Ik zou me juist daar op gaan richten. De mogelijkheden zijn dan veel groter omdat je gewoon eenvoudiger toegang kunt krijgen tot alle data.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor inmiddels.
Maar het is wel tof dat iteejer zegt dat er misschien vanaf de FOK!kant wat gedaan gaat worden
vroegah was daar helemaal geen sprake van...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 07:28 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik zou me juist daar op gaan richten. De mogelijkheden zijn dan veel groter omdat je gewoon eenvoudiger toegang kunt krijgen tot alle data.
Als jij sowieso het forum al indexeert met een toekomst-bestendig script, is het dan niet slechts een kleine moeite om ook de dagcijers uit te rekenen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:40 schreef The_Terminator het volgende:
Ik zou misschien kunnen helpen, ik heb hier al een server staan die ik ook gebruik voor het indexeren van het forum voor mijn zoekfunctie (deze staat 24/7 aan).
Ik heb de meeste van mijn eigen scripts overigens al omgebouwd zodat deze met text-only om kunnen gaan, gezien FOK!silver er binnenkort uit gaat en ook mijn scripts problemen zouden krijgen. Misschien dat ik jullie script ook om kan bouwen zodat deze de text-only layout kan gebruiken.
Vanavond en morgen (overdag) ben ik er niet gezien ik na het werk naar mijn vriendin ga, ik kan dan ook geen antwoord geven. Dit zou dan morgenavond ergens worden.
Ik zou jou script even mailenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als jij sowieso het forum al indexeert met een toekomst-bestendig script, is het dan niet slechts een kleine moeite om ook de dagcijers uit te rekenen?
Daarvoor zou ik eerst het script moeten zien. Mijn eigen scripts waren redelijk makkelijk aan te passen aangezien het ophalen van de data via een class gaat, deze gebruik ik voor al mijn FOK! gerelateerde scripts. De class geeft altijd precies dezelfde data terug, dus ik hoefde die alleen maar aan te passen wat betreft het rippen van de data uit de verkregen HTML.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als jij sowieso het forum al indexeert met een toekomst-bestendig script, is het dan niet slechts een kleine moeite om ook de dagcijers uit te rekenen?
Kunnen we jouw server niet in onze racks erbij zetten?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik eerst het script moeten zien. Mijn eigen scripts waren redelijk makkelijk aan te passen aangezien het ophalen van de data via een class gaat, deze gebruik ik voor al mijn FOK! gerelateerde scripts. De class geeft altijd precies dezelfde data terug, dus ik hoefde die alleen maar aan te passen wat betreft het rippen van de data uit de verkregen HTML.
Als ik jullie scripts aan kan passen zodat ook die gebruik maken van mijn class, dan is het een kleine moeite.
Mijn server is een normale PC waar ik veel geheugen in heb geprikt, die gaat niet zomaar in het rack passenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kunnen we jouw server niet in onze racks erbij zetten?
Dan heb je rechtstreeks toegang.
Of jouw scripts bij ons op een server? Dan ga je een keer mee naar redbus als dat nodig is.
Het script heb ik ge-emaild naar het adres uit je profiel, met een klein beetje uitleg erbij.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik eerst het script moeten zien. Mijn eigen scripts waren redelijk makkelijk aan te passen aangezien het ophalen van de data via een class gaat, deze gebruik ik voor al mijn FOK! gerelateerde scripts. De class geeft altijd precies dezelfde data terug, dus ik hoefde die alleen maar aan te passen wat betreft het rippen van de data uit de verkregen HTML.
Als ik jullie scripts aan kan passen zodat ook die gebruik maken van mijn class, dan is het een kleine moeite.
Doe maar es een concreet voorstel over hoe we dat aan zouden kunnen pakken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef The_Terminator het volgende:
Mijn scripts bij jullie op een server is uiteraard een mogelijkheid. Aangezien ik DEV ben weet ik al het een en ander van de indeling van de DB etc, eventueel is de data daar ook uit te halen zodat onnodige overhead voorkomen wordt.
iteejer, waar komt deze verandering in attitude zo ineens vandaan?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Doe maar es een concreet voorstel over hoe we dat aan zouden kunnen pakken.
Per mail graag, security en zo
Als betrokken mensen meedenken en serieus proberen bij te dragen aan FOK! kunnen we daar alleen maar waardering voor hebben.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:41 schreef PiRANiA het volgende:
iteejer, waar komt deze verandering in attitude zo ineens vandaan?
Ik weet nog dat elk topic over stats dichtgegooid werd. Zal wel met performance te maken hebben gehad?
Als men zoiets echt wilt (god knows why) kun je het beter in eigen beheer hebben dan gefreubel van derden. Kost alleen maar bandbreedte als men via een omweg gaat indexeren lijkt me eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:41 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
iteejer, waar komt deze verandering in attitude zo ineens vandaan?
Ik weet nog dat elk topic over stats dichtgegooid werd. Zal wel met performance te maken hebben gehad?
Eerst moeten we maar es zien wat er nou eigenlijk gevraagd wordt, daarna hoeveel mensen dat nou eigenlijk willen. Om voor een handjevol geïnteresseerden een aanslag op de database te doen is niet handig natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:00 schreef Pheno het volgende:
Als men zoiets echt wilt (god knows why) kun je het beter in eigen beheer hebben dan gefreubel van derden. Kost alleen maar bandbreedte als men via een omweg gaat indexeren lijkt me eigenlijk.
Maar waarom weer die spamverhogende testosteroncijfers terug?
Thanks, heb het ontvangen. Ik ga het zometeen even bekijken en de nodige aanpassingen maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Het script heb ik ge-emaild naar het adres uit je profiel, met een klein beetje uitleg erbij.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, en dat het met niet te veel werk is aan te passen aan jouw database-klasse.
Zie boven, ik mail je morgen over hoe we het aan gaan pakkenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Doe maar es een concreet voorstel over hoe we dat aan zouden kunnen pakken.
Per mail graag, security en zo
Ze komen sowieso terug. Ik ben gisteravond al bezig geweest mijn indexeer script aan te passen, vandaag ga ik wat data inladen en kijken of ik er cijfertjes uit kan halen. Als dit allemaal werkt dan maak ik even een cron aan en zou het hele proces geautomatiseerd zijn.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:41 schreef onlogisch het volgende:
Hopelijk komen de dag stats terug.
Ik sta er bijna nooit in, maar ik vind het altijd wel grappig om te lezen
En gelukkig zijn er nog meer mensen die er verstand van hebben
quote:Op zondag 17 mei 2009 14:58 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ze komen sowieso terug. Ik ben gisteravond al bezig geweest mijn indexeer script aan te passen, vandaag ga ik wat data inladen en kijken of ik er cijfertjes uit kan halen. Als dit allemaal werkt dan maak ik even een cron aan en zou het hele proces geautomatiseerd zijn.
Leuk!quote:Op zondag 17 mei 2009 14:58 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ze komen sowieso terug. Ik ben gisteravond al bezig geweest mijn indexeer script aan te passen, vandaag ga ik wat data inladen en kijken of ik er cijfertjes uit kan halen. Als dit allemaal werkt dan maak ik even een cron aan en zou het hele proces geautomatiseerd zijn.
Ga je ze ook met terugwerkende kracht posten? Van de laatste cijfers van Igen tot nu?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:10 schreef The_Terminator het volgende:
Update: Ik heb mijn indexeerscript nu klaar (werkend met text-only) en ben momenteel aan het testen. Het lijkt allemaal goed te gaan aangezien de DB gevuld wordt met de benodigde data. Als ik zometeen voldoende heb dan ga ik het auto-post script van Igen aanpassen (ik heb PHP4 ipv 5 en het script moet daarvoor aangepast worden) en zullen we zien of de cijfers gepost worden
eeeyy waar blijft ie?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:59 schreef The_Terminator het volgende:
Zie boven, ik mail je morgen over hoe we het aan gaan pakken
Vriendin vroeg nogal veel aandacht waardoor een aantal zaken zijn blijven liggen. Zal zometeen even een mail opstellenquote:
Wat dacht je van iteejer@fok.nl?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:29 schreef The_Terminator het volgende:
Vriendin vroeg nogal veel aandacht waardoor een aantal zaken zijn blijven liggen. Zal zometeen even een mail opstellen
Edit: Mag een PM ook? Ik kan je mailadres zo 123 niet vinden...
Datquote:Op maandag 18 mei 2009 12:12 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ga je ze ook met terugwerkende kracht posten? Van de laatste cijfers van Igen tot nu?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |