abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 14:31:10 #1
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68904977
En verder maar....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 11 mei 2009 @ 14:33:38 #2
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_68905058
En als we nu eens gewoon de feiten onder ogen zien en verklaren dat het voetbal geen sport meer is , ze loskoppelen van alles en met de rest verder doen zoals gewoonlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 11 mei 2009 @ 15:05:02 #3
153506 Captain_Fabulous
pi_68906114
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En als we nu eens gewoon de feiten onder ogen zien en verklaren dat het voetbal geen sport meer is , ze loskoppelen van alles en met de rest verder doen zoals gewoonlijk ...
Helemaal mee eens, als ze dan ook voetbal uit de OS zetten, zal het me verder worst wezen hoeveel ze slikken. Voetbalfans kan het niets schelen of hun helden zuipen of slikken volgens mij. En eerlijkheid in het voetbal de club met de grootste portomonee wint toch wel.
pi_68907081
Valverde voor 2 jaar geschorst door het CONI, voorlopig dus nog alleen voor in Italië.
pi_68907123
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:37 schreef wimderon het volgende:
Valverde voor 2 jaar geschorst door het CONI, voorlopig dus nog alleen voor in Italië.

Hopelijk neemt de UCI de schorsing over voor alle landen. In ieder geval geen Tour voor Valverde dit jaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 mei 2009 @ 15:52:34 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68907576
Kan er eindelijk eens uitgelegd worden hoe het Coni aan bewijsmateriaal komt van de Fuentes zaak? De Spanjaarden hebben nooit wat afgegeven dus het lijkt me allemaal wat dubieus.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 11 mei 2009 @ 15:56:41 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68907727
quote:
Valverde mag twee jaar niet in Italië rijden
maandag 11 mei 2009Bron: belga Auteur: loa
Valverde mag twee jaar niet in Italië rijden

reuters
De Spanjaard kan Tour 2009 dus niet uitrijden — Alejandro Valverde is door het Italiaans Olympisch Comité (CONI) voor twee jaar geschorst. Dat betekent dat hij twee jaar niet op Italiaans grondgebied mag rijden.
Aangezien ook de Tour 2009 even door Italië trekt, kan Valverde de finish in Parijs niet halen. De Spaanse kampioen kan wel nog in beroep gaan tegen de uitspraak.

Het CONI schorst Valverde omdat hij betrokken zou zijn in de zaak-Puerto. Volgens de antidopingprocureur van het CONI hoort de bloedzaak met nummer 18 die gevonden is bij dokter Fuentes, de spil in de bloeddopingzaak, toe aan Valverde. In het bloed zijn sporen van EPO gevonden.

Mocht de UCI de sanctie overneemt, riskeert Valverde voor alle internationale wedstrijden uitgesloten te worden.
Hier een officieel persbericht
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68908047
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij FOK! is dat al een tijdje gebeurd. SPT for the win
pi_68909981
Dus geen Valverde en Boonen in de tour van 2009..
pi_68910470
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef rubbereend het volgende:
Kan er eindelijk eens uitgelegd worden hoe het Coni aan bewijsmateriaal komt van de Fuentes zaak? De Spanjaarden hebben nooit wat afgegeven dus het lijkt me allemaal wat dubieus.
Dat lijkt me ook.
  maandag 11 mei 2009 @ 17:54:27 #11
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68912261
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

.
sig verwijderd door FA
pi_68913288
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef rubbereend het volgende:
Misschien zijn er in Spanje nog mensen die niet alles in een doofpot willen stoppen?
pi_68913389
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

pi_68913397
Belachelijk hoe die Spanjaarden met de strijd tegen doping omgaan. Met die bloedzakken en die DNA gegevens van de renners kunnen ze zo zien wie er allemaal betrokken waren bij die hele Fuentes zaak. Dat dit niet gebeurt is, is schandalig en erg slecht voor de sport.

Maar zo zijn Spanjaarden, vals spelers.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 mei 2009 @ 18:46:52 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68913806
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Misschien zijn er in Spanje nog mensen die niet alles in een doofpot willen stoppen?
daar heb ik het niet over. Het bewijs in de zaak van het Coni zou nog weleens onrechtmatig verkregen kunnen zijn....... en dan houdt het nooit stand voor het CAS. En wie zegt dat het de juiste gegevens in de handen van het Coni zijn gekomen? Iemand is onschuldig tot op een eerlijke manier zijn schuld vast komt te staan.

Ja hij heeft al jaren de schijn tegen maar dat heeft de halve wielerwereld. Tot iemand gepakt is zijn ze onschuldig!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68914023
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar heb ik het niet over. Het bewijs in de zaak van het Coni zou nog weleens onrechtmatig verkregen kunnen zijn....... en dan houdt het nooit stand voor het CAS. En wie zegt dat het de juiste gegevens in de handen van het Coni zijn gekomen? Iemand is onschuldig tot op een eerlijke manier zijn schuld vast komt te staan.

Ja hij heeft al jaren de schijn tegen maar dat heeft de halve wielerwereld. Tot iemand gepakt is zijn ze onschuldig!
Dat dus.
En het irriteert me steeds meer dat de wielrenners uit de Fuentes zaak wel op de huid worden gezeten, maar de tennissers, coureurs en voetballers niet.
pi_68914358
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:33 schreef northernlight81 het volgende:
Belachelijk hoe die Spanjaarden met de strijd tegen doping omgaan. Met die bloedzakken en die DNA gegevens van de renners sporters kunnen ze zo zien wie er allemaal betrokken waren bij die hele Fuentes zaak. Dat dit niet gebeurt is, is schandalig en erg slecht voor de sport.

Maar zo zijn Spanjaarden, vals spelers.
pi_68914497
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En hij is gewoon gepakt natuurlijk: hij is geschorst door het CONI.
pi_68914686
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:12 schreef Ereinion het volgende:

[..]

En hij is gewoon gepakt natuurlijk: hij is geschorst door het CONI.
De vraag is hoe de CONI aan het bewijs is gekomen.
pi_68937165
quote:
******Minder Nederlandse dopinggevallen
**Het aantal dopingovertredingen in de
Nederlandse topsport is in 2008 flink
gedaald.De Dopingautoriteit meldt in
het jaarverslag dertig dopinggevallen.
In 2007 waren dat er nog 56.

Basketbal (6),voetbal (4) en atletiek
(3) kenden de meeste dopinggevallen.Het
betrof veelal anabolen."Er zijn minder
dopinggevallen.Daar zijn we uiteraard
blij mee,maar ik heb er geen verklaring
voor",aldus directeur Herman Ram.

Vorig jaar zijn er 2667 urinecontroles
uitgevoerd.In 69 monsters werd doping
gevonden,25 keer betrof het een bewuste
overtreding.Vijf keer werd er aangifte
gedaan omdat een sporter een controle
weigerde of trachtte te manipuleren.
Bron: teletekst

Ik heb nog steeds het gevoel dat de anti-doping aanpak in Nederland niet echt serieus te nemen is.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:06:45 #21
153506 Captain_Fabulous
pi_68938659
Ik ook niet...maar hoe bewijs je eigenlijk dat een anti-dopingbeleid wel goed is?
pi_68939521
Is ook moeilijk te bewijzen. De situatie rond Simon Vroemen was er natuurlijk niet een die veel vertrouwen geeft. De aanpak in Belgie lijkt me in ieder geval veel beter.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:32:16 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68941947
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De vraag is hoe de CONI aan het bewijs is gekomen.
Daarom komen we waarschijnlijk voor het TAS achter, waar Valverde naartoe gestapt is
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:03:59 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_68984202
quote:
Systematische doping bij T-Mobile

AMSTERDAM - Bij de Telekom/T-Mobile-formatie is van 1996 tot 2006 structureel doping gebruikt. Dat is de uitkomst van een overzoek van de universiteit van Freiburg naar de geschiedenis van de voormalige wielerploeg.

“De systematische dopingverstrekking werd door de artsen Heinrich en Schmid geperfectioneerd”, aldus de toelichting op het rapport woensdag.

De onderzoekscommissie kwam tot zijn conclusies op basis van het horen van 77 getuigen. Volgens de commissie is zeker dat tijdens de Tour de France van 2006 niet alleen Patrik Sinkewitz, maar ook Andreas Klöden en Matthias Kessler zich bediend hebben van bloedtransfusies. De twee laatstgenoemde renners hebben het gebruik van doping altijd ontkend. Kessler zit momenteel een schorsing uit vanwege een positieve dopingtest.
Ik ga er wel vanuit dat er toch professionelere dossiers door Heinrich en Schmid zijn bijgehouden dan die lijstjes van Fuentes...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68987470
Kloden Vandaar die 2e plek
pi_68987620
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat er toch professionelere dossiers door Heinrich en Schmid zijn bijgehouden dan die lijstjes van Fuentes...
Daar heb ik ook wel vertrouwen in, het blijven immers Duitsers
pi_68987880
Gaat Klöden dan alsnog geschrapt worden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 mei 2009 @ 23:31:55 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68999649
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:59 schreef Wombcat het volgende:
Gaat Klöden dan alsnog geschrapt worden?
gaan ze ook nog een keer wat aan de klasseringen van Virenque doen?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_69000416
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:31 schreef rubbereend het volgende:

[..]

gaan ze ook nog een keer wat aan de klasseringen van Virenque doen?
Van Virenque kun je zeggen dat 'ie in '98 gepakt is en daarvoor gestraft. Van die andere tourjaren zijn er wel vermoedens (en kun je het op je vingers natellen), maar geen bewijzen.
Van Klöden is nu bewijs, en volgens mij is het nog niet verjaard, dus vandaar mijn vraag.
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:38:36 #30
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69001791
Ik vraag me af of Klöden gestraft kan worden op basis van zo'n Duits rapport. Moet daar niet onderzoek van de UCI of het WADA voor gedaan worden?
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:39:58 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69002792
quote:
Ook B-staal Kopp bevat sporen van cocaïne wo 13/05/2009 - 12:23
David Kopp heeft slecht nieuws gekregen. De 30-jarige Duitse renner testte in september 2008 positief op cocaïne na de kermiskoers in Izegem en nu kreeg hij ook te horen dat het B-staal sporen van cocaïne bevat. Hij mag een schorsing verwachten.
Eind maart raakte zijn positieve test bekend en na lang twijfelen vroeg Kopp begin mei een B-analyse aan. Kopp reed in 2008 voor Cycle Collstrop en werd tweede in de E3-Prijs. Nu zit hij zonder team.

"Ik blijf erbij dat ik niet bewust cocaïne heb genomen", zegt Kopp aan Radsport News. "Ik had toen privé-problemen en ben ik heel erg dronken geweest op een feestje en daar moet iets in mijn glas gedaan zijn."

"Of ik een parallel zie met Tom Boonen? Goh, we hebben allebei positief getest op cocaïne en allebei na overmatig drankgebruik, maar ik wil zijn zaak niet beoordelen."

"Ik vind het wel super dat zijn team hem nu niet laat vallen", zegt Kopp nog. "Het is duidelijk dat hij een probleem heeft, maar zijn team wil hem helpen."
Cocaïne is echt in op het moment hoor
En wederom ligt het aan overmatig drankgebruik, zwak om dat als excuus te gebruiken
pi_69002822
Hoe denken jullie nu algemeen over de mate van dopinggebruik in de sport?

Heb zelf algemeen gezien het idee dat het paradoxaal genoeg in duursporten aan het afnemen is (denk bijvoorbeeld dat Sastre de eerste schone winnaar van de Tour in een hele lange tijd is), en in meer technische sporten juist aan het toenemen -of iig niet afnemen- gezien de erbarmelijke controle.
  donderdag 14 mei 2009 @ 09:04:11 #33
14505 OProg
A Life in Music
pi_69004794
Wat ik zelf echt niet begrijp aan die hele Telecom-affaire:

Als het allemaal netjes georganiseerd werd door de ploeg door gerenomeerde medici van de universiteit die ook alles konden en wisten: Waarom zouden Ullrich en Sevilla dan alsnog bij iemand als Fuentes zitten? :S
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_69049561
Het rapport van de onderzoekscommissie: http://www.dopingkommission-freiburg.de/Abschlussbericht.pdf

Enkele andere namen worden daar ook in genoemd. Zo is Robert Bartko jarenlang helemaal volgespoten met doping door ene Dr. Schumacher en was zowat de hele baanploeg van Duitsland rond de OS van 2000 gedopeerd.
pi_69050340
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:16 schreef TheArt het volgende:
Het rapport van de onderzoekscommissie: http://www.dopingkommission-freiburg.de/Abschlussbericht.pdf

Enkele andere namen worden daar ook in genoemd. Zo is Robert Bartko jarenlang helemaal volgespoten met doping door ene Dr. Schumacher en was zowat de hele baanploeg van Duitsland rond de OS van 2000 gedopeerd.
Oi, oi.

Bartko won daar goud. Ook Jens Fiedler raakt daardoor in diskrediet.

Maar de 8 jaar zijn verstreken? Kunnen ze dan nog die resultaten van Sydney 2000 wijzigen? Het onderzoek begon wellicht voor die 8 jaar tijdsgrens.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:47:12 #36
40566 Ericr
Livewrong
pi_69050758
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:04 schreef OProg het volgende:
Wat ik zelf echt niet begrijp aan die hele Telecom-affaire:

Als het allemaal netjes georganiseerd werd door de ploeg door gerenomeerde medici van de universiteit die ook alles konden en wisten: Waarom zouden Ullrich en Sevilla dan alsnog bij iemand als Fuentes zitten? :S
Sevilla een Spanjaard en Ullrich was met Pevenage natuurlijk altijd al een beetje een autonoom opererend geheel binnen de ploeg.
pi_69145007
quote:
Bodybuilders op de vlucht voor dopingartsen
Consternatie op het Belgisch kampioenschap bodybuilding gisteren in het Nederlandse Vlissingen. Toen de bodybuilders dopingartsen van de Vlaamse Gemeenschap zagen binnenkomen, zetten ze het allen op een lopen. 'Nooit meegemaakt', reageert dopingdokter Hans Cooman.
Twintig atleten zouden gisteren strijden voor de titel van Belgisch Kampioen Bodybuilding. De organiserende federatie Nabba Belgium (National Amateur Bodybuilding Association) had daarvoor het Theater Arsenaal in het Nederlandse Vlissingen afgehuurd. Om halfdrie zouden de atleten zich aan de jury presenteren. Rond 14 uur stonden ze op de weegschaal.

'Op dat moment zijn wij het Arsenaal binnengestapt', zegt dokter Hans Cooman, dopingarts van de Vlaamse Gemeenschap. 'We hadden van de Vlaamse Gemeenschap de opdracht gekregen twaalf atleten op doping te controleren. In het bodybuildingmilieu wordt wel vaker gecontroleerd, net omdat we weten dat er nogal wat dopinggebruik is. Dat bewijzen de resultaten telkens weer', zegt dokter Cooman.

De organisatoren denken aan die controles te ontsnappen door hun wedstrijden in het buitenland te organiseren. Maar dat lukt niet. Overal waar Vlaamse atleten aan de competitie meedoen, mag de Vlaamse Gemeenschap haar controleurs heen sturen. 'Soms nodigen de sportfederaties ons zelf uit om te komen controleren. De wielerbond doet dat vaak. Maar inderdaad, van de bodybuilders krijgen we nooit zo'n uitnodiging', vertelt Cooman.

Normaal trekt het dopingagentschap met twee artsen naar een controle. Omdat deze keer een vrij grote groep gecontroleerd moest worden, waren drie dokters in Vlissingen aanwezig. 'Vlissingen ligt net over de grens, niet zo'n grote verplaatsing dus. Als die wedstrijd nu in Tsjechië doorging, dan hadden we Tsjechische artsen gevraagd te helpen bij de controles.'

De Vlaamse dokters zouden de atleten gisteren om urinestalen vragen. Die worden dan naar het labo in Gent gestuurd waar ze gecontroleerd worden op anabole steroïden. Zijn die aanwezig, dan bepaalt een disciplinaire commissie de strafmaat. Meestal wordt begonnen met twee jaar schorsing. 'Maar zover kwam het dus niet met de bodybuilders. Toen ze ons zagen binnenkomen, kozen ze allemaal het hazenpad. Zonder uitleg te geven. Ik weet zelfs niet of ze kwaad waren', zegt dokter Cooman. 'Zoals na elke controle zal ik ook nu mijn verslag opmaken. Daarin zal ook staan dat ik het nog nooit zo grof meemaakte. We kunnen het ook niet zomaar laten passeren.'

'Op het moment dat de artsen in Vlissingen arriveerden, liep de zaal al lekker vol', vertelt de receptionist. 'We ontvangen dit kampioenschap al voor de vierde keer Het trekt toch altijd zo'n 300 kijklustigen.' Maar die moesten gisteren zonder spektakel weer naar huis.

Voor dokter Hans Cooman valt uit het vluchtgedrag van de bodybuilders maar een conclussie te trekken: ze waren alle twintig gedopeerd. Gisteren wilde niemand uit de bodybuilding-wereld officieel op de vlucht reageren.
Bron: Het Nieuwsblad

maandag 18 mei 2009 @ 11:35:42 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_69145304
Tja...een controle missen doordat je whereabouts niet in orde zijn mag drie(?) keer geloof ik...maar wegrennen voor de dopingarts zal toch wel strenger bestraft worden hoop ik?
Niet dat het me verbaasd dat dit binnen het bodybuilden gebeurt, maar even goed....komisch of tragisch? Ik ben er nog niet helemaal uit.
pi_69149720
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat dus.
En het irriteert me steeds meer dat de wielrenners uit de Fuentes zaak wel op de huid worden gezeten, maar de tennissers, coureurs en voetballers niet.
Inderdaad. Ik vertrouw Nadal ook voor geen meter.
Die bodybuilders
Al vraag ik me af in hoeverre je zulks een sport kan noemen
pi_69150168
quote:
Oostenrijks strafonderzoek naar Rasmussen en Kohl
WENEN - Het Openbaar Ministerie in Wenen opent een strafonderzoek tegen wielrenners Michael Rasmussen en Bernhard Kohl. Ze zouden, net als de Oostenrijkse langlaufer Christian Hoffmann, geld verdiend hebben aan een centrifuge die werd gebruikt voor bloeddoping.
Ze zouden het apparaat hebben gekocht van hun voormalige manager Stefan Matschiner, die eind maart tijdelijk werd vastgezet op verdenking van het leveren van verboden middelen aan sporters. In een bloedcentrifuge worden de witte van de rode bloedlichaampjes gescheiden, waarna de zuurstofrijke rode bloedlichaampjes op een 'goed' moment weer worden geïnjecteerd bij de sporter. Zijn of haar uithoudingsvermogen neemt daarna toe.

Kohl en Rasmussen, momenteel beiden geschorst, zouden het apparaat zelf hebben gebruikt, maar het ook hebben verhuurd aan collega's. Kohl werd in de Ronde van Frankrijk van 2008 betrapt op de epovariant CERA. Rasmussen is nooit betrapt op doping, maar ontliep wel dopingcontroles.
Ze hadden gewoon hun eigen dopingnerinkje... Daarmee zijn overigens de tranen van Kohl direct tot krokodillentranen gedegradeerd: "een moment van zwakte" mijn reet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 18 mei 2009 @ 16:04:19 #41
14505 OProg
A Life in Music
pi_69154121
En al die mensen die blijven volhouden dat Rasmussen nooit iets misdaan heeft.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:18:35 #42
40566 Ericr
Livewrong
pi_69154618
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:04 schreef OProg het volgende:
En al die mensen die blijven volhouden dat Rasmussen nooit iets misdaan heeft.
Denk dat er weinig zijn die Rasmussen een brandschoon verleden toedichten maar Rasmussen is buiten wazige whereabouts natuurlijk nog nooit op iets feitelijks betrapt. Aan Valverde valt tenminste nog een bloedzak te linken (volgens het CONI), aan Rasmussen kleeft hooguit een afwijkende test bij CSC.

Zolang er tig renners rondrijden die net zo besmet zijn als Rasmussen kan je de strijd tegen doping in het wielrennen niet echt serieus nemen. Valverde heeft toch nog een leuke erelijst opgebouwd na het bekend worden van de codenaam Piti en Frank Schleck die alleen maar wat advies wilde hebben blijft ook een lachertje.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:44:57 #43
153506 Captain_Fabulous
pi_69155572
Inderdaad, zolang er geen bloedzakje van Rasmussen is gevonden blijft het gissen. Je kan er natuurlijk 99% zeker van zijn dat hij zo wazig deed over z'n whereabouts omdat hij iets te verbergen had. Maar het is geen sluitend bewijs.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:48:51 #44
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69155690
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:18 schreef Ericr het volgende:

[..]

Denk dat er weinig zijn die Rasmussen een brandschoon verleden toedichten maar Rasmussen is buiten wazige whereabouts natuurlijk nog nooit op iets feitelijks betrapt. Aan Valverde valt tenminste nog een bloedzak te linken (volgens het CONI), aan Rasmussen kleeft hooguit een afwijkende test bij CSC.
Zolang er tig renners rondrijden die net zo besmet zijn als Rasmussen kan je de strijd tegen doping in het wielrennen niet echt serieus nemen. Valverde heeft toch nog een leuke erelijst opgebouwd na het bekend worden van de codenaam Piti en Frank Schleck die alleen maar wat advies wilde hebben blijft ook een lachertje.
wat moordzaken ons leren is dat iemand nog zo erg de schijn tegen kan hebben, hij kan alsnog onschuldig zijn. Men is pas schuldig als er sluitend bewijs is gevonden en dat is bij Rasmussen niet gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Szura op 18-05-2009 20:03:09 ]
pi_69156471
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja...een controle missen doordat je whereabouts niet in orde zijn mag drie(?) keer geloof ik...maar wegrennen voor de dopingarts zal toch wel strenger bestraft worden hoop ik?
Niet dat het me verbaasd dat dit binnen het bodybuilden gebeurt, maar even goed....komisch of tragisch? Ik ben er nog niet helemaal uit.
Het bewust ontwijken van een dopingcontrole staat precies dezelfde straf op als een positieve controle. Die gasten zullen dus wel allemaal geschorst worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 mei 2009 @ 19:56:44 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69161934
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:48 schreef Szura het volgende:

[..]

wat moordzaken ons leren is dat iemand nog zo erg de schijn tegen kan hebben, hij kan alsnog onschuldig zijn. Men is pas schuldig als er sluitend bewijs is gevonden en dat is bij Rasmussen niet gebeurt.
Zelfde geldt voor Valverde......... ik vertrouw dat bewijs materiaal voor geen meter
DeLuna vindt me dik ;(
pi_69219131
Zo zo, Vroemen is vrijgesproken inzake zijn herstelinfuus. Verrassend.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:27:29 #48
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69234118
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef alpeko het volgende:
Zo zo, Vroemen is vrijgesproken inzake zijn herstelinfuus. Verrassend.
Tja de belangrijkste zaak loopt nog en de feiten spreken niet echt in z'n voordeel met die Oostenrijker
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:03:01 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69235239
quote:
Rusland wil doping strafbaar stellen
Uitgegeven: 19 mei 2009 18:41
Laatst gewijzigd: 19 mei 2009 18:41

MOSKOU - Rusland wil het gebruik van verboden prestatiebevorderende middelen en methodes door onder meer sporters opnemen in de wet als een strafbaar feit.

Dat liet de viceminister van Sport dinsdag weten. Hij hoopt dat de regels voor het begin van de Olympische Winterspelen in februari 2010 zijn opgesteld.

Rusland werd de afgelopen jaren overspoeld met dopingschandalen. Volgens het Russisch olympisch comité hebben tijdens de afgelopen Zomerspelen in Peking zeker zestien atleten uit dat land positief getest.

Poetin

Premier Vladimir Poetin eiste eerder dit jaar al scherpere controles in de sport. De Russische maatregelen om het gebruik van verboden middelen te bestrijden, worden over het algemeen als ontoereikend gezien.
pi_69416058
TV-TIP
Vanavond bij Netwerk een repo over Wesley Lommers, het 15-jarige schaatstalent dat op doping betrapt werd. Vooraankondiging zag er erg interessant uit. Lommers komt bijvoorbeeld zelf ook, onherkenbaar, aan het woord...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')