Manipuleren is alleen nuttig met ongedekt short gaan. Dan kun je namelijk een grote partij aandelen verkopen, nog niet leveren dus, en de aandelen die geleverd moeten worden dan tegen een lagere prijs kopen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:00 schreef LXIV het volgende:
Dat je niet mag shortsellen snap ik nog wel. Hier werden koersen mee gemanipuleerd met zeer schadelijke gevolgen.
Elke keer als ik jouw reacties lees doet me dat weer denken aan het moment dat je long zat en je verontwaardigend reageerde op een beurs die verder naar beneden kakte.quote:
Iedere beurs is per definitie onvoorspelbaar. En wanneer zij dat niet is, en de edge wordt gevonden en gebruikt, is zij dat weer opnieuw.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Elke keer als ik jouw reacties lees doet me dat weer denken aan het moment dat je long zat en je verontwaardigend reageerde op een beurs die verder naar beneden kakte.
Overigens ben ik het eens met wat je zei dat een beurs in enige zin onvoorspelbaar is. En welke edge je ook probeert te maken, bij het toepassen verdwijnt dat al erg snel.
Alleen deel ik de mening ook met mensen dat de beurs op dit moment net dat ene tikkeltje ( who knows 10%? ) meer onvoorspelbaar is dan anders.
Hmm, feitelijk heb je in die zin gelijk maar het gevoel spreekt anders. En als trader probeer je altijd het gevoel te creëren dat je enige controle hebt over wat je doet qua beleggingen. Dat dit vaak berust op geluk is weer een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedere beurs is per definitie onvoorspelbaar. En wanneer zij dat niet is, en de edge wordt gevonden en gebruikt, is zij dat weer opnieuw.
De beurs is op dit moment net zo volkomen onvoorspelbaar als altijd. Kopers en verkopers zijn toch altijd volmaakt in evenwicht? Het enige wat bestaat is volatiliteit, hedgen en spreiden.
Achteraf is het allemaal toch nog goed gekomen gelukkig. Op een zeker moment, toen ING onder de 3 euro tjoepte heb ik nog even getwijfeld. UPC had ik via een dergelijke manier helemaal het putje in zien gaan. ING maar roepen dat er echt niks aan de hand was. Dat deed UPC ook totdat de koers op 5 cent stond.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, feitelijk heb je in die zin gelijk maar het gevoel spreekt anders. En als trader probeer je altijd het gevoel te creëren dat je enige controle hebt over wat je doet qua beleggingen. Dat dit vaak berust op geluk is weer een heel ander verhaal![]()
Overigens was die opmerking over jou dat je die verontwaardiging had over het neergaan van de beurs niet negatief bedoelt. Het viel me alleen toen zo op dat je de enige bull was in een kudde van fok beertjes.
En toch zijn het slechte cijfersquote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:33 schreef Alistair het volgende:
[..]
Morgen nog verder omlaag na pruts cijfers
Het is maar een spelletjequote:
Gelukkig is Alex wel onderdeel van Binckquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:08 schreef Neutrino het volgende:
Wat is een goed alternatief op Binck?
Alex? Ik geloof nl dat je daar weer enkel in aandelen, fut, opties kan handelen. Echter niet in speeders, turbo's of sprinters
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:09 schreef Alistair het volgende:
[..]
Gelukkig is Alex wel onderdeel van Binck
Je kunt Lynx proberen als je meer dan 4000 euro belegd geloof ikquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:12 schreef Neutrino het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Amerikaanse brokers waarmee je op de AEX kan spelen?
Sowieso vind ik Bink met 8 a 7.5 euro per order heel erg duur. Ben net begonnen en heb al iets minder dan 200 aan orders betaald.
Was het niet andersom?quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:09 schreef Alistair het volgende:
[..]
Gelukkig is Alex wel onderdeel van Binck
Binck doet het alweer.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Alistair het volgende:
[..]
Je kunt Lynx proberen als je meer dan 4000 euro belegd geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |