Ik probeerde de matrix vermenigvuldigiging over te typen zoals die in het dictaat staat:quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wat je hier probeert te zeggen is me niet duidelijk.
Dát snap ik dus nog niet; kun je dit nog wat meer uitleggen? Hoe kom je aan die nullen en enen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:44 schreef GlowMouse het volgende:
Ri staat loodrecht op Rj voor i<>j <> (R*RT)_{ij} = 0
Ri heeft norm 1. (R*RT)_{ii} = 1
Dat is alles
Wat bedoel je met loodrecht staan? Volgens mij staan rijen en kolommen altijd loodrecht. En i ongelijk aan j? Waarom is dit 0? Bedoel je dat dat niet overeenkomstige getallen worden vermenigvuldigd?quote:Ri staat loodrecht op Rj voor i ongelijk aan j <=> (R*RT)_{ij} = 0.
Idem...quote:Ri heeft norm 1 <=> (R*RT)_{ii} = 1
Jawel je hebt voldoende gegevens.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef Borizzz het volgende:
Maar ik kan hier nietzomaar een matrix vermenigvuldiging mee uitvoeren.
Vectoren staan loodrecht op elkaar wanneer hun inproduct 0 is.quote:Wat bedoel je met loodrecht staan? Volgens mij staan rijen en kolommen altijd loodrecht.
Ik zie dat loodrecht staan niet echt terug in de matrix.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jawel je hebt voldoende gegevens.
[..]
Vectoren staan loodrecht op elkaar wanneer hun inproduct 0 is.
i ongelijk aan j => vectoren loodrecht dus inproduct 0.quote:Ri staat loodrecht op Rj voor i<>j <> (R*RT)_{ij} = 0
Ri heeft norm 1. (R*RT)_{ii} = 1
Een vector staat toch niet loodrecht op zichzelf? Kolom i is gelijk aan Rij i van de getransponeerde matrix. Dus de diagonaalelementen in het product worden altijd 1 natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:08 schreef Borizzz het volgende:
Maar deze twee staan toch ook loodracht? Is dat inproduct dan niet ook gelijk aan 0?
1 2 3 | 0,4 4,3 0,0 0,0 0,0 a,a |
ik ben al een dik uur aan het zoeken, maar kom er niet meer uit.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:48 schreef GlowMouse het volgende:
Gebruik de tangens, is wel veel over te vinden op internet
Je hebt:quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:48 schreef soulfly1983 het volgende:
kan iemand mij vertellen wat de lengte is van B op het moment dat A 1m 2m 3m 4m 5m en 6m is?
ik ben al een poosje niet meer bezig geweest met wiskunde en kom er even niet meer uit
het is niet voor school/studie, maar dit leek mij de beste plek om de vraag te stellen.
alvast bedankt voor de hulp.
een voorbeeld van de berekening zou ook erg prettig zijn.
[ afbeelding ]
Blijven de hoeken dan gelijk?quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:48 schreef soulfly1983 het volgende:
kan iemand mij vertellen wat de lengte is van B op het moment dat A 1m 2m 3m 4m 5m en 6m is?
ik ben al een poosje niet meer bezig geweest met wiskunde en kom er even niet meer uit
het is niet voor school/studie, maar dit leek mij de beste plek om de vraag te stellen.
alvast bedankt voor de hulp.
een voorbeeld van de berekening zou ook erg prettig zijn.
[ afbeelding ]
Vegen.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:24 schreef Borizzz het volgende:
En: op welke manier kun je de inverse van een 3x3 matrix berekenen? Bij R3 ->R3 transformaties is dat wel noodzakelijk.
Dank, die neem ik binnenkort es even doorquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:01 schreef Iblis het volgende:
Ik heb Gödels onvolledigheidsstellingen uit een dictaat gekregen, met uitleg van de docent erbij, dus daar kan ik niet direct een boek voor aanwijzen. Het Wikipedia-artikel heeft een veelvoud aan verwijzingen, waaronder een Engelse vertaling van het oorspronkelijke artikel.
Er zijn nog wel wat boeken van die Wikipediabibliografie die ik t.z.t. wil lezen, (b.v. Gödel's Theorem: An Incomplete Guide to its Use and Abuse), maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Doe het zelf altijd via de cofactoren, da's vrij rechttoe rechtaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |