met een matrix) wat de kans per punt is.
Ehm, hoe moet ik dat voor me zien? Want volgens mij moet je nu gewoon de steady-state verdeling uitrekenen, of niet?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74317973
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:34 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ehm, hoe moet ik dat voor me zien? Want volgens mij moet je nu gewoon de steady-state verdeling uitrekenen, of niet?
In de opgave staat dat het via een Matrix moet, dus ik moet eerst deze punten omzetten naar een Matrix... Hoe dat er dus uitziet weet ik niet, want ik kom dus niet verder
  maandag 2 november 2009 @ 15:46:47 #188
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74318135
Nou, dan ben ik er bijna, maar ik heb nog een paar vragen, je zegt dat het kansen zijn, maar als ik even jouw vergelijkingen bekijk:
quote:
P1 = 1/3 (p2 + p4 +0)
p2= 1/4 (p1 + p3 + p4 + 1)
p3 = 1/3 (p2+ p5 + 0)
p4 = 1/5 (P1 + p2 + p5 + p6 + 0)
P5 =1/3(P6 + p4 + p3 + 0)
P6 = 1/3(P4 + P5 + 0)
Dan vraag ik me af wat die 0 precies is? M.a.w. pi is een punt neem ik aan, maar wat is 0 precies? En wat is 1? Is dat dat-ie naar zichzelf gaat? En moet het bij p5 niet 1/4 zijn?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74318232
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:46 schreef Iblis het volgende:
Nou, dan ben ik er bijna, maar ik heb nog een paar vragen, je zegt dat het kansen zijn, maar als ik even jouw vergelijkingen bekijk:
[..]

Dan vraag ik me af wat die 0 precies is? M.a.w. pi is een punt neem ik aan, maar wat is 0 precies? En wat is 1? Is dat dat-ie naar zichzelf gaat? En moet het bij p5 niet 1/4 zijn?
Klopt idd! P5 moet 1/4 zijn;)
0 is in de opgave dat ie het verkeerde pad kiest zeg maar en 1 is dat ie het juist pad heeft gekozen.

(Het gaat er namelijk om dat iemand verdwaalt in het bos en dan z'n fiets terug moet vinden. Dat kan dus via de verschillende paden).

Btw bedankt je er mee bezig bent!
  maandag 2 november 2009 @ 16:15:54 #190
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74319050
Oke, nou, dan hebben we dus een toestand ‘verdwaald’ ook wel ‘V’ genoemd en een toestand ‘fiets’ ook wel ‘F’ genoemd, dan wordt de Matrix met overgangskansen als volgt:



Dat is, als je een Markovketen-aanpak kiest.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74319257
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:15 schreef Iblis het volgende:
Oke, nou, dan hebben we dus een toestand ‘verdwaald’ ook wel ‘V’ genoemd en een toestand ‘fiets’ ook wel ‘F’ genoemd, dan wordt de Matrix met overgangskansen als volgt:

[ afbeelding ]

Dat is, als je een Markovketen-aanpak kiest.
Tnx! Dit had ik nodig! Zie nu ook gelijk hoe het moet Best eenvoudig dus
  maandag 2 november 2009 @ 16:21:52 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74319271
tvp, eens kijken of ik ook nog wat weet
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 2 november 2009 @ 16:26:06 #193
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74319416
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

In DIG loopt ergens een Excelvragentopic, daar heb je misschien sneller antwoord.
Ik bedoel dus deze topic: [EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #16
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74321634
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Radiogolven hebben niet alleen dezelfde snelheid als licht, radiogolven zijn licht. Alleen een type licht dat mensen niet kunnen zien. Licht is elektromagnetische straling, en heeft een bepaalde golflengte. Verschillende golflengtes zien wij als verschillende kleuren.
Ja, sorry, dat wist ik. Niet helemaal juist geformuleerd.
quote:
Bijvoorbeeld: rood licht heeft een golflengte van ongeveer 650-750 nanometer, en blauw licht ongeveer 450-500 nanometer. Zo zijn er ook kleuren die wij net niet kunnen zien, zoals ultraviolet (te korte golflengte) en infrarood (te lange golflengte).

Radiogolven zijn ook gewoon een kleur licht, maar dan met een veel en veel langere golflengte dan wij kunnen zien, vaak meters tot honderden meters lang. Ze gaan dan ook, net zoals al het licht, met de lichtsnelheid.
Helder. Bedankt.
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dit soort minimale verschillen doen er niet toe, en die vallen er soieso vaak uit als je je aan significante getallen houdt (leren ze dat tegenwoordig nog op school?). In glas of water kan het trouwens wel rap gaan, die verschillen in brekingsindex als functie van de golflengte.
Ja, dat leren we hier nog. (Opleiding: Chemie)
Dat stukje theorie was me waarschijnlijk een beetje ontgaan.. Natuurkunde is voor mij ook allemaal al veel te lang geleden. Stay in school, kids!
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_74323605
Chemie ftw

pi_74353267
Gegevens:
0.70L whiskey bevat 35% C2H5OH
de dichtheid is 0,93 g cm-3 en je krijgt een glas van 25ml.

Vraag:
Hoeveel gram C2H5OH bevat dat glas van 25ml en bereken vervolgens de molariteit?

Om het gram te bereken moet je toch 2C+5H+O optellen en dan krijg je in mijn geval 45,06 gram, maar volgens mij klopt dat niet?

En bij de molariteit snap ik er al helemaal niks meer van.

Kan iemand mij hierbij helpen?
pi_74353766
25 ml whiskey = 23,25 gram

gegeven: 35% c2h5OH

0,35*23,25=8,1375 gram c2h5oh per 25 ml whiskey

klopt dit dan
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:27:20 #198
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74353881
Wacht even, verkeerde aanname gedaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:31:37 #199
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74354041
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:23 schreef Opperkwal het volgende:
25 ml whiskey = 23,25 gram

gegeven: 35% c2h5OH

0,35*23,25=8,1375 gram c2h5oh per 25 ml whiskey

klopt dit dan
Alcohol wordt meestal in volumeprocent aangeduid. Daar ging ik in mijn eerste antwoord (dat ik nu heb weggehaald) ook vanuit. Nu ik dit zo lees denk ik echter dat de vraagsteller je wel deze kant op wil hebben, dus inderdaad 8,1375 g ethanol per 25 ml whiskey.

En dan heb je de molmassa al bijna uitgerekend (let op, daar heb je een H vergeten mee te tellen!), en dan kun je dus berekenen hoeveel mol dit is, en daarmee de molariteit

Overigens verzaak je je significantie een beetje.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74354194
8,14 klopt.

[ Bericht 9% gewijzigd door tony_clifton- op 03-11-2009 17:03:49 ]
pi_74354246
Het rare is die dichtheid die wordt opgegeven. De dichtheid van ethanol is 0.78, niet 0.93. Dus ik neem aan dat 0.93 de dichtheid van whiskey is.

Dit kun je ook berekenen: 0.35*0.78 + 0.65*1.0 = 0.92 g/ml. Als je er dan van uitgaat dat er nog wat zwaardere zooi inzit, dan klopt die 0.93 g/ml wel, maar dan voor de whiskey.

Aan de spelling te zien is die trouwens Iers.
pi_74354267
En dan de molariteit wordt:

8,1375/46,06 = 0,176... Mol

0,176.../0,025 = 7,06.. = 7,1 M
pi_74354430
Mijn oplossing:

1 liter whiskey van 35° weegt 930 gram en bevat 325,5 gram EtOH
(s.g. = m/v, dus m = s.g.*v -> 1000x0,93 = 930g/l )
(930x0,35 = 325,5, ik heb 35% als massaprocent geïnterpreteerd, hetgeen in de chemie gebruikelijk is bij het maken van oplossingen)

325,5 gram EtOH met molmassa 46 maakt dus 7,07 mol EtOH (massa gedeeld door molmassa). Dit is gelijk aan de molariteit (= mol per liter)

Indien je dus 1/40e van een liter neemt (1000 ml/25 ml) zal dat 0,18 mol stof bevatten, hetgeen vermenigvuldigd met de molmassa 8,14 gram C2H5OH maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door tony_clifton- op 03-11-2009 17:03:30 ]
pi_74354652
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:31 schreef Iblis het volgende:


Overigens verzaak je je significantie een beetje.
Daar doen chemisten niet aan mee

.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:37 schreef lyolyrc het volgende:
Het rare is die dichtheid die wordt opgegeven. De dichtheid van ethanol is 0.78, niet 0.93. Dus ik neem aan dat 0.93 de dichtheid van whiskey is.

Dit kun je ook berekenen: 0.35*0.78 + 0.65*1.0 = 0.92 g/ml. Als je er dan van uitgaat dat er nog wat zwaardere zooi inzit, dan klopt die 0.93 g/ml wel, maar dan voor de whiskey.

Aan de spelling te zien is die trouwens Iers.
Ik las de dichtheid als de dichtheid van de whiskey, omdat 't anders nogal een vreemde opgave geweest zou zijn.

Overigens, buiten suikers en aanwezige zuren wordt de smaak van gedestilleerde alcoholische dranken vooral bepaald door zogenaamde foezelalcoholen. Bijvoorbeeld 1-methyl-2-butanol. Geen idee van dichtheden maar die verschillen zullen wel niet veel uitmaken.

[ Bericht 8% gewijzigd door tony_clifton- op 03-11-2009 16:59:10 ]
pi_74355021
Heel erg bedankt allemaal, als ik dadelijk nog meer vragen heb val ik jullie nog wel een keer lastig.
pi_74355397
-opgelost-
pi_74358506
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:47 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Daar doen chemisten niet aan mee

pi_74358540
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:46 schreef Chimay het volgende:

[..]

Mopje hé 1!
pi_74361699
Avond, ben ik weer.

Jorien heeft op vakantie wat erts gevonden. Zijn twijfelt of het nikkelarsenide, NiAs(s), is of cupriet. Zij gaat dit onderzoeken en weegt daartoe 20,0 gram erts af en leidt daarover waterstof. Als het nikkelarsenide is, treedt een reactie op die je als volgt kunt weergeven:
2 NiAs(s) + 3 H2 (g) -> 2 Ni (s) + AsH3 (g)
Als het erts cupriet is treedt de volgende reactie op:
Cu2O(s) + H2(g) -> 2 Cu (s) + H2O(g)
Jorien verwacht dat door te meten hoeveel gram vaste stof na de reactie aanwezig is, bepaald kan worden welk erts aanwezig is.
Zij heeft al uitgerekend dat uit 20,0 g Cu2O(s) bij deze reactie 17,8 g koper ontstaat.

Bereken hoeveel gram nikkel ontstaat uit 20,0 g nikkelarsenide en leg uit of Jorien gelijk heeft datje door weging van de massa van de vaste stof na afloop kunt bepalen welk erts het is.

Kan iemand me op weg helpen, ik snap niet waar ik moet beginnen en ik snap er dus ook helemaal niks van.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:19:21 #210
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74361951
Je ziet aan de reactie vergelijkingen dat van de 2NiAs de As ‘verdwijnt’, d.w.z. AsH3 is gasvormig. Je kunt dus nagaan hoeveel mol 2NiAs je hebt, en dus hoeveel mol Ni je dan zou moeten krijgen, en hoeveel dat zou wegen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74362496
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef Iblis het volgende:
Je ziet aan de reactie vergelijkingen dat van de 2NiAs de As ‘verdwijnt’, d.w.z. AsH3 is gasvormig. Je kunt dus nagaan hoeveel mol 2NiAs je hebt, en dus hoeveel mol Ni je dan zou moeten krijgen, en hoeveel dat zou wegen.
2 mol NiAs en 1 mol Ni

NiAs weegt 133,63 gram (of hoe noem je dat?) en Ni 58,71

Maar wat moet ik dan gaan doen?

Want ik snap ook niet hoe ze aan die 20,0 gram en 17,8 gram zijn gekomen...
pi_74362645
Zoals de mijnwerkers, parkiet in een kooitje naastzetten, als 't arsine is merk je 't wel

Mijn hoofd zit momenteel te vast om na te denken, maar je moet gewoon opschrijven hoeveel mol je hebt indien je van een stof uitgaat, H2 is altijd overmaat, dus ontstaat er evenveel mol arsine als nikkel(III)arsenide, en evenveel mol koper als koper(II)oxide.
Dit kan je zien aan de reactievergelijking, alhoewel je er een fout in hebt zitten. Arsenide is drie- of vijfwaardig, dus hier heb je inderdaad 3 waterstofmoleculen en 2 nikkel(III)arsenides nodig. Je houdt aan de andere kant dus 2 moleculen arsine over, in plaats van 1.

De gegeven massa koper is dus volgens mij al de oplossing voor de 2e vergelijking, je moet enkel de eerste doen.

Zal er ff papier bij nemen .
pi_74363304
Kijk, 20 gram van die stof is ofwel 0,15 mol NiAs, ofwel 0,14 mol Cu2O.

Je moet mol gewoon zien als een vermenigvuldiging, dus 0,14 mol betekent eigenlijk 0,14*6,023*1023 atomen/moleculen/whatever. Je kan dus het aantal bits en bytes op een harde schijf ook in mol uitdrukken desnoods, ook al zou 't een beetje dom zijn.

In ieder geval, 0,15 mol NiAs bevat 0,15 mol nikkelatomen en 0,15 mol arseenatomen.
0,14 mol Cu2O bevat dan 0,28 mol koperatomen, en 0,14 mol zuurstofatomen, zie je dan ook waarom?

Concreet in je voorstel betekent het dat je 8,80 gram Ni zou overhouden. Hoe je daarmee aan een oplossing komt, geen idee. Hetzelfde aantal mol arseen weegt 11,24g, wat zou beteken dat je 0,04 gram waterstof toegevoegd hebt (wet van behoud van massa). (afgerond op 2 cijfers na de komma)

Theoretisch: Je voegt per 2 mol erts 6 mol waterstof toe, dus 3x zoveel als je aantal mol erts: 0,45 mol of 45 gram waterstof.


Dus, indien ze 8,80 gram vaste stof heeft is het nikkel, als het 17,80 gram weegt heb je koper en weet je dus wat in het erts zit.

Vaag vraagstuk, of ik zie er gewoon los over.
pi_74363756
Bedankt, ik denk dat het begint te dagen. Doe je een scheikunde-opleiding of ben je al afgestudeerd ofzo?
pi_74378804
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik las de dichtheid als de dichtheid van de whiskey, omdat 't anders nogal een vreemde opgave geweest zou zijn.
Met een volumepercentage alcohol en de dichtheid van ethanol was de vraag ook op te lossen. Dus zo vreemd is het niet. Zeker niet aangezien alcoholische dranken meestal een volumepercentage alcohol opgeven en er vooral dichtheden van zuivere stoffen bekend zijn.
quote:
Overigens, buiten suikers en aanwezige zuren wordt de smaak van gedestilleerde alcoholische dranken vooral bepaald door zogenaamde foezelalcoholen. Bijvoorbeeld 1-methyl-2-butanol. Geen idee van dichtheden maar die verschillen zullen wel niet veel uitmaken.
1-methyl-2-butanol? Dat bestaat niet!
Bedoel je 2-methyl-1-butanol of 3-pentanol?
pi_74379950
2-methyl idd, stom
Geeft smaak aan sherry btw...

Ach, maakt niet uit, ik vind die middelbareschoolvraagstukken altijd wel vaag gesteld. Lang leve hogeschool en unif .
(geen idee hoe 't nederlandse onderwijssysteem is opgedeeld dus kan vreemd overkomen )
pi_74422709
Ik ben druk aan het leren voor een tentamen van morgen en ik heb hier een aantal oefenvragen maar ik heb geen antwoordbladen en de docent wil ze ook niet geven.
Dus misschien zijn er scheikundige genieën die me hier wel mee kunnen helpen...

Ik moet de verkorte electronenconfiguratie van Br- opschrijven.
Dit wordt dan toch gewoon ... "[Ar] - 4S2 - 3d10 - 4p6"

Of heb ik nu iets verkeerd gedaan ?

Edit: En hoe zit het met de verkorte electronenconfiguratie van Ca2+
Want deze stof heeft min 2 e-, 18 elektronen dat zijn er net zoveel als Ar
Moet ik dan alleen maar [Ar] opschrijven of weer terug revereren naar Ne ?
pi_74423557
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:56 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben druk aan het leren voor een tentamen van morgen en ik heb hier een aantal oefenvragen maar ik heb geen antwoordbladen en de docent wil ze ook niet geven.
Dus misschien zijn er scheikundige genieën die me hier wel mee kunnen helpen...

Ik moet de verkorte electronenconfiguratie van Br- opschrijven.
Dit wordt dan toch gewoon ... "[Ar] - 4S2 - 3d10 - 4p6"

Of heb ik nu iets verkeerd gedaan ?
Klopt, dit komt overeen met de elektronenconfiguratie van krypton. Vergeet niet de superscripten, dus: [Ar] - 4s2 - 3d10 - 4p6. Maar ik ga er vanuit dat je die niet hier had opgeschreven, omdat het nogal wat werk is.
quote:
Edit: En hoe zit het met de verkorte electronenconfiguratie van Ca2+
Want deze stof heeft min 2 e-, 18 elektronen dat zijn er net zoveel als Ar
Moet ik dan alleen maar [Ar] opschrijven of weer terug revereren naar Ne ?
Terugredeneren naar neon en het op een vergelijkbare manier opschrijven als je hierboven hebt gedaan voor bromide.
pi_74423688
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:18 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Klopt, dit komt overeen met de elektronenconfiguratie van krypton. Vergeet niet de superscripten, dus: [Ar] - 4s2 - 3d10 - 4p6. Maar ik ga er vanuit dat je die niet hier had opgeschreven, omdat het nogal wat werk is.
[..]

Terugredeneren naar neon en het op een vergelijkbare manier opschrijven als je hierboven hebt gedaan voor bromide.
Bedankt ! Ben je toevallig scheikunde docent ? of iets in die richting ?
pi_74423935
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:22 schreef horned_reaper het volgende:
Bedankt ! Ben je toevallig scheikunde docent ? of iets in die richting ?
Student Biomedische Technologie aan de TU/e, met organische chemie als afstudeerrichting.
pi_74424211
Nog even een korte vraag... wat is het verschil tussen een elektron en een P-elektron ?
Aan de hand van de "P-elektronen" moet ik de plaatsen in het periodieke systeem van een x aantal elementen kunnen bepalen.
Maar het is me blijkbaar een keer ontgaan waar nu precies die P voor staat bij een P-elektron.
pi_74424605
De p-electronen zijn electronen in de p-orbitalen. Als de electronenconfiguratie op npx eindigt (met n = een periodenummer en x = aantal electronen), dan weet je dat het bijbehorende element in een van de 6 rechtse groepen zit.
pi_74427853
Daar ben ik weer met nog een korte scheikundige vraag.

Ik net de volgende vraag: "Geef de volledige Lew-structuur en specificatielijst van de volgende verbinding".

En daar stond het volgende (zelfgemaakt paint plaatje) onder.



Toen ben ik dus alles gaan invullen en kwam ik ongeveer op het volgende uit:



Zoals je kunt zien houd ik bij het F element een punt over, want F heeft normaal 7 valentie elektronen om zich heen.
Dus is dit nu de goede oplossing ? en kan ik er dan vanuit gaan dat het molecul 1- geladen is ? of moet het op een totaal andere manier ?
pi_74434691
Echt niemand die mij hiermee kan helpen ?
pi_74435560
Dit is sowieso niet goed. In een molecuul moet een atoom een vol octet (= 8 elektronen) hebben. En Fluor heeft er nu 9.

Wat is de naam en molecuulformule van de stof waar het over gaat?

Disclaimer: eerstejaars student
"Everything we are, we are when we're alone."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')