quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Maar je wordt dan ook niet beloond voor je talent, je wordt beloond voor je prestatie.
Dus ...quote:Die prestatie wordt wel beïnvloed door talent, maar zeker ook door inzet, toewijding.
Er bestaan vele testen die van alles meten.quote:En aangezien je talent niet kan meten is het ook vrij dom om te denken dat je talent kan belonen.
Elke toegewijde sporter probeert het maximale te bereiken. En dat door maximaal te trainen. Wat inhoud dat je dermate veel traint wat je lichaam aan kan. Te veel trainen leidt tot overtraind zijn wat je prestaties geen goed doen. Je gaat dan over je max. Te weinig trainen houdt in dat je niet het maximale geeft en dus ook onder je kunnen presteert. Wanneer je de juiste balans hebt gevonden kun je maximaal trainen wat voor elk individu anders is.quote:Onzin. Er is niet zoiets als "maximaal" trainen. Dat verschilt per sporter. En ook de mate van inzet verschilt per sporter. Je komt er natuurlijk niet met maar wat doen. Het is alleen onzin om te stellen dat iedere sporter even hard werkt.
Wel als je vergelijktquote:
Beweer ik nergens. Maar de winnaar zal wel meer startgeld ontvangen.quote:Jij denkt dat alleen de winnaar geld verdient?
Ophouden met trollen. Je weet precies hoe ik hier in sta, dat heb ik nu vaak genoeg gezegd de afgelopen uren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:48 schreef Fajarowicz het volgende:
Prestatie staat totaal los van talent?
Vroeg je opzettelijk naar de bekende weg om weer de discussie te verneuken. Hou daar mee op.quote:Dus ...
Wat is dit voor kleuterreactie? Je kan het niet meten en al kon je dat: er is niemand die je gaat betalen voor het hebben van een talent. Als je met het talent wat gaat doen (prestatie) kun je er wel wat voor krijgen (afhankelijk van het talent).quote:Er bestaan vele testen die van alles meten.
Ik weet niet hoor. Heb jij topsport gedaan? Waarschijnlijk niet, want dan zou je niet met deze flauwekul komen. Ik wel en het is voor iedereen anders. Iemand als Romario kon gewoon wegkomen met de kantjes eraf lopen.quote:Elke toegewijde sporter probeert het maximale te bereiken. En dat door maximaal te trainen. Wat inhoud dat je dermate veel traint wat je lichaam aan kan. Te veel trainen leidt tot overtraind zijn wat je prestaties geen goed doen. Je gaat dan over je max. Te weinig trainen houdt in dat je niet het maximale geeft en dus ook onder je kunnen presteert. Wanneer je de juiste balans hebt gevonden kun je maximaal trainen wat voor elk individu anders is.
Nee.quote:
Vanwege eerdere prestaties ja. Wat is je punt?quote:Beweer ik nergens. Maar de winnaar zal wel meer startgeld ontvangen.
Waarom niet? Ik heb toch duidelijk aangegeven dat zonder te vergelijkken een prestatie op zichzelf staat.quote:
Dat de winnaar niet alleen bijdraagt aan zijn status van winnaar.quote:Vanwege eerdere prestaties ja. Wat is je punt?
Het zijn je eigen woordenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Ophouden met trollen. Je weet precies hoe ik hier in sta, dat heb ik nu vaak genoeg gezegd de afgelopen uren.
Jij bent degene die komt aanzetten met een open deur.quote:Vroeg je opzettelijk naar de bekende weg om weer de discussie te verneuken. Hou daar mee op.
Het gaat hier dan ook over active sporters, mensen die wel wat doen met hun talent. Als je talent niet kan meten bestaat het ook niet. Hoe weet je anders dat het er is?quote:Wat is dit voor kleuterreactie? Je kan het niet meten en al kon je dat: er is niemand die je gaat betalen voor het hebben van een talent. Als je met het talent wat gaat doen (prestatie) kun je er wel wat voor krijgen (afhankelijk van het talent).
Ik zeg toch dat het voor elk individu anders zal zijn wat hij/zij maximaal aan kan.quote:Ik weet niet hoor. Heb jij topsport gedaan? Waarschijnlijk niet, want dan zou je niet met deze flauwekul komen. Ik wel en het is voor iedereen anders. Iemand als Romario kon gewoon wegkomen met de kantjes eraf lopen.
Talent uit zich. Dát kan je wellicht meten. Maar het talent an sich laat zich niet meten. Wat is talent eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:04 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook over active sporters, mensen die wel wat doen met hun talent. Als je talent niet kan meten bestaat het ook niet. Hoe weet je anders dat het er is?
Het is de conclusie die jij er aan verbindt die belachelijk is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:00 schreef Fajarowicz het volgende:
Waarom niet? Ik heb toch duidelijk aangegeven dat zonder te vergelijkken een prestatie op zichzelf staat.
En nu?quote:Dat de winnaar niet alleen bijdraagt aan zijn status van winnaar.
Waarom wil je dat ik die keer op keer herhaal?quote:
O, je bent het met mij eens dat je alleen prestatie moet belonen? Zijn we daar uit.quote:Jij bent degene die komt aanzetten met een open deur.
Honger kun je niet meten. Fijn dat jij met deze fantastische redenatie ineens de honger de wereld uit hebt gekregen.quote:Als je talent niet kan meten bestaat het ook niet.
Nee, je claimt dat iedereen doet wat voor hem/haar het beste is. En dat is niet zo. Zowel te weinig als teveel doen komt voor.quote:Ik zeg toch dat het voor elk individu anders zal zijn wat hij/zij maximaal aan kan.
Waarom?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Het is de conclusie die jij er aan verbindt die belachelijk is.
Tijd voor rehabilitatie.quote:En nu?
Hoezo wil ik dat?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Waarom wil je dat ik die keer op keer herhaal?
Een prestatie komt niet zomaar uit de lucht vallen.quote:O, je bent het met mij eens dat je alleen prestatie moet belonen? Zijn we daar uit.
Je kan best bloed van iemand afnemen en dan meten of er minder dan gemiddeld voedingsstoffen aanwezig zijn. EN je lichaam meet zelf of je honger en dorst hebt. Daar heb je hormonen voor die je honger en dorst gevoel geven (en je ook kan meten).quote:Honger kun je niet meten. Fijn dat jij met deze fantastische redenatie ineens de honger de wereld uit hebt gekregen.
Ben nooit elders geweest.quote:Kunnen we weer terug naar planeet aarde?
Dat het voor komt betekent niet dat er geen optimum bestaat.quote:Nee, je claimt dat iedereen doet wat voor hem/haar het beste is. En dat is niet zo. Zowel te weinig als teveel doen komt voor.
Als je talent voor iets hebt ben je er geschikt voor om dat iets te doen. Dat kan best gemeten worden. Als sporter kan je de verhouding snelle en langzame spiervezels laten bepalen. Die verhouding zegt dan iets over waar je meer geschikt voor bent (duursport of meer het explosievere werk). Daarnaast bestaan er parameters als hematocriet, VO2max en wattage die sporters gebruiken om te achterhalen hoeveel potentie ze als sporter hebben. Maar ook simpelere dingen als beenlengte bijvoorbeeld of armlengte bij speerwerpers. Hoe langer je arm hoe meer voordeel je hebt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Talent uit zich. Dát kan je wellicht meten. Maar het talent an sich laat zich niet meten. Wat is talent eigenlijk?
Zonder hier een meta-fysische discussie van te maken zie ik zelf een verschil tussen de opsomming van geestelijke/lichamelijke voordelen en talent. Maar goed, deze discussie (voor zover dit er één is) is behoorlijk OT.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:16 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Als je talent voor iets hebt ben je er geschikt voor om dat iets te doen. Dat kan best gemeten worden. Als sporter kan je de verhouding snelle en langzame spiervezels laten bepalen. Die verhouding zegt dan iets over waar je meer geschikt voor bent (duursport of meer het explosievere werk). Daarnaast bestaan er parameters als hematocriet, VO2max en wattage die sporters gebruiken om te achterhalen hoeveel potentie ze als sporter hebben. Maar ook simpelere dingen als beenlengte bijvoorbeeld of armlengte bij speerwerpers. Hoe langer je arm hoe meer voordeel je hebt.
Lees zelf terug en hou op met je gedragen als een bijzonder onvolwassen kleuter.quote:
Gedaan. Jij komt nergens met een onderbouwingquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees zelf terug en hou op met je gedragen als een bijzonder onvolwassen kleuter.
De conclusie die jij eraan verbindt is belachelijk omdat jij zegt dat het normale volk met wie de topsporters vergeleken worden ook een bijdrage leveren aan de prestaties van de topsporters omdat zij vergelijkingsmateriaal zijn. Dat is te zot voor woorden. Het gemiddelde bestaat, punt. Dan zou iedereen een beloning moeten krijgen omdat hij/zij leeft, immers; iedereen is vergelijkingsmateriaal. Het normale volk dat geen moeite doet een bepaalde prestatie te leveren (zoals in een bepaalde tak van de atletiek of ergens anders) produceert áltijd een gemiddelde, zonder er iets voor te doen.quote:
Niet het gewone volk maar de concurrerende sporters. En hoe groter en zwaarder de concurrentie des te opmerkelijker het resultaat van de winnaar. Dus daarmee gepaard ook een indrukwekkender status. Het is beter voor je status als je wint van klasbakken dan dat je wint van prutsers. Voor de winnaar is zijn concurrentie dus bepalend voor zijn status. De winnaar is er daarom bij gebaat dat zijn concurrenten het beste geven.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:53 schreef waht het volgende:
[..]
De conclusie die jij eraan verbindt is belachelijk omdat jij zegt dat het normale volk met wie de topsporters vergeleken worden ook een bijdrage leveren aan de prestaties van de topsporters omdat zij vergelijkingsmateriaal zijn. Dat is te zot voor woorden. Het gemiddelde bestaat, punt. Dan zou iedereen een beloning moeten krijgen omdat hij/zij leeft, immers; iedereen is vergelijkingsmateriaal. Het normale volk dat geen moeite doet een bepaalde prestatie te leveren (zoals in een bepaalde tak van de atletiek of ergens anders) produceert áltijd een gemiddelde, zonder er iets voor te doen.
Dat wil niet zeggen dat die concurrenten dan ook maar hetzelfde moeten verdienen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:39 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Niet het gewone volk maar de concurrerende sporters. En hoe groter en zwaarder de concurrentie des te opmerkelijker het resultaat van de winnaar. Dus daarmee gepaard ook een indrukwekkender status. Het is beter voor je status als je wint van klasbakken dan dat je wint van prutsers. Voor de winnaar is zijn concurrentie dus bepalend voor zijn status. De winnaar is er daarom bij gebaat dat zijn concurrenten het beste geven.
Concurrerende sporters zitten allen ver bij het gewone volk vandaan. Zij onderscheiden zich allemaal van het gewone volk. De prestaties van topatleten zijn bijzonder omdat de normale mens, zonder training, die prestatie niet kan leveren. De manier waarop jij redeneert zouden we dus door kunnen trekken naar de normale mens die ook zijn 'bijdrage' levert aan de status van topprestatie door atleten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:39 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Niet het gewone volk maar de concurrerende sporters.
Dat durf ik niet zo aan te nemen. Een winnaar is een winnaar. Met een kleine marge van topatleten winnen of met een grote marge van niet-zo-topatleten winnen is beide 'goed'. Je bent in beide gevallen de beste.quote:En hoe groter en zwaarder de concurrentie des te opmerkelijker het resultaat van de winnaar. Dus daarmee gepaard ook een indrukwekkender status. Het is beter voor je status als je wint van klasbakken dan dat je wint van prutsers.
Dat is de conclusie die uit voorgaande aanname komt ja, maar dat durf ik dus niet zo te stellen. Een atleet wil immers winnen, hij wil de rest verslaan. Hoe slechter zij zijn, hoe makkelijker het voor hem is.quote:Voor de winnaar is zijn concurrentie dus bepalend voor zijn status. De winnaar is er daarom bij gebaat dat zijn concurrenten het beste geven.
Echt, ik zit al een tijd lang te twijfelen of ik hier nou op moet reageren... en ondanks dat ik het eigenlijk niet moet doen, bij dezequote:Op zondag 24 mei 2009 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Sakis Rouvas![]()
Top entertainment, met die stijger op het laatst.....
![]()
Dit is pas echte kwaliteit. Kan Nederland nog een puntje aanzuigen. Maar wij stuurden de Toppers. En volgend jaar Jan Smit uiteraard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |