ik ontken nietsquote:
Die 20 was heul niet vals !quote:Op zondag 10 mei 2009 03:49 schreef Recce het volgende:
[..]
Nope, de schoenenkoper gaat terug naar de winkel om te klagen over de valse 20¤. De schoenenverkoper geeft de schoenenkoper een echt briefje van 20¤ en belt de politie. Hij krijgt te horen dat hij een zeer gevaarlijke schoenendeliquent te pakken heeft en ontvangt 1000¤ als bonus. Hoeveel heeft de schoenenverkoper in totaal verdient?
Laat maar, schijnt te moeilijk te zijn hier. En nje vergeet de 100 Euro die hij alsnog aan de buurman moest geven toen bleek dat het geld dat hij de eerste keer gaf vals was. Omdat hij nog 80 ¤ wisselgeld overhad moet hij nog 20 ¤ bijleggen. Totale schade is dus 120 ¤.quote:Op zondag 10 mei 2009 03:49 schreef Espabilado het volgende:
Overigens is de werkelijke schade voor de verkoper de inkoopprijs + 20 euro daar de dief in kwestie hoogstwaarschijnlijk de schoenen niet legaal gekocht had, mits het een bewuste actie was, en er dus geen sprake is van misgelopen inkomsten
g'day!quote:Op zondag 10 mei 2009 03:53 schreef gday het volgende:
Ik ben er ook wel klaar mee. Bedankt voor de input tot zover iig.
Tja, eerder riep je nog dat het biljet vals was!quote:Op zondag 10 mei 2009 03:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die 20 was heul niet vals !
Dat was echt geld van de buurman !
Antwoord : Genoeg !
Die van honderdquote:Op zondag 10 mei 2009 03:55 schreef Recce het volgende:
[..]
Tja, eerder riep je nog dat het biljet vals was!
quote:Op zondag 10 mei 2009 03:54 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Laat maar, schijnt te moeilijk te zijn hier. En nje vergeet de 100 Euro die hij alsnog aan de buurman moest geven toen bleek dat het geld dat hij de eerste keer gaf vals was.
Gast...quote:Op zondag 10 mei 2009 03:49 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Juist, dus 100 echte ¤'s naar de buurman en 100¤ naar de klant (80 aan schoenen plus 20 aan wisselgeld) maakt 200¤ verlies. en een vals briefje winst.
Ben je nog een half uur kwijt aan een plaatjeswebsite omdat tinypic ineens niet meer wil werken met m'n internet ook.quote:
Hulde !quote:Op zondag 10 mei 2009 03:59 schreef timbob het volgende:
[..]
Ben je nog een half uur kwijt aan een plaatjeswebsite omdat tinypic ineens niet meer wil werken met m'n internet ook.
Nu is de lol eraf.
maar toch. hij staat er.
Nee !quote:Op zondag 10 mei 2009 04:00 schreef Lamon het volgende:
Nu jullie toch allemaal zo beschonken en stoned als een aap zijn:
Verstrek een microkrediet aan een mede-wereldburger :)
Kun je geld mee verdienen. Echt waar!
Dan kun je beter gaan zoenen.quote:Op zondag 10 mei 2009 04:01 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee !
Dan zit ik hier nog een uur te slappe lachen.. ik bedank!
Ik vergat de 80 ¤ die hij overhield na 20¤ aan de klant te hebben gegeven. totaal dus 120 euro verlies. Morgen lees ik het nog even na, ga me dan wel zitten schamen. truste allquote:Op zondag 10 mei 2009 03:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Gast...
Er zijn inderdaad 100 echte euro's naar de buurman gegaan, en inderdaad ook naar de klant, maar je vergeet even dat hij het valse briefje heeft ingeruild voor 100 echte euro's van de buurman?
Voor het valse briefje van 100, heeft hij -bijvoorbeeld- 5 échte briefjes van 20 teruggekregen van de buurman.
Kortom: precies jouw berekening (=200 verlies) + 100 echte euro's (van het wisselen) van de buurman = 100 euro verlies.
120 is al dichterbij de 100. je bent er bijna.quote:Op zondag 10 mei 2009 04:06 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ik vergat de 80 ¤ die hij overhield na 20¤ aan de klant te hebben gegeven. totaal dus 120 euro verlies. Morgen lees ik het nog even na, ga me dan wel zitten schamen. truste all
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |