Kort gezegd en in chronologische volgorde:
De redactie was bewoners aan het voortrekken en profileren op een oneerlijke manier. Tot aan onderhands uitgedeelde biertjes aan toe.
Verder werden opdrachten niet netjes afgerond (niet teruggeven van spullen, een ontmaskerde jeroen die gewoon nieuwe opdrachten kreeg e.d.) Dus heb ik samen met een paar andere users een paar duizend stemmen gekocht en jeroen 1000 punten in de min gestemd. Min of meer gelijk aan hoe een groep mensen twee weken geleden bobby omlaag stemden.
Gistermiddag moest de boel veranderen, zo bleek. Dat werd gedaan op nogal drastische wijze. Discussie over geweest, maar goed; meeste stemmen enzo dus daar had ik me wel overheen gezet, hoewel skeptisch over de uitvoer.
Ze moeten allemaal alle spullen, eten en kleding tellen en stuk voor stuk opnoemen. Ze krijgen te horen dat de kijker gaat bepalen wat er weg moet middels 3 polls.
Kleren
- alles eruit
- de helft eruit
- niets eruit
eten
- alles eruit
- de helft eruit
- niets eruit
persoonlijke items
- alles eruit
- de helft eruit
- niets eruit
De uitslag is, niet heel verrassend, dat alles eruit moet. Ook eerdere privileges worden middels een poll teruggedraaid. So far so good.
Om 10 uur 's avonds krijgen de bewoners te horen dat alles weg moet
en dat er middels drie polls door de kijker zal worden besloten wat ze terugkrijgen.
Dat komt overeen met wat Huub eerder op de avond in de COS meldde:
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef ditisHuub het volgende:de huidige polls sluiten rond een uur of halftien,
daarna komen er nieuwe polls over wat en vooral hoeveel ze dan gaan krijgen de komende dagen
Echter komen die polls helemaal niet. In plaats daarvan krijgen de bewoners gewoon een uur later te horen dat de kijker heeft beslist dat ze niets terugkrijgen. De kijker heeft dat helemaal niet beslist, want de beloofde 3 polls zijn er niet geweest.
Dan komt huub de boel 'uitleggen' met:
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef ditisHuub het volgende:hallo er zijn drie polls geweest over wat er the bunker moest verlaten
zowel van de persoonlijke items, het voedsel en de kleding,
de streamer heeft besloten dat er op alle drie de polls ALLES the bunker moest verlaten
Ja, en dat was de bewoners ook al verteld. Alleen kregen die toen te horen dat er op dat moment 3 nieuwe polls gestart zouden worden met wat ze terug zouden krijgen, waarna dus een uur ofzo later de melding kwam dat die poll - die er nooit geweest is - bepaald had dat de streamer ze niets terug wilde geven.
espabihuppeldepup bedenkt vervolgens een eigen interpretatie aan het geheel waarop huub meteen inhaakt
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:29 schreef ditisHuub het volgende:Dus Huub kan je onderstaande bevestigen/verduidelijken?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:16 schreef Espabilado het volgende:
Ik denk toch dat dat zinnetje 'streamers hebben bepaald dat jullie niks terug krijgen' oid nog gewoon te maken had met de 1e 3 polls... als 'de helft' was gekozen had redactie helft uitgezocht en teruggegeven en gezegd 'de streamers hebben bepaald dat jullie de helft mogen houden'
Ik ben bang dat Danny weer zonder goede reden iets doms gaat doen
bij deze bevestig ik dat
Eens
dat is natuurlijk wel erg makkelijk, want absoluut NIET wat er gezegd is, zowel tegen ons als kijker als tegen de bewoners.
Dat er een - overduidelijke - fout wordt gemaakt is nog tot daarantoe, maar geef die fout gewoon toe. Wees eerlijk naar je kijkers toe en wees eerlijk naar de overlevers toe OVER de kijkers. Het konijn is overigens geen kadootje van FOK!. Dat hele idee kwam niet van FOK! afaik.
Fouten maken is mensenlijk hoor. Wees gewoon mans genoeg die toe te geven zodat ze eventueel kunnen worden opgelost en ervan geleerd kan worden...