Helemaal mee eens, als ze dan ook voetbal uit de OS zetten, zal het me verder worst wezen hoeveel ze slikken. Voetbalfans kan het niets schelen of hun helden zuipen of slikken volgens mij. En eerlijkheid in het voetbalquote:Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En als we nu eens gewoon de feiten onder ogen zien en verklaren dat het voetbal geen sport meer is , ze loskoppelen van alles en met de rest verder doen zoals gewoonlijk ...
quote:Op maandag 11 mei 2009 15:37 schreef wimderon het volgende:
Valverde voor 2 jaar geschorst door het CONI, voorlopig dus nog alleen voor in Italië.
Hier een officieel persberichtquote:Valverde mag twee jaar niet in Italië rijden
maandag 11 mei 2009Bron: belga Auteur: loa
Valverde mag twee jaar niet in Italië rijden
reuters
De Spanjaard kan Tour 2009 dus niet uitrijden — Alejandro Valverde is door het Italiaans Olympisch Comité (CONI) voor twee jaar geschorst. Dat betekent dat hij twee jaar niet op Italiaans grondgebied mag rijden.
Aangezien ook de Tour 2009 even door Italië trekt, kan Valverde de finish in Parijs niet halen. De Spaanse kampioen kan wel nog in beroep gaan tegen de uitspraak.
Het CONI schorst Valverde omdat hij betrokken zou zijn in de zaak-Puerto. Volgens de antidopingprocureur van het CONI hoort de bloedzaak met nummer 18 die gevonden is bij dokter Fuentes, de spil in de bloeddopingzaak, toe aan Valverde. In het bloed zijn sporen van EPO gevonden.
Mocht de UCI de sanctie overneemt, riskeert Valverde voor alle internationale wedstrijden uitgesloten te worden.
Bij FOK! is dat al een tijdje gebeurd. SPT for the winquote:Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En als we nu eens gewoon de feiten onder ogen zien en verklaren dat het voetbal geen sport meer is , ze loskoppelen van alles en met de rest verder doen zoals gewoonlijk ...
Dat lijkt me ook.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef rubbereend het volgende:
Kan er eindelijk eens uitgelegd worden hoe het Coni aan bewijsmateriaal komt van de Fuentes zaak? De Spanjaarden hebben nooit wat afgegeven dus het lijkt me allemaal wat dubieus.
quote:Op maandag 11 mei 2009 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij FOK! is dat al een tijdje gebeurd. SPT for the win
Misschien zijn er in Spanje nog mensen die niet alles in een doofpot willen stoppen?quote:Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef rubbereend het volgende:
Kan er eindelijk eens uitgelegd worden hoe het Coni aan bewijsmateriaal komt van de Fuentes zaak? De Spanjaarden hebben nooit wat afgegeven dus het lijkt me allemaal wat dubieus.
quote:Op maandag 11 mei 2009 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij FOK! is dat al een tijdje gebeurd. SPT for the win
daar heb ik het niet over. Het bewijs in de zaak van het Coni zou nog weleens onrechtmatig verkregen kunnen zijn....... en dan houdt het nooit stand voor het CAS. En wie zegt dat het de juiste gegevens in de handen van het Coni zijn gekomen? Iemand is onschuldig tot op een eerlijke manier zijn schuld vast komt te staan.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien zijn er in Spanje nog mensen die niet alles in een doofpot willen stoppen?
Dat dus.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar heb ik het niet over. Het bewijs in de zaak van het Coni zou nog weleens onrechtmatig verkregen kunnen zijn....... en dan houdt het nooit stand voor het CAS. En wie zegt dat het de juiste gegevens in de handen van het Coni zijn gekomen? Iemand is onschuldig tot op een eerlijke manier zijn schuld vast komt te staan.
Ja hij heeft al jaren de schijn tegen maar dat heeft de halve wielerwereld. Tot iemand gepakt is zijn ze onschuldig!
quote:Op maandag 11 mei 2009 18:33 schreef northernlight81 het volgende:
Belachelijk hoe die Spanjaarden met de strijd tegen doping omgaan. Met die bloedzakken en die DNA gegevens van de renners sporters kunnen ze zo zien wie er allemaal betrokken waren bij die hele Fuentes zaak. Dat dit niet gebeurt is, is schandalig en erg slecht voor de sport.
Maar zo zijn Spanjaarden, vals spelers.
En hij is gewoon gepakt natuurlijk: hij is geschorst door het CONI.quote:Op maandag 11 mei 2009 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar heb ik het niet over. Het bewijs in de zaak van het Coni zou nog weleens onrechtmatig verkregen kunnen zijn....... en dan houdt het nooit stand voor het CAS. En wie zegt dat het de juiste gegevens in de handen van het Coni zijn gekomen? Iemand is onschuldig tot op een eerlijke manier zijn schuld vast komt te staan.
Ja hij heeft al jaren de schijn tegen maar dat heeft de halve wielerwereld. Tot iemand gepakt is zijn ze onschuldig!
De vraag is hoe de CONI aan het bewijs is gekomen.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En hij is gewoon gepakt natuurlijk: hij is geschorst door het CONI.
Bron: teletekstquote:******Minder Nederlandse dopinggevallen
**Het aantal dopingovertredingen in de
Nederlandse topsport is in 2008 flink
gedaald.De Dopingautoriteit meldt in
het jaarverslag dertig dopinggevallen.
In 2007 waren dat er nog 56.
Basketbal (6),voetbal (4) en atletiek
(3) kenden de meeste dopinggevallen.Het
betrof veelal anabolen."Er zijn minder
dopinggevallen.Daar zijn we uiteraard
blij mee,maar ik heb er geen verklaring
voor",aldus directeur Herman Ram.
Vorig jaar zijn er 2667 urinecontroles
uitgevoerd.In 69 monsters werd doping
gevonden,25 keer betrof het een bewuste
overtreding.Vijf keer werd er aangifte
gedaan omdat een sporter een controle
weigerde of trachtte te manipuleren.
Daarom komen we waarschijnlijk voor het TAS achter, waar Valverde naartoe gestapt isquote:Op maandag 11 mei 2009 19:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vraag is hoe de CONI aan het bewijs is gekomen.
Ik ga er wel vanuit dat er toch professionelere dossiers door Heinrich en Schmid zijn bijgehouden dan die lijstjes van Fuentes...quote:Systematische doping bij T-Mobile
AMSTERDAM - Bij de Telekom/T-Mobile-formatie is van 1996 tot 2006 structureel doping gebruikt. Dat is de uitkomst van een overzoek van de universiteit van Freiburg naar de geschiedenis van de voormalige wielerploeg.
“De systematische dopingverstrekking werd door de artsen Heinrich en Schmid geperfectioneerd”, aldus de toelichting op het rapport woensdag.
De onderzoekscommissie kwam tot zijn conclusies op basis van het horen van 77 getuigen. Volgens de commissie is zeker dat tijdens de Tour de France van 2006 niet alleen Patrik Sinkewitz, maar ook Andreas Klöden en Matthias Kessler zich bediend hebben van bloedtransfusies. De twee laatstgenoemde renners hebben het gebruik van doping altijd ontkend. Kessler zit momenteel een schorsing uit vanwege een positieve dopingtest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |