Ik denk dat er wel mensen zijn die er geïnteresseerd in zijn jaquote:Op zondag 10 mei 2009 19:57 schreef Druktemaker het volgende:
Betalen voor een lijstje met je posts?
Voor de ultieme cijferneukerquote:Op zondag 10 mei 2009 19:57 schreef Druktemaker het volgende:
Betalen voor een lijstje met je posts?
Lijkt mij alleen maar meer resulteren in spam etc...quote:Op zondag 10 mei 2009 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel mensen zijn die er geïnteresseerd in zijn ja.
Misschien dat we betalende mensen toegang kunnen geven tot de database of iets dergelijks
De database zal enkel metadata over posts bevatten als: Posternaam, topic, datum, tijd et ceteraquote:Op zondag 10 mei 2009 19:59 schreef Druktemaker het volgende:
[..]
Lijkt mij alleen maar meer resulteren in spam etc...
Was te weinig interesse voor is gebleken.quote:
Super! Dan bedoel je op de server?quote:Op zondag 10 mei 2009 20:01 schreef Juicyhil het volgende:
Ik kan zelf ook meehelpen met het draaien van scripts
Ik kan je vertellen dat dat geld niet bij mij terecht is gekomenquote:
Ik weet niet, is er een server voor of moet ik dat zelf faciliteren, dat is nl ook geen probleem.quote:
Als we genoeg geld hebben dacht ik aan het huren van een VPS.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik weet niet, is er een server voor of moet ik dat zelf faciliteren, dat is nl ook geen probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...dan ben ik wel bereid een bijdrage aan een server te leveren. In geld dus, niet een eigen server
Overigens, als het betaald gaat worden, neem ik wel aan dat uitgebreide stats alleen voor betalenden zijn. Dus dat niet-betalers enkel de normale dagcijfers mogen zien.
Nou, ik ben anders wel geintresseerd in wat men gepost heeft in een dagquote:Op zondag 10 mei 2009 20:14 schreef tong80 het volgende:
Wie interesseert zich nou voor postaantallen
Eenmalig downloaden van een FTPtje van JortK of Igen, of dat hij het op een dvdtje verstuurt wellicht lijkt me handiger, zonde om 4GB te downloaden, zorgt alleen maar voor veel load.quote:Op zondag 19 april 2009 08:38 schreef Igen het volgende:
De bijbehorende MySQL database is op dit moment, dus met alle posts terug tot 1999, ongeveer 4 GB groot, maar alleen voor de dagcijfers is dat natuurlijk niet nodig.
quote:Op zondag 10 mei 2009 20:13 schreef RacerDKB het volgende:
Een server voor 1 jaar is niet extreem duur geloof ik. Gewoon ene pauperservertje, voor KPD hadden ze toen ook zo'n server, dat was onbeperkte bandbreedte + heel veel ruimte voor ¤75 per jaar of iets dergelijks.
Dus dat zou men kunnen nemen.
Mochten de stats net zo uitgebreid beschikbaar zijn als met JeRa, dat je dit soort dingen kon opvragen en binnen 5 minuten kreeg:dat ziet er interessant uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...dan ben ik wel bereid een bijdrage aan een server te leveren. In geld dus, niet een eigen server
Overigens, als het betaald gaat worden, neem ik wel aan dat uitgebreide stats alleen voor betalenden zijn. Dus dat niet-betalers enkel de normale dagcijfers mogen zien.
zou leuk zijn als er dan ook forum crew stats bij komen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:swarmaspam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
Dan zou degene die de server draait daar toegang voor moeten hebbenquote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
zou leuk zijn als er dan ook forum crew stats bij komen
Probleem is dat dat webhosting was, en het de vraag is of het script op een webhosting draait.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:13 schreef RacerDKB het volgende:
Een server voor 1 jaar is niet extreem duur geloof ik. Gewoon ene pauperservertje, voor KPD hadden ze toen ook zo'n server, dat was onbeperkte bandbreedte + heel veel ruimte voor ¤75 per jaar of iets dergelijks.
Dus dat zou men kunnen nemen.
quote:Mochten de stats net zo uitgebreid beschikbaar zijn als met JeRa, dat je dit soort dingen kon opvragen en binnen 5 minuten kreeg:Top! Als ik het script te zien heb gehad weet ik meer over de database en dergelijken, en kan ik kijken hoe lastig eht is om deze informatie te krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...dan ben ik wel bereid een bijdrage aan een server te leveren. In geld dus, niet een eigen serverJep, dat zou kunnenquote:Overigens, als het betaald gaat worden, neem ik wel aan dat uitgebreide stats alleen voor betalenden zijn. Dus dat niet-betalers enkel de normale dagcijfers mogen zien.We zouden ook kunnen maken dat betalende users elke dag een mail/pm krijgen met hun plaats in de dagcijfers of iets dergelijks
![]()
Een 4GB database migreren, ik krijg er nu al kriebels vanquote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef RacerDKB het volgende:
Oh, en mocht de server komen, dan is het misschien handig om niet wéér alle posts opnieuw te indexeren.
[..]
Eenmalig downloaden van een FTPtje van JortK of Igen, of dat hij het op een dvdtje verstuurt wellicht lijkt me handiger, zonde om 4GB te downloaden, zorgt alleen maar voor veel load.
Ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik neem aan dat het script op de textonly werkt, hiervoor hoef je niet in te loggen. Mochten we van danny/breuls/andere FA een account krijgen met deze viewrechten, dan gaat het nog niet lukken denk ikquote:Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
dat ziet er interessant uitzou leuk zijn als er dan ook forum crew stats bij komen
Ik heb een server, en ik heb toegangquote:Op zondag 10 mei 2009 20:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dan zou degene die de server draait daar toegang voor moeten hebben
En dat is?quote:Op zondag 10 mei 2009 20:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Maar dat moeten we afwachten, totdat ik het script heb gezien.
Dat dus, het gaat om de inhoud van de posts, niet om het aantal. De inhoud bepaalt de kwaliteit van het forum.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:14 schreef tong80 het volgende:
Wie interesseert zich nou voor postaantallen
volgens mij gaat de text only lay out binnenkort naar de eeuwige jachtvelden. Dan is het dus niet eens meer mogelijk om te doen?quote:Op zondag 10 mei 2009 20:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Een 4GB database migreren, ik krijg er nu al kriebels van![]()
[..]
Ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik neem aan dat het script op de textonly werkt, hiervoor hoef je niet in te loggen. Mochten we van danny/breuls/andere FA een account krijgen met deze viewrechten, dan gaat het nog niet lukken denk ikMaar dat moeten we afwachten, totdat ik het script heb gezien.
Dat zou wel erg zwakzinnig zijn.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
volgens mij gaat de text only lay out binnenkort naar de eeuwige jachtvelden. Dan is het dus niet eens meer mogelijk om te doen?
pin me er niet op vast hoor, maar naar wat ik begrepen heb, is Danny bezig met een lay out die alle andere vervangt, incl. text only. Hij zei er een maandje terug of zo wat over in FBquote:
Smileys en lege quotes tellen niet mee, Mark.quote:
Ja maar vroeger kan ik tenminste nog wat baggeren om te pimpen met m`n postcount, nu niet, niet leuk dus.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat dus, het gaat om de inhoud van de posts, niet om het aantal. De inhoud bepaalt de kwaliteit van het forum.
Als er een zoekfunctie in komt kun je op die manier wel een selectie makenquote:Op zondag 10 mei 2009 21:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
pin me er niet op vast hoor, maar naar wat ik begrepen heb, is Danny bezig met een lay out die alle andere vervangt, incl. text only. Hij zei er een maandje terug of zo wat over in FB
quote:Op zondag 10 mei 2009 21:31 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Smileys en lege quotes tellen niet mee, Mark.
Ik weet bijna zeker van nietquote:Op zondag 10 mei 2009 21:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
volgens mij gaat de text only lay out binnenkort naar de eeuwige jachtvelden. Dan is het dus niet eens meer mogelijk om te doen?
Mooi om te horen!quote:Op zondag 10 mei 2009 23:33 schreef iteejer het volgende:
We streven juist naar het in eigen beheer op eigen servers houden van al dit soort statistische dingetjes. Ander gevaar is dat wanneer het ontwerp niet goed is, het een enorme drain op de performance kan geven.
Als er behoefte is aan dagcijfers kunnen we best es kijken wat we daarmee kunnen doen, maar dat zal dan wel in eigen beheer zijn en op eigen servers.
Okee.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:55 schreef PiRANiA het volgende:
Igen, aan jou de vraag:
Wat zijn de vereisten aan het script?
Kan je een gokje doen hoe veel:RAM er gebruikt wordt Bandbreedte er door heen gaat
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in het script. Ook wil ik wel onderhoud regelen van de server en eventueel een kleine bijdrage doen.
Slimme aanpak. Maak die uitgebreidere statistieken dan beschikbaar voor users met een abonnement.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:33 schreef iteejer het volgende:
We streven juist naar het in eigen beheer op eigen servers houden van al dit soort statistische dingetjes. Ander gevaar is dat wanneer het ontwerp niet goed is, het een enorme drain op de performance kan geven.
Als er behoefte is aan dagcijfers kunnen we best es kijken wat we daarmee kunnen doen, maar dat zal dan wel in eigen beheer zijn en op eigen servers.
als ik het goed begrijp heeft hij juist die taak neergelegd, omdat hij een hardware probleem had, met de server en bandbreedte ofzoquote:Op maandag 11 mei 2009 00:28 schreef iteejer het volgende:
Igen, zou jij als devver niets iets kunnen en willen doen daarin?
Hij ging verhuizen en had geen plaats meer voor de serverquote:Op maandag 11 mei 2009 00:33 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp heeft hij juist die taak neergelegd, omdat hij een hardware probleem had, met de server en bandbreedte ofzo
Ja dat is wel een vrij belangrijk punt, je zou dan nu misschien enorm veel moeite gaan doen en geld inzamelen en weet ik wat, voor iets dat misschien een half jaar tot een jaar (?) draait en daarna niet meer werkt...quote:Op maandag 11 mei 2009 00:13 schreef Igen het volgende:
En dat laaste punt is cruciaal: als binnenkort de oude layouts weggaan werkt het niet meer.
Daar ben ik ook bang voor inmiddels.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:33 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja dat is wel een vrij belangrijk punt, je zou dan nu misschien enorm veel moeite gaan doen en geld inzamelen en weet ik wat, voor iets dat misschien een half jaar tot een jaar (?) draait en daarna niet meer werkt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |