Dat gebeurt niet altijd, want als een stuk post uit een ander vakje moet komen, dan gaat het vaak mis. Moet aan het begin van de route altijd eerst vijf bundels aan de kant leggen om de post van de eerste brievenbus te vinden. Of er wordt precies verkeerdom samengevoegd. Dat gebeurt ook nogal eens.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu is het bij ons wel toegestaan om meerdere segmenten/vakken tegelijk te pakken en tot 1 bundel te draaien, maar dan moet de voorbereider maar net weten welke vakjes bij elkaar horen.
Dan kan het wel missen, want als de volgorde niet altijd klopt ....quote:Het hele idee achter de standaardisering van de voorbereiding is echter dat iedereen willekeurig welke wijk moet kunnen klaarmaken, ook als hij/zij 'm nog nooit heeft gelopen. Gewoon de volgorde van de HSM aanhouden, kan niet missen.
Reken maar dat het kan missen, zo heeft de HSM veel problemen met subnummers, en als je daar niet op bedacht bent (en zeker als de subnummers niet gewoon van a,b,c, etc) lopen, en je knalt het plaatwerk gewoon ertussen zodra je HSM-post voor dat adres hebt gevonden, dan gaat het mis. Ik moest pas een voor mij volkomen onbekende wijk in een naburig dorp voorbereiden, dus met boerderijen, woonboten, de hele reut. Heb ik keurig gedaan volgens de standaard werkmethode. De volgende dag komt de postbode+ naar me toe met het bezorgrapportje van de pbz, staat helemaal vol met gescheld en getier. Maar ja, zo zei ik ook tegen de pb+, dit is toch hoe ze het willen? Ik moet per vakje afbundelen, en mag niet controleren of er fouten in de HSM-post zitten. Bovendien, bij een voor mij onbekende wijk, merk ik het niet eens op als er fouten in zitten.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet altijd, want als een stuk post uit een ander vakje moet komen, dan gaat het vaak mis. Moet aan het begin van de route altijd eerst vijf bundels aan de kant leggen om de post van de eerste brievenbus te vinden. Of er wordt precies verkeerdom samengevoegd. Dat gebeurt ook nogal eens.
[..]
Dan kan het wel missen, want als de volgorde niet altijd klopt ....
Het is dat je er op den duur handigheid in herkennen in krijgt. Anders was het niet best geweest.
Was hier een jaar geleden zelfde verhaal. Drie nieuwe tijdelijke krachten aangenomen, en ik hoefde ineens niet meer te komen. Gelukkig kwam 1 zo'n kerel al na twee dagen niet meer opdagen (nooit meer gehoord of gezien), nummer twee werd betrapt door de postbode-plus toen hij hele stapels post in een oranje bus stond te gooien, en nummer 3 ging bij nader inzien toch maar z'n nooit afgeronde studie weer oppakken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:44 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik net even naar kantoor gereden om te kijken wat ik zaterdag heb. Was bang dat ze weer eens gemaakte afspraken over het hoofd hadden gezien, dat viel me weer mee en dus was ik tevreden![]()
* PartyAnimal87 besluit nog even een blik op de planning voor komende week te werpen
Alleen maandagmiddag ingepland. Wtf?! Werk me daar wekelijks uit de naad, 40 uur geen probleem, als er zieken of andere problemen zijn nooit te beroerd om wat extra's te doen en nu wordt ineens al mijn werk ingepikt door fucking tijdelijke hulpkrachten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een godvergeten stelletje klootzakken zijn het ook. Werk ik daar nou zo hard voor? Zaterdag maar eens even verhaal halen want dit vind ik een beetje lullige manier van werken. Eigen postbodes eerst, zeg maar
![]()
En als ze nou bellen dat ze in de problemen zitten om wat voor reden dan ook, zoeken ze 't maar lekker uit![]()
Zo, das eruit
Ze bekijken het maar met dat nieuwe werken, vandaag een uur eerder klaar en 2 extra wijken ingegooid. Als het nou lekker werkte (afgezien van de tijd die het kost) dan had het me niet zoveel kunnen schelen, maar op deze manier wordt binnenwerken wel heel erg irritant.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Reken maar dat het kan missen, zo heeft de HSM veel problemen met subnummers, en als je daar niet op bedacht bent (en zeker als de subnummers niet gewoon van a,b,c, etc) lopen, en je knalt het plaatwerk gewoon ertussen zodra je HSM-post voor dat adres hebt gevonden, dan gaat het mis. Ik moest pas een voor mij volkomen onbekende wijk in een naburig dorp voorbereiden, dus met boerderijen, woonboten, de hele reut. Heb ik keurig gedaan volgens de standaard werkmethode. De volgende dag komt de postbode+ naar me toe met het bezorgrapportje van de pbz, staat helemaal vol met gescheld en getier. Maar ja, zo zei ik ook tegen de pb+, dit is toch hoe ze het willen? Ik moet per vakje afbundelen, en mag niet controleren of er fouten in de HSM-post zitten. Bovendien, bij een voor mij onbekende wijk, merk ik het niet eens op als er fouten in zitten.
Als je langer bij de TNT werkt en op de auto rijd zul je het echt wel af gaan leren dat je je constant druk maakt om andere autobestuurders. Er zijn zoveel mensen bij die al bij het minste of geringste, dus bij een korte opstopping zoals jij beschrijft, op de claxon drukken met als doel jou een stressgevoel te geven. Als je je bij al die mensen druk gaat maken kun je na een tijdje wel een hartverzakking krijgen!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:46 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, vandaag was mijn derde dag in opleiding. Tijdens een gesprek werd me verteld dat ik eerst op zo`n kleine bestelwagen zou worden ingezet waarmee de brievenbussen worden geleegd en normale post wordt opgehaald. Gisteren en vandaag moest ik echter meerijden op een busje met laadklep, waarmee er containers worden ingezameld. Hier zou ik eerst de nodige ervaring voor nodig hebben maar zoals het er nu uitziet wordt dit dus mijn vaste route. Op zich is het rijden op zo`n grotere bus niet moeilijk alleen moet ik op die route 2 keer langs het postkantoor om post op te halen. Hiervoor moet ik midden op de gracht stoppen om vervolgens een haakse bocht naar achteren te maken en in een soort garage moet rijden. Ondertussen schieten de fietsers langs je heen en staat er een lange rij auto`s achter me te wachten.
Nouja, ik kan nu tenminste echt goed het inparkeren onder de knie krijgen dat is weer een pluspunt.
Wij krijgen het in de derde week van november, geloof ik (lekker voor de kerst aanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:49 schreef Zipportal het volgende:
Ook op mijn vestiging moeten we er per 15 juni aangeloven. Het nieuwe werken gaat dan in. Vandaag een vergadering gehad. We werden met allerlei regeltjes en andere dingen om de kop gegooit.
nee... veel post en geen HAH... zó hoort het.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Lekker weer en alleen C1000-HAH en weinig post! Zo hoort het
Da's op een zaterdag vrij onrealistisch.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee... veel post en geen HAH... zó hoort het.
werk je nog niet zo lang bij de post, ofzo?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Da's op een zaterdag vrij onrealistisch.
Begin dit jaar is alweer zo'n half jaar geleden hequote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
werk je nog niet zo lang bij de post, ofzo?
Tot begin dit jaar hadden bijna alle zaterdagen veel post en geen HAH.
Die mentaliteit heerste hier ook tot de vorige reorganisatie, vorig jaar november. Die klap kwam zó hard aan, dat men nu wat meer op hun hoede is. Klein voordeel is wel dat het ze volgens mij nog nooit gelukt is om een reorganisatie ook daadwerkelijk op de eerste ingangsdatum rond te krijgen, dus wellicht dat het nog even naar achteren wordt geschoven, zodat ik mooi via jullie kan meekrijgen hoe het bevalt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:42 schreef Viper86 het volgende:
Dus hier heerst veel meer een "we-wachten-rustig-af" - mentaliteit. En die is best plezierig te noemen, als ik dat zo mag vergelijken met de situaties die hierboven geschetst zijn.
Over omlaaggaande kwaliteit gesproken, de tas verkeerd gesorteerde post/onbestelbare post blijft iedere dag op het depot liggen bij ons. Leuk als je een wijk met brievenbussen hebt en een kennisgeving moet uitschrijven. Iedere week zijn er pakketjes met mijn naam erop die maandags op het postkantoor/TNT-service-punt moeten liggen, maar er soms woensdags pas zijn. Om je dood te schamen. Het is dat ik 's maandags veel werk en meestal onderweg naar het VBG de zak van het depot meeneem, maar het voelt niet bepaald prettig om je naam op een pakketje hebben en dat mensen dat vervolgens niet kunnen afhalen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wij krijgen het in de derde week van november, geloof ik (lekker voor de kerst aan). Ik geef het twee weken en dan zal de stress wel zó hoog oplopen dat er mensen geschorst gaan worden, omdat ze tegen de bakkenneerzetmeneer en/of de teamcoach zijn uitgevallen en weigeren om zich nog verder op die manier te laten behandelen.
Het zal me ook niet verbazen als het tzt leidt tot staking, trouwens.
De vorige reorganisatie was vorig jaar rond die tijd en toen stond iedereen al stijf van de stress en liep de spanning zó hoog op dat er mensen geschorst zijn geweest (de vestigingsmanager stond namelijk ook stijf van de stress).
Nou ja, ik vind het een bijzonder plan en vermoed dat het totaal onhaalbaar is (zoals bij wel meer plannen het geval was), de kwaliteit naar beneden dendert (zoals bij wel meer plannen het geval was), de winst in efficiency minimaal is (zoals bij wel meer plannen het geval was) en het ziekteverzuim omhoog knalt. En dat ze het in hun hoofd hebben gehaald dat je alle sorteerfouten moet gaan herstellen in de wijk, vind ik behoorlijk naïef. Als het niet in de hersorteringskast kan, flikkert men het heus wel in de normale brievenbus. Mensen zijn echt niet zó leip dat ze nog een keer de hele wijk rondfietsen om de sorteerfouten (meestal de fouten van een ander) te herstellen.
Ik vraag me alleen af hoe het bedrijf het probleem wil gaan oplossen dat de huidige werknemers gillend wegrennen en er vervolgens geen vervanging kan worden gevonden...
Dat gebeurt hier ook geregeld. Als ik pakjes heb die niet door de bus kunnen breng ik ze dan ook meestal zelf naar het postkantoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:19 schreef TokenW het volgende:
[..]
Over omlaaggaande kwaliteit gesproken, de tas verkeerd gesorteerde post/onbestelbare post blijft iedere dag op het depot liggen bij ons. Leuk als je een wijk met brievenbussen hebt en een kennisgeving moet uitschrijven. Iedere week zijn er pakketjes met mijn naam erop die maandags op het postkantoor/TNT-service-punt moeten liggen, maar er soms woensdags pas zijn. Om je dood te schamen. Het is dat ik 's maandags veel werk en meestal onderweg naar het VBG de zak van het depot meeneem, maar het voelt niet bepaald prettig om je naam op een pakketje hebben en dat mensen dat vervolgens niet kunnen afhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |